נגישות
נגישות

שף מדבר אוכל: הסיפורים מאחורי המנות של טוקופיה

קריספי רול שהתחיל כמנת עובדים, מדליוני פילה סולטנה לאניני הטעם ולברק במלח, רק מלח – העובדות המעניינות מאחורי מנות הדגל של מסעדת טוקופיה

מסעדות במרכז המסעדות של rest
מערכת  zap rest
תאריך פרסום: 01/07/2019, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מדליוני פילה במסעדת טוקופיה (צלם: עידן גור) מנות עם יחס אישי. מדליוני פילה במסעדת טוקופיה (צלם: עידן גור)

מסעדת טוקופיה הוקמה בשנת 1999 בנס ציונה. בחישוב מהיר זה אומר 20 שנה - שני עשורים של אימפריה קולינרית כשרה שמשמשת מקום מפגש כבר שנים לשלל לקוחות קבועים לאורך כל שעות היום והערב, עם תפריט מגוון ומקפד, אווירה ייחודית שפשוט צריך לבוא ולחוות ואפילו חדר מאובזר לאירועים פרטיים.

טוקופיה - לכל הפרטים

קובי דלל, הוא  השף והבעלים שיצר סביבו את המוסד הקולינרי, ומתחילת הדרך משלב בתוכו את אישיותו ואהבתו למטבח ולחומרי גלם טריים ואיכותיים. ביקשנו מהאיש שמנצח על כל המלאכה לספר לנו על כמה ממנות הדגל שמלוות אותו ואת שלל האורחים לאורך כל שנות ההצלחה.

בואו לנס ציונה. טוקופיה

פוקצ'ה איטלקית
המפגש הראשון של כל אורח בטוקופיה הוא עם הפוקצ'ה האיטלקית ששמה הולך לפניה. הפוקצ'ה שלנו מיוצרת בשיטה איטלקית מסורתית, במספר התפחות והפלות עם מנוחה בת לילה, מה שמביא את הבצק לתוצאה מושלמת. הפוקצ'ה נאפית בטאבון, מלח אטלנטי ועם ליטוף של שמן זית. חלקה העליון פריך, והיא מוגשת לצד שיני שום אפויות, שמן זית, בלסמי מצומצם ואיולי פניקס.

פוקצ'ה איטלקית בטוקופיה (צלם: עידן גור) שמה הולך לפניה. פוקצ'ה איטלקית בטוקופיה (צלם: עידן גור)

אנטריקוט ומדליוני פילה סולטנה
המסע שלי במסעדנות החל הודות לאהבתי הגדולה לבשר. עם השנים, הטיפול והמסירות שלי לחומר הגלם המדהים הזה הביאו אותי לתוצאות מרהיבות בנתחים שאנחנו מגישים במסעדה, כמו אנטריקוט, סינטה ופילה. הבשרים עוברים יישון עצמאי במסעדה, פריסת הבשר מוקפדת, הצלייה מדויקת, וכל זה מביא לשמירה על עסיסיות הבשר.

הנתח המועדף עליי הוא סטייק אנטריקוט 70/30, נתח המכיל בתוכו לפחות 30 אחוזי שומן, מה שגורם לבשר להישמר ולהיות עסיסי גם לאחר הצלייה, וגם בדרגות צלייה גבוהות. בשר אוהב צ'ימיצ'ורי? זה מה שהוא יקבל. חמיצות, חריפות, מתיקות, הכל בביס אחד מאוזן בחיך.

ועוד המלצה קצרה על הדרך לאחת ממנות הדגל של המסעדה - מדליוני פילה סולטנה. מנה לאניני טעם, המשלבת בין מדליוני פילה בקר בדרגת צלייה מדיום, לבין רוטב מתקתק של תאנים המושרות ביין אדום.

קריספי רול
הקריספי רול שלנו החל את גלגולו במסעדה כמנת עובדים, שקיבלה אין סוף אינטרפרטציות, ככל שעלה על רוחם של הטבחים שלי. לאור ההצלחה האדירה שלה במבחן השטח, החלטתי להכניס את המנה לתפריט, וכל השאר היסטוריה. הרול מורכב מטורטייה טרייה, הממולאת בתערובת של נתחי פרגית וירקות צבעוניים, מתובל בתיבול אסיאתי ובציפוי פירורי פנקו ברוטב טריאקי. תענוג לחיך.

קריספי רול במסעדת טוקופיה (צלם: עידן גור) הצלחה אדירה בשטח. קריספי רול בטוקופיה (צלם: עידן גור)

לברק במלח
בישול במלח הוא האהבה השנייה שלי. מלח, כמה פשוט – ככה מתוחכם. הוא מביא את חומר הגלם לרמת מיצוי טעמים גבוהה מאוד, מבלי להכניס שום תוספת תיבול. המלח יונק אליו את הנוזלים, ויוצר שכבת הגנה על חומר הגלם, תוך בישול אחיד ושמירה על עסיסיות ושומניות הפרודוקט. מי שטעם לברק, יעיד שמדובר בדג שלא צריך תפאורת רקע מפוארת שתמחיש את הטעמים שלו. לכן, בחרתי להגיש אותו במסעדה במעטה של מלח לצד סלט גינה חמצמץ. אני אופה את הלברק במלח בתנור למשך 20-15 דקות, תלוי במשקל הדג, בחום של 220 מעלות, והטעם – גן עדן.

לברק במלח במסעדת טוקופיה (צלם: עידן גור) ללא שום תוספות. לברק במלח בטוקופיה (צלם: עידן גור)

טוקופיה - TOKOPAYA - המזמרה 11, נס ציונה, 053-9442872

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
טוקופיה בנס ציונה
053-9415906

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
בילוי לילי בג'מס – הבחירה הנכונה של רחובות
ג'מס כובשת את הארץ – הבירה המנצחת במודיעין
בירה ואוכל טוב – החזון הציוני של ג'מס כפר סבא