נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

הגם את, תמרי?
אני חייב להודות שאת הבשורה שתמר הפכה להיות צמחונית לא קיבלתי ברוגע ובשלווה. אולי אפילו הרמתי מעט את הקול ותמר מוכנה להישבע שאפילו זלגו לי דמעות (אני חושב שהיא מגזימה). זה לא קל לגלות שמקרניבורית אדוקה שאוכלת המבורגרים כדי לפצות על יום לא מוצלח, שנעלמת למקום אחר כשהיא לועסת סטייק מדמם ברוטב חמאה ויין אדום, הפכה אהובתי המושלמת לצמחונית הפוזלת לכיוון הטבעונות.

גם היום, שלושה חודשים אחרי הבשורה המרה שהגיעה באמצע ארוחה בשרית שהיא לא נגעה בה, אני עדיין לא מעכל את העניין. אבל צריך להיות גמישים, אז כדי לחגוג שנתיים של זוגיות יצאנו למינה טומיי שעושה נעים גם לקרניבורים, גם לצמחונים, גם לטבעונים, לנמנעים מגלוטן ובקיצור לכל מי שאוהב לאכול ויודע להעריך בישול אסייתי אותנטי.
צילום: דרור כץShould we stay or should we go?
מינה טומיי ממוקמת כבר שנתיים וחצי במרכז קסטרא השומם. על פניו, לא מקום מוצלח כל כך למסעדה בחיפה. כך שבניגוד למסעדה הממוקמת לדוגמא בקניון סטנדרטי ונהנית מעוברי אורח מזדמנים רבים, אתם יכולים להיות בטוחים שכל אחד מהלקוחות של מינה טומיי מגיע למקום באופן מיוחד. גם תמר ואני נכנסנו למקום בערב יום רביעי של תחילת מרץ, אך ההרגשה הייתה דומה יותר לערב יום חמישי בשיא אוגוסט. התפוסה במקום הייתה בלתי נתפסת ואחרי בירור קצר התחוור לי שמדובר במחזה מוכר הנצפה במקום בכל יום מימות השבוע, לרבות יום ראשון העייף מטבעו. האמת היא שחשבנו לפרוש ברגע שקלטנו את כמות הסועדים במקום. הדבר האחרון שהיה לנו כוח אליו זה מלצר קצר בזמן ומטבח שמחפף כדי לעמוד בקצב, אבל מאחר וכבר הגענו עד הלום ומאחר ומדובר על מסעדה סופר ידידותית לצמחונים, החלטנו לתת לה צ'אנס.

יש לו זמן שחבל על הזמן
בדיעבד עשינו בשכל כשהחלטנו להישאר. למרות התפוסה המלאה ולמרות העומס, המלצר החביב שלנו שלצערי אני לא זוכר את שמו הפגין סבלנות שהייתה מתאימה יותר לערב בו היינו הסועדים היחידים במסעדה. התפריט של מינה טומיי מכיל מנות מחמישה מטבחים שונים (ויאטנמי, הודי, יפני, קוריאני ותאילנדי), המחולקות לתשע סקציות (מינה הגדולה, מינה הקטנה, אטריות אורז/ ביצים, דים סאם, מנות אורז, מרקים, יקיטורי גריל, טובאן, טנדורי וטאפניאקי), לא כולל קינוחים. תוסיפו לזה את העובדה שהזמנו גם שני קוקטיילים ושביקשנו הסבר מפורט על כל מנה ומנה ותקבלו את המציאות המפתיעה בה זכינו פחות או יותר למלצר פרטי, בערב בו לא נמצא כיסא פנוי אחד לרפואה בכל המסעדה. לזה אני קורא שירות והגיוני להניח שזה אחד האלמנטים החשובים ביותר שהובילו להצלחה המסחררת של המקום, לצד האוכל כמובן.
מה בצלחות?
הצלחות במינה טומיי לא פחות מעניינות מהמנות המוגשות בהן. כל מנה מוגשת בכלי ייעודי אותנטי משלה וניכר שההקפדה על הפרטים הקטנים ביותר שוברת פה שיאים חדשים. פתחנו את הארוחה עם סלט קיץ ויאטנמי (34 ₪), כשבקערת חרס צבעונית נחו להן שערות דקיקות של גזר, מלפפון, צנון, סורימי, נבטים וליצ'י וכל זה נעטף ברוטב בוטנים ומיסו משובח. סביב הצבעוניות הטרייה הזו פוזרו קרופוקים, מעין מאפים קריספיים במיוחד בניחוח שרימפס, שיש למלא בסלט ולאכול לתיאבון. מנה צבעונית נוספת ענתה לשם ביבימבאפ (65 ₪) והכילה בקר קצוץ בתיבול פיקנטי חריף שנח על אורז וירקות חלוטים. היו שם גם מגוון ירקות כבושים בסגנון קוריאני ועל כל זה נחה ביצת עין נוטפת חלמון. מנה כזו היא מסוג המנות שגורמות לי להפסיק לכעוס על תמר ופשוט לרחם עליה ועל חבריה הצמחונים.
צילום: דרור כץתמר דווקא נראתה מאוד מבסוטה עם הגרין קארי שלה (53 ₪) שבמקום עוף הוזמן עם קוביות טופו. אבל עם כל הכבוד לתרד הצעיר, לאפונה ולחלב הקוקוס, הירוק ירוק הזה לא השתווה לשילוב המנצח שנח לי בצלחת בדיוק ארבע דקות עד שנעלם מעל פני האדמה. ממרק הטום יאם (32 ₪) המשובח שהזמנתי שהכיל תועפות של פירות ים תמר לא הסכימה אפילו לטעום, למרות שהסברתי לה שפירות היא יכולה לאכול ואני בתגובה לא העפתי מבט לכיוון מרק המיסו (16 ₪) שהזמינה, אבל מהצד נראה שהייתה יותר ממרוצה ממנו. שנינו הסכמנו שהגיוזה הצמחונית (28 ₪) האדמדמה הייתה מנה מצוינת, ללא קשר לאמונות הקולינריות המוסריות שלנו ועל כך שנשיקה אסייתית (38 ₪) ניתן לאכול תמיד, גם כשהקיבה מאותתת לך שעוד ביס אחד היא מרימה ידיים וקורסת אל תוך עצמה.
להשתנות תמיד
התפריט של מינה טומיי לא מפסיק לחדש ולהפתיע. מדי חצי שנה בממוצע נעלמות מן העין כמה מנות ומופיעות חדשות. מחלקת הקינוחים עוברת מתיחות פנים תקופתיות גם כן ושמועות עיקשות מדווחות שכל תחום האלכוהול הולך בקרוב להתרחב ולהתרענן. אם ממש תעקמו לי את היד מאחורי הגב, אגלה לכם שמקורות יודעי דבר מסרו לי שבקרוב מאוד הולך להתווסף מטבח חדש למינה טומיי – אינדונזי ורק אם תענו אותי שעות ארוכות ולא תותירו לי ברירה אפלוט משהו על כך שמינה מתרחבת ולמעשה מתקרבת ובקרוב יוקם סניף חדש, שיספק בשעה טובה גם שירותי משלוחים לתושבי חיפה. בקיצור, יש למה לצפות!

חשבון בבקשה
מוחיטו אסייתי – בקרדי בתיבול לואיזה וג'ינג'ר – 36 ₪
חגיגה אסייתית – צ'ויה, וודקה בתיבול ג'ינג'ר ופסיפלורה – 36 ₪
גיוזה צמחונית – כיסוני בצדק מאודים וצרובים במילוי ירקות מוקפצים – 28 ₪
מרק מיסו – ציר דאשי, קוביות טופו, אצות וואקמה ובצל ירוק – 16 ₪
סלט קיץ ויאטנמי – גזר, צנון, נבטים, סורימי, ליצ'י, היג'יקי, קרופוקים ובוטנים בויניגרט מיסו ועלי גפן – 34 ₪
טום יאם, מרק פירות ים חמוץ מתוק – עגבניות, שרי, פטריות, בצל ועשבי תיבול ארומטיים – 32 ₪
גרין קארי – בצל, כרישה, תרד צעיר ואפונה ברוטב קארי ירוק וחלב קוקוס – 53 ₪
ביבימבאפ – בקר קצוץ בתיבול פיקנטי על אורז – 65 ₪
נשיקה אסייתית – שכבות של מרנג אגוזי לוז, קציפת מסקרפונה וסלט פירות אסייתי – 38 ₪
חליטת תה יסמין – 17 ₪
סה"כ – 355 ₪

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר