נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

ב-CNN הכתירו
הכפר אבו גוש מתהדר בשיא העולם בהחזקת שיאי עולם בכל הקשור לאוכל מזרח תיכוני אותנטי. מספר התעודות הממוסגרות שמעטרות את מסעדות הכפר יכול לרצף מוזיאונים באירופה, והסופרלטיבים המצולמים מוכיחים שגם חומוס בינוני ומעלה שקול במקומות מסוימים לשלושה כוכבי מישלן.

עבורי, הטיול השבועי לאבו גוש מסתכם לא רק בניגוב חומוס. מאז שאני זוכר את עצמי אוכל בשר, השם נאג'י נקשר בכל אירוע ברביקיו שהוגשו בו קבבים ראויים וסטייקים משוישים.

הקצביה הקטנה במרכז הכפר מוכרת לכל ירושלמי וגם למביני עניין שמגיעים במיוחד מחוץ לעיר. במשך כמעט ארבעה עשורים בני המשפחה מעבירים את סודות היישון ובחירת הנתחים מאב לבן, ושומרים על מסורת של איכות ואמינות. לאחרונה הכתירו ב-CNN את נאג'י כקבב השלישי בטיבו בעולם, או במקום הראשון עבור הישראלים שלא יכולים להגיע כרגע לאירן וסוריה.

חומוס לפנתיאון
מול הקצביה המפורסמת ממוקמת מסעדת נאג'י. בדומה לכל המסעדות באבו גוש, העיצוב סטנדרטי ומשדר שהאוכל הוא לב העניין. נוף הכפר שמשתלב בהרי ירושלים מעורר מיד תחושה של רוגע.
חלק מהחוויה באבו גוש, לצד ההתמחות בחומוס, כוללת גם תחושה שהמחיר מעט נמוך מהמקובל בסטקיות במרכז הארץ. אין מה לעשות, אנחנו אוהבים שמפנקים אותנו גם בכמות וגם במחיר.

את הארוחה בנאג'י אנחנו פותחים עם טעימות מכל סוגי הסלטים שמוכנים במקום: גזר מתובל, סלק בתחמיץ, שלושה סוגי חצילים קלויים, בצל קצוץ ברוטב עגבניות, טאבולה, טחינה וכמובן קערה עמוקה של חומוס חם. הפיתות, בניגוד לשאר המסעדות באזור, קיבלו מכת חום מהגריל והגיעו לשולחן לוהטות ותפוחות.

הסלטים כאן מעולים ומורגשת בהם רעננות ותיבול עוקצני, אבל גולת הכותרת היא החומוס, שמצליח לעקוף בקלות את המתחרים במשקל כבד, שממוקמים על הכביש הראשי בכניסה לכפר.

סלים, הגרילמן של המסעדה, לא מופתע מהתגובה האוהדת לחומוס ומצביע מיד על מספר תעודות ממוסגרות על הקיר, שמעידות שאכן החומוס שלהם נמצא בפנתיאון החומוסים העולמי.

בשר ללא עניבה
הבשרים הגיעו אל השולחן בדמות מגש עצום מימדים, מעוטר בברבור כסוף, שעליו מונחים הנתחים המובחרים מהאיטליז. בשיחה צדדית עם סלים ליד מקרר המשקאות סיכמנו שאין סיבה אמיתית לבחון את מנות העוף, והחלטנו להתמקד רק בנתחי הבקר והכבש. הפתרון של סלים היה לא פחות ממפואר.

בראש הסולם ניצב האנטריקוט, שהיה אחד הסטייקים הטובים שאכלתי בשנה האחרונה, ושיטת הצלייה שלו מוכיחה שלא צריך מפות לבנות ובקבוק קברנה ב-200 ש"ח כדי ליהנות מחווית בשר אולטימטיבית.

לצד האנטריקוט הוגשו גם צלעות כבש עסיסיות, בתוספת שני שיפודי כבש משובחים משובצים בחתיכות שומן דקות. בחזרה לגזרת הבקר - טעמנו גם סינטה ושיפודי פילה שהיו מעולים.

וכמובן, איך אפשר בלי הקבב המפורסם ששמו נדד אל מעבר לים? כמות הבשר שהצלחנו להעמיס באמת בלתי נתפשת, אבל לא היינו מסוגלים לעשות זאת אם לא היה מדובר באחת מהסטקיות הטובות שביקרנו בהן.

מצטיידים
הטיול באבו גוש לא נגמר רק בחומוס ובסטייק, אלא תמיד כולל עוד אטרקציה קולינרית, בין אם מדובר בביקור במאפיות לצורך הצטיידות בפיתות דרוזיות ובייגלה ירושלמי שמנמן, או באחד מהיכלי הבקלאווה והקפה באזור. אבל לא רק בצק וסוכר יכולים לסיים ביקור מוצלח באבו גוש. מבחינתי ביקור בקצביה של נאג'י וקניית כמה קילוגרמים של בשר טוב שווים בערכם לפינוק קבוצתי ומשפחתי.

את הקנייה בנאג'י מומלץ לחלק לפעמיים - פעם אחת כדי לבחור את הנתחים, לשלם ולשלוח ליישון,  ובפעם השנייה כאשר נאג'י מתקשר אליכם לאסוף את החבילה אחרי תקופת יישון של שבועיים פלוס מינוס, תלוי בנתח כמובן.

חשבון בבקשה:
סלטים לשולחן – 40 ₪
מיקס גריל לזוג – 170 ₪
סה"כ: 210 ₪

* כתבה פרסומית
 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
נאג'י באבו גוש
053-9438242

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הסנדק: טעים, שפוי, ירושלמי
ערב אירי אמיתי ב-PATRICK'S בירושלים
ארוחת שף מול נוף ירושלים: מסעדת סקייליין
מסעדת אדום צובעת את ירושלים בטעמים
המלכה האם - מסעדת לה בוקה
קונצרט קולינרי בירושלים
חוזרים אל ברטה
חוזרים אל ברטה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר