נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

זה התחיל טוב. בחוץ ירד גשם, ינואר שמרגיש כמו ינואר. הלכנו דרך רחוב נחלת בנימין, והתנועה הייתה ערה. אמצע השבוע. אנשים נכנסים ויוצאים ממסעדות ובארים. הייתה הרגשה אירופאית באוויר. ט, התהדרה במעיל מברצלונה.  בהמשך הערב אני אשפוך עליו יין משובח. אבל זה כבר סיפור אחר שמעורב בו הרבה אלכוהול. 

נחלת בנימין, רחוב שהופך אט אט לפנינה הקולינרית של תל אביב. כבר יותר משנתיים פועלת בו גשן, מסעדה כשרה איכותית, בעיר שבה אין הרבה אופציות לאנשים שרוצים לחבר אוכל טוב למנהגי כשרות.  

הדבר הראשון שתופס לך את העין במקום זה העיצוב. יש במקום אווירה אורבנית בולטת, אך לא מנוכרת. אורות עמומים הנשפכים מנברשות עתיקות, שולחנות עץ מאסיביים, כשבקומה העליונה מצד אחד ניצב חדר האירוח הפרטי והמפואר המשקיף אל המסעדה ומיועד גם לאירועים פרטיים של עד 35 סועדים (ישנה אפשרות לאירועים פרטיים של 65 סועדים בכל חלל המסעדה), מה שתופס את העין באמת זו דלת מקרר מאסיבית, שניצבת בכניסה למסעדה ומובילה לחדר הקירור בו מיישנים את הבשר המשובח במשך כמה שבועות.  

הדגש בגשן הוא על מנות שרינג. המנות הראשונות, כמו גם בעיקריות והקינוחים, בנויים על כך שכל זוג או שולחן מזמין מקבץ של מנות שהופכת לארוחת טעימות. בניגוד למה שמשתמע מכך, אף אחד לא חוזר מהמקום רעב. המנות פשוט גדולות ועשירות, וכמו שמייד תבינו, גם מתומחרות באופן הוגן במיוחד.  

את הערב אנחנו פותחים בכוס גמלא מרלו (35 ₪), ומייד אחר כך מתחיל מצעד המנות הראשונות. קודם מגיעה פוקצ'ת הבית, ארוכה במיוחד, עם מלח אטלנטי, בליווי שמן זית ובלסמי (18 ₪). לצידה גרסה מקורית של כנפי עוף: 'לאלי פאפ כנפיים'- מצופה בפנקו עם רוטב פורט ועליי בייבי (34 ₪). השילוב של הטעמים עובד נפלא, במיוחד לצד קרוסטיני סינטה- עם פסטו ובלסמי (34 ₪). בנוסף, נשנשנו מנה של קבבוני בקר וטלה- על מצע טחינה, בצל חרוך וסומק (30 ₪), והמנה המעניינת והמקורית מכולם: טארט טאטן עגבניות ושום- במילוי חציל חרוך ובשר כבש עם רוטב עגבניות חם וסלט עלים קטן (28 ₪). המנה הזו היא הוכחה כי מקוריות וחדשנות לא מוכרחים לבוא על חשבון טעם כמו שקורה לעיתים קרובות. הבשר משתלב היטב בטעם העגבנייה המקולפת דק דק, המיצים מחבקים אחד את השני, והכל נימוח בפה במעין ריקוד קולינרי נעים.  

המנות הראשונות נגמרו, הגשם התחזק, ויצאנו לסיגריה בחוץ. אחרי כמה דיבורים (תגידו, יש מישהו בעיר הזו שאין לו בעיה ביחסים עם עצמו, בן-בת זוגו, והעולם? כי זה הנושא הרווח בשיחות מדרכה של מעשנים), ט. הביעה את דאגתה ממנות הבשר בגלל חוויות עבר בעייתיות עם בשר כשר. ניסיתי להסביר לה, על סמך ניסיון עבר טוב יותר, כי הדיבורים על הבדלים בין בשר לא כשר לכשר הם חסרי כל קשר למציאות. הסוד לבשר טוב נמצא בנתחים שאתה בוחר, בדרך שבה אתה מיישן אותם, מטפל בהם ומה אתה עושה איתם בבישול, טיגון, צלייה. שלוש דקות אחר כך, כשהגיע לשולחן פלטת הבשרים העשירה, קרה אחד הדברים שאני הכי אוהב: התברר שצדקתי.    

המנה העיקרית הגיעה בשני שלבים. קודם הניחו על השולחן רטבים: צ'ימיצ'ורי, מיונז, חרדל, קטשופ, ברביקיו, ורוטב חריף. לאחר מכן הגיעה פלטה עמוסה שכללה: פילה בקר (200 גר' 95 ₪, 300 גר' 145 ₪), צלעות טלה (250 גר' 85 ₪, 400 גר' 128 ₪), סטייק פרגית, אנטריקוט (300 גר' 94 ₪, 500 גר' 150 ₪) על מצע של שעועית ירוקה עם שום וטרגון ובליווי פאפס פריטס (שעוברים טיגון ואז אפיה) פריכים להפליא ונימוחים בפה שמשתלבים היטב עם הבשר. ואם כבר הבשר. בגשן יודעים לטפל היטב בנתחים, והבשר הגיע במידות צלייה שונות (לפי בקשתנו), והיה עשיר במיצים ומרקמים דומיננטיים ובדרגת המליחות הנכונה. גם ט. הייתה מוכרחה להודות באותו רגע, שגם אם מורידים מהשולחן את ענייני הכשרות, מדובר במקבץ נתחים משובח וטעים. אגב, לצמחונים מביניכם יש אופציה של מגוון מנות פסטה. 

אחרי המנות העיקריות פינינו מקום לקינוחים בעזרת קוקטייל הבית. ט., אישה עם חולשה לקאמפרי, בחרה ב'אוגידק' המורכב מקאמפרי, וודקה, אפרסק אשכוליות ותפוז (30 ₪). דקה אחרי שהגיע לשולחן, ביקשתי טעימה אבל לא נשאר ממנו זכר. אני שתיתי קוקטייל המורכב מענבים, וודקה וניל וקרנבריז (30 ₪) שהיה מרענן להפליא, וכנראה גם עשה את העבודה כי בשלב הזה, כוס יין שהייתה מונחת על השולחן מצאה את דרכה לחולצה ולרצפה. באותו רגע הבנו שהגיע הזמן לסיים את הערב, והזמנו קפה שחור וקינוחים. גם כאן השרינג עושה את שלו, והשולחן התמלא בפאי בצק פריך במילוי דובדבנים (34 ₪), סופלה שוקולד ונוגט בליווי גלידה וניל (36 ₪) שהיה חם ומתוק והשתלב היטב בטעמי הגלידה (ולא, גם כאן הכשרות לא פגעה בטעמים לאלו שחוששים). לסיום הגיע גם סלט פירות העונה בליווי גלידת פסיפלורה (32 ₪) שהשאיר תחושה מרעננת והיווה אקורד סיום מוצלח לערב כשר ומשובח.

 

*הכותב היה אורח המקום.

 

רוצים גם אתם לאכול בגשן? לחצו  כאן וקבלו קופון שווה במיוחד.

הצטרפו אלינו בפייסבוק, אנחנו דואגים לחברים שלנו.

לדף הפייסבוק של rest  לחצו כאן

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
גשן בתל אביב
053-4362840

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של אלעד ברוני

ארוחה סוציאלית בסושיאל קלאב
NG - בר עם בשר
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר