נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

צעדנו כך

יום גשום בירושלים הוא לא אחד מן המצבים האהובים עלי. אדם צנום אני ורגיש לקור, מה עוד שמעילים נראים עלי מגוחך וגם גדלתי ליד ים, ולא ליד י-ם, ובכלל אני לא לגמרי משתגע על ירושלים, שזו כנראה המקבילה האורבאנית לגויאבה וכוסברה. הנפש התאומה לעומת זו די מסמפטת את מזג האוויר השטני הזה. ירושלמים, לך תבין. עוד דבר שהנפש מסמפטת זה את תמול שלשום, המוסד הוותיק במרכז העיר. אז הלכנו. לולא ירושלמיותה של הנפש יש להניח שעד עתה הייתי מחפש את המקום, שמוחבא היטב בסמטה שבסופה מדרגות. 

ספריה וקפה

כשנכנסנו הבנתי שאני במקום כלבבי. החלל נראה כמו סלון גדול שהוסב לבית קפה. אבל לא סלון כזה עם טלוויזיות ובלו ריי, אלא אחד כזה שמדבר אלי יותר, סלון של אנשי ספר. אלו לא רק מאות הספרים על מדפים, אלא החום והנינוחות של בית הקפה. מקום כזה שגורם לך לרצות לשבת פה ולהתארח לכמה זמן, אולי לקרוא משהו נחמד, אולי לחטוף משהו לאכול, אולי ללגום כוס מהבילה של דבר מה בעיצומן של חורף. התחושה רק התעצמה כשהתיישבנו וקיבלנו את התפריטים, המנות שבו כולן כוונו לאורח יקר ואהוב.  

לפני שהזמנו הבטנו סביב ושמנו לב שהמסעדה מלאה עד אפס מקום, בעיני זה דבר מרשים ביום שני גשום שכזה, הרבה מן המגזר הדתי, לדעתי היו שם לפחות שניים-שלושה דייטים בכל רגע נתון, והמוזיקה השקטה במקום רק תרמה להרגשת הנוחות שבית הקפה משרה. 

מנות ראשונות

לאחר שיחה קצרה עם נעמי, המלצרית החייכנית והנעימה, אני הזמנתי את 'המרקים של דוד', שזו קומבינציה של שלושה מרקים שמשתנים מדי יום, אני קיבלתי מרק עדשים ונענע, מרק בטטה ומרק פטריות ותפו"א. הנפש הזמינה לביבות מנגולד עם רוטב יוגורט נענע ותמרהינדי. המרקים היו מצוינים. עשירים בטעם ומחממים כדבעי. הטוב שבהם בעיני היה מרק העדשים והנענע בעל הטעמים הטבעיים המצוינים, ללא השתלטות של תיבול יתר, גם מרק הבטטה היה מצוין, ואפילו מרק הפטריות  נגמר באורח פלא. ואני מתעב פטריות בלהט דתי כמעט. לביבות המנגולד היו מעט חסרות טעם, אבל עדיין, מדובר במנה יפה וגדולה ושמחה. מה אומר ומה אגיד, נעמי צדקה. 

לעיקריות

ואז הנפש התאומה הציעה שאם כבר הילדים מאופסנים לבטח תחת משמורתה של אום נפש אולי נתפרע ונזמין גם מנה עיקרית, וכך סוף סוף נוכל אוכל אחר מאשר "שאריות מצלחתו של בן 4", מיהרתי וביקשתי רביולי אגסים ורוקפור בעוד מעברו השני של השולחן הוזמן פילה סלמון ברוטב תאנים ויין לבן על מצע תבשיל תרד ופטריות. כשהגיע האוכל ראינו שיכולנו להסתפק במנה אחת, כי מדובר בהרבה מאד אוכל. פילה הדג היה עשוי היטב והרוטב היה מצוין, הרביולי היה גם כן טוב מאד, אם כי קצת מתקתק מידי לטעמי.  

המנה המנצחת

כפי שכבר ציינתי מנת הרביולי הייתה טובה מאד והדג גם כן, אך המתיקות הקצת יותר מידי דומיננטית בשתי המנות השאירה רק מנה אחת כמנה המצטיינת לערב זה. מנת המרקים של דוד, וזה אך הולם שביום סגרירי שכזה המרקים יצטיינו. ההגשה המוצלחת בתוך כוסות, הלחם והמטבלים שליוו את המנה ומעל לכל הדיוק בטעם, בעיקר במרק העדשים, חיממו את ליבי ועזרו לנחם את נפשי הצמאה לקיץ הביל במישור החוף. אם אתקל עוד כמה מנות כאלו, אולי אשתכנע שאין להוציא את החורף אל מחוץ לחוק. 

תם הסיפור

הארוחה כולה, כולל אספרסו וסיידר תפוחים חם עלתה 259 ₪. מחיר הגון בהחלט עבור ארוחה מוצלחת שמספקת לא רק אוכל טוב, אלא גם אווירה מחבקת ועוטפת. בסך הכול, תמול שלשום הוא מוסד מקסים ביותר, עם שירות מקסים. האוכל טוב משביע ומחמם ומי שמחפש מקום עם אוכל טוב ואווירה מצוינת ייהנה פה מאד. 

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תמול שלשום בירושלים
053-9443129

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של ערן קאלימי

טוקיו בירושלים
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר