נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אני אוהב אוכל מזרחי ואני אוהב מסעדות מזרחיות, אני מכור. זו כנראה אחת הירושות שקיבלתי מסבי עליו השלום, איש שירות הידיעות (מודיעין) של ההגנה, שגדל ביפו והיה אחד האחראים לקשר עם הבדואים בזמן אכלוס הנגב בימים שלפני קום המדינה. אני מנחש שעקב היכרותו העמוקה עם המסורת הערבית ובעיקר עם מנהגי האירוח הבדואים, חילחלה אליו גם החיבה למסעדות האלו - בהן אתה מתקבל בכבוד, שולחן נפתח לפניך כיד המלך, המנות מגיעות היישר מן האש, ובתום הארוחה לאחר שיהוק בריא, מוגשים דברי מתיקה וכוס תה חזק בזמן שהאורחים ממשיכים בשיחה, זמן רב לאחר שסיימו לאכול.

ימי הולדת, חגיגות ואירועים היו מתקיימים אצלנו על בסיס קבוע בפורום משפחתי עם שולחן פתוח במסעדה מזרחית כזו או אחרת, לרוב של מי מחבריו הרבים של סבא, וגם היום אנחנו אוהבים לצאת ולחפש מקומות בהם נוכל לשבוע, לשמוח ולהרגיש כמלכים.

מסעדת ביירות בראשון לציון ענתה בדיוק על מה שחיפשנו, ואולי אפילו קצת יותר, כיוון שמלבד התפריט האוריינטלי העשיר שהיא מציעה, זוהי מסעדה לבנונית. המטבח הלבנוני הוא מצד אחד עשיר ומגוון, שכן הוא משלב את המנות הים-תיכוניות עם טעמים מערביים, שילוב שנובע מההשפעה הצרפתית החזקה שהיתה על לבנון בתחילת המאה הקודמת, ומצד שני בריא מאוד - דגש רב ניתן לטריות המרכיבים, שמכילים בעיקר ירק, שמן זית, שום, ובשרים עם מעט שומן, כגון טלה.

עם כניסתנו למקום התרשמנו מיד מהעיצוב. המסעדה גדולה, מוארת ונקייה ופזורים בה שולחנות עץ כהים וגדולים. במיוחד מצא חן בעינינו הבר, שהגריל ניצב מולו ונותן הזדמנות לסועדים ליהנות גם מריחו ומראהו של הבשר הנצלה על גחלים לוחשות. התרשמנו גם מהצוות האדיב. עובדיה שקיבל את פנינו, הפנה אותנו בחיוך לשולחן שהזמנו, והמלצר שלנו להמשך הערב, סמי, פתח איתי ועם אחותי שהתלוותה אלי בשיחה קלה שעיקרה היה סקירת המנות הראשונות שהוגשו לנו.

כיאה למסורת המשפחתית פתחנו שולחן. 'פותחים שולחן' זוהי ארוחה המוצעת בתפריט (12 ₪ לסועד עם הזמנת מנה עיקרית, 25 ₪ ללא הזמנת עיקרית) ומכילה פיתות (מעולות) בעבודת יד שנעשות במקום ומגוון סלטים שלא היה שום סיכוי שנסיים. הצלחנו לספור 12 סוגים שונים, ביניהם טבולה, טחינה, מגוון ירקות מוחמצים, חצילים בטחינה ועוד. עם הסלטים הגיע גם חומוס-טחינה (20 ₪), שהיה מצויין וניכר שנעשה בעבודת יד.

באווירת הגיוון טעמנו גם קובה במילוי בשר כבש (8 ₪ לחתיכה), ולחמג'ון (35 ₪) - מנה בסגנון פיצה עם בשר כבש במקום גבינה. כאן המקום להתוודות על טעות שנעשתה מזמן, ולא על ידי. אחותי עליה הברכה, החליטה לפני זמן רב להפוך לצמחונית. העובדה הזו מצערת מאד את שאר בני המשפחה הטורפים מלידה  ובאותו הערב גם את סמי, שניסה בכל כוחו לשכנע אותה לאכול מנה עיקרית. אני לא נזקקתי לשכנועים וטעמתי צלעות כבש על מצע פטרוזיליה (4 חתיכות - 90 ₪) שהיו פשוט מצוינות.

אחרי המנות הראשונות והעיקרית כבר התמלאתי והנוסטלגיה הכתיבה את המשך הדרך. הערב התקדם לו לאיטו ואנחנו שקענו לשיחת אחים שכבר זמן רב לא עשינו - מסוג השיחות שיכולות לנוע תוך חצי שעה מעניינים שבינו לבינה ועד למהות הקיום האנושי. התה והבקלאווה (על חשבון הבית) היו התפאורה המושלמת כדי לסגור את הארוחה ואת השיחה שהתארכה הרבה אחרי שהכוסות התרוקנו.

ביירות היא מסעדה שקודם כל מגישה אוכל טעים. גודלו של המקום והתפריט העשיר יכולים לשמש למגוון מטרות - אירוע גדול (המקום מקיים אירועים עד 150 איש ויש בו גם חדר V.I.P), חגיגה משפחתית או פשוט ארוחה טובה.

המנות נעות מים-תיכוניות קלאסיות (בשר, דגים, סלטים וכדומה) ועד מנות השפים (הלבנוניים) המורכבות יותר. בצהריים 12:00-17:00 מוגשות עסקיות החל מ-45 ₪ וזה המקום לציין גם שהמקום כשר! אם אתם חובבי אוכל בשרי, בריא ומתובל, תיהנו מאד לאכול כאן.

 

* הכותב היה אורח המקום.

* רוצים גם אתם לאכול בביירות? לחצו כאן וקבלו קופון שווה במיוחד.

הצטרפו אלינו בפייסבוק, אנחנו דואגים לחברים שלנו.

לדף הפייסבוק של rest לחצו כאן.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של מתן גל

עדיין הטובה בעולם
מפגש הקרוון והצרפתייה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר