נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

בעיית עולם ראשון לפניכם: בעלי האהוב עובד בחברת היי טק מפנקת, כזו שמעסיקה שפים שמבשלים עבור עובדי החברה את ארוחות הצהריים, בעוד שאצלי, ביום טוב, אפשר למצוא במטבחון העבודה קפה נמס מגורען. מעבר לקנאה הטבעית שהסיטואציה הזו יוצרת, היא גם מציבה בפנינו אתגר. אם יוצאים למסעדה, צריך שהיא תרגש, תחדש או תפתיע גם אותו, שזוכה לטעום מדי יום מטבח פיוז'ן מפנק. רוב המסעדות שאנחנו פוקדים יחדיו לא מרגשות אותו, ולרוב אנחנו מוותרים מראש ויוצאים לפאב השכונתי והבסיסי שלנו. 

הקינגדום הצליח לעשות משהו שאף מסעדה או פאב לא הצליחו לעשות כבר הרבה זמן. הוא הצליח להפתיע אותו. 

את הערב פתחנו עם אלכוהול: יין לבן לי ובירה לבעלי. הוא הזמין בלאנש דה בריסל, בירת חיטה בהירה מבלגיה שהוגשה לו בכוס צוננת; חוויה מפנקת ונדירה בשוק האוכל המקומי. בין אם מדובר בבר או מסעדת יוקרה, נדיר למצוא מקום שמגיש את הבירה בכוס מתאימה, ובמרבית המקומות לא יודעים למזוג את הבירה בצורה נכונה. והנה מצאנו מקום שמעניק לבירה את הכבוד המקסימלי (וגם מגיש מבחר נאה של בירות מהחבית). תענוג בכל לגימה. 
עיצוב מרשים. קינגדום
הפאב נמצא במיקום מעולה במושבה הגרמנית. חיפאים חובבי פאבים בוודאי יבחינו שהוא נמצא היכן ששכן בעבר הדאנק. המקום עבר שיפוץ רציני ונראה כעת יוקרתי ומלכותי, כפי ששמו של המקום משקף. מאחורי הפאב המפואר עומדים ארבעה מסעדנים מנוסים, שכל אחד מהם זכה להסעיד את הקהל החיפאי במסעדות מצליחות שונות: סלבה בושקורוב, איוון וולודין, תאמר חנא ותאופיק חנא. המומחיות של הארבעה בעולם הגורמה והלילה החיפאי סייעה להם להקים מקום בסטנדרט שונה ממה שהרבה חיפאים מכירים.

המנות כל כך טעימות, שלא הספקתי לתעד אותן לסטורי
אי אפשר להתעלם מהעובדה שכיום מראה האוכל משחק תפקיד מרכזי: מנות הופכות להיות להיט רק בגלל שזכו ללייקים רבים באינסטגרם ובפייסבוק, ואנשים בכל גיל משקיעים זמן ואנרגיה בתיעוד אטרקטיבי של המנות שהם אוכלים. תקראו לי שמרנית או זקנה - לא אכפת לי לומר שעמוק בפנים אני מאמינה שכל העיסוק במראה החיצוני בא על חשבון ההשקעה הקולינרית. קבלו תיקון, לפחות האמנתי, עד שטעמתי את מנות הפתיחה בקינגדום, שהיו יפות על השולחן כפי שהן נראות בתמונות המגרות בתפריט הדיגיטלי והיו טעימות להפליא. 

מנת השרימפס, שרימפס קוקטייל (38 שקלים) נראתה מושלמת: כל השרימפסים מסודרים כמו חיילים על כוס מהודרת וכמעט טובלים ברוטב אדום, חריף ומיוחד, וברוטב ירוק – אבוקדו קטיפתי. אם בהתחלה שילוב הרטבים במנה נראה לי כמו גימיק שנועד להצטלם טוב, נוכחתי מהר לדעת שמדובר בשילוב מנצח. הקרפצ'יו (32 שקלים) שבחר בעלי היה משובח וטעים, וניכר בכל ביס וביס שמדובר בבשר מעולה. 
מנה יפה וטעימה. הקרפצ'יו של קינגדום

תרבות פאב אמיתית בחיפה
אחרי המנות הראשונות הבנו שהגענו למקום עם אוכל מעולה והציפיות לקראת המנה העיקרית עלו. היה לנו קשה לבחור במנות ואז קלטנו שקיימת אפשרות לשלב ביחד מספר טעמים מפנקים: פלטת קינגדום (119 שקלים) כוללת נקניקיות גבינה מוקפצות על הפלאנצ'ה, בשרים מעושנים, בשר לבן, פסטלים, טבעות בצל, צ'יפס מוקרם ופוטטוס. מוגש לצד רוטב אלף איים, קרם צ'יז, וגבינת שמנת רוקפור. אני ובעלי, שני בוגרים רעבים, לא הצלחנו לסיים את הפלטה, כך שאני יכולה לומר בשקט שגם ארבעה או חמישה בליינים שיצאו לערב כיפי בפאב ורוצים להשקיע בנשנוש שווה יוכלו להיות מאוד מרוצים מהפלטה הזו. 

נקניקיות הגבינה היו ארטיזניות, הבשרים היו מיוחדים ורוטב הרוקפור היה ממכר. אין מספיק מילים כדי לעשות צדק לפלטה הזו, שהעובדה שהיא בת לוויה מושלמת לאלכוהול, לא מפחיתה מהעובדה שהיא גורמה איכותי ומרשים. 
פלטת קינגדום. מומלץ בחום
לקינוח טעמנו את וופל לוטי ( שקלים34) - וופל מוקפץ עם חמאה ופירות העונה ברוטב שוקולד חלב עם כדור גלידה וסוכר חום מלמעלה. השילוב של החם, המתוק והחמוץ מסיים באופן מושלם כל ארוחה וחתם ערב נהדר.

חשבון בבקשה:
שרימפס (38 שקלים)
קרפצ'יו (32 שקלים)
פלטת קינגדום (119)
וופל לוטי (34 שקלים)
בלאנש דה בריסל – חצי ליטר (29 שקלים)
גוורצטרמינר תבור (32 שקלים)
סיכום חשבון:284 שקלים לערב טעים ומושלם לשניים

קינגדום, שדרות המגינים 95, חיפה. 053-9377402

* הכותבת הוזמנה להיות אורחת המקום

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
קינגדום בחיפה
053-9377402

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אלכרמה: אוכל לבנוני באווירה מיוחדת
קפה ללוש: בראסרי אמיתי ביקנעם
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי