נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

חינקלי של דדה (צילום: באדיבות המקום) מסורת של קולינריה. חינקלי של דדה (צילום: באדיבות המקום)

מדי יום, בכפר קטן בהרי הקווקז, בילתה נלי הקטנה במטבח של הדדה (אימא בגאורגית) שלה במשך שעות ארוכות. נלי התמכרה לניחוחות המופלאים ולטעמים העזים ולמדה את המתכונים שעברו במשפחה מדור לדור. כשעלתה לישראל, הביאה עימה את המסורת הקולינרית המשפחתית וחלמה על היום שבו תפתח מסעדה משלה.

החלום התגשם בסיועו של גור אוגניסיאן, בנה של נלי, עם פתיחתה של מסעדת דדה בגבעתיים, ב-2008. ההצלחה המסחררת של המסעדה הובילה במהלך השנים לפתיחתן של דדה ראשון לציון, דדה בת ים ומסעדת בית החצ'פורי (בת ים): כולן בבעלות ובניהול המשפחה. בשנים האחרונות התעורר ביקוש רציני למסעדה גאורגית שתפעל באזור השרון. קברניטי דדה החליטו להרים את הכפפה ולפני כחודש, הקימו את הסניף הנתנייתי של הרשת במתחם פולג סנטר (לשעבר BIG).

דדה נתניה - כל הפרטים
לכל הסניפים של רשת דדה

האחות הקטנה הגדולה מכולן
דדה החדשה נפתחה בחלל הרחב הידיים ששימש לפני כן כבית למסעדת הבשרים Carnevin, עליה השלום. המסעדה החדשה מעוצבת בקפידה עם שלל אלמנטים גאורגיים מסורתיים ויכולה להכיל בקלות למעלה מ-150 סועדים מרוצים. בדומה לשאר הסניפים ברשת, גם בדדה שבנתניה תמצאו מפות ייחודיות הנתפרות בגאורגיה במיוחד לרשת וכן כלי הגשה אותנטיים, המיובאים באופן אישי על ידי בעלי המקום מגאורגיה.

בניגוד לסניפים האחרים, בדדה שבנתניה תמצאו מטבח פתוח ותוכלו לחזות בכל המנות מיוצרות בזמן אמת. את החצ'פורי למשל, מכינים בדדה לפי הזמנה ואפילו הלחם הגאורגי המסורתי, העונה לשם לוואשי, נאפה בתנור הגדול שבמקום. עבור הלחם אגב, לא תצטרכו לשלם ולו שקל אחד מעבר למחיר המנה וכולנו תקווה שיותר מסעדות יקבלו השראה ממסורת האירוח הגאורגית.

מאפה מסורתי של דדה (צילום: באדיבות המקום) מותאם לחך הישראלי. מאפה מסורתי של דדה (צילום: באדיבות המקום)

האוכל הגאורגי הכי ישראלי שיש
השפית הראשית של הרשת היא נלי כמובן, שמקפידה להעניק את הפרשנות האישית שלה, למנות המסורתיות ולשים דגש על התאמת המתכונים לחך הישראלית. כך לדוגמה, במטבח הגאורגי נעשה שימוש רב בשומן כבש. במנות של דדה לעומת זאת, מככב בשר רזה יותר, של עגלים צעירים. עם זאת, ישנה בהחלט אפשרות להזמין מנות נאמנות יותר למקור. מנת שיפודי פילה העגל למשל, מגיעה בשתי גרסאות – האחת עם שיפוד מפואר של שומן כבש והשנייה, בלעדיו (שתי המנות נמכרות במחיר אחיד של 110 שקלים).

כך גם ניתן לראות כי אותו ממרח חריף ועוקצני הנקרא אג'יקה, מוגש בדדה לצד המנות ולא מהווה חלק אינטגרלי מהן. הודות לכך, יכולים רוב הסועדים להזמין את כול המנות, מבלי שחובבי החריף יחושו מקופחים. התאמות נוספות באות לידי ביטוי למשל בהפרדה בין חלב לבשר: בתפריט המרקים של דדה נתניה, תמצאו את מרק הבורשט המפורסם ובמתכון הקלאסי של הבורשט, תמצאו כמובן שמנת. בדדה נתניה לעומת זאת, השמנת מוגשת לצד המנה. ההתאמה לקהל המקומי מתבטאת גם בשימוש הזהיר בטרגון, בבחירת הגבינות המשמשות למילוי החצ'פורי אמרולי ועוד.

הסבר פניך לטבעוני
כל אדם טבעוני שביקר בגאורגיה, מודע לקושי הגלום בלמצוא משהו טוב לאכול. החדשות הטובות הן שבדדה מאפשרים "לטבען" חלק מהמנות. כך למשל, בדריג'אני הוא מאפה פריך טבעוני לחלוטין, שכן בהכנת הבצק שלו, לא נעשה שימוש בביצה ובמילוי שלו, לא תמצאו גבינה. זהו גם המצב למשל במאפה אחר, העונה לשם לוביאני, המגיע במילוי שעועית אדומה.

דדה נתניה (צילום: באדיבות המקום) אופציות טבעוניות. דדה נתניה (צילום: באדיבות המקום)

קינוחים מפה ומשם
בשל הביקוש הגבוה לקינוחים מוכרים, בתפריט הקינוחים של דדה נתניה, תמצאו לא מעט מנות אחרונות הנחשבות לפופולאריות במחוזותינו כמו צנצנת טירמיסו, פאי פקאן (טבעוני) או פאי תפוחים. כל אלו מוגשות לצד קינוחים גאורגיים מסורתיים כמו צ'ורצ'חלה (ממתק של אגוזי מלך הטבולים בדבש ענבים) או גטה (מאפה במילוי ממרח אגוזים ושקדים),  שנכון להיום הוא הקינוח הנמכר ביותר ברשת.  

עסקיות מארץ אחרת
לסיום נציין שבסניף הנתנייתי של דדה, מציעים ארוחות עסקיות משתלמות במיוחד: תמורת 52 שקלים בלבד תקבלו מנה ראשונה (אג'פסנדל, לוביו, חציליאני או סלט טרי), מנה עיקרית או מאפה (שניצל, קבב, צ'יבורקי, לחמג'ו, סלט נלי או סלט דילה), כוס שתייה (תפוחים, תפוזים או לימונדה) ולחם הבית. הארוחות העסקיות מוגשות בימי חול בין השעה 12:00 לשעה 17:00 וזה המקום לגלות כי בשבועות הקרובים יתחילו להגיש בדדה נתניה, גם ארוחות בוקר מושקעות (בימים חמישי עד שבת).

ארוחות הבוקר של דדה הן השילוב המושלם בין ארוחת הבוקר הישראלית למטבח הגאורגי המסורתי, כשבין השאר תכינו את עצמכם למנות מקוריות כמו אג'שוקה (מאפה סירה במילוי שקשוקה מעגבניות טריות, ביצה וגבינת סולוגוני), הפיצה של DEDA (בצק דק וקריספי, רוטב עגבניות ותערובת גבינות הכוללת סולוגוני, מוצרלה וגרוזינסקי) וארוחת בוקר גאורגי ספיישל (ארוחה זוגית הכוללת גבינת שמנת, גבינת גרוזינסקי, אג'פסנדל, טחינה ירוקה, חמאה, ריבה, פטה, לוביו, זיתים, גרגירי חומוס, לחם הבית, סלט דילה, זוג מנות לבחירה, שתייה חמה ושתייה קרה). יש למה לחכות!  

דדה - DEDA - גיבורי ישראל 5, נתניה, 053-9348407

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
דדה בנתניה
053-9348407

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ