נגישות
נגישות

סטקיית הבוקרים: נתחים טריים באווירת שנות ה-90

היא מתמחה בנתחים גדולים אבל מסבירה פנים לטבעונים, מגישה ארבעה טון של סטייקים בחודש אבל לא מזניחה את גזרת הסלטים. זהו סיפורה של סטקיית הבוקרים

חדשות האוכל המסעדות של rest
עודד פשטצקי
תאריך פרסום: 31/07/2019, 0:00 תאריך עדכון: 26/01/2020, 12:36
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

בשר בסטקיית הבוקרים (צילום: באדיבות המקום) ארבעה טון בחודש. בשר בסטקיית הבוקרים (צילום: באדיבות המקום)

ארבעה טון סטייקים. כן, לא פחות מארבעה טון של בשר מוגשים בסטקיית הבוקרים מדי חודש. כולם מגיעים היישר מרמת הגולן. נתון מרשים לצד כמות לא פחות מדהימה של טון וחצי בוטנים, שעושים את דרכם למסעדה על בסיס חודשי. כי עם כל הכבוד לבשר המשובח, המוסד הקרניבורי המפורסם ידוע יותר מכל דבר אחר, בזכות המנהג המענג של צריכת בוטנים מסיבית אגב פיזור הקליפות על הרצפה כבר קרוב לרבע מאה. את אותם בוטנים מפורסמים, נוהגים היום לפצח הורים חיפאים בצוותא עם ילדיהם, בדיוק כפי שנהגו לפצח עם הוריהם, אי אז בשנות ה-90 העליזות..

מאריזונה לפונדק בחיפה
סיפורה של סטקיית הבוקרים, מתחיל ביום שרבי אחד בשנת 1995, בעיצומו של מסע ג'יפים במדבר אריזונה. וליתר דיוק בפונדק דרכים בן 100 שנה, שבו התארחו בני הזוג חנה ויוסי טוכנר. יוסי, מהמסעדנים הוותיקים והמצליחים ביותר בעיר התחיל את המסלול המקצועי שלו לפני גיל 18, עם דוכן פלאפל (פלאפל ארז) מצליח בשכונת נווה שאנן ולאורך העשורים הבאים החזיק בעשרות מסעדות שונות בעיר, כמו מסעדת אמדאוס ומסעדת נאפולי.

אך באותו פונדק דרכים עתיק, אחזה בו התרגשות בתולית, שזכתה לחיזוק רציני מצד ניחוחות הברביקיו והיופי הפראי והמחוספס של המקום. כשחזרו בני הזוג לארץ, החליטו לשחזר את החוויה בחלל שבו פעלה בעבר מסעדת נאפולי, במתחם תחנת הדלק פז שבמבואה הדרומית של העיר. מספר חודשים (ולא מעט מכולות עמוסות באדני רכבת עתיקים, פוחלצים, פסלי אינדיאנים ואינספור אלמנטים המתכתבים עם הסטייל של תקופת המערב הפרוע) מאוחר יותר, באה לעולם סטקיית הבוקרים.

גדול יותר, טרי יותר וגריל פחמים שלא כובה מעולם
העיצוב, ההקפדה על הפרטים הקטנים והגדולים כאחד, השירות והאווירה המשוחררת, נותרו ללא שינוי מיומה הראשון של המסעדה עם שדרוגים לאורך כל הדרך. נכון להיום כל הבשר שמוגש במסעדה, ללא יוצא מן הכלל, הוא בשר טרי יום יום, כשבשר הבקר מגיע למקום מעגלות מבכירות מעדרי רמת הגולן באופן בלעדי.

חומוס לניגוב בסטקיית הבוקרים (צילום: באדיבות המקום) מגוון רחב וטבעוני. חומוס של סטקיית הבוקרים (צילום: באדיבות המקום)

כמו כן במהלך השנה וחצי האחרונות החלו להתמחות בסטקיית הבוקרים ביישון וצלייה של נתחי בשר גדולים, בדגש על Rib Eye Steak, Strip (New York) Steak ו-Tomahawk Steak. את נתחי הבשר העצומים מיישנים במקום במשך 28 יום, כשבתום תהליך היישון הקפדני, עולים הנתחים על גריל הפחמים האימתני שמהווה את לב המטבח. אגב גריל פחמים, מאז שנפתחה המסעדה ועד עצם היום הזה, הגריל לא כובה מעולם - מדי לילה מכסים את הפחמים בשכבה הגונה של אפר, כשמגיע הבוקר מסירים את השכבה, מרוקנים לגריל שני שקי פחמים חדשים ומתחילים את העבודה מחדש.

לא רק סטייקים
ברוב רובן של מסעדות הבשרים המובילות, תמצאו מספר מצומצם של מנות צמחוניות וטבעוניות, ולרוב אלו יהיו מנות של ברירות מחדל ולא אטרקטיביות במיוחד. בסטקיית הבוקרים לעומת זאת, מדובר בסיפור שונה לגמרי. נראה שבמוסד הקרניבורי הוותיק מכבדים את כל הלקוחות באשר הם, ללא אפליה על רקע העדפות קולינריות באשר הם. בראש ובראשונה תמצאו כאן את ההמבורגר האגדי של ביונד מיט, וכן שווארמה טבעונית מצויינת.

התפריט העשיר של סטקיית הבוקרים כולל מגוון רחב של מנות טבעוניות נוספות וניכר שהושקעה בהן לא מעט מחשבה, כמו סלט הג'רג'יר (עלי גרגיר הנחלים, גרעיני רימון, בצל סגול וגרעיני חמנייה) וסלט הקינואה (פלפל אדום, בצל ירוק, סלרי, פטרוזיליה, אגוזי מלך, חמוציות וצנוניות). מעבר לכל זה, מדי יום ביומו מכינים במקום כ-50 ק"ג של חומוס טרי ומשובח.

הפתיחות לכל סוגי הקהלים מתבטאת גם במעבר למוצרים ללא גלוטן – תפריט המסעדה מציע שורה ארוכה של מנות ללא גלוטן כמו לדוגמה לחמניית המבורגר ללא גלוטן. כמו כן, כל התבלינים שנעשה בהם שימוש במקום, לא מכילים גלוטן אף הם.  

פנקייק הולנדי בסטקיית הבוקרים (צילום: באדיבות המקום) מתוקים בסטקייה. פנקייק הולנדי של סטקיית הבוקרים (צילום: באדיבות המקום)

עם הפנים לעתיד
לסיום, נעדכן כי ציפור קטנה לחשה לנו שבחודשים הקרובים סטקיית הבוקרים עתידה להקים שלוחה בקריות, שתציע קונספט חדש ומדליק במיוחד. למסעדה החדשה יקראו סטקיית הבוקרים שיפודים וכפי שניחשתם, עיקר העניין יהיה מגוון רחב של שיפודים, שיוצעו במחיר אחיד של 65 שקלים (לזוג שיפודים). את השיפודים ילווה בר סלטים עשיר שיכלול כ-20 סוגים שונים של סלטים טריים, ממנו ניתן יהיה לנשנש באופן חופשי וללא הגבלה. אין ספק שהמקום החדש, בדומה לעשרות העסקים שהקים טוכנר בארבעת העשורים האחרונים, יהפוך תוך זמן קצר מאוד לסיפור הצלחה.

סטקיית הבוקרים - STEAK HOUSE - קדושי יאסי 1, חיפה, 053-4294059

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ