נגישות
נגישות

קורדרו: קלאסה אמיתית בנווה צדק

מסעדת קורדרו החדשה בנווה צדק מציעה חוויה אירופאית יוקרתית ולא מתפשרת, עם מנות שקולעות לכל החושים ותפריט יינות עשיר במיוחד. מור אריאל יצאה נפעמת כדי לספר לכל מי שעוד לא יודע - שחיים רק פעם אחת

מסעדות בתל אביב המסעדות של rest
מור אריאל
תאריך פרסום: 28/05/2019, 0:00 תאריך עדכון: 02/06/2019, 10:35
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

פולפו אלה פולנטה במסעדת קורדרו תל אביב (צלם: ולדי סולו) כל מנה יצירה. פולפו אלה פולנטה בקורדרו נווה צדק (צלם: ולדי סולו)

הפעם אהיה חייבת להתחיל מהסוף, והוא מתמצה כולו במילה אחת - וואוו. כבר חודשים רבים שלא יצאתי ממסעדה בתחושת היי כמו אתמול בערב. הספקתי לשכוח איך זה כשמסעדה חדשה מטלטלת לי את חוש הטעם, נותנת בוסט לכל שאר החושים, ומזכירה לי איזה כיף זה לגלות חוויות קולינריות חדשות. כן, מסעדת קורדרו בנווה צדק, אני מדברת עלייך.

קלאסה אמיתית בנווה צדק
על חורבות מסעדת בליני המיתולוגית ששרדה 24 שנים בנווה צדק, התמקמה בחודשים האחרונים מסעדת קורדרו. המרפסת היפהפייה שלה מול סוזן דלל, בשילוב עם שלל השפות שמדוברות בה, נותנת תחושת חו"ל כבר בכניסה. לקח לזיכרון הלא-צילומי שלי 20 שניות כדי להבין מהיכן מוכרים לי הזוג המקסים שקיבל את פנינו בכניסה - מיכאל וסרגיי, זוג רופאים שעשו הסבה לאירוח ומסעדנות, ובעבר היו הבעלים הגאים של מלון עדן האוס פרמייר בכרם התימנים (שהתפרסם בשעתו בזכות ארוחת הבוקר הסטייליסטית שלו).

וסטייל, כנראה, זה שם המשחק אצל הזוג המפנק הזה. הצצה בתפריט של קורדרו מגלה שסוף סוף נפתחה כאן, אחרי זמן רב, מסעדת שף קלאסית אמיתית - חלוקה למנות ראשונות ועיקריות, תפריט יינות מטורף והרבה כבוד לכללי הטקס.

כאן לא תמצאו רק "מנות שרינג בגודל בינוני", וגם לא יאמרו לכם שיש "רק חומרי גלם מקומיים שקטפנו לפני חצי שעה מהעץ". לא תראו פה מלצרים היפסטרים מזוקנים שלובשים שרוול, ובטח שלא תשמעו פה - "אצלנו, כל מה שמוכן - יוצא". לא שיש לי התנגדות לז'אנר הרווח הזה של מסעדות קז'ואליות, רק שלעיתים בא לי לגוון. לחזור לפעם, לימי רפאל וכתית וקלואליס (הלא כשרה), מוסדות ותיקים שהגעגועים אליהם תוקפים אותי מדי פעם, בזמן שעוד מלצר מסביר לי באריכות ש"אין כאן חלוקה למנות ראשונות ועיקריות". תנו לי מפיות בד. תנו לי מנות יפהפיות כמו ציור על קנבס. תנו לי פלטת גבינות כמרענן חך. פלצנית? אולי. אבל לא כל יום. רק מדי פעם - חיים רק פעם אחת, לא?

מחיונס קאליינטס במסעדת קורדרו תל אביב (צלם: ולדי סולו) שלא ייגמר לעולם. קורדרו נווה צדק (צלם: ולדי סולו)

סלמון מעושן ויין מתקתק
אז בפעם האחת הזו, אני ממליצה לכם לטעום את אחת ממנות הפתיחה הטובות שטעמתי. קוראים לה "לה גאטו או פרומאג' דה לה מר", והיא מורכבת מסלמון מעושן לצד עוגת גבינה מלוחה, קרם סלק וחזרת, חלמון מגורר ומעל כל זה קוויאר קוד (82 שקלים). נשארתי ללא מילים, באמת. השילוב בין הסלמון המעושן לעוגת הגבינה היה בדיוק מה שחוש טעם צריך בחיים האלו. לפני כמעט שנה הייתי במסעדה עם כוכב מישלן בוורשה - ולו היו מגישים לי את המנה הזו הייתי בטוחה שהיא נולדה שם. מנה מבריקה.

בין לבין סיפרו לנו כי בסופי שבוע בין השעות 17:00-12:00 מגישים כאן תפריט קליל יותר של פיצות וסלטים במרפסת, כך שלא חייבים להגיע לכאן רק לארוחות מלאות ומדושנות. אבל אפשר ואף כדאי.

ועוד לא דיברנו על יין. גם לא על אהבה. תפריט היינות כאן מטורף. כמאה סוגים של יינות מצרפת, איטליה וספרד, רבים מהם מוצעים גם בכוסות (המחירים מתחילים מ-35 שקלים לכוס יין). בחרנו בכוס יין צרפתי בשם tinel blondet 2016 של SANCERRE, מחוז יין קטן בעמק הלואר המפורסם בסוביניון בלאן שלו - ובצדק. נגיעה קטנטנה של מתיקות, טעם מאוזן ולא שתלטן, מעולה לצד דגים ונספחיהם (80 שקלים לכוס, 280 שקלים לבקבוק).

הרבה יותר מהמבורגר
אם כבר בדגים עסקינן, המנה העיקרית שלי המשיכה את מגמת העילפון של הסלמון מהמנה הראשונה. גם כאן הייתה יצירת מופת בצלחת. עזבו את השם המפוצץ (ואלוטה דה פואסון) אבל קבלו את התיאור - על נתח שמנמן של פילה מוסר ים ברוטב מרטיני, הונחו חמישה שרימפסים עסיסיים ולצידם גראטן תפוח אדמה אלוהי (149 שקלים). מנה שלא רציתי שתיגמר לעולם.

איש הבשרים שאיתי הזמין את מנת הדגל של המסעדה ושמה קורדרו קוטלט - בשר בקר חתוך דק עם שקדי עגל, מח עצם מיושן ורוטב יין אדום (118 שקלים). גם את התענוג הזה ליווה הגראטן הנהדר. ואל תחשבו אפילו על המבורגר. זה היה כל כך הרבה יותר מזה. כל ביס גילה טעמי בשר חדשים ומשכרים. לדעתי השתכרתי כאן מהאוכל יותר מהיין.

מנה במסעדת קורדרו תל אביב (צלם: ולדי סולו) סטייל זה שם המשחק. מנה במסעדת קורדרו נווה צדק (צלם: ולדי סולו)

עד הסוף המתוק
רגע לפני הקינוח טעמנו את פלטת הגבינות ("לוא פלאטו דה פרומאז" אם אתם מתעקשים) – ארבעה סוגים של גבינות איכותיות, וביניהן פירות יבשים וקשיו. נו באמת. ואני עוד אמורה לנשום אחרי כל העונג הזה ולתפקד. כמעט ויתרתי על קינוח. לא היה לי פרטנר לקינוח, ולבד לא רציתי להכניס עוד אפילו קלוריה אחת. אבל... על עוגת הגבינה (52 שקלים) של קורדרו כבר שמעתי לפני כן, ולא יכולתי שלא לטעום אותה. נו ביס אחד. ועוד אחד ממש קטנטן. ועוד שניים וזהו, מבטיחה.

אוף. סיימתי לבדי את כל העוגה. ואני אפילו לא טיפוס של עוגות גבינה. כמו שהבטיח לי מיכאל, זו לא עוגת גבינה רגילה, אלא רכה, נימוחה ונשפכת. כזו שאף חובב אוכל לא יכול להפסיד. אה, ואל תגידו בכלל עוגת גבינה. אמרו "לה פלאן פרומאז'" ותרגישו בחו"ל. למען האמת, לא היה אכפת לי שלכל המנות יהיו סתם שמות פשוטים. השמות הצרפתיים לא הכרחיים, אבל מילא. נשמור על הסטייל עד הסוף המתוק.

לחיי חוויות קולינריות חדשות
אי אפשר לסיים מבלי לציין לשבח את השף יבגני קובל, שלא במפתיע כבר בישל ברפאל ובפושקין - שכבר אינן קיימות אבל כשהיו בשיא תפארתן עשו כאן בית ספר לקולינריה עלית. השף הזה יודע את המלאכה היטב והוא כאן כדי להישאר. אני מקווה שגם קורדרו תשרוד והמזל הטוב של בליני יעבור גם אליה, כי עולם הפודיז זקוק לעוד מסעדות איכותיות כאלו.

קורדרו - CORDERO - יחיאלי 6, נווה צדק, תל אביב, 053-9368138

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ברוינתא: לחגוג אירוע קצת אחרת
ליגת האלופות במועדון הקריוקי PLUG IN בכפר סבא
אוכל מהיר לכל כיס – מאוכל רחוב ועד ביסטרו צרפתי
מסעדות רומנטיות – מביסטרו בגדרה ועד למרתף יין בזכרון
הכל מהכל - מסעדות שוות לכל מצב רוח
מדרום לצפון - מסעדות לכל המשפחה לשבת הקרובה
 מסעדות איטלקיות שתמיד כיף לחזור אליהן
אוכל משובח ואירוח בוטיק במסעדות לאירועים שבמרכז
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?