נגישות
נגישות

איך שלא תהפכו את זה

עם פורטרטים ענקיים של פולה בן גוריון, ריהוט חמים וצמחיה שופעת, מפריח קפה פולה כבר לא מעט שנים את "השממה" של ראשון לציון. עודד לביא, לא טיפוס של בתי קפה, היה שם השבוע

מסעדה ביום המסעדות של rest
עודד לביא
עודד לביא
תאריך פרסום: 10/03/2008, 10:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אני מכור לקפה. לא מסוגל להעביר יום בלי מספר מנות מהסם הזה, הממריץ, המעורר והחם. אני שותה אותו בבוקר, בצהריים (שלעתים חד הם) ובלילה, בדרך לעבודה ובחזרה, ליד המחשב ובמרפסת של הבית. אני אוהב להכין אותו, לשתות אותו וקשה לי לדמיין את חיי בלעדיו. הדבר היחיד שאני לא מבין בעולם הקפה הוא טקס ה"לשבת" בבית קפה. אין לי חברות מחומצנות לרכל איתן, אני לא תולעת עיתונים או סופר/מוזיקאי/תסריטאי בהתהוות שבמקרה גם תפרן. אני נרקומן ואוהב את זה הארדקור - נכנסתי, שתיתי, הלכתי. מי צריך את כל הטקסים מסביב? הקופישופ היחיד שהצלחתי להעביר בו שעות, לא היה כאן. בעצם, גם לא היה בו קפה.

 

כשנתבקשתי להגיע לקפה פולה בראשון לציון, חשבתי על שותף לחוויה האנתרופולוגית. הבחירה הייתה די קלה - אחותי הקטנה, שורצת בתי הקפה החיפאית היא היחידה שתסכים לבוא איתי, כלומר, בלי לעבור בדרך במיון ולברר מה קרה לי. אספתי אותה בערב והדרמנו לראשון לציון. כשהגענו לקניון בן גוריון, רשמתי את נקודת הזכות הראשונה למקום: יש חניה, והרבה. הצבעים אדום, כחול ולבן נעדרו מהנוף.

 

נכנסנו לפולה והובלנו אל שולחן במרפסת, בדרך הספקתי להיכנס בשני שולחנות תמימים עקב בהייה יסודית בוויטרינת הקינוחים, כמו גם בפורטרטים הענקיים של פולה בן גוריון, שמתנוססים על הקירות. המרפסת מקורה ומוקפת חלונות ועצים, מוארת באור שנדלירים ונרות, מרוהטת בעץ כהה והעיקר, היא מחוממת. ערב גשום, רעש הטיפות על הגג, מוזיקת רוק שקטה, מוקפים צבעים חמים ותאורה רכה. אווירה רומנטית לעילא, בקיצור. הסתכלתי אל הצד השני של השולחן, מה אחותי עכשיו, מה? 

 

מורן המלצרית עברה איתנו על התפריט במקצועיות, מצוידת בסבלנות מדהימה, שהופגנה במרץ לאור שאלותיה המעיקות של אחותי. לפתיחה, הזמנו מרק עדשים עם גולש (34 ₪) וברוסקטה מלנזנה (45 ₪), שנאפית במקום ומגיעה עם חצילים ופלפלים קלויים ברוטב עגבניות וגבינת מוצרלה. מורן דאגה להתריע בפנינו על גודל המנות, ובתגובה הצהרנו שתסיר דאגה מליבה, אנחנו רעבים, ורק נראים רזים. הזמנו בקבוק סן פלגרינו גדול (22 ₪) וכוס שרדונה סמיון (19 ₪). השתייה הגיעה, ומיד לאחריה המנות הראשונות. המרק הפעיל את בלוטות הטעם וחימם את הבטן עם תיבול עדין, טמפרטורה מושלמת ופיסות גולאש רכות ומנחמות. והברוסקטה? ובכן, זו לא מנה גדולה, זו מנה ענקית. מוצלחת למדי, אמנם, אבל אדירת מימדים. רוטב השום-שמיר שהוגש לצדה, אגב, היה מיותר יותר מתשלום אגרה לרשות השידור.

 

העיקריות הגיעו. קבב טלה על גבי פוקצ'ה ביתית עם טחינה מעט מרוכזת מדי (56 ₪), ולקטנה, לזניית ירקות ברוטב עגבניות (51 ₪). שוב, מנות ענקיות, עשירות וטעימות. כשסיימתי להכניע את הקבבים (חמישה נגד אחד, בכל זאת) הרמתי את מבטי וראיתי כיצד הלזניה מביסה את אחותי. הצעתי עזרה, ואחרי שני ביסים, גדולים, נותרתי גם אני חלל במערכה ונופפתי במפית לבנה, חפוי ראש. חבל, היא הייתה ממש טעימה.

 

קראנו למורן לייעוץ מקצועי וקביעת אסטרטגיה בבחירת הקינוח. התלבטותנו בין שתי מנות שנשמעו מבטיחות נקטעה בברוטאליות עם המלצתה על קינוח חדש בתפריט - פאי נוטלה (35 ₪), מצע בצק קראנצ'י ומעליו ריכוז שוקולד נוטלה א-ביסלה מחומם, שנשאר מוצק עד לשניה שהוא נכנס לפה ומאותו רגע הופך לנוזל מתוק וחמים. הקינוח חוסל בצורה ממוקדת, צה"ל היה מתגאה. שתינו שתי כוסות קפה (13 ₪ להפוך קטן) ויצאנו אל דרכנו, שבעים עד לשבוע הבא לפחות.

*הכותב היה אורח המקום.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של עודד לביא

אחל"ז
אוחז בברזי המזבח
פרה גדולה אוכלת פרה קטנה?
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר