נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

יקנעם היא עיר ירוקה וחביבה שביקרתי בה אינסוף פעמים, כולן "על הדרך", כשאני במסע למקום אחר ומחפשת מקום נוח לעצור בו לארוחה קלילה או לקפה. הפעם, במסעותיי בעקבות מסעדה חדשה ומרגשת, הגעתי אליה במיוחד. יצאתי למשימה מלווה בחבר תל אביבי אנין טעם ובציפיות גבוהות, לאור העובדה שבתל אביב שוכן "אחיו הגדול" של קפה ללוש - סניף ראשון הממוקם ברוטשילד, עליו שמענו המלצות חמות.

ברגע שהגענו לקפה ללוש הבנו שמדובר בחוויה שונה. המקום מעוצב באופן מוקפד וייחודי, שגורם לך לחוש במקום רחוק מישראל ובתקופה מוקדמת מ-2017: כורסאות עור אדומות ומפנקות, תמונות נוסטלגיות, אלמנטים יוקרתיים של שיש ומוזיקת פסנתר מרגיעה זיכו אותנו בתחושה של חופשה קצרה וגרמו לנו לשכוח מזה שאנחנו בליבו של מתחם קניות. גודלה של המסעדה 300 מ"ר, אליהם מצטרפת מרפסת רחבת ידיים ומפנקת (מקורה בחורף). התרשמתי לחיוב גם מהעובדה שהמקום נגיש עבור כסאות גלגלים או עגלות תינוק. 
קפה ללוש ביקנעם

המנות שהרשימו פודי תל אביבי (והייטקיסטים צפוניים) 
מכירים זה שאתם סקרנים, מעיינים במידע על מסעדה ומתאהבים ממבט ראשון במנה? (שואלת ומקווה שאני לא הגרגרנית היחידה כאן). אז זה מה שקרה לי עם המנה שרימפס ורוקפור. קראתי עליה עוד לפני שהזמנו מקום במסעדה והתחלתי להתרגש, לשמחתי - בצדק. זוהי מנת פתיחה שהבהירה מהביס הראשון שמדובר במקצוענים. המנה נדירה בטעם ובעושר שלה. אמנם שרימפס טעים בהמון דרכים, אך עבורי זו היתה ההגשה המוצלחת ביותר שבה נתקלתי.

בן זוגי לארוחה בחר בקרפצ'יו סינטה ומנצ'גו שהיה שילוב מנצח של בשר איכותי, גבינה ייחודית וקראנצ'יות מפתיעה. זו מנה שלא חשבתי להזמין, אבל ברגע שטעמתי אותה – התרגשתי. אני אמנם חובבת אוכל רצינית שאכלה במסעדות שף מובילות בארץ ומחוצה לה, אבל אסור לשכוח שאני חיפאית, כך שאולי מנות ש"יעיפו" אותי פחות ירשימו חובב גורמה תל אביבי – אבל הקרפצ'יו הצליח במשימה והלהיב את גם את התל אביבי הקשוח. אם כבר מדברים על קהלים מפונקים – המסעדה שוכנת בליבו של איזור ההייטק של יקנעם ומציעה משלוחים היישר למשרדים השונים. אין ספק שקהל ההייטקיסטים הוא קהל מפונק שרגיל לחיים הטובים, לכן לא מפתיע שברגע שללוש הצטרפה לזירה המקומית היא הוצפה בהזמנות ומדי יום מאכילה הייטקיסטים ברי מזל. 
מנת הסלמון נהדרת. קפה ללוש ביקנעם
למנות העיקריות הזמנו ניוקי טרטופו (56 שקלים) עם קרם פטריות כמהין שחורות, וסלמון (79 שקלים). מכירים את המנה הישנה והטובה של ניוקי ברוטב שמנת פטריות שמוגש בכל מסעדה? אז דמיינו שעשו לה מתיחת פנים והתאימו אותה לחיך של אניני טעם ב-2017: הניוקי שמנמן ועסיסי, הרוטב עשיר בפטריות כמהין והשילוב טעים ומיוחד ומוגש במנה גדולה ומפנקת. מנת הסלמון היתה מעולה, עדינה ומלווה בירקות רעננים וטעימים, כיף לראות שהשף עשה כבוד לדג היוקרתי ולא העמיס ברוטב או תיבול שלא היו נחוצים לו.

זה חם וזה מתוק
החלטנו לחתום את הארוחה המושלמת עם הפוך ונגיעה מתוקה: מאפה המשלב דובדבני אמרנה ובצק פריך שהיה סיום מושלם לארוחה. קינוח שמשדך בין בצק ניטרלי ופריך לקרם מתוק, וחתם את הביקור שלנו בללוש שבהחלט לא יהיה האחרון.
השמועה אומרת שבקרוב יוגשו במקום מנות שף מיוחדות שהשף יגיש ויכין על השולחן – חוויה ייחודית למקסימום טריות (וסרטונים מגרים לסטורי, למי שבעניין).

אל הקפה הצטרף אלינו ממדוח, בעל המסעדה. הוא עשה כברת דרך בתחום המזון, ועוסק בענף ההסעדה כבר מעל לעשור. אחרי שניהל בתי קפה מצליחים ברחבי הארץ, השנה הוא החליט לעשות קפיצת מדרגה ולהשקיע בעסק משלו, שהוא הקים מ-א' עד ת'. הוא מציג בגאווה את הטאבון היוקרתי שייבא במיוחד לארץ (אחרי שווידא עם השף של ללוש שהוא מפיק תוצאות מעולות וטעימות), את כורסאות העור, מסגרות התמונות היוקרתיות, וכמובן את כל הטוב הקולינרי מקפה ללוש המצליח בתל אביב, אבל הוסיף מנות, נגיעות ופינוקים משלו, כך שגם אם אכלתם ונהניתם בבראסרי ללוש בתל אביב - הסניף ביקנעם יצליח לחדש לכם ולעמוד בסטנדרט הקולינרי התל אביבי.

קפה ללוש, מתחם G, אזור התעשייה יקנעם. 053-9375411

* הכותבת הוזמנה להיות אורחת המקום

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אלכרמה: אוכל לבנוני באווירה מיוחדת
קינגדום: ממלכה של טעם משובח
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי