נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

היהלום
רחוב אגריפס עמוס בירושלמים עייפים עם סלים ותל אביבים קלילים עם סקיני. במבט חודר אפשר לזהות שגם התל אביבים הם בעצם ירושלמים שעזבו את העיר כשרק אטרקציה קולינארית אמיתית יכולה להשיב אותם לעיר הבירה. האסוציאציה הראשונה היא שהמבקרים בשוק מחנה יהודה באים לפקוד את מסעדות הגורמה החדשות, הפרומז'ריז ומאפיות הבוטיק. אבל האמת היא, שהם מגיעים בשביל היהלום.

כל ירושלמי מכיר את סטקיית חצות, החלון ברחוב אגריפס שמגיש מנות "מעורב ירושלמי" בשעת לילה מאוחרת. שתי מנות היו בתפריט המיתולוגי: רגיל וגדול. בלי לאפה, באגטים, סלטים ותודה לאל בלי צ'ילי מתוק, פשוט הרבה בשר בפיתה ומלפפון חמוץ שמבצבץ מהשקית החמה. בתור ילד, אחר כך נער ולבסוף אבא, הפיתה המפוצצת בבשר של "חצות" ליוותה את נקודות הציון בחיי. אפילו אישתי ששורשיה בחולון, ביקשה רק דבר אחד אחרי הלידה: מנה גדולה ע-כ-ש-י-ו.

האירוח
בשנה האחרונה עברה "חצות" שדרוג והחלון הרחב והפלטה הגדולה תוגברו בחלל מדהים שעוצב ביד אמן כשרונית ביותר, מציג ריצוף אריחים מעוטרים ותקרה מכוסה בדלתות חבוטות שנעקרו מבתים ישנים. דלתות המזמינות את הסועד לדמיין את סיפור המשפחות שחיו מאחוריהן בשכונה הציורית נחלאות. על הקירות, תמונות דהויות וצרובות, שנים של מפורסמים – יהודה לוי ונינט, דוד דאור, שימי תבורי, אלי ומריאנו ועוד רבים וטובים. כן, כל התמונות עברו עיבודים והדפסות מיוחדות כדי לקבל את המראה והגוון שיתאים לאווירה הביתית והחמה. תוסיפו לאלו מלצרים צעירים ואנרגטיים שמתקתקים עבודה בלי אגו אבל עם הרבה נשמה וכריזמה, ותקבלו את הבית המושלם לבלות בו ארוחת צהריים מהירה או ארוחת ערב משפחתית מפנקת.

אך ללא ספק, גולת הכותרת של "חצות" החדשה והתוספת המרשימה ביותר היא החדר הפרטי - חלל גדול בצמוד למסעדה המעוצב בסגנון דומה, עם מטבח פרטי וצוות מלצרים אישי. אמצעי מולטי מדיה משוכללים, מערכת הגברה עם רשימת שירים לפי בחירה ותפריט דינמי לפי טעמו של הסועד האקסלוסיבי. החדר הפרטי יכול להכיל 25 עניבות ו25 שמלות ערב נוצצות. סה"כ 50 סועדים שהגיעו בגלל המוניטין של המעורב הירושלמי, אבל היום יכולים להנות גם ממנות כבד אווז, אנטריקוט מיושן וממרתף יינות עשיר.

מעורב ירושלמי בפיתה חמה
חשוב לזכור שלפני האירועים היוקרתיים ומתיחת הפנים המרשימה, חצות היא קודם כל מקום של אוכל ולא סתם אוכל. מדובר במשפחה שייסדה את אחת מאבני הפינה הקולינריות של ירושלים – המעורב הירושלמי ב-ה' הידיעה. המנה מורכבת מטחול, לבבות, פרגיות, בצל מטוגן וכמובן תבלין מיוחד שמתכונו נשמר בסוד כבר יותר מ 40 שנה.

בשיחה עם אורן הבעלים אני מגלה שמלבד המעורב המסורתי, סטקיית חצות חתומה על עוד מספר להיטים מקומיים. מסתבר שהמטבח נפרד מעשרות ליטרים של "חריף תוצרת בית" בחודש, לטובת המכורים שלא הצליחו לפצח את סוד הקסם. גם את העמבה וממרח השום מכינים כאן לפי מתכון מיוחד, שאב המשפחה רוקח מירקות טריים ומובחרים ששומרים לו חבריו בשוק מחנה יהודה.

ארוחת צהריים של יום חול
בהזמנת מנה בשרית מתכסה השולחן בקעריות קטנות עם מגוון עצום של סלטים. צוות המטבח דואג לשמור על רעננות הירקות ואני חייב לציין שאכלתי כאן את הסלטים הכי טריים בעיר. עדשים עם סלרי, סלק וגזר, טחינה סמיכה וכמובן העמבה, ממרח השום והחריף הפופולרי.

בגזרת הבשרים, פרל'ה, האישה שלצידי, ביקשה המלצה וקיבלה מנת חזה עוף (69 ₪) ואני, אפילו לא מצמצתי לכיוון האנטריקוט וכבד האווז, והזמנתי בגאווה מעורב ירושלמי (69 ₪). המנות הגיעו תוך 6 דקות ולצידן מנת מג'דרה עם בצל מטוגן וצ'יפס שמנמנים וארוכים. הסיבה היחידה שלא הזמנתי מנה בפיתה היא חוסר הנעימות מהמארח וגם קצת מהאישה. פיתה חמה מפוצצת בבשר צלוי צריך לאכול מהר – ואנחנו, הרי לא ממהרים לשום מקום...

מעורב נשאר מעורב
אז ישבתי בנחת והכנתי לעצמי רבעוני פיתה חמה עם חתיכות נהדרות של חלקי פנים מלווים במגוון סלטים רעננים, כאילו אני יושב במסעדת גורמה בשוק מחנה יהודה ועומד לפגוש בעוד רגע חשבון של אלף שקל לפחות.

מסביבי היפסטרים תל אביבים (לצד פנסיונרים של אגד) שחוזרים לפחות פעמיים בשבוע אם לא כל יום, להיהלום מאגריפס – המעורב הירושלמי של סטקיית חצות המיתולוגית. אולי לא רחוק היום בו אני אהיה אני תייר בממלכת תל אביב ואבוא לבקר בסניף של "חצות", רק כי אני קצת מתגעגע הביתה.

חשבון בבקשה
מנה מעורב עם ציפס וסלטים – 69 ₪
מנה חזה עוף עם מג'דרה וסלטים – 69 ₪
סה"כ – 138 ₪
 

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
חצות בירושלים
053-9438478

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הסנדק: טעים, שפוי, ירושלמי
ערב אירי אמיתי ב-PATRICK'S בירושלים
ארוחת שף מול נוף ירושלים: מסעדת סקייליין
מסעדת אדום צובעת את ירושלים בטעמים
המלכה האם - מסעדת לה בוקה
קונצרט קולינרי בירושלים
חוזרים אל ברטה
חוזרים אל ברטה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר