נגישות
נגישות

אוכלים בעיר הגדולה: מסעדות מומלצות בתל אביב

ככל שנפתחות בתל אביב יותר מסעדות, כך קשה יותר להחליט איפה לאכול. אז כדי להקל עליכם את הבחירה, ולו במעט, ריכזנו כמה כוכבות בולטות בשטח שלא כדאי לכם לפספס

מסעדות בתל אביב חדשות מהצלחת
יערית טרבלסי
תאריך פרסום: 20/02/2017, 14:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

לבחור מסעדה בתל אביב זו משימה כמעט בלתי אפשרית. קודם כל מתחילים בז'אנר – אסיאתי? גאורגי? בשרים? אחר כך מגיעים גם לבחירת האזור, וגם אחרי הסינון הזה נשארים עם מספר גדול של מסעדות שצריך לבחור ביניהן. אז עשינו קצת סדר, ובחרנו לספר על כמה מסעדות בתל אביב ששווה לכם לבדוק לפעם הבאה.

טורי (Torii)
מסעדה אסיאתית מודרנית בהשראת טעמים וריחות מסורתיים. ממש כמו משמעות המילה טורי ביפנית (שער מסורתי בכניסה למקדשים, המסמל את הגבול בין קודש וחול), התפריט ממזג בין מזרח ומערב, מסורתי ועדכני, יינות איכותיים ומנות מרחבי אסיה.

הצצה לתפריט: גיוזה עבודת יד - 3 כיסוני בצק מאודים במילוי עוף/ בקר/ אווז/ פטריות שיטאקה/ תרד/ שום/ ירקות לבחירה (28 שקלים); Torii - יחידות אגרול ירקות, נתחי טונה צרובה עם שומשום אסיאתי, 2 יחידות גיוזה לבחירה ונתחי פרגית בטמפורה בליווי רטבים שונים (56 שקלים); גולדן ביי הפיליפינית -  אטריות אודון עם נתחי סלמון, ברוקולי, בצל ירוק, פטריות ונבטים ברוטב חלב קוקוס (49 שקלים); דניס/לברק על הגריל - דג שלם על הגריל במרינדת עשבי תיבול מוגש עם סלט ארוגולה עגבניות ותפוחי אדמה מטוגנים ברוטב סויה (89 שקלים); קוקברה חמוץ מתוק, הקמבודית -  נתחי עוף בטמפורה, פלפל אדום וצהוב, בצל ושברי אננס מוקפצים עם אורז מאודה ברוטב חמוץ מתוק (44 שקלים). 
טורי, אופנהיימר 13 תל אביב, 053-9426945

טייבל טוק (Table Talk)
מיזם ייחודי שהוקם על ידי קבוצת חברים מכל קצוות תבל ומשלב בין מסעדה ובית קפה, אירועי תרבות, קונצרטים, תערוכות, דיונים ספרותיים, הצגות סרטים, מפגשים עם אומנים ועוד. כאן תוכלו ליהנות מאוכל טעים, יין משובח ומבילוי חברתי ותרבותי, לפגוש אנשי שיחה מרתקים; לקחת חלק בערבי קולינריה מעשירים בהשתתפות שפים וברמנים מרחבי העולם ולצפות בתערוכות, בסרטים ובמופעים שונים.

הצצה לתפריט: קרוק מאדם, גברת פריכה בצרפתית - מנה המופיעה בספר "בעקבות הזמן האבוד של מרסל פרוסט" - קרואסון טרי המכיל בתוכו גבינת גאודה מעושנת, תרד, ביצה עלומה, סלט ירוק ושינקן/בייקון/סלמון לבחירה (49 שקלים); פלטת דגים כבושים - הרינג, מטיאס, טונה כבושה וסלמון בכבישה עדינה של הדרים וסלק (59 שקלים). 
טייבל טוק, דיזנגוף 64 תל אביב, 053-5495172
שקשוקה ירוקה של טייבל טוק. תמונה באדיבות המסעדה

טש וטשה
מסעדה גרוזינית מודרנית בשוק הפשפשים ביפו. בעלי המקום, המוזיקאי מיקי מיראל טש טש וזוגתו יפעת טללייבסקי מיראל, מגישים תפריט גרוזיני קלאסי, שכולל מאפים אותנטיים, שיפודים על האש, תבשילים מסורתיים עם טוויסט מקורי ועוד. החלל האותנטי והאינטימי, השוכן בבניין אבן ציורי, משרה מיד אווירה של "ביחד", ומתאים לדייטים רומנטיים, לערבי חברים ולמפגשים משפחתיים כאחד. לפחות שלוש פעמים בשבוע הקצב במסעדה תופס תאוצה ולעיני הסועדים עולה מופע שמח וצבעוני של חגיגה גרוזינית מסורתית.

הצצה לתפריט: באדריג'ני - גלילות חציל במילוי של טחינת אגוזים ושום (18 שקלים); משולש פחאלי - ממרחים של תרד, כרוב וסלק עם אגוזים, שום וכוסברה (23 שקלים); גרבלקס - סלמון ביתי כבוש (42 שקלים); שני שיפודי פרגית במרינדה גרוזינית על לבאש - בליווי עגבנייה ובצל צלויים ותוספת אורז/צ'יפס (66 שקלים); סליאנקה - תבשיל בשר בקר בבישול איטי בעגבניות ואג'יקה, מוגש עם אורז (68 שקלים); חצ'פורי יהודי - מאפה בצק עלים במילוי גבינות (48 שקלים).
טש וטשה, בית אשל 31 תל אביב, 053-4274825
טש וטשה. תמונה באדיבות המסעדה

לוקה ולינו
מסעדה סיציליאנית בנווה צדק, היורשת הצעירה של מסעדת טופולינו הירושלמית הוותיקה והמוערכת, שפעלה בשוק מחנה יהודה למעלה מעשור. מאחורי המסעדה עומדת משפחה חמה, שחוותה והתאהבה את האוכל האיטלקי ברומא, שם התגוררה תקופה ארוכה - זוג המסעדנים יונה ששון ומוריס גיני, יחד עם בתם רוני ובנם עופר (שף המסעדה).

המסעדה ממוקמת במבנה אבן עתיק ואותנטי ומעוצבת בסגנון סיציליאני, על ידי גיני עצמו, בוגר לימודי אדריכלות באיטליה. את המראה המחוספס הקורץ לכפרי סיציליה שוברים אלמנטים צפון אפריקאיים חמים, כאשר בהקפדה ותשומת לב סודרו במסעדה רהיטים ופריטים אותנטיים בעלי מראה עתיק ומשוחזר. השילוב יוצא הדופן, בעיצוב החלל התל אביבי ההיסטורי, מייצגים את אהבתם ומסעם של הזוג שעברו לא רק מירושלים לתל אביב, אלא גם מהקולינריה המזוהה עם צפונה של ארץ המגף למטבח הדרום איטלקי, הים-תיכוני, המתאים יותר לאקלים המקומי.

הצצה לתפריט: פרוסות דקות של לשון עגל מעושנת עם עשבי תיבול, צלפים, פיסטוקים, וחזרת טרייה (38 שקלים); ניוקי אה לה רומאנה על רוטב עגבניות שרופות בטאבון (52 שקלים); קוסקוס עם מרק פירות ים ולוקוס, זעפרן ואריסה (114 שקלים); אוכף וצלעות גדי על הפלנצ'ה עם יוגורט עזים ופריקי ערמונים (110 שקלים); בריק טוניסאי ממולא בריקוטה ביתית, עלי תרד וביצה (37 שקלים); מקרוני סרדינים, המון עשבי תיבול, צנוברים וצימוקים (63 שקלים).
לוקה ולינו, לילינבלום 20 תל אביב, 053-5495278
לוקה ולינו. תמונה באדיבות המסעדה

SOUPIZZA (סופיצה)
מסעדה איטלקית ומרקייה כשרה, שמושתתת על שילוב בין חומרי גלם טריים ופשוטים וחוויית אירוח בדיוק כמו זו שתמצאו בכפרי איטליה הקסומים. בנוסף למנות האיטלקיות המשובחות, ולאורך כל השנה, מציע המקום מגוון עצום של מרקים: עשירים בקטניות, ירקות ועשבי תיבול טריים, מרקים קרמיים על בסיס שמנת או יוגורט ועוד.
 
הצצה לתפריט: קרפצ'ו חצילים - ליבת חצילים שרופים עם שמן זית לימון וטחינה גולמית (22 שקלים); פנצנלה - עגבניות, לחם, בצל סגול, זיתי קלמטה, מוצרלה, בזיליקום, שמן זית ובלסמי (46 שקלים); פסטה ירוקה עם קרם תרד, זוקיני וגבינת פטה (48 שקלים); פסטה סלמון - שמנת, שום, סלמון, חמאה ויין לבן (52 שקלים); פסטה רוזה מיובשות - שרי ופטריות ברוטב שמנת ועגבניות מיובשות (52 שקלים); פיצה ספינקי עם בשמל, תרד, שרי, מוצרלה ופרמז'ן (52 שקלים).
סופיצה, יהודה הלוי 56 תל אביב, 03-5661134
סופיצה. תמונה באדיבות המסעדה

ארמנדו
מסעדת הדגים הכשרה של ארמנדו קדוש, המשלבת בין דגים טריים, תפריט יינות עשיר ונוף מהמם. המסעדה עוצבה על ידי האדריכל יוסי אבן בסגנון אירופאי עם מוטיבים מאיי הים התיכון, והמנות בתפריט מתבססות על הדגים הטריים ביותר, ירקות בלאדי מובחרים ושמן זית שמגיע הישר מהכפרים הערביים בצפון הארץ.

הארוחה נפתחת עם לחמניות ביתיות וסלטים טריים המוכנים במקום, וממשיכה עם מנות דגים כמו מוסר, פילה שולה, בס, בורי, מושט, פילה סלמון, ברבוניה, דניס וסטייק לוקוס. גם חובבי הבשר ימצאו עצמם בארמנדו ויוכלו ליהנות משלל מנות בשריות כגון אנטרקוט, פילה בקר, צלעות טלה ועוד.

הצצה לתפריט: כנפי עוף ברוטב פיקנטי (49 שקלים); מנת דג - מוסר/ פילה שולה/ בס/ בורי/ מושט/ פילה סלמון/ דגי ים מעורבים (94 שקלים); צלעות טלה כ- 400 גרם (136 שקלים). 
ארמנדו, הרברט סמואל 88 תל אביב, 053-9442837
ארמנדו. תמונה באדיבות המסעדה

ביר גארטן
אוכל בווארי עסיסי וטעים, שכולל בשרים ונקניקיות, בירות משובחות והאווירה הקסומה של הנמל. המקום מעוצב בסגנון מבשלות הבירה הגרמניות במאה ה-16, שעברו מתחת לאדמה ומעליהן נשתלו עצי ערמונים וצמחייה ירוקה שהצלו על השטח מפני השמש הקופחת. לצד מבחר בירות משובח שכולל 7 סוגים ייחודיים של בירת פרימיום ואפילו בירה בגרסה מיוחדת ונטולת אלכוהול לילדים, תמצאו כאן גם מנות טעימות ומיוחדות שמשתלבות נהדר עם הבירה.

הצצה לתפריט: פריקדלן, הקציצה של דודה אלזה - קציצת עגל מטוגנת, חרדל, איולי, חסה, מלפפון חמוץ (30 שקלים); לברקאסה, מנת רחוב גרמנית - לברקאסה, חרדל, חסה, ביצת עין, לחמניית מיני המבורגר (32 שקלים); ווילוורסט בווארי - 2 נקניקיות עגל עם גבינת צ'דר על הפלאנצ'ה, מוגש עם כרוב כבוש מבושל בבירה, חרדל ותפו"א צלויים (48 שקלים); נזיד בקר בבירה - תבשיל כתף בקר בבירת ויינשטפן, מוגש עם פירה (65 שקלים).
ביר גארטן, התערוכה 3 תל אביב, 053-5494912
ביר גארטן. תמונה באדיבות המסעדה

בר גוריון
המסעדה המוכרת הוותיקה שברחוב אבן גבירול, מציעה תפריט עשיר שכולל מנות אהובות של פסטות, סלטים, מוקפצים ועוד. המנות גדולות, המחירים סבירים והאווירה נעימה וחמה.

הצצה לתפריט: פוקאצ'ת הבית מתובלת בשמן זית, שום טרי, פלפל שחור, מלח גס, שומשום ופטרוזיליה, עם חמאה, בלסמי בשמן זית וטפנד זיתים (20 שקלים); פסטה סלמון עם נתחי סלמון , בצל, שום, אפונה, אגוז מוסקט, בצל ירוק, בזיליקום ברוטב שמנת (40 שקלים); פסטה חזה עוף עם נתחי חזה עוף, עגבניות טריות, עגבניות מיובשות, שום טרי, זיתי קלמטה, בצל מטוגן, פטרוזיליה, בזיליקום (35 שקלים); פסטה ארביאטה חריפה - רוטב עגבניות טרי עשיר, שום טרי, עגבניות טריות ובזיליקום (35 שקלים). 
בר גוריון, אבן גבירול 82 תל אביב, 053-4362854
בר גוריון. תמונה באדיבות המסעדה

סושי בר בזל 
מסעדת סושי ותיקה שמשלבת מנות אהובות מהמטבח היפני האותנטי, לצד ספיישלים יומיים מתחלפים בהתאם לחומרי הגלם הטריים הנוחתים על שולחנו של השף. המקום מעוצב בקווים יפניים נקיים, משלב צבעים חמים ושולחנות במבוק יפים, ומציע פינות ישיבה נעימות בתוך המסעדה, בחצר, או בבר שממנו גם אפשר לצפות באמני הסושי בפעולה.

הצצה לתפריט: סשימי סלט - מבחר דגים נאים, טמאגו, מקל סרטן ואבוקדו על מצע חסה (46 שקלים); מן סלאדה (סלט סושי) - שיטאקה, מלפפון, אצות ווקאמה על מצע של אטריות שעועית ברוטב סויה לימון (35 שקלים); קרייזי בוסטון - שרימפס, רוטב ספייסי, בצל ירוק, אבוקדו ואספרגוס, עטוף בטוביקו ירוק (44 שקלים); יקיניקו - נתחי אנטריקוט עם בצל ירוק, בציר פירות וירקות (96 שקלים).
סושי בר בזל, פרישמן 20 תל אביב, 053-9367972
סושי בר בזל. תמונה באדיבות המסעדה

פלורנטינה
מסעדה כשרה ומרעננת בשכונת פלורנטין. הבית הקטן עם הגג האדום, שהיווה אחד מעמודי התווך של השכונה, הוקף בגינת דק פסטורלית שכיף להתענג בה על ארוחה טובה, או כוס בירה קרה. העיצוב של המקום הוא ללא ספק מרחב גרוב עכשווי, עטוף בחוויה תל אביבית אותנטית. בפינת הזולה תמצאו ספות רביצה, ארגזי תחמושת ישנים שהוסבו לשולחנות וסוכת צמחים ירוקה, שהכי כיף להתפנק בה.

הצצה לתפריט: פיש & צ'יפס בצבעים - פילה מושט בציפוי טמפורה בטעמים, מוגש עם צ'יפס ורטבים (65 שקלים); סלט פלורנטין - עגבנייה, מלפפון, בצל סגול, זיתי קלמטה, חסה, ביצה קשה, גרגירי חומוס מתובלים וטחינה, ברוטב שמן זית ולימון (44 שקלים); רביולי תרד וריקוטה ברוטב שמנת, עגבניות שרי צרובות ושקדים פרוסים (58 שקלים); שקשוקה ירוקה עם שתי ביצים, רוטב עגבניות ופלפלים אדומים, בצל, שום וקרם שמנת תרד (54 שקלים).
פלורנטינה, אברבנאל 56 תל אביב, 053-9418810
פלורנטינה. תמונה באדיבות המסעדה

קינטו
מסעדה גאורגית כשרה, שנוסדה על ידי מוריס ג'נשוילי, מגדולי הזמרים הגאורגים בגאורגיה ובישראל ועמוד תווך של הקהילה הגאורגית בארץ. תפריט המסעדה כולל שלל מנות מהמטבח הגאורגי העשיר, ובמקום ניתן ליהנות מהופעות מוזיקליות ולבלות ערב מופלא בחברת אנשים שמחים.

הצצה לתפריט: איספנחי ופחלי - תרד וסלק בתיבול גיאורגי צ'רחלי (81 שקלים); חלייה ג'ומי - קדרת בשר על פולנטה צהובה, מוגש עם תחמלי (81 שקלים); פילה שאטו - תבשיל קינטו בקר, כבש ועוף מוקפצים עם ירקות בתיבול אותנטי (84 שקלים); שיפודי אנטריקוט גיאורגי (84 שקלים); בג'ה - חזה עוף ברוטב גאורגי (40 שקלים). 
קינטו, יחזקאל קויפמן 6 תל אביב, 053-5495310

קינטו. תמונה באדיבות המסעדה

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
סושי לנשים בהריון של ניני האצ'י (צילום: באדיבות המקום)
מנה  של מסעדת כרמים (צילום: נועם פריסמן)
סושי של TYO (צילום: באדיבות המקום)
ארוחת בוקר באלנה
אייר קפה: מקום מושלם לאירוע
מסעדות מומלצות לארוחה משפחתית
מסעדות מומלצות ברמת החייל
מסעדות מומלצות במתחם שרונה
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?