נגישות
נגישות

טאבולה: קסם איטלקי מלא אווירה בהרצליה

עם מנות טבעוניות מיוחדות, רביולי איטלקי אמיתי ואווירה פסטורלית לצד שדרת עצים מרהיבה - מסעדת טאבולה הוותיקה ממשיכה לשמור על סטנדרט, ומספקת תחושה של קפיצה קטנה לאיטליה

מסעדות במרכז המסעדות של rest
מור אריאל
תאריך פרסום: 18/03/2019, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מסעדת טאבולה הרצליה (צילום: באדיבות המקום) רגוע ואינטימי. מסעדת טאבולה הרצליה (צילום: באדיבות המקום)

מסעדות ששורדות לאורך זמן באקלים הקולינרי והכלכלי שלנו סיקרנו אותי תמיד. זה כבר מזמן לא סוד, שלא פשוט לתחזק מסעדה בימינו. הסועד הישראלי יודע בדיוק מה הוא רוצה ובאיזו מידת עשייה הוא רוצה את זה, והשפע הקולינרי והתרבותי שאנחנו משופעים בו, מאפשר לנו לבחור כל יום מחדש. לכן לא מפתיע שמסעדות לא תמיד מצליחות לשרוד, מה שכן מפתיע, הן אלו שמצליחות להרים ראש מעל המים, ולעשות זאת בהצלחה למעלה משני עשורים.

כזו היא מסעדת טאבולה האיטלקית בהרצליה, שזכורה לי עוד מימיי הסטודנטיאלים העליזים, עת היינו מתחמקים משיעור או שניים וקופצים לבדוק מה התחדש במסעדה היפה הזאת. בסוף שדירת העצים הידועה והמרהיבה בהרצליה פיתוח, טאבולה תפסה לה מקום של כבוד והיא שומרת עליו כבר שנים. לא בכדי היא נבחרה לרשימת הטופ 10 של המסעדות הנבחרות בהרצליה לשנת 2018. המסעדה ענקית, ויחד עם זאת מצליחה לשדר אינטימיות – המפות הלבנות, המזרקה בכניסה, האווירה הרגועה - כל אלו גורמים לכם לשכוח שמדובר למעשה בחלל עצום ויוצא דופן. ואם תרצו, תוכלו לשבת בחלק החיצוני המקורה ליד החלון ולהרגיש קצת איטליה.

סיפתח עם כוס יין
את הערב התחלנו דווקא בספרד, ביין שהומלץ בחום על ידי המלצרית כיין החודש - RIOJA EDICION LIMITADA  של יקב רמון בילבאו הספרדי, יקב מודרני שנחשב לאחד מנושאי הדגל באיזור ריוחה. נשבעו לנו שהוא מושבח בחביות 14 חודשים, ועוד עשרה חודשים בבקבוק. לא יודעת לומר בקשר לחביות והבקבוק, אבל יודעת לומר בוודאות שניהננו ממש מהיין הזה. פירותי ולא מעקצץ, ממזרי ודי מהר גרם לנו "לתפוס ראש", ולהמשיך לדמיין שאנחנו בעצם בטיול בטוסקנה. הרי הרצליה זה הכי רחוק שנגיע השנה, אז בואו נירגע.

מנה במסעדת טאבולה הרצליה (צילום: באדיבות המקום) תפריט טבעוני עשיר. מנה במסעדת טאבולה (צילום: באדיבות המקום)

טבעוניים ונהנים
טאבולה מתגאה ב'שני טבעוני' עם תפריט עשיר ומיוחד המוגש בכל יום שני בשבוע. מתוכו טעמנו את סלט עגבניות השוק ואת מנת האנטיפסטי. המנות בטאבולה גדולות ועשירות. מול מסעדות רבות שמגישות הרבה צלחת וקצת אוכל, כאן המנות תופסות את כל הצלחת. סלט העגבניות היה ערימה נפלאה של עגבניות מכמה סוגים, נבטי חמניה, זיתים, בצל סגול ותחליף גבינה (בתפריט הרגיל הסלט הזה מופיע בתוספת גבינת פטה). לא צריך להיות טבעוני כדי לאהוב את שפע הירקות הללו. האנטיפסטי הכיל קישואים, בטטה, חצילים ו.. הרבה עגבניות! מזל שאנחנו אוהבי עגבניות מושבעים. גם כאן הגענו למסקנה שעד כה הטבעונות מענגת כאן.

לצד הדבקות במטבח הטבעוני הלכנו גם על מנת דג מרעננת. פילה הסלמון היה נפלא, עשוי בעדינות, במידה הנכונה, עם נגיעה של טריאקי על אורז ושעועית ירוקה. גם המנה הזו היתה מכובדת, ואפילו גרגרנית כמוני לא הצליחה לסיים אותה לבד. מאגף הפסטות בחרנו רביולי גבינות עיזים בחמאה, ערמונים, שום ומחית כמהין - מנה שהזכירה לנו שאנחנו במסעדה איטלקית אמיתית. בצק שעשוי כהלכה, כמות ערמונים מפנקת ומילוי גבינת עיזים משובחת.

לקנח עם קנולי
לקראת הקינוחים שוב חזרנו לאגף הטבעוני וניסינו טארט פיצוחים - מאפה פריך עם טופי ואגוזים, שמוגש לצד סורבה קוקוס. קינוח קראנצ'י ומרענן, שלא הייתי מנחשת בכלל שאין בו נגיעה חלבית. יחד עם זאת, הוא התקשה להתחרות עם הכוכב של הארוחה: הקנולי - בצק פילו ממולא בקרם ריקוטה ופיסטוק מסוכר, לצד נגיעת מוס פיסטוק וקולי פטל. ביצוע נפלא של מנה איטלקית קלאסית, אחד הקנולים השווים שטעמתי בשנים האחרונות.

קינוח במסעדת טאבולה (צילום: באדיבות המקום) מתוק מתוק. קינוח במסעדת טאבולה (צילום: באדיבות המקום)

מסעדות קמות ונסגרות, תפריטים נבנים ומתחלפים - וטאבולה כבר הוכיחה שהיא כאן כדי להישאר. המסעדה השורדת ההרצליינית הוכיחה שקהל סועדים נאמן יודע לזהות תפריט מדויק, וקנולי מצטיין כשהוא רואה אחד כזה לפניו. לא נותר אלא להתרווח ולאחל לה עוד שנים של הצלחה ואוכל משובח.

חשבון בבקשה:

אנטיפסטי - 38 שקלים

סלט עגבניות שוק - 44 שקלים

רביולי גבינת עיזים - 65 שקלים

פילה סלמון צלוי - 94 שקלים

טארט פיצוחים טבעוני - 39 שקלים

קנולי מצטיין - 39 שקלים

כוס יין ריוחה -36 שקלים

סה"כ: 355 שקלים

טאבולה - הנשיא יצחק בן צבי 75, הרצליה פיתוח, 053-4872364

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
טאבולה הרצליה בהרצליה
053-4872364

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ברוינתא: לחגוג אירוע קצת אחרת
ליגת האלופות במועדון הקריוקי PLUG IN בכפר סבא
אוכל מהיר לכל כיס – מאוכל רחוב ועד ביסטרו צרפתי
מסעדות רומנטיות – מביסטרו בגדרה ועד למרתף יין בזכרון
הכל מהכל - מסעדות שוות לכל מצב רוח
מדרום לצפון - מסעדות לכל המשפחה לשבת הקרובה
 מסעדות איטלקיות שתמיד כיף לחזור אליהן
אוכל משובח ואירוח בוטיק במסעדות לאירועים שבמרכז
בילוי לילי בג'מס – הבחירה הנכונה של רחובות
ג'מס כובשת את הארץ – הבירה המנצחת במודיעין
בירה ואוכל טוב – החזון הציוני של ג'מס כפר סבא