נגישות
נגישות

מתימן ועד טשקנט: מסעדות אותנטיות מומלצות

בתקופה של טרנדים מתחלפים מידי יום, זה הזמן לעצור רגע ולהיזכר בכל מה שמוכר, אהוב ומלא בניחוחות של בית. מצעד קלאסי של מסעדות אותנטיות שמוכיחות שיש טעמים ומסורות שחזקות מכל דבר

המלצות קולינריות המסעדות של rest
מערכת  zap rest
תאריך פרסום: 22/08/2021, 0:00 תאריך עדכון: 14/11/2021, 10:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

שדה התעופה הפך להיות מקום די מפוקפק בשנה האחרונה וככל שאנחנו מסתגלים לשגרת קורונה אנחנו מוצאים לא מעט פתרונות יצירתיים לבלות, לנפוש ולחגוג בלי לצאת מגבולות הארץ. הזדמנות טובה להיזכר בתרבות הקולינרית המגוונת שיש לנו, עדות לפסיפס העשיר שמיוצג כאן לשבטיו ולמטבחיו. בררנו את המסעדות הכי קלאסיות, אלו ששומרות בקנאות על מתכונים וסודות מבית אמא (לצד חידושים והברקות מרגשות) ומשדרגות את העושר התרבותי שלנו בהמון צבעים וניחוחות.

מסעדות עם מנות מהמטבח המרוקאי

 מרוקו על המפית. אווה סאפי. צילום: באדיבות המקום

אווה סאפי המרוקאית

מסעדת אווה סאפי באה לשדך. טובים השניים מן האחד, לא? כאן אימצו את המנטרה הזאת באופן טוטאלי ותחת הכותרת של 'מזרח, מערב ומה שביניהם' תמצאו כאן את הטעמים של אמא סוליקה שנולדה וגדלה במרוקו, טוויסטים מקפיצים ומותאמים לחך הישראלי, עיצוב אותנטי ונברשות זכוכית לצד מוזיקה אלקטרונית אוריינטלית וחצר קסומה עם עצי פרי בלב שכונת נווה צדק הקסומה. חיבורים שרק קיבוץ הגלויות המופלא שלנו יכול להפיק.

גם במנות של אווה סאפי אפשר למצוא את מלאכת המחשבת ואת קונספט הגם וגם ששולט כאן בכל פינה. הנה מנה טרייה לכבוד החגים – טלה ושזיפים, טאג'ין טלה בבישול ארוך, בצל, שזיפים מקורמלים וקינמון, מוגש עם קוסקוס, ירקות וקונפי דלעת מתוקה. נדמה שהמנה הזאת מהווה מיקרוקוסמוס לכל הוויב המחוכם אך השורשי של המקום. בא לכם עוד הצצה טעימה למורכבות? פסטל ים, שלושה משולשים מבצק פילו במילוי דגים טריים (מוסר ודניס) ועשבי תיבול. מוגש עם קרם מטבוחה של סוליקה וסחקא ירוקה. אמא סוליקה לא נחה לרגע. יש אפשרות להזמנת אוכל מוכן עד הבית.

כשר.

אווה סאפי - EWA SAFI - השחר 8, נווה צדק, תל אביב, 0536112129

 הצצה מקומית לטורקיה. אפנדי. צילום: באדיבות המקום

אפנדי הטורקית

הכלה מאיסטנבול עם נרגילה – לא רק טלנובלות ממכרות יש להם לטורקים, גם הרבה יותר מקבב/בורקס/עלי גפן. המטבח הטורקי נותן הרבה כבוד לטעמים המקוריים של חומרי הגלם עם תיבולים עדינים שלא תופסים את מרכז הבמה ועם מגוון של מאפים מלוחים ורבי שכבות. מסעדת אפנדי מייצגת בגאון את המורשת ומציגה שלל הברקות שפחות מוכרות כאן בארץ ושיעלו לכם זיכרונות נעימים מהטיול האחרון לטורקיה.

אפנדי כשרה למהדרין וממוקמת בגבעה הצרפתית בירושלים (ליד הפסל הלבן). כאן מבינים שחוויה אותנטית היא לא רק האוכל אלא כל ההוואי שעוטף ומחבר לשורשים. נמליץ לכם לפתוח בתה טורקי, משם נוכל לעבור למנת פתיחה של מאפה מסורתי כמו פידה בטאבון. העיקריות יפגישו אתכם עם הקלאסיקות של איסטנבול שבאות כאן במתכונת שרינג ולקינוח קפה טורקי לצד נרגילה. האירוח כאן ללא ספק מושלם.

כשר למהדרין.

מסעדת אפנדי - ירושלים, 0536318343
להזמנת שולחן במסעדת אפנדי

 הייי אוזבקיסטן. טשקנט. צילום: באדיבות המקום

טשקנט הבוכרית

המטבח הבוכרי עשיר בתבלינים וצבעים שמשתלבים בכיסונים, בתבשילים השונים ותמיד עם המון בשר כבש. אוכל בוכרי מהווה שם קוד לחגיגה רבת משתתפים, לטקסים משפחתיים ולתרבות מקומית בכלל. מסעדת טשקנט בצריפין היא מהמסעדות הראשונות בארץ שהנגישו את נפלאות המטבח האוזבקי עם כל האייקונים הכי גדולים, עם השירות האישי ומסורת האירוח ועם שפע בלתי נגמר של צבעוניות וכבוד אמיתי מכל הלב לאוכל ולמה שהוא מייצג.

אושפלו, ציבורקי, דושפרה.. את ההמשך תראו בתפריט כי זה באמת בלתי נגמר ומסקרן במיוחד. לא ידענו שיש כל כך הרבה קינוחים בתרבות הבוכרית כמו לאבס חלבה (חלבה בוכרית שעשויה מאגוזים, בוטנים ופיסטוק), פחלבה (מאפה מסורתי במילוי אגוזים ודבש), צאק צאק מתוק (אטריות מטוגנות עם סירופ סוכר ודבש) ועוד ועוד. לצד כל זאת, טשקנט משקיעה במבחר סלטים, בשרים ושלל שיפודים. ניתן לערוך במקום אירועים פרטיים ועסקיים.

כשר.

טשקנט Tashkent - Tashkent - צריפין, 0539377555

 חגיגה תימנית בהרצליה. צארום. צילום: דרור ורשבסקי.

צארום התימנית

הרבה יותר מג'חנון – העולם הקולינרי של התרבות התימנית חורג הרבה מעבר לבצקים ולמרק רגל. כמעט בכל ארוחה נמצא שילוב כלשהו של מאכלי בצק, וחוואיג'. מסעדת צארום ההרצליינית כאן כבר מעל 40 שנה כדי לדחוף לנו (ברצון ובאהבה!) מאפים אסליים ממכרים לצד מאכלי דגל שלא מותירים ברירה אלא לחזור שוב ושוב.

ברור שנתחיל את הארוחה עם מרק טוב בלי להתחשב בטמפרטורות שבחוץ. מרק בשר, שעועית או רגל לבחירתכם עם פיתה תימנית, חילבה וסחוג. אחרי שנרגענו אפשר לעבור לשלל הבשרים והנתחים שמוגשים כאן בפיתה, לאפה או במגש מפנק. קשה לנו להתאפק, אנחנו מיד גולשים לקינוחים ולבקלאווה האגדי שיש כאן.

כשר למהדרין.

צארום - ברל כצנלסון 25, הרצליה, 0537103000

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
אווה סאפי בתל אביב
055-4318727
צארום בהרצליה
053-7103000
טשקנט Tashkent בצריפין
053-9377555

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מה לאכול בזמן מלחמה? 5 מאכלים שעוזרים להפחית מתח וחרדה
הצבא צועד על קיבתו: מצפון לדרום - העמותות שמאכילות
הצטיידות לשעת חירום: המזון הנכון בשעת חירום