נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

הסטייק האוס הירושלמי הרצל ממוקם בלב שדרת ממילא, סמוך לחומות העיר העתיקה. ראלף לורן לצד גלביות דהויות, גלריות מודרניות מול ממצאים ארכיאולוגיים וכמובן סטייק אנטריקוט מובחר מול חומוס גרגירים חמצמץ. הניגודים החריפים בין החיים בתוך העיר העתיקה ומחוצה לה מעולם לא היו ברורים כל כך.

במרכז השדרה לצד חנויות היוקרה והמותגים הנוצצים מאירופה, שוכנת אטרקציה קולינרית רב לאומית ותרבותית שנשענת על יסודות אמריקאים. מסעדת הרצל מזכירה לי ימים טובים בלוס אנג'לס של תחילת שנות ה- 2000. הלהיט החם היה הפיוז'ן, היתוך של כמה מטבחים לתוך מסעדת קונספט אחת שהופכת למוקד עלייה לרגל. המטבח של הרצל מצליח להשאיר את הפיוז'ן עדכני מאי פעם, משלב בין מזרח רחוק, מזרח תיכון, אירופה הקלאסית והמערב הפרוע אבל עדיין נשאר ירושלמי ביסודו.

>> החוויות של אריאל בן גיגי מהביקור שלו במסעדת הרצל

קבלת פנים
מתחת לשדרה, כאילו חצובה בתוך הסלע הירושלמי, שוכן החלל המרכזי של מסעדת הרצל. רק כשיורדים במדרגות נחשפים למטבח הפתוח המורכב מגריל אימתני ושלל תנורים ומספר לא מבוטל של שפים בבגדים צחורים שצורבים נתחי בשר משויישים, נראה כאילו מדובר בעבודה הטובה ביותר בעולם. המארחות מצוידות במכשירי קשר מתקדמים ומנהלות צי מלצרים שמנווט אותנו לשולחן עץ פינתי. סביבנו כוורות עמוסות ביין ישראלי איכותי ומבעד לחלונות אפשר לראות אבן ירושלמית חדשה ויישנה. על השולחן מונח התפריט ואנחנו מופתעים: הרצל גריל סושי. סושי? כן, בהחלט. ואפילו אחד הטובים בירושלים.

פתיחה ים תיכונית
אנחנו מזמינים את לחם הבית בתוספת מאזטים (28 ₪) כדי לרפד את הבטן לקראת הסטייק העסיסי שזכור לי לטובה מביקורים קודמים. באופן מפתיע אנחנו מקבלים לשולחן צלחות ענקיות עמוסות בכל טוב - מטבוחה פיקנטית, גזר מרוקאי עם הרבה שום, סלט עדשים וחמוציות וטאבולה מרעננת עם עשבי תיבול. לחם הבית עצמו, פוקאצ'ה מאורכת, הוא אחד הטעימים בעיר ופשוט אי אפשר להפסיק לבצוע ממנו חתיכות קטנות ופריכות ולהעמיס מהמטבוחה.

למנה הבאה התרחקנו מאיזור הים התיכון ונדדנו צפון מערבה עם פטה כבד בליווי קונפיטורת עגבניות שרי (46 ₪) וקרפצ'יו סינטה (49 ₪). מנות בשר נהדרות שלא מרגישות כמו בשר. הממרח קטיפתי ומלטף ועלי הסינטה נמסו בפה עם עוקץ נעים של לימון מלח ופלפל. כמובן שלא התאפקנו והמשכנו להקיף את העולם עם מנת סושי ספיישל של דניס בטמפורה עם אבוקדו (46 ₪). מפתיע למצוא סושי איכותי בין שלל המנות שהוגשו לשולחן אבל בהרצל מוכיחים שאפשר לעשות את כל המאמצים כדי להוציא מנה בלתי מתפשרת באיכותה, תחת בקרת איכות קפדנית של שף המתמחה במנות אסייתיות.

הסטייק והדג
הסחת הדעת בדמות סושי מדוייק ונפלא לא מספיקה כדי לדחות ולו במעט את הציפייה לסטייק אנטריקוט בליווי פירה וירקות קלויים (138 ₪). זוהי גולת הכותרת של הרצל - בשר מיושן ומשוייש, בדרגת מדיום רייר, עסיסי ורך, נכנע בקלות לסכין הממרחים. לא התאפקתי ואת הביס הראשון חתכתי בסכין הלא נכונה... הבשר בהרצל שומר על איכות מקסימלית ובכל הפעמים שביקרתי בהרצל שמחתי לגלות אחידות ברמת הצלייה והטיפול. בכפוף לכשרות למהדרין מחמירה ביותר, מדובר בסטייק פשוט מעולה שבשבילו כדאי ואף רצוי לעלות לירושלים. אני אמנם מעדיף את הסטייק שלי ללא מגבלות אבל בהרצל הצליחו לפצח את השיטה ולהגיש מנה מצויינת שלא צריכה להסתתר מאחורי התנצלויות.

המנה השנייה, דג סלמון בליווי קוסקוס (95 ₪), עמדה בכבוד מול הרף הגבוה שהציב האנטריקוט והציגה נתח הסלמון עסיסי במיוחד עם טעמים עדינים של בשר משובח. השולחנות סביבנו הזמינו מנות בשר שיצאו מהמטבח בקצב מסחרר ולכדו את עיניי עוד כמה וכמה נתחים במשקלים כבדים, שוודאי אזמין בפעם הבא. הבשרים הוגשו לזוגות או קבוצות וגררו תשואות ותשבוחות לא רק בין נגיסה לנגיסה, אלא גם ממבטם כל מי שיש מסביב ורק הסתכל.

קינוחים ותובנות
את הסיבוב הנוכחי בהרצל סגרנו בעזרת שני קינוחים קלאסיים עם תוספות מפתיעות. סופלה שוקולד (35 ₪) וקראמבל תפוחים (38 ₪), שציפינו שילוו בכדור גלידת וניל ואז זכינו לתזכורת שבהרצל עושים הכל קצת יותר טוב. לצד הסופלה הלוהט המתין כדור סורבה לימונים עדין שאיזן בצורה מושלמת את השוקולד ובעצם את הארוחה כולה ולצד הקראמבל העשיר, חייך כדור גלידת בזיליקום שליווה כל כף של תפוחים מקורמלים.

החוויה שהרצל מעניקה למקומיים ותיירים מסתדרת עם הטירוף הירושלמי. חיבור של ניגודים המתקיימים בין חומות העיר העתיקה למתחם הקניות והבילויים של ממילא: קדושה וטקסי התבגרות מביאים משפחות ואורחים לרחבת הכותל לתפילה ואח"כ כמובן לארוחה טובה שתצדיק את כל הדרך לירושלים. לכן, תמיד תוכלו למצוא בהרצל צליינים מאירופה לצד משפחות מאושרות שחזרו מהטקס המרגש וכעת ניגשים למבחן הגבריות הראשון. הרצל מחולקת גם לאיזוריVIP  ומרפסת חיצונית כך שניתן להרגיש ביחד ולחוד, גם אם מדובר בעשרות קרניבורים ועוד כמה חובבי סושי. היא אומנם ממוקמת בסמוך לטבור העולם אבל התפריט והאורחים מייצגים את כל הקשת האנושית המופלאה.

חשבון בבקשה
יין הבית - 38 ₪
מאזטים - 28 ₪
פטה כבדים - 46 ₪
קרפצ'יו סינטה - 49 ₪
רול דניס טמפורה - 46 ₪
אנטריקוט מיושן עם פירה וירקות קלויים - 138 ₪
פילה סלמון וקוסקוס - 95 ₪
קראמבל תפוחים עם גלידת בזיליקום - 38 ₪
סופלה שוקולד עם סורבה לימונים - 35 ₪
סה"כ - 513 ₪ 

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הסנדק: טעים, שפוי, ירושלמי
ערב אירי אמיתי ב-PATRICK'S בירושלים
ארוחת שף מול נוף ירושלים: מסעדת סקייליין
מסעדת אדום צובעת את ירושלים בטעמים
המלכה האם - מסעדת לה בוקה
קונצרט קולינרי בירושלים
חוזרים אל ברטה
חוזרים אל ברטה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר