נגישות
נגישות

דל בורגו בהרצליה: ככה עושים קלאסיקות

במסעדה החדשה על חוף הים בהרצליה חשבו על כל הפרטים הקטנים ומציעים תפריט מנצח עם מנות קלאסיות שעשויות בדיוק מרשים. יצאנו לארוחת ערב שהפתיעה מהפטה הראשון ועד לטירמיסו המתוק

מסעדות במרכז המסעדות של rest
מור אריאל
תאריך פרסום: 14/05/2019, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

דג וירקות במסעדת דל בורגו הרצליה (צילום: נטלי יששכר) יד נכונה ומנה מדויקת. דג וירקות במסעדת דל בורגו הרצליה (צילום: נטלי יששכר)

בכל פעם כשנפתחת מסעדה חדשה, אני נוהגת לשחק עם עצמי במשחק הניחושים. עוד לפני שאני פוקדת אותה, אני מנסה לנחש איך ייראה התפריט ומה יהיה סגנון האוכל ואיכותו. שנים של בליסה מסיבית במסעדות בכל הארץ, הביאו אותי להיות מהמרת קולינרית מוצלחת למדי, כך שנדיר שמסעדות מצליחות להפתיע אותי.

קפה בראסרי ובייקרי על החוף
השבוע ביקרתי במסעדת דל בורגו החדשה דנדשה בצמוד למלון דניאל בהרצליה. את משבצת ה"מיקום" כבר לקחו כאן מראש ובגדול - על חוף הים המהמם של הרצליה. בלב היוקרה ההרצליינית, נגיעה מהמלונות ומהווילות האגדיות נבנתה כאן מאפס מסעדה לא גדולה, שכל פינה בה משדרת מחשבה על הפרטים הקטנים. המקום מוגדר כקפה, בראסרי ובייקרי. אנחנו בחרנו בו לארוחת ערב, אבל אל דאגה, בסוף דגמנו גם את המתוקים. יש למה לחכות.

אולי זה המיקום היוקרתי והמראה המהודר, שגרם לי לצפות לארוחה מאוד מפונפנת. דווקא בגלל זה תכננתי לדוג דברים פשוטים מהתפריט וכבר בשלב העיון בו התחלתי להתבדות - אין כאן מנות מתוחכמות מדי. אגף ראשונות, אגף עיקריות לא גדול שכותרתו Chicken או Fish, ואגף פסטה ופיצה. בשלב הזה הבנתי שיכול להיות שהפעם פספסתי בהימור. הלכו כאן על פשטות יחסית, לא על דאווין ברוטב ביצי שלו. עכשיו רק נשאר לראות איך מתרגמים את המנות האלו לביצוע.

מגוון מאפים ומתוקים במסעדת דל בורגו הרצליה (צילום: נטלי יששכר) הים מלוח כאן מתוק. קינוחים במסעדת דל בורגו הרצליה (צילום: נטלי יששכר)

קלאסיקות לא קלאסיות
שיתפנו פעולה עם הקונספט והלכנו על קלאסיקות פשוטות, לפחות למראית עין. התחלנו בחציל על האש עם טחינה, עגבניות, נגיעות פלפל חריף וכוסברה (42 שקלים). נכון, לכאורה מנה בנאלית שמוגשת תחת כל עץ רענן אבל הביצוע כאן הוא שם המשחק. חציל עם ארומה של גריל אבל לא מוגזמת מדי, טחינה משובחת ועגבניות שרי תמר שנקצצו עד דק. נשבעת שרבנו על החציל.

ואם בקלאסיקות עסקינן, בואו נדבר רגע על הפטה כבד של דל בורגו (54 שקלים). ראשית, מנה ענקית של שלוש פרוסות עבות של פטה. שנית - ממכר. אי אפשר להפסיק. ואפילו לא טרחתי לצרף לפטה את הטוסטונים המשומנים מדי שהגיעו לצדו. הפטה לבדו יכול היה להיות עבורנו ארוחה מושלמת ומענגת. ושוב קיבלנו הוכחה שכבמטבח יש יד נכונה - לא חייבים תחכום יתר במנות.

גם על הבחירה בסלט ירקות אתם עלולים לצחוק עליי. מלפפון, עגבנייה, קולורבי, בצל סגול, עשבי תיבול, שמן זית, לימון וטחינה בצד (47 שקלים). על הנייר כל אלו נשמעים כמו ארוחת צוהריים בסדנת הרזיה ביערות הכרמל. ועל הצלחת? אי אפשר היה לפספס שמישהו עמד וקצץ את כל הירקות הללו ברגע ההזמנה, ובירקות (ובגוף) אני מבינה. לא ייאמן כמה טריות ואיכות של סלט יכולות להפוך אותו לאטרקטיבי. מנה מרעננת שהייתי מוכנה לקבל בכל ערב של הקיץ הישראלי הישראלי הלוהט.

חגיגה של טעמים
בשלב העיקריות היינו כבר הרבה פחות רזים ובריאים. הפעם הלכנו על מנה פחות בנאלית מקודמותיה - מניפת חזה מולארד (92 שקלים) ברוטב פירות יער לצד פירה חלומי (וחלבי). המולארד למקרה שתהיתם על מקורו, הוא הכלאה בין זכר ברווז לבין נקבת אווז. התוצאה שמתקבלת היא נתח רך עם פס שומן מסביבו, ולצד רוטב פירות היער הייתה כאן חגיגה של ממש.

בשלב זה כבר לא יכולנו כל כך לנשום, אבל מאחר שהמסעדה מתהדרת כזכור בתואר "בייקרי", היינו חייבים לנסות קינוח אחד. בשלב זה קובי הבעלים נכנס לתמונה. הוא סיפר לנו כי דל בורגו הוא למעשה הגשמת חלום ישן שלו. אחרי שנים של קבלנות שיפוצים, הוא החליט ללכת על כל הקופה ולפתוח כאן את המקום. הלכנו ישר על ההמלצה שלו והזמנו את הטירמיסו (42 שקלים) מבלי להתלבט. אכן היה שווה, נעים ומתוק במידה.

בשר על פירה במסעדת דל בורגו הרצליה (צילום: נטלי יששכר) מחשבה על כל פרט ופריט. בשר על מצע פירה בדל בורגו הרצליה (צילום: נטלי יששכר)


ובכן, נכון שהיום הייתה זו ארוחת קלאסיקות - אבל כל אחת מהמנות התעלתה על אחותה. כולל הטירמיסו. מינון נכון של אספרסו וליקר אמרטו, מסקרפונה משובחת וזה הכול. מה עוד צריך האדם לאחר ארוחה כזאת? שינה של 9 שעות, אבל זה כבר לחלום אחר.

אז טעיתי הפעם. מיקומה המשובח של המסעדה הזו לא מעיד על קונפטי שיוצא מהתקרה ועל פירורי זהב שמפזרים כאן על המנות. מנות פשוטות ועשויות נכון, חומרי גלם טריים ואיכותיים ונוף לים - יותר מזה אנחנו לא צריכים.

דל בורגו - Del Borgo - רמת ים 60, הרצליה פיתוח, 053-9387201

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ברוינתא: לחגוג אירוע קצת אחרת
ליגת האלופות במועדון הקריוקי PLUG IN בכפר סבא
אוכל מהיר לכל כיס – מאוכל רחוב ועד ביסטרו צרפתי
מסעדות רומנטיות – מביסטרו בגדרה ועד למרתף יין בזכרון
הכל מהכל - מסעדות שוות לכל מצב רוח
מדרום לצפון - מסעדות לכל המשפחה לשבת הקרובה
 מסעדות איטלקיות שתמיד כיף לחזור אליהן
אוכל משובח ואירוח בוטיק במסעדות לאירועים שבמרכז
בילוי לילי בג'מס – הבחירה הנכונה של רחובות
ג'מס כובשת את הארץ – הבירה המנצחת במודיעין
בירה ואוכל טוב – החזון הציוני של ג'מס כפר סבא