נגישות
נגישות

מה קשור הוקי לקפוצ'ינו?

אנשים לא הולכים לשם בשביל קפה מתוחכם, אלא בשביל קפה אמריקאי היישר מפרקולטור, שחור, זול, מר, חזק ובעיקר ממכר. יש אנשים הטוענים שהרשת מחדירה לקפה שלה כל מיני חומרים ממכרים (מה שאותי לא יפתיע), אבל גם זה לא ימנע ממני לשוב ולחזור...

מסעדה ביום חדשות מהצלחת
דדי סיטון
דדי סיטון
תאריך פרסום: 09/10/2005, 15:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
קנדה היא מדינה משונה ביותר, דומה שאנשים מדברים כאן אך ורק על שני דברים: מזג אוויר (ברוב הזמן קר, בשאר הזמן קפוא) והוקי. כן, זהו. לא מעניין אותם מלחמות, לא מעניין אותם תאונות, על פוליטיקה אין בכלל על מה לדבר. ההוקי ומזג האוויר שולטים, והם גם קשורים אחד בשני. ההוקי משמש כאן על תקן של דת, כמו שהכדורגל לבריטים.

אבל, לא התכנסנו כאן כדי לדבר על הספורט עצמו (למרות שברגע שאתה מתחיל לצפות ובוחר לעצמך קבוצה - היידה אוטווה - ההתמכרות קלה ומתבקשת), אלא על מזון. כשנחתנו בטורונטו לפני כמעט שנתיים, השאלה הראשונה ששאלתי בתור פרו-גלובליזטור (כמו שכמה אנשים מכנים אותי) היא איפה הסניף הקרוב של סטארבאקס. במקום תשובה קיבלתי הרצאה על קפה, הוקי ודמות מיתולוגית טראגית אחת שנקראת טים הורטון. טים הורטון היה הגיבור הבלתי מעורער של קבוצת ההוקי של טורונטו "המייפל ליפס" (יש יותר קנדי מזה ?). הוא שיחק בקבוצה מאז היותו בן 17 וזכה איתה בארבעה גביעים. הוא גם נחשב לאחד משחקני ההגנה הטובים ביותר בליגה.

בחייו הפרטיים התמודד טים עם בעיית אלכוהוליזם חמורה ועם בעיות קשות בבית. שתי הבעיות הללו (הנה אנחנו מגיעים לעיקר), לא מנעו ממנו לפתוח את מה שהיא היום רשת בתי הקפה מספר 1 בקנדה, המונה 2,200 (!) סניפים. החנות הראשונה נקראה “Tim Horton`s Donut Drive-in" וכיום הרשת נקראת בפשטות: "טים הורטון" ואת הלוגו האדום שלה אפשר לזהות ממרחקים. טים הורטון נהרג בתאונת דרכים בשנת 1973, המכונית שבה הוא נהג הייתה מתנה על חתימת החוזה עם קבוצתו דאז, הבאפלו סייברז. בשנת 1998 גם נגנבו טבעות האליפות שבהן הוא זכה מהבית של אשתו ותקופה קצרה לאחר מכן היא נפטרה מהתקף לב.

רשת הקפה נמכרה ל"וונדיז" על מנת לכסות חובות עבר וכנראה שזה מה שהיה נדרש כדי ליצור מיתולוגיה כאן בקנדה. 2,200 סניפים המגלגלים כביליון דולר בשנה ואנחנו מדברים על קנדה, מדינה עם קצת יותר משלושים מיליון תושבים בלבד. הקנדים שותים המון קפה ואכן הרשת עם המחזור הכי גבוה היא "טים הורטון".

חוץ מקפה, יש שם כמובן דונאטס בעשרים טעמים, סנדוויצ'ים ואפילו מרקים. אבל מבחינתי יש שני שיאים ברשת מלבד הקפה: Timbits שזה כדורי דונאט קטנים ומפתים בשלל טעמים המגיעים בקופסאות חמודות והשיא השני שהוא המאפין העונתי המתחדש ארבע פעמים בשנה (כרגע זה "אוכמניות יער ותפוז" אבל אין כמו ה"תות שדה").

אנשים לא הולכים לשם בשביל קפה מתוחכם, אלא בשביל קפה אמריקאי היישר מפרקולטור, שחור, זול, מר, חזק ובעיקר ממכר. יש אנשים הטוענים שהרשת מחדירה לקפה שלה כל מיני חומרים ממכרים (מה שאותי לא יפתיע), אבל גם זה לא ימנע ממני לשוב ולחזור.
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר