נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

בחירות בירושלים
מסעדת סאקורה היא מותג ירושלמי עם מוניטין של יותר משני עשורים ואלפי לקוחות נאמנים, דבר שקשה מאוד להגיד על רוב המועמדים בבחירות האחרונות. עוד יותר קשה להאמין שבשורת הסושי הגיעה דווקא מירושלים, ממסעדה אינטימית וקטנה שאימצה יסודות יפניים קלאסיים והתחילה את מהפכת האוכל האסייתי העילי.

למרות המרדף אחרי הטרנד האסייתי, למסעדת סאקורה יתרון עצום על אסופת הנקודות במפת הסושיות. בראש ובראשונה מדובר במסעדה יפנית לכל דבר, מסעדה שמארחת 40 קבוצות של תיירים יפניים בחודש, מטבח עם בקרת איכות קפדנית ושימוש בחומרי גלם טריים בלבד ולשמחתי היא עדיין ממותגת כאחת המסעדות הטובות בירושלים.

אחת ויחידה
היום מפת הקולינריה ה"יפנית" נראית אחרת לגמרי. הסושי הארצישראלי עבר אמריקניזציה והתאמה להרגלי האכילה של הישראלי הממוצע, מה שאומר מנות גדולות יותר, רוויות בשמן עם הרבה אורז ורוטב צ'ילי מתוק בצד ו"אם אפשר בבקשה עוד צלחת מיונז"... הגענו למצב בו סועד הדרכים הרעב עומד בתחנת דלק ומתלבט בין מזרח ומערב, כשהיחס בין גליל האורז העדין והאצה הפריכה משול למנת שווארמה בלאפה.

למרות הסקרנות לתוצאות המדגם, העיר הייתה שוקקת וירושלמים רבים בחרו לחגוג את הקץ בסיבוב בירה, המבורגר עסיסי או מרק מיסו עשיר בפירות ים טריים. סאקורה שהוקמה בחצר פיינגולד בלב ליבה של העיר, מהווה שכנה וותיקה לפאבים רבים ומסעדות כשהאווירה מסביב משדרת מקסימום בילוי במינימום מחיר. גם סאקורה לא נשארה מאחור בחגיגת המבצעים סביב יום הבחירות והציעה ארוחת טעימות במחיר חסר תקדים של 250 ₪ לזוג. המחיר הנמוך, מסתבר, אינו חד פעמי וניתן להיתקל במבצע בימים נוספים. בימי חול ארוחת הטעימות מוצעת במחיר ריאלי של 170ש"ח לאדם כשההיצע שופע טעימות מהמטבח היפני, הן מבחינת הכמות והן מבחינת האיכות.
שני גברים שמנים
אני וחברי הטוב אלון בית יוסף מתיישבים בניחותא בקומת הגלריה של סאקורה, החלל המעוצב מזכיר בית משפחתי יפני כך שמחיצות וקורות עץ מפרידות בין האזורים השונים ונוצרת אינטימיות נעימה. הגובה הכולל שלנו מתקרב לארבעה מטרים והמשקל נושק ל 200 ק"ג, כלומר מדובר בשני גברים בעלי מידות "אנטי יפניות" שבחרו לבלות את סופו של יום הבחירות מול הררי סושי ופירות ים טריים.

החשש המיידי שמטריד אותנו (וכל ישראלי) בכניסה להיכל הסושי הוא האם הייתי צריך לאכול קודם לכן מנת פלאפל כדי לא לצאת עם בטן מקרקרת וחור בכיס. עופר, בעל הבית החדש של סאקורה, מתיישב מולנו וממליץ על ארוחת הטעימות שכוללת סיור דרך מספר רב של מנות מהתפריט, כולל קנקנים זוגיים של סאקי וצ'ויה. הקונספט של ארוחת טעימות, גם הוא מגיע מירושלים, משרה אווירה מרגיעה בכל הנוגע לחששות ליחס המחיר - תמורה. נותר רק לבדוק האם איכות הדגים והדיוק בטכניקות המטבח היפני נשארות נאמנות למסורת ארוכת השנים של סאקורה.

פינוק ים תיכוני
מתברר שאפשר ליישם את קונספט הארוחה המתגלגלת גם במטבח היפני ולהטמיע את תכונות האירוח של המזרח הקרוב לתוך המזרח הרחוק. בקבוקון סאקי חם מוגש מיד לשולחן ולצידו שלושה סלטים מרעננים: איטריות סויה שקופות עם גזר ומלפפון, סלט אצות ים בשרניות וירקות בתחמיץ מסורתי. ניכר שהסלטים טריים מתובלים בפשטות מבורכת עם חמצמצות נעימה. פתיח נהדר לארוחה גדולה. במעבר חורפי מתבקש מופיעות שתי צלחות מרק מיסו עמוקות, האחת עמוסה בשלל פירות ים והשנייה בנתחים גדולים של עוף. אני רגיל לקערות מיסו קטנות יחסית אבל בסאקורה נראה שהגדילו את הכמות הקלאסית והשלל שמתחבא במרק אכן מצדיק כלי קיבול גדול יותר. יתרה מזאת, לרוב נוטה מרק המיסו למליחות יתרה אך שף הבית מגיש מרק מאוזן וטעים להפליא.

כמנות ראשונות מגיעים לשולחן ג'מבו שרימפס בטמפורה, כיסוני גיוזה וקרפצ'יו דניס ברוטב וואסבי מיוחד עם שערות סלק כבוש. מנות הדג לשמחתי גונבות בקלות את ההצגה, כשהשרימפס עשויים לעילא ולעילא, רכים מאוד ומצופים בבלילה אוורירית כמעט נטולת טעמים, המתמזגת עם מרקמו של ונותנת מקום לטעם העדין של הבשר. מנה משובחת! גם הקרפצ'יו סוחט מחמאות כשהדג הטרי בחיתוך הנכון מייצר בחלל הפה תחושה נפלאה ולא מוכרת של טעם ורכות ממקום אחר.
גולת הכותרת
למנה העיקרית אנחנו מקבלים ספיישל סושי זוגי ומופתעים לגלות צלחת עמוסה בכמות אדירה של רולים שמנמנים, נאגירי מבריקים ושני קונוסים של סלמון סקין. מדובר בפלטה הזוגית המפוארת ביותר שראיתי וכאן שוב ראוי לציין את היחס בין המחיר לתמורה. גם בימים שלא מתקיים המבצע, הפלטה הזו שווה בקלות את תו המחיר של 170 ₪ וזאת מבלי להזכיר כמובן את שלל המנות הראשונות ופינוקי האלכוהול. מבחינת איכות הרולים ונוכחות הדגים בין קיפולי האורז, מדובר בסושי מעולה שמתחבר עם איכות המנות הראשונות.

אכילת סושי ודגים נאים דורשת ריכוז גדול יותר ותשומת לב לפרטים אך ברגע שמתמסרים - התגמול הוא מיידי - סקאלת הטעמים מתרחקת שנות אור מרוב ארוחותינו היומיות. הביקורים בסאקורה מזכירים שיכול להיות כאן טוב, לא רק בזמנים עם מעט מקום לאופטימיות כמו יום הבחירות, אלא גם ביום חול, שאין מבצע או גרופון בתוקף. סאקורה היא מסעדה שמושכת אותנו דרך הפה קצת הצידה מהטירוף של החיים במזרח התיכון.

חשבון
ארוחה זוגית במבצע ליום הבחירות (ואירועים נוספים במהלך השנה) - 250 ₪
ביום רגיל - 170 ₪ לאדם

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הסנדק: טעים, שפוי, ירושלמי
ערב אירי אמיתי ב-PATRICK'S בירושלים
ארוחת שף מול נוף ירושלים: מסעדת סקייליין
מסעדת אדום צובעת את ירושלים בטעמים
המלכה האם - מסעדת לה בוקה
קונצרט קולינרי בירושלים
חוזרים אל ברטה
חוזרים אל ברטה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר