נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

תייר בעירך

אני תמיד מתהלך בירושלים עם מבט ציני שמחפש את הקילקולים והגוזמאות, כך הורגלתי בשלושים השנים האחרונות. הסיטואציות שמזמין היומיום פשוט לא מאפשרות הרבה מקום לאופטימיות. חלק מהאבסורד של ירושלים מורכב מהמפגשים הבלתי אפשריים עם רבבות התיירים שנמצאים בעיר בכל רגע נתון, רובם דוברים שפה זרה, מהלכים מבושמים למחצה כשחיוך גדול נסוך על פרצופם.

בחרתי לאמץ לערב אחד גישה פתוחה וקצת יותר נאיבית כדי להיטמע בשדרות ממילא, מול חומות העיר העתיקה, טיילת מהודרת שכאילו נתלשה ממדינה מתורבתת במערב אירופה - עמוסה בחנויות יוקרה, בתי קפה וכמובן תיירים רבים שבאו להנות מחופשה חלומית. ממש במרכז הטיילת שוחזר מבנה עתיק בו שכן הרצל בביקורו ההסטורי בירושלים – עוד תייר אופטימי עם חלומות גדולים.

יורדים כדי לעלות

דרך הקומה הראשונה של חנות ספרים ירדנו במדרגות להיכל הקשתות של מסעדת הרצל.ממש בכניסה קידם את פנינו המטבח הפתוח שנפרש מאחורי דלפק עץ כבד. בעברו השני של החלל רווי הקשתות מוצגים בקבוקי יין, ובתווך, שלוחנות עץ מאסיביים עם כסאות תואמים. מבלי לשים לב התקבלה התחושה של מרתף יינות אירופאי, השולחות באמת הזכירו את העץ הרווי של חביות שמנמנות עמוסות ביין רדום. דלת גדולה מכוסה בוילון מאפשרת יציאה למרפסת החיצונית שמשקיפה על חומות העיר העתיקה, ולא מפרה את המוטיב העתיק של הפנים ע"י שימוש במוטיב עתיק יותר מן החוץ.

יין ומנות ראשונות

על כל שולחן הונח בקבוק יפיפה של קברנה סוביניון מהסדרה הלא מסוננת של סגל. יין הדגל של היקב שנמכר ביותר מ300 ₪ לבקבוק ולצערנו הוא ישאר סגור לאורך שהותנו סביבו, אבל נוכחותו משרה עלינו אווירה חיובית במיוחד. אנחנו בוחרים ביין הבית שלנו, קברנה סובניון רזרב של ברקן (145 ₪) שמזכיר לנו שאנחנו עדיין בטריטוריה מוכרת.

בהמלצת המלצר אנחנו טועמים שלוש מנות ראשונות, רביולי סלק (38 ₪), קרפצ'יו בקר (49 ₪) וטונה אדומה צרובה (46 ₪). לכאורה מנות סטנדרטיות אבל במקרה שלנו הן זכו להתגלגל על לשונו של המלצר הכי טוב בירושלים. יש לו שם לא שיגרתי, מבטא נעים ומקצוע מפתיע.

פסח הוא רב מלצר אקדמאי ששורשיו נטועים בפולין והוא עסוק בקשר המשולש לוש שבין שפה, תנועה וקוגניציה. ממש כמו ששלושת המנות שהוא בחר עבורנו מייצגות את הקו הקולינרי של הרצל.

פיסת בצק דקה ורכה הפרידה בין מחית הסלק שבתוך הרביולי לקוביות הפריכות שבחוץ, זו מנה יצירתית מאוד ונועזת, ומוכיחה כיצד אפשר להפיק ממרכיב אחד קשת של טעמים ומרקמים. הקרפצ'יו בקר כוסה בשכבה דקה של ויניגרט הדרים משובח ושובצו בו עגבניות שרי משלושה סוגים שונים. המפגש עם מנת הטונה הבהיר כי גודל המנות אינו מקרי ובהרצל בוחרים במכוון בצלחות גדולות שמאכלסות כמות נדיבה של בשר ודג. הנתחים הטריים של הטונה צופו בשומשום ונחו על פלחי אבוקדו וצנונית, משרה עדין עטף אותן. זו מנה שאהתי במיוחד, הן בזכות הטיפול המדוייק בדג והן בזכות הגודל המאוד לא שיגרתי של המנה, זו הסיבה שבוצע שינוי ברגע האחרון בבחירת המנות העיקריות.

שינוי ברגע האחרון

אחרי שפסח סיפר לנו על הספיישל 400 גרם של אנטרקוט מיושן ומנת הפילה, חשבנו שאנחנו מסודרים. אבל המפגש עם הטונה גרם לי להחליף את האנטריקוט בספיישל אחר, מוסר ים ורטטוי בניחוח אניס (98 ₪). כמובן שאת הפילה לא העזתי להזיז מהגריל (155 ₪). המנות הגיעו במהירות מפתיעה, בהתחשב בתזמון ההזמנה. שלושה מדליוני פילה בדרגת רייר שהמילה מדליונים קצת עושה להן עוול. זו ללא ספק מנת הפילה הגדולה ביותר שנתקלתי בה. לשמחתי השף שמוליק בן חמו השכיל לתמרן מנה עסיסית ורכה להפליא תחת הכשרות מהדרין. אבל המחמאות הגדולות באמת מגיעות לו על מנת המוסר ים -  שילוב טעמים נעימים עם חמצמצות עדינה וניחוח אניסי הופכו את הדג הזה למעדן מופלא. כל הכבוד גם לפסח שמצליח לשכנע את התיירים והמקומיים לנסות את המנה הזו על חשבון סטייקים מנקרי עיניים שיוצאים מהמטבח ומסובבים הרבה ראשים אחריהם.

קינוח רבותי

באמתלה של חוסר החלטיות בגזרת הקינוח אנחנו זוכים לעוד דקות יקרות בחברתו של פסח. הוא מספר לנו על שלל הדרכים לכנות סופלה שוקולד, ובעצם מעביר לנו משל מתוחכם על אחיזת עיניים בעיר הבירה. המשל מקבל משנה תוקף כאשר אני מנתח עם פרל'ה את הפלייליסט הכי טוב ששמעתי במסעדה אי פעם: כהן, קאש, וודר, יאנג, דילן, סיימון, קלפטון ודרייק, אף לא זמרת אחת. ובאמת, כשמגיעים הקינוחים הם זוכים לתשואות, מאפה שוקולד חם (35 ₪) ורול וינאי עם אספרסו וגלידת וניל (38 ₪) הם מהטובים שאכלנו, גם מבין המסעדות החלביות שפרושות בעיר.

אנחנו לא תיירים, ואף פעם לא נרגיש באמת שפויים כשנפסע ברחובותיה של עיר הקודש, אבל רק בשביל האיזון מומלץ להיכנס להרצל כדי לשכוח לרגע איפה אנחנו חיים ולהנות מסטנדרט אחר של שירות ואוכל - זו לא אחיזת עיניים אלא רק זווית אחרת שעוזרת לי לפענח את החיוך המסתורי של התיירים בירושלים.

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הסנדק: טעים, שפוי, ירושלמי
ערב אירי אמיתי ב-PATRICK'S בירושלים
ארוחת שף מול נוף ירושלים: מסעדת סקייליין
מסעדת אדום צובעת את ירושלים בטעמים
המלכה האם - מסעדת לה בוקה
קונצרט קולינרי בירושלים
חוזרים אל ברטה
חוזרים אל ברטה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר