נגישות
נגישות

שכבות של אושר: האיטלקית שמגישה 12 סוגי לזניות

מסעדה איטלקית כשרה למהדרין שמגישה 12 סוגים של לזניות, מחבקת את הצליאקים עם ברוסקטות, פיצות ופסטות ללא גלוטן, ומספקת חוויה הארוזה במינימליזם כובש ומרגש? מצאנו אחת כזאת: הכירו את "לה לזניה" התל אביבית.

המלצות קולינריות המסעדות של rest
מערכת  zap rest
תאריך פרסום: 15/11/2022, 9:12
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

ליוסף תמם הבעלים של "לה לזניה", תמיד הייתה תשוקה לבישול. ובכל זאת, הבחירה בו כמקצוע לקחה לו כמה שנים. "לי ולאשתי היה עסק של בגדי ילדים", הוא מספר לנו. "לפני כ-20 שנה היא נפטרה, ואני החלטתי לסגור את העסק שבנינו ולחפש לעצמי דרך חדשה. הרעיון לפתיחת המסעדה נולד לאחר שהכנתי לילדיי לזניות. התגובה הנרגשת שלהם לאוכל שהכנתי היא הסיבה שבזכותה פתחתי את מסעדת "לה לזניה"", הוא משתף אותנו נרגש. כבר 19 שנים שהמסעדה האיטלקית-ביתית מקשטת את רחוב דיזינגוף בתל אביב, ומספקת לסועדים נלהבים חוויה בטעם ואווירה איטלקיים מסורתיים.

צילום: דוד מויאל

חלומות קולינאריים מתגשמים: יש מסעדה איטלקית ללא גלוטן

מעבר להיותן הכוכבות של המטבח האיטלקי, מה עוד משותף לפסטה, פיצה, ברוסקטה ולזניה? נכון, כולן מבוססות על קמח חיטה לבן. מכאן, שהרגישים לחלבון החיטה (חולי הצליאק) והנמנעים מצריכתו, לא יכולים ליהנות מהמטעמים האיטלקיים האהובים. כמעט. יוסף (שלקוחותיו הקבועים מכנים אותו "פיפי"), מספר לנו שמפגש עם לקוחה נורווגית לפני מספר שנים, היה חוויה מכוננת – עבורו ועבור "לה לזניה": "לפני כמה שנים הגיעה למסעדה שלי תיירת שביקשה שאבשל עבורה ספגטי ללא גלוטן. כמובן שהסכמתי, ובכל יום במשך שבוע היא הגיעה למסעדה והכנתי עבורה את המנה. המפגש איתה עורר אצלי את המודעות למזון נטול גלוטן, ומאז ועד היום אנחנו מגישים במסעדה תפריט עשיר של מנות ללא גלוטן".

לזניה ללא גלוטן ולידה קערה ריקה

צילום: דוד מויאל

צילום: דוד מויאל

ואכן, אין עוד מילה שמתארת טוב יותר את התפריט מ"עשיר". שימו לב: מלבד המנות העשויות מקמח חיטה, בתפריט המסעדה תמצאו גם פיצות, לזניות, ניוקי, ברוסקטות, קינוחים ואפילו בירות ללא גלוטן. "תחילה, הייתי רוכש את הבסיס לפיצה מספק חיצוני. בשלב מסוים, החלטתי להתנסות בהכנת הבצק בעצמי. פיתוח הבצק אמנם לקח לא מעט זמן, אך כיום אני יכול להגיד שההשקעה ללא ספק השתלמה". מעבר לבצק הפיצה, גם את דפי הלזניה מכינים במקום. התוצאה: חוויה שאמנם נקיה מגלוטן, אך עשירה באותנטיות-טריות איטלקית.

"לה לזניה"מוכיחה שיש כזה דבר מסעדה איטלקית לכולם

בנוסף לשפע המנות נטולות הגלוטן, "לה לזניה" מגישה כמובן גם את המנות הקלאסיות בגרסתן ה"רגילה" (על בסיס קמח חיטה), ואף מציעה את שלל המטעמים האיטלקיים האהובים בגרסה טבעונית. המענה שהאיטלקית התל אביבית נותנת למגוון רחב כל כך של קהלים, הופכת אותה ראויה לתואר "מסעדה של כולם". אז איך אתם תחגגו את איטליה? לפניכם, מנות שתוכלו להזמין בשלוש גרסאות שונות - ללא גלוטן, טבעונית או בגרסה קלאסית-רגילה: ברוסקטה פומודורו ומוצרלה (39 שקלים), פסטה זוקיני (59 שקלים), פסטה אליו אוליו פונגי (59 שקלים), פיצה מרגריטה (59 שקלים), וגם ניוקי פומודרו (64 שקלים).

ולא חשבתם שלא נזכיר את מנת הפסטה על שמה קרויה המסעדה, נכון? עם הפתיחה הוצעו לסועדים שני סוגי לזניות בלבד. היום, למקרה שתהיתם, מוגשות במקום כ-12 (!) לזניות שונות – מלזניית פסטו ועד לזניית סלמון. אז איך אומרים "חגיגה" באיטלקית?

ברוסקטות ללא גלוטן ולצידן פסטה פנה וספגטי ללא גלוטן

צילום: דוד מויאל

צילום: דוד מויאל

"לה לזניה", דיזינגוף 177, תל אביב

ימים ושעות פתיחה: ראשו עד שלישי – 11:00-22:00

רביעי וחמישי – 11:00-23:00

שבת – 21:00-24:00

טלפון: 053-944-2921

כשר למהדרין

לעוד מסעדת שמגישות אוכל ללא גלוטן 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
לה לזניה בתל אביב
053-9442921

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מה לאכול בזמן מלחמה? 5 מאכלים שעוזרים להפחית מתח וחרדה
הצבא צועד על קיבתו: מצפון לדרום - העמותות שמאכילות
הצטיידות לשעת חירום: המזון הנכון בשעת חירום