נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

פרולוג

הייתי רוצה לספר לכם היום על שני אנשים. האחד, נקרא לו שאול, סטודנט באוניברסיטת תל אביב שיום-יום מסיים את לימודיו בשעות הערב המאוחרות. מפאת חוסר התפשרותו על אוכל טוב ומגוריו בצד השני של העיר, נאלץ הוא לסבול רעב מתמשך שנקטע מאוחר מדי. סיפור עצוב.

לאדם השני נקרא 'הגנגסטה' (כמו גנגסטר, אבל יותר מגניב). על אף כינויו, הגנגסטה הוא בחור נשוי, מיושב ואב צעיר לאחד התינוקות המתוקים שראיתם. אלא שאפשר היה לכתוב על הגנגסטה מיני טרגדיה יוונית. הסיבה לכך היא המלחמה בין שתי האהבות של חייו - אשתו וסושי. אין כמעט דבר שהגנגסטה מעדיף לאכול מאשר סושי. אם הדבר היה תלוי בו, סביר להניח שהיה אוכל סושי כל יום. אך מה, רעייתו האהובה לא מסוגלת אפילו להריח סושי. מכיוון שהגנגסטה הוא גם בעל מסור, התמסרותו לתאוות הסושי מסתכמת רוב הזמן בחלום רחוק. סיפור עצוב באמת.

סיפורנו מסתעף לדמות נוספת בעלילה, 'סואי סושי'.  סואי סושי החלה את דרכה ב-2004 כשהסושיות היו רק בתחילת דרכן בארץ. באותה תקופה התפריט הושתת כמעט בלעדית על סושי, אלא שכמו בסיפורי הצלחה רבים, הביקוש גבר וכך גם הרצון להרחיב את התפריט. ב-2010, סואי סושי התבגרה בחן למסעדה שמציעה תפריט מגוון של מנות ראשונות, סושי, עיקריות חמות וקינוחים. בתצורתה זו נפגשנו. שלושת הגיבורים. שני אנשים רעבים עם סיפורים עצובים ומסעדת סושי הממוקמת מאחורי קניון רמת אביב.

התפאורה

אם הייתי צריך לדמיין את סואי סושי לפי כמות האנשים שסיפרו לי עליה, הייתי צריך לתאר כאן מגה-מסעדה. בפועל, מדובר במקום לא גדול, אך גם לא מיניאטורי. יש שולחנות בחוץ, בפנים וגם בר פנימי הפונה כלפי חוץ. את המקום מלווה תחושה אינטימית חמימה שנובעת מהעיצוב הנעים והאסתטיות בכל פרט. בשירותים, למשל, מתגלות מסגרות שבתוכן פריטים שונים מהמטבח היפני, גרסה אומנותית ומוצלחת ל'שבור במקרה הצורך'. תחושת האינטימיות ליוותה אותנו גם כשבחרנו לשבת בחוץ, בזכות הרחוב הנעים אליו פונה המסעדה.

שחקנית מצטיינת

שני גיבורים תמיד זקוקים לעזר כנגדם על מנת לקדם את העלילה. את התפקיד לוקחת על עצמה קים. מלצרית חייכנית, חיונית ויעילה, שמיד דואגת להרוות את צימאוננו עם דיאט קולה (10 ₪ לאחד). למרות שאנחנו מגלים שהיא צמחונית, היא מסייעת לנו לבחור גם מנות בשריות במקצועיות ושליטה. ישובים בחוץ, רחוקים מעט מההתרחשות המרכזית, יכולנו להרגיש זנוחים בקלות, אך החשש מתפוגג במהרה. כמעט כל צורך שלנו, נענה עוד לפני שאנחנו צריכים לבקש.

מערכה ראשונה

אנחנו פותחים בגיוזה. ליתר דיוק, בארבע גיוזות. פתיחה המתאפשרת בזכות בחירתנו באפשרות הבשרית של קומבינציית הגיוזות (31 ₪). הקומבינציה טומנת בחובה אפשרות בחירה בין שלושה סוגי בשר למילוי: בקר, אווז ועוף. הגיוזות ממולאות בשילובים שונים של גזר, קישוא, סלרי, ג'ינג'ר, ברוקולי ובצל ירוק העטופים בבצק חיטה דק בהתאם לגרסת הבשר הנבחרת. הגיוזות חמימות וטעימות. גרסת הבקר הייתה הטובה ביותר לטעמי, אך השתיים האחרות נותנות פייט לא פשוט.

מערכה שנייה ועיקרית

התיאבון רק גדל. אנחנו מנסים להרגיע אותו עם ארבעה רולים בזה אחר זה. 'ספיישל סלמון' (29 ₪) הממולא בסלמון אפוי, קנפיו (דלעת יפנית) ואבוקדו ועטוף בסלמון ופירורי פנקו, 'טוביקו רול' (33 ₪) שממולא בשרימפס קצוץ, בשר סרטנים, אבוקדו וספייסי מיונז בציפוי של טוביקו (סוג של ביצי דגים), ה-'Solo Sui' (31 ₪) הממולא בשרימפס טמפורה, סלמון, מלפפון ועירית ומצופה בפירורי פנקו ועירית וה'סביצ'ה סלמון' (33 ₪) הממולא בסלמון סקין, אבוקדו, בצל וקנפיו ועטוף באבוקדו, פנקו וצ'יפס בטטה. איכות הרולים יוצאת מן הכלל. חגיגת טריות בכל נגיסה. באמת שקשה לבחור אחד שמתעלה על חברו. הגנגסטה משמיע גרגורי הנאה מביכים. אני נבוך בעיקר מהעובדה שהצלחנו לסיים ארבעה רולים נדיבים במהירות בה קראתם את הפסקה הזו.

ההנאה מהרולים גורמת לנו להזמין רול נוסף, 'ספיישל לו' (37 ₪), לצד המנה החמה שהזמנו – 'הירוקה' (38 ₪). ה'ספיישל Lu' (שקרוי על שמו של ממציאו, "סושאי" בסואי סושי) ממולא ב... (קחו נשימה), סלמון טמפורה, שרימפס טמפורה, חסה, בצל ירוק, קנפיו, מעט וואסבי וביצי סלמון כשהוא עטוף בטוביקו וספייסי מיונז. כל העושר הזה יוצר אושר בבלוטות הטעם שלנו. הגנגסטה שוקל ללכת ללחוץ את הידיים של לו.

את ההצגה גונבת שחקנית מפתיעה – 'הירוקה'. המנה החמה הפיקנטית בתפריט. היא נשמעת פשוטה - אטריות ביצים על בסיס קארי ירוק, קרם קוקוס, מלפפון, סלרי, בוטנים וכוסברה. לא צריך יותר מפשטות כשיש כישרון בהכנה. היא מפתה כבר ממבט ראשון בגווני הירוק שלה ומשלימה את הכיבוש עם רוטב עשיר ופיקנטי שנדבק לאטריות. מנה גדולה, משביעה ובעיקר טעימה מאוד במחיר מגוחך.

מערכה שלישית ואחרונה

מתחשק לי לסיים את הסעודה הזו עם קפה טוב ואני מזמין הפוך קטן (12 ₪, 7 ₪ בהזמנת קינוח). קים נותנת רמז עבה בנוגע לקינוח שאסור לפספס. אני מנסה לשחק את הטיפש שלא מבין רמזים. זה הזמן לציין שאני לא שחקן טוב. זה מסתיים בהזמנת פאי שוקולד בלגי (29 ₪). זהו פאי שוקולד וקרם אגוזים בציפוי גנאש שוקולד חלב שמוגש חם, כך שהוא מקבל מרקם נוזלי מעט. אחרי טעימה אחת, אני מבשר לגנגטסה שלמרות ניסיונו לשמור על חך עם טעם של סושי, הוא חייב לטעום את הפאי. הוא ממהר להסכים שהפאי פשוט מעולה. המרקם השוקולדי הנוזלי והחמים מלטף את כל חלל הפה. התוספת של הקרם אגוזים היא הקלף המנצח לטעמי. בחיי שלא ציפיתי לטעום כזה קינוח במסעדת סושי. קתרזיס.

אפילוג

אני רוצה לספר לכם על שני אנשים. האחד, מצא שילוב של אוכל מצוין במחיר מצוין, קרוב לאוניברסיטה בה הוא לומד. הוא כבר לא יהיה רעב בדרך הביתה. השני, גילה מאהבת בשם סואי סושי אליה הוא כבר יודע שיחזור עוד הרבה פעמים. לפחות בפעמים בהן אשתו תרשה לו.

שני בקבוקי דיאט קולה - 20 ₪

קומבינציית גיוזות בשרית - 31 ₪

רול 'ספיישל סלמון' - 29 ₪

רול 'טוביקו רול' - 33 ₪

רול 'Solo Sui' - 31 ₪

רול 'סביצ'ה סלמון' - 33 ₪

רול 'ספיישל Lu' - 37 ₪

ה'ירוקה'  - 38 ₪

פאי שוקולד בלגי - 29 ₪

הפוך קטן כתוספת לקינוח - 7 ₪.

 סך הכל - 288 ₪ לזוג.

 

* מדור פרסומי.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
סואי סושי  בתל אביב
053-9439926

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מנת דים סאם של פריים (צילום: באדיבות המקום)
לא תבינו עד שתגיעו אל 'רק בשר'
הניצחון של קסיס
לזלול את החיים
לעוף עד למקסיקו
על ראש שמחתי
עניין של סמנטיקה
עניין של סמנטיקה
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה