נגישות
נגישות

שניה לפני שהגל השני מגיע: המסעדות שאסור לכם לפספס

יש מנות שלא יגיעו אליכם במשלוח ויש מקומות שמציעים קסם שלא ניתן לשחזר במרחב הביתי. המסעדות נפתחו אבל חוסר הוודאות והחשש מגל שני שיקטע שוב את החיים, עדיין כאן. קבלו המלצות למקומות שאתם חייבים לבקר בהם כל זמן שאפשר לצאת מהבית

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
עודד פשטצקי
תאריך פרסום: 25/06/2020, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

שווארמה דג במסעדת ROOTS, עכו (צילום: גלעד הר שלג) התגעגעתם? בואו! שווארמה דג במסעדת ROOTS, עכו (צילום: גלעד הר שלג)

משבר הקורונה חולל רעידת אדמה שלא הייתה כמותה מעולם בענף המסעדנות. לפי התחזיות העדכניות, עד סוף השנה צפויים להיסגר כ-4,000 מסעדות, ברים ובתי קפה, כשלמעשה כ-15% מהעסקים בתחום שנסגרו זמנית בתקופת המשבר, כבר לא יפתחו שוב את הדלת. חלק ניכר מהמסעדות תגברו את מערך המשלוחים שלהן במהלך התקופה האחרונה וישנן גם לא מעט שהתנסו במשלוחים בפעם הראשונה בעקבות המשבר. אך היו גם לא מעט מסעדות שהשאירו את הסועדים שלהן עם געגוע עז ותאווה שלא באה על סיפוקה.

כולנו נשמנו לרווחה כשהודיעו לנו לקראת סוף חודש מאי, ששוב אפשר לשבת במסעדות. אך כפי שזה נראה נכון לכתיבת שורות אלה, אין זה מן הנמנע שבקרוב שוב נצטרך להיפרד. ועם כל הכבוד למשלוחים וליכולות הבישול המרשימות שלנו, ישנם מקומות שפשוט חייבים לשבת בהם כדי ליהנות מהדבר האמיתי. זה הזמן להזמין מקומות ולסמן את הווי הנכון כדי שלא תתחרטו במקרה שהנגיף הידוע לשמצה יחזור לחיינו ואיתו המגבלות המחמירות.

חודש אחרי הפתיחה: חדשות קולינריה בצל הקורונה
דייט במסיכה: אוכל טוב, אווירה וקורונה

טאיזו – תל אביב

את המסע הקולינרי שלנו נפתח עם טאיזו, שהייתה המסעדה הראשונה שסגרה את הדלת בתחילתו של משבר הקורונה, אי אז באמצע חודש מרץ. בנוסף לכך שאת המנות המוקפדות והיצירתיות של יובל בן נריה לא תוכלו להזמין במשלוח, הרי שאין סיכוי ולו הקל שבקלים שתוכלו להכין אותן במטבח הביתי שלכם. אך מעבר לכל זה, לא באמת ניתן לדבר על טאיזו, מבלי להזכיר את עיצוב הפנים המרהיב של המסעדה, שמשלים את הארוחה לכדי חוויה מסעירה ובלתי נשכחת.

כשלכל זה מוסיפים את העובדה שהמסעדה נותרה סגורה לכל אורך משבר הקורונה ושבה לפעילות רק בשבוע הראשון של חודש יוני, אין ספק שכדאי למהר ולהזמין מקום בהקדם, למקרה שבו חס וחלילה שוב נאלץ להיפרד. ההמלצה שלנו: נסו להגיע למקום בשבת בצוהריים, בזמן שמוגשת ארוחה הכוללת שלוש מנות במחיר משתלם של 159 שקלים לסועד. בין השאר מדובר במנות כמו טרטר דגים (באו, לימון כבוש, דלעת, סאמבל בלדו וטוביקו), באטר צ'יקן (עגבניות, חילבה, חמאה מזוקקת, עלי קארי ושמנת חמוצה) וקורמה לברק (יוגורט באפלו, כורכום, פיסטוק קלוי, כרובית, במיה צרובה וכוסברה).

טאיזו - Taizu - דרך מנחם בגין 23, תל אביב, 053-7933705

טאיזו (צילום: באדיבות המקום) אווירה שאין לה תחליף. טאיזו (צילום: באדיבות המקום)

פרה פרה – גדרה

לאורך תקופת הקורונה, השליחים של מסעדת פרה פרה עבדו קשה מאי פעם. עם זאת, תפריט המשלוחים של המסעדה שהפכה לאתר עלייה לרגל לקרניבורים מכל רחבי הארץ, כולל מספר מצומצם של מנות מהתפריט המלא. הכוונה היא למנות שכאילו נוצרו למשלוחים, בדגש על ההמבורגרים וכריכי הבשר של המסעדה. למרות ששמה של המסעדה יצא לפניה לא מעט בזכות כריכי הבשר וההמבורגרים, חשוב לציין שישנן גם לא מעט מנות נוספות בתפריט, שמצדיקות ביקור מיוחד בגדרה.

כך לדוגמה, אין ולא תהיה אפשרות להזמין את הנתחים והסטייקים המופלאים של פרה פרה במשלוח, כי מדובר בהתנהגות לא מוסרית בעליל. הכוונה היא למשל לנתחים מובחרים כמו ניו יורק (38 שקלים ל-100 גרם), טי-בון (51 שקלים ל-100 גרם) ודנבר קאט (51 שקלים ל-100 גרם). 

כמו כן כשהמסעדה חזרה לפעילות מלאה, גילינו שהתפריט הקבוע התחדש עם מספר מנות שכל קרניבור חייב לעצמו לנסות. אנחנו התלהבנו במיוחד ממנה שעונה לשם "סוכריות בקר" (קוביות בקר שבושלו בסיידר תפוחים, מוגשות על פולנטה מתירס טרי – 46 שקלים) וממנת הטטאקי בקר (כוסברה, ליים, צ'ילי אדום, שמן ושומשום – 48 שקלים). את שתיהן לא תמצאו בתפריט המשלוחים אבל בפירוש תרצו למצוא בצלחת...

פרה פרה גדרה - הביל"ויים 7, גדרה, 053-9374515
להזמנת שולחן בפרה פרה גדרה

מסעדת פרה פרה בגדרה (צילום: דרור ורשבסקי) נתחים מובחרים שלא יוצאים מהמסעדה. מסעדת פרה פרה בגדרה (צילום: דרור ורשבסקי)

הנמל 24 – חיפה

לאורך משבר הקורונה, מסעדת השף המפורסמת מחיפה, התמקדה במשלוחים של ארוחות משפחתיות מיוחדות בסופי השבוע ובנוסף הציעה משלוחים של ארוחות חג בשבועות ובפסח. אך מטבע הדברים כדי ליהנות באמת מהמנות המרהיבות של השף רן ראש, צריך להגיע לארוחה במסעדה עצמה. הסיבה לכך נעוצה בין השאר באווירה הייחודית השוררת בחלל המרהיב של הנמל 24.

המסעדה החיפאית המצליחה עוצבה על ידי האדריכל נתן פייביש, שיצר מגוון חללים בהשראת הפיאצות בטוסקנה. למעשה בזמן שהמסעדה נמצא בתהליכי הקמה, פייביש ייבא לישראל אינספור פריטים היישר מטוסקנה, החל מחלונות ישנים, דרך ברזים עתיקים וכלה ברצפות של רפתות. עם מנות מעוררות השראה, עיצוב מעורר התפעלות ושירות מעורר הערצה, אין זה פלא שמסעדת הנמל מצליחה לשגשג כבר עשור וחצי ולא מגלה סימני עייפות. ההמלצה שלנו: ספרו לצוות במקום על ההעדפות הקולינריות שלכם ותנו לו לבחור עבורכם מה יעלה על השולחן לאורך הארוחה. לא תתחרטו.  

הנמל 24 - Hanamal 24 - הנמל 24, נמל חיפה, 053-9442262
להזמנת שולחן בהנמל 24 - Hanamal 24

הנמל 24, חיפה (צילום: באדיבות המקום) עיצוב מנצח. הנמל 24, חיפה (צילום: באדיבות המקום)

ROOTS – עכו העתיקה

ROOTS היא מסעדה נוספת שמציעה קסם ייחודי ובלתי ניתן לשחזור, בין השאר הודות לעובדה שהיא פועלת באולמות האבירים שנבנו במצודת עכו העתיקה במאה ה-11. המסעדה נפתחה בסתיו של 2018 והביאה בשורה קולינרית חדשה לעכו: מסעדת שף כשרה (בשרית) שמציעה מנות שבפירוש מצדיקות ביקור מיוחד בעכו, אפילו אם אתם גרים במקרה בנגב.

ROOTS הוקמה על ידי שני חברי ילדות שגדלו בעכו, האחד המוסלמי והשני נוצרי, שחברו לשף המוערך אורי ארנון (ארנולד'ס, אנגוס). השלושה יצרו מקום מופלא שבו נפגשים שלושת המטבחים עליהם גדלו. זהו למעשה המקור לשמה של המסעדה, שמחברת בין השורשים של שלושת השותפים. במסגרת עבודות ההקמה של ROOTS, החלל העתיק והמרשים עבר עבודת שחזור רצינית ועוצב כאולם אבירים רחב ידיים עם אקוסטיקה מיוחדת ואווירה מיוחדת אף יותר.

בתפריט הגלילי שיצר השף ארנון תמצאו מנות כמו שווארמה דג (שבבי מיקס דגים על תלולית טחינה עם בצל בסומק – 42 שקלים), מחשי מיקס (קישוא, חציל ובצל ממולאים על מצע יוגורט ונענע – 52 שקלים) ומקלובה אישית (סיר קטן עם אורז ופרגית שמתהפך לצלחת עם שלל אוצרות – 72 שקלים). לצד כל אלה, ישנן בתפריט מספר מנות שכבר מזמן הפכו לחתימה האישית של השף היצירתי כמו כבד האווז שנצרב בגריל ומוגש על טוסט מקורמל ברוטב פירות יער (92 שקלים).

רותס - ROOTS - ויצמן 1, עכו העתיקה, 04-8848040
להזמנת שולחן ברותס - ROOTS

קינוחים במסעדת ROOTS (צילום: גלעד הר שלג) קינוחים במסעדת ROOTS (צילום: גלעד הר שלג)

LVLUP – תל אביב

LVLUP הוא גיימינג בר יחיד מסוגו בישראל, המהווה בית לחובבי גיימינג שאוהבים לשלב בין משחקי מחשב, אוכל קליל ואיכותי וקוקטיילים מושקעים. לאורך משבר הקורונה המקום המדליק היה סגור ומסוגר אך המשיך לקיים אירועים אונליין. ב-27 במאי הדלת נפתחה מחדש, המסכים הופעלו ושוב שקשקו המיקסולוגים החרוצים קוקטיילים טעימים עם שמות שמגיעים מעולם הגיימינג.

הכוונה היא למשל לקוקטיילים כמו Until dawn (וודקה טוויזלרז, תפוזים, חמוציות, רוטן ורדים, מיץ לימון, תפוז ומקל טוויזלרז לערבוב – 55 שקלים) ו-Pickle rick (ג'ין, סמבוק, מנטה, לימון וג'ינג'ר ביר – 49 שקלים). בדומה לקוקטיילים, גם השמות של מנות האוכל בתפריט של LVLUP מגיעים מעולם הגיימינג. לחם השום הקלוי שמוגש עם איולי ביתי לדוגמה, נקרא Vampire killer והכנפיים שמגיעות בשלוש דרגות חריפות, נקראות Dragon wings (500 גרם – 34 שקלים, 750 גרם – 44 שקלים, 1 ק"ג – 52 שקלים).

לבל אפ גיימינג בר - LVLUP GAMING BAR - יד חרוצים 14, תל אביב, 053-7104988
להזמנת שולחן בלבל אפ גיימינג בר - LVLUP GAMING BAR

לבל אפ בר, תל אביב (צילום: דרור ורשבסקי) משחקי שתייה. לבל אפ בר, תל אביב (צילום: דרור ורשבסקי)

ליאו בלומס – תל אביב

ליאו בלומס הוא הפאב האירי הוותיק בישראל: הסניף הראשון נפתח לפני שני עשורים ברחוב הירקון בתל אביב וכעשור מאוחר יותר, נולד האח הצעיר ברמת החייל. אז נכון, גם אם ההגבלות ישובו, תמיד נוכל להזמין את החבר'ה אלינו הביתה, לקנות כמה בירות ולצפות ביחד במשחקי כדורגל או כדורסל. אבל שום דבר לא ישתווה לאווירה המסעירה של צפייה עם עוד מאות אנשים במשחק חשוב, כשהאדרנלין מרקיע לשחקים וכוס הגינס לא מפסיקה להתמלא לאורך כל הערב.

כל זה מבלי להזכיר את מנות האוכל המעולות, שרוב הסיכויים שאפילו לא תנסו להכין אותן בבית, כמו תבשיל קדירה אירית (נתחי בשר וירקות שורש מבושלים בגינס, מוגשים בקן פירה חלבי – 61 שקלים), צלעות ג'יימס ג'ויס (תבשיל שפונדרה טלה עם פירה עשיר בחמאה – 82 שקלים) או כריך דבלין סטייק (רצועות אנטריקוט עם מיונז וירקות בלחם הבית. מוגש עם צ'יפס – 56 שקלים, תוספת גבינת גאודה – 7 שקלים).

ליאו בלומס - Leo Bloom's - ראול וולנברג 24, רמת החייל, תל אביב, 053-9387700

אל תנסו להכין בבית. ליאו בלומס (צילום: באדיבות המקום) אל תנסו להכין בבית. ליאו בלומס (צילום: באדיבות המקום)

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ