נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

בירת הפטיסרי

מיקי שמו, 'שמו הקונדיטוריה'

"הייתי מעוניין לפתוח סניף של 'שמו הקונדיטוריה' בפריס. פריס היא בירת עולם הפטיסרי, ובמהלך שהותי שם למדתי הרבה על עוגות ואפיה בכלל. כל ביקור שלי בעיר הוא חגיגה אמיתית. אני מאוד מקווה לפתוח סניף של הקונדיטוריה בעיר האורות במהרה". 

אי קולינארי

שפית אמילי גולדברג, הבעלים של מסעדת 'מונטיפיורי שבע'

"החלום הגדול שלי הוא לפתוח מסעדה במנהטן, האי המופלא בניו-יורק. כצעירה, תמיד חלמתי ללמוד שם. לצערי, זה לא  התאפשר ולמדתי בארץ. מלבד היותה עיר שוקקת חיים, ניו-יורק בכלל ומנהטן בפרט, מרתקת מבחינה קולינארית ויש בה הכל מכל.  אשמח להוסיף את מגע ידי לשלל המסעדות החדשניות והמעניינות שם, כשלנגד עיני עומדים ההקפדה על חומרי גלם טריים, אוכל שמח וטאץ' ישראלי. חוץ מזה, גיא צרפתי, שהיה הסו שף שלי, פתח שם מסעדה ויש לי חלום שנחזור לעבוד יחד".  

אלביס והממולאים של רחל

איתן מזרחי, שף מסעדת 'אי זוגי'  

"הייתי רוצה לפתוח מסעדה בלאס וגאס. הגודל, הצבעוניות והססגוניות של העיר המדברית מדברים אליי. במהלך הקריירה שלי התמחיתי במסעדות של מלונות וכידוע,  לאס וגאס מציעה את המלונות המפוארים והמרהיבים ביותר בעולם. הייתי שמח להציג לעיר מלאת החיים תפריט גורמה כשר ואיכותי. אחת המנות שלבטח הייתי מכניס לתפריט, היא ה"ממולאים של רחל" - מנה של  התבשילאית שלנו רחל, הכוללת מיני ירקות ממולאים בתערובת ביתית של בשר ואורז ברוטב רימונים, וסלסת עגבניות. כמובן שהייתי משמיע את אלביס בפסקול המסעדה". 

ארץ נהדרת

גלעד גבאי, הבעלים של 'בית הגלידה'

"מכל המקומות בעולם, ישראל היא המקום שבו הייתי רוצה לפתוח מסעדה. אחרי שנים רבות בהן טיילתי וחייתי בחו"ל, הגעתי למסקנה שאין כמו בארץ. האקלים שלנו, שמשרה תחושה של קיץ במרבית חודשי השנה, גורם לאנשים לצאת מהבית ותרבות הבילוי כאן היא מאוד מפותחת. מבחינה קולינארית, יש בארץ שפע בלתי נגמר של טעמים וצבעים. המנטליות הישראלית היא חמה ומשפחתית והקהל הישראלי מעריך אוכל טוב וגם יודע לפרגן כאשר התוצאות טובות. בנוסף, הישראלי הוא לקוח נאמן, אשר חוזר כשהוא מרוצה וכיף לשרתו". 

בחזרה לשורשים

טל מזרחי, שף מסעדת 'ברטה'

"הייתי רוצה לפתוח מסעדה בקזבלנקה, העיר הגדולה ביותר במרוקו והמרכז הכלכלי והתרבותי שלה. זוהי עיר ססגונית, עם מורשת קולינארית ארוכה ומפוארת שהייתי שמח להיות חלק ממנה. האוכל שאני מגיש ב'ברטה' מושפע רבות מהמטבח המרוקאי המסורתי. בבישול שלי, אני מנסה לשמר את הטעמים המיוחדים שספגתי בבית סבתי, שעל שמה נקראת המסעדה, עם אינטרפרטציה אישית שלי. הייתי שמח לפתוח שם מסעדה ולראות את התגובות של הקהל המקומי לאוכל שלי". 

תהילת כוכבים

ירון אזולאי, שף 'בייקרי 29'

"הייתי פותח מסעדה באירופה, כי שם אפשר לקבל כוכבי מישלן. אם להיות מדויק יותר, הייתי שמח לפתוח מסעדה בניס, בריביירה הצרפתית, אזור גידול של מוצרים שמגיעים מאיטליה וצרפת. המציעות את כל הדברים המיוחדים בעולם". 

בוקר טוב הולנד

אורן חן, מנהל סניף ברשת 'אידלסון 10'

"הכי הייתי רוצה לפתוח מסעדה באמסטרדם. הייתי באמסטרדם כבר שלוש פעמים ואני יכול להמשיך ולחזור לשם. הבוקר של אמסטרדם עושה לי משהו. אני מסוגל לשבת כל הבוקר על כוס קפה ולהסתכל מסביבי. באמסטרדם אתה מקבל תחושה שאתה נמצא בתוך ציור אחד גדול ולא בא לך לצאת ממנו. בנוסף, הייתי שמח להביא לאמסטרדם קפה אמיתי וטוב, כי קפה הם ממש לא יודעים לעשות". 

דגים בתפוח הגדול

שף מוריס מונייר, מבעלי 'מונייר פוד דייזין'

"הייתי רוצה לפתוח מסעדת דגים בניו-יורק, כי שם יש אנשים שמבינים מאוד באוכל  לצד היצע מאוד גדול של חומרי גלם ופעילות עסקית גדולה. אני מאמין שמסעדה בניו-יורק יכולה להתפתח מצוין. מי יודע? אולי מונייר תגיע לשם ואז הכל יהיה טוב". 

מהים לשולחן

רמי כהן, מנהל מסעדת 'תאיו שף דגים'

"הכי הייתי רוצה לפתוח מסעדה על החול הלבן והפסטורלי בפיליפינים. אני מאוד אוהב את הים, את רעש הגלים שמתנפצים לחוף, את החול וכמובן - דגים. הפיליפינים זה המקום שראוי בעיני לאכלס העתק מושלם של המסעדה שלי, שממוקמת כיום בחוף הדרומי של בת ים, החוף הכי יפה בארץ. המסעדה מציעה ללקוחות דגים ופירות ים מהדגה הכי טרייה שיש - אפשר להגיד מהים ישר לשולחן". 

דרוש: קפה טוב

אופיר ארבל, שף ראשי ב'לחם ארז'

"אם הייתי יכול הייתי פותח מסעדה או בית קפה באמסטרדם. בכל שלוש הפעמים שביקרתי בעיר, כיתתי רגליים בחיפוש אחר בית קפה טוב. לבסוף הגעתי ליום האחרון מבלי ליהנות ממקום טוב לשבת בו, לשתות קפה טוב ולספוג אווירה. אם היה לי לוקיישן, הייתי פותח מזמן".  

קהל מנומס ואיכותי

רחלי ברוך, הבעלים של מסעדת 'אוג'רא'

"המקום שבו הייתי פותחת מסעדה היא העיר וינה, שבה חייתי כשש שנים ואותה אני מאוד אוהבת. בוינה יש מגוון גדול של מסעדות וברים, ותרבות האכילה בחוץ מאוד נפוצה שם. החוק שם מאוד מקל על פתיחה וניהול של מסעדות, והקהל האוסטרי סבלני, מנומס ויודע להעריך אוכל איכותי". 

חופש, חופש

בנצי בן שמחון, 'סוהו', ראשון לציון

"הייתי רוצה לפתוח מסעדה במדינה פסטורלית ומגניבה כמו האיים המלדיבים או קוסטה ריקה. מקומות בהם יש אוירה של חופש כל השנה, תנועת תיירים גדולה, מזג אויר טוב והמון גלישת גלים". 

מרוקו גורמה

שף אבי אביטן, מתחם האירועים 'נסיה', צומת ראם

"הייתי שמח לפתוח מסעדת גורמה במרוקו. עבורי זו חזרה לשורשים. מעניין אותי  לתת את הפרשנות האישית שלי למתכונים קלאסיים ולשלב את הידע והניסיון שלי במנות המקומיות. הייתי שמח להפוך את התבשיל המרוקאי למנה קלאסית". 

אוכל וכדורגל

מיקי סויסה, מסעדת 'לונה' באשקלון

"התגוררתי בספרד ואני מאוד מתחבר לתרבות האוכל של הספרדים. עבורם אוכל הוא דרך חיים, ואני מאוד מתחבר לתפישה זו ולטאפסים. אני גם מאוד מעריך את הספרדים כאנשים חמים, מפרגנים וחובבים גדולים של כדורגל". 

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של הילה יצחקי

סודות הסומלייה
ריבר באר שבע – להתאהב בטעמים האסיאתיים
אחרי 20 שנה מסעדת מסה הוותיקה נסגרת
מסעדת השף הערבית שאתם לא מכירים
מסעדות שף בתל אביב – גורמה פנומנאלי לסקרנים בלבד