נגישות
נגישות

אלכרמה: אוכל לבנוני באווירה מיוחדת

בכפר תבור הציורי תוכלו למצוא את אלכרמה - המסעדה הלבנונית ששמה הולך לפניה. אזהרה בקטע טוב: מנות הפתיחה רבות וטעימות מאוד, אבל חשוב להשאיר מקום גם לעיקריות

מסעדות בצפון המסעדות של rest
מיכל אברמוביץ'
תאריך פרסום: 10/01/2018, 15:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

ההזמנה לסקר מסעדה נחשבת, הזוכה לאינסוף ביקורות טובות ממביני עניין, מלהיבה אותי מאוד כחובבת קולינריה אבל מלחיצה אותי מאוד ככתבת. כמה אצליח לחדש מעבר למובילי הדעה שכבר כתבו על המקום? ואולי המקום לא יעמוד בציפיות שלי? הן רק חלק מהשאלות שהטרידו אותי בדרך לאלכרמה, המסעדה הלבנונית בכפר תבור שקראתי עליה רק דברים טובים. 

בחרתי לקחת למקום חברה שהיא לא רק אחות, אלא גם פודי רצינית וחובקת עולם. קיוויתי שתעריך את הנסיעה לכפר תבור ואת המסעדה שנחשבת למובילה, ויצאנו ל-Road trip נעים שבסופו אורות עדינים; בעל הבית הבטיח לנו שהאווירה החגיגית היא קבועה ולא מדובר בקישוטים באווירת חג המולד.
סלט ג'רג'יר של אלכרמה
טעים להכיר 
את פנינו במסעדה קיבל סובחי עאבד. פורמלית הוא בעל המסעדה, אבל בפועל הוא הלב הפועם והרחב שלה. הוא נמצא במסעדה בכל פרט, בכל שולחן ובכל מנה. תבואו ותגידו – לא חוכמה, את הוזמנת כאורחת המקום אז אולי זכית ליחס מיוחד, אבל בזמן הארוחה בלט מאוד לעין שסובחי לא נח לרגע אלא הוא בוחן היטב שכל שולחן ושולחן נהנה מארוחה טעימה ומוצלחת ולעיתים גם מצ'פר בצ'ייסר או מעניק המלצה קולינרית קולעת – עבורו כל סועד צריך לצאת מהמסעדה אחרי ארוחה שאהב שהוגשה לו באופן שירותי. 

הסיפור של סובחי הוא מהז'אנר האהוב עלי: אדם שעסק בתחום משתלם "כמו שצריך", במקרה שלו – לנהל במשך מעל לעשור מוסך, בהצלחה רבה, ואז עשה את ההחלטה האמיצה ובחר בתחום הרבה פחות יציב אך הרבה יותר מרגש, אתם בוודאי מנחשים שאני מתייחסת לתחום הקולינריה שאליו סובחי שאף לעבור במשך שנים רבות, ואכן עבר פורמלית כשנפתחה אלכרמה – הוא מעיד בגאווה שאוכל הוא התחביב שלו ושהמסעדה היא הבייבי שלו. 
פלטת פירות ים אלכרמה
קבב במתכון סודי
שפע הסלטים של אלכרמה הוא חגיגה אמיתית של טעמים. כל מי שמזמין מנה עיקרית יכול ליהנות ממבחר סלטים שמוגשים לשולחן בנדיבות ב-35 שקלים בלבד. לא מדובר פה בסלטים גנריים אלא בטוויסט לבנוני של מנות שאת רובן חובבי המסעדות המזרחיות מכירים. התיבול ייחודי בחלק ניכר מהמנות ויש תוספות מפתיעות שהצליחו לעניין ולמשוך גם אותנו. אם אתם באלכרמה – אל תוותרו על הסלטים, אבל שימו לב שעל אף שהשפע מפתה ויכול להשביע, צריך לשמור את הכבוד הראוי לעיקריות.

לצד הסלטים הקבועים הזמנו שני סלטים מיוחדים: סלט ג'רג'יר עם גרגר הנחלים ועוד ירקות טריים והמון עשבי תיבול, וסלט פתוש קלאסי איכותי שלווה בקרוטונים טריים בעבודת יד וכן בגבינה מיוחדת וטרייה שהמקום רוכש במיוחדת מחברת אל ארז, שמפורסמת בזכות הטחינה האגדית שלה. 

למנה העיקרית לא יכולתי שלא לבחור בקבב שסובחי מספר שמכינים כל יום מחדש לפי מתכון סודי (הוא לא הסכים לשתף מהם עשבי התיבול ואני עדיין מסוקרנת לגביהם), וחברתי נהנתה משרימפס עם רוטב מיוחד שליווה אותו באופן מושלם. 

לקינוח בחרנו משהו מרענן וקליל יותר: המקום מציע גלידות מייבוא ספרדי במבחר שילובים מיוחדים. בחרנו בגלידה עם פירות יער שסיימה את הארוחה עם גוון שונה ועדין.

חשבון בבקשה:
סלטים לשתי סועדות: (70 שקלים)
סלט ג'רג'יר: (32 שקלים)
סלט פתוש: (35 שקלים)
קבב אלכרמה: (75 שקלים)
שרימפס: (90 שקלים)
גלידת פירות יער: (40 שקלים)
סיכום חשבון: 342 שקלים לארוחה לבנונית מיוחדת

אלכרמה, כפר תבור; טלפון: 053-9372562

* הכותבת הוזמנה להיות אורחת המקום

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
קפה ללוש: בראסרי אמיתי ביקנעם
קינגדום: ממלכה של טעם משובח
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי