נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

נעים להכיר

צדקיהו בן יאשיהו היה אחד ממלכי יהודה הקדומים. למרבה הצער הוא הסתכסך עם הבבלים, אשר שמו פעמיהם אל ירושלים בירתו והטילו עליה מצור. צדקיהו סיים את הקדנציה עם נפילת ירושלים וחורבן בית ראשון ב-586 לפנה"ס. אותו צדקיהו ניסה להימלט באמצעות מנהרת מילוט הקרויה על שמו, אבל נלכד מיד ביציאתו ממנה. לא נעים. עכשיו נדלג במהירות כ-2,400 שנה קדימה ונגיע למסעדת צדקיהו אשר ממוקמת בדיוק באותה עיר בה מלך צדקיהו. המסעדה כשרה למהדרין והיא שוכנת בשכונת גבעת שאול הירושלמית, אשר חלק ניכר מאוכלוסייתה מעריך מסעדות כשרות. היות ומדובר באזור שקט יחסית בערב, משמעות הדבר היא כי לא קשה למצוא חניה. בהחלט פלוס גדול בערינו הגדולות.

D.N.A

בעל המקום החביב אבנר בן-שושן מפעיל את המסעדה כשנה. שוחחנו איתו ארוכות והתברר שהוא מתמצא היטב במקצועו ומכיר במיוחד את רזי הכשרות למהדרין. למעשה למדנו ממנו רבות על כך וזכינו לאירוח מושלם. המסעדה המקורית הייתה מסעדה מזרחית, אבל אבנר בחר להכניס לתפריט מאכלים נוספים, בייחוד מן המטבח האסייתי. מצאנו בתפריט מספר מנות בלתי מזרחיות נוספות, ביניהן סלט קולסלאו (אמריקה ורסאנו, אמריקה) ואפילו כבד קצוץ חם (רומנים). התפריט כולל גם מספר יינות שיאפשרו לכם ללוות את הארוחה עם משקה מתאים. בקיצור, מזרחית מתוגברת במיקום אסטרטגי לעסקיות צהרים עשירות. המסעדה פועלת מזה מספר חודשים עד 23:00 בערב כדי לספק מענה גם לסועדי הערבית. מעבר לכך, יש למקום תפריט Take away גדול ואף ניתן לבצע הזמנות של מנות מיוחדות ולערוך במקום אירועים.

עיצוב ואווירה

בניגוד למסעדות מזרחיות רבות, מסעדת צדקיהו מצטיינת בעיצוב פנים יפה ונעים. מסתבר שהכל הוא פרי השקעתו של אבנר לאחר שרכש את המקום. מלבד שלוש מנורות, הכל עוצב מחדש. למסעדה שני מפלסים, כשלמפלס העליון ריצפת עץ משובחת. הריהוט ביתי אך מעוצב ועל הקירות ציורי קיר מלאי אוירה. בחוץ משני צידי הכניסה ניצבים שני עציצים גדולים כמשמר כבוד למבקרים.

מה בצלחת

כל הזמנה של מנות עיקריות כוללת מבחר סלטים וממרחים. קיבלנו חומוס, טחינה ירקרקה, סחוג וסלטי סלק, קישואים מבושלים, תפוחי אדמה במיונז, ירקות, קולורבי ושומר, גזר, פלפלים ירוקים חריפים וזיתים ירוקים. הכל היה טעים, טרי ומתובל היטב. ראוי לציין במיוחד שהפלפלים החריפים היו חריפים במידה ולא היה להם את אפקט הלהביור של הפלפלים שמכינים במשפחתי. איפה אמנת ז'נבה כשצריך אותה. בין לבין שעשענו את חיכנו עם ברוסקטות של סלט חצילים (18 ₪) ומנת בטטות צלויות, אשר בדרך כלל מוגשות כתוספות.

לעיקרית קיבלנו שתי פלטות של בשר מהגריל. הללו כללו שיפוד שווארמה מבשר הודו נקבה (58 ₪), שיפוד כבד עוף (60 ₪), שיפוד חזה פרגית (60 ₪), קבב הבית (60 ₪), סטייק אנטרקוט מיושן במשקל 250 גרם (88 ₪) וגולת הכותרת: סטייק חזה פרגית ברוטב טריאקי (70 ₪). זאת הייתה בהחלט המנה המנצחת בזכות הצלייה המדויקת והתיבול העדין והלא מוגזם ברוטב. תוספת נוספת שקיבלנו לעיקריות הייתה צלחת אורז לבן מתובל בשומשום ריחני.

את הארוחה ליווינו בכוס יין מרלו 2009 של תבור (20 ₪). יין נחמד מאוד ובעל גוף, שמתאים מאוד לארוחות עמוסות בשר.  

חשבון בבקשה

ברוסקטות - 18 ₪

שווארמה - 58 ₪

שיפוד כבד עוף - 60 ₪

שיפוד פרגית - 60 ₪

קבב - 60 ₪

אנטרקוט - 88 ₪

סטייק פרגית - 70 ₪

כוס יין מרלו 2009, תבור - 20 ₪.

סך הכל - 434 ₪.

 

* מדור פרסומי.

* להזמנת שולחן במסעדה לחצו כאן.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של דני עוזיאל

הטאץ' של הטאג'ין
מלכות צדקיהו
החגיגה של ראצ'ה
כל הקרדיט לקרדו
מסתרי Bulghourji
אושר נצחי
ואמוס לה-בוקה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר