נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

נעים להכיר

באמצע שנות השמונים נחשפתי לראשונה לרעיון של נסיעה בזמן. תרמה לכך כמובן הטרילוגיה 'בחזרה לעתיד', בה נהגתי לצפות יחד עם אבי. אולם עד היום כשאני צופה יחד עם בן זוגי ב'טרה נובה' - הסדרה האחרונה (והמומלצת בחום) שהפיק אותה סטיבן ספילברג, הרעיון מהלך עליי קסם. הוסיפו לזה את התחושה שמלווה אותי כי יש מצב טוב שפשוט נולדתי בתקופה הלא נכונה וקבלו יחסים מלאי קסם אך מורכבים עם העניין הזה שנקרא זמן ומשפיע כל כך על חיינו. ככל שאנו מתקרבים ל-2012 יחסי עם הזמן הופכים אמביוולנטיים יותר ויותר. שוב ושוב אני חווה את התחושה שחוקי הזמן ממהרים ומשתנים. תארו לעצמכם כמה שימחה יכולה להתמלא בחורה כמוני כשהיא מגלה קפסולות של זמן אחר שהוטמנו בתוך המציאות של 2011/ סף 2012.

מסעדת לה שוק שנפתחה באפריל 2011 מציעה טעימה כזו, מזמן אחר. יפו בשנות ה-60 וה-70 היא זו שעמדה לנגד עיניהם של יוצריה של לה שוק, אך כפי שנגלה מאוחר יותר, בניגוד למקומות אחרים בהם ניתן דגש רב על העיצוב והאווירה אך החלק של המטבח והתפריט חלש - כאן מרוויחים גם אווירה של זמן אחר וגם תפריט מושקע וטעים במיוחד בניצוחו של השף המוכשר שלומי בן שימול שהצטרף זה מכבר לצוות המטבח של לה שוק.

עיצוב ואווירה

כשאנו פוסעים אל עבר הדלת השקופה הממוקמת מול כיכר דיזינגוף מארחת יפה עם מסמנת לנו מבפנים להיכנס ומובילה אותנו לשבת בשולחן זוגי הממוקם במפלס מעט גבוה מקומת הקרקע שמכילה בר חמוד, מטבח פתוח ופינות ישיבה המאפשרות הן אינטימיות והן נקודות מפגש עם האווירה התוססת השורה במקום. יום חמישי, שעות הערב המאוחרות. הרוח הקפואה עוד פועמת בורידים ואני מתחממת עם סנגריה חמה עם תפוחים וקינמון (35 ₪), הבחור מעדיף כוס יין אדום, ריוחה (28 ₪), חבל הארץ הצפון-ספרדי היפהפה. השולחנות עשויים פורמייקה או עץ, עליהם מונחים אגרטלים עם פרחים, וילונות לבנים מתחרה מעטרים מלמעלה את החלונות הרחבים והשקופים המקיפים את כל המסעדה, מוזיקה שמחה מתנגנת בלבנונית, צלחות מעוטרות ויפהפיות, מלחיות ופלפליות, ספות פשוטות, מדרגות מעץ, נגיעות של זמן אחר.

מנה מנצחת

התפריט בלה שוק מודפס בהתאם לקונספט העיצובי על דף נייר פשוט ומחולק לארבעה מקצים: פתיחים וסלטים, בין לבין, "זה לא קטן גברת" וקינוחי "מוטראן". בנוסף מוצעות מנות ספיישל מתחלפות. את הארוחה הרכבנו בהתאם למחלקות התפריט כשאנו מקפידים לטעום מנה אחת מכל מקצה ולחלוק אותה בינינו כמיטב המסורת הזוגית. המנות נבחרו בצורה אינטואיטיבית, ומה אומר, גם הפעם הוכיחה עצמה האינטואיציה. מקטגוריית הפתיחים והסלטים הזמנו את סלט הארטישוק (42 ₪) המשגע. לא אפריז ואומר שמדובר באחד הסלטים הטעימים שיצא לי לטעום בעת האחרונה. סלט צבעוני, מגוון וטעים עד מאוד שכלל: עגבניות שרי אדומות וצהובות, צנוניות, ארטישוק, כוסברה, בצל ועוד פחות מלח והסלט היה מושלם. מפה המשכנו למנה העונה לשם 'מחבת דייגים' ומוגשת בשני גדלים (39/52 ₪) וכוללת בהתאמה שלושה או שישה סרדינים. הסרדינים המפולטים מוגשים עם עגבניות, חומוס, פול ופטרוזיליה וכל המרכיבים שהתבשלו יחד יוצרים מנה עשירה וטעימה. מהותם של סרדינים הוא אמנם להיטגן על מחבת אבל במקרה הזה הוא קיבל משמעות כפולה, גם משום שנשאר עסיסי וגם בשל המעטפת של הרוטב. מומלץ עם לחם הבית שמגיע מלווה בטחינה, מטבל פלפלים ושמן זית בלסמי ובליווי שליש בירה מכבי מהחבית (23 ₪). על אף שמדובר במנה מאוד טעימה, המנה שהוכתרה כמנצחת של הערב הייתה פילה בקר בצ'ימיצ'ורי ובצלים של מדורה (89 ₪). ראשית, מדובר במנה יפהפייה, שנית היא מורכבת משלושה פריטים אשר בכל אחד מהם ניכרת הקפדה רבה - פילה הבקר הומלץ מדיום והגיע בדיוק במידת העשייה המבוקשת. הבשר היה עסיסי וטעים עד מאוד, בצלי המדורה נמסו על הלשון ולצידם הונחה עצם עגולה וחלולה המלאה במופלא ולוהט האהוב עליי ופירה נהדר. זהו זמן צ'ייסרים מדווחת לנו המלצרית ומניחה שני צ'ייסרים של ערק שמעבירים אותנו בנעימות לחלק הרביעי של התפריט בו חלקנו כנאפה (28 ₪) של מוטראן כתומה ומתוקה. זה היה הרגע בו הרגשתי לשנייה אחת שאין משמעות לזמן. שעתיים וחצי חלפו להן מעלינו מבלי להניד עפעף.

שווה במיוחד

בסילבסטר הבא עלינו לטובה, קצת לפני שלוח השנה של בני שבט המאיה מסתיים ועידן חדש צפוי להיוולד אל העולם, מציעים בלה שוק החל מ-21:00 ארוחה זוגית עשירה ורומנטית שכוללת פתיחים דוגמת: שמפניה, לחם מחמצת, שמן זית, קרם ערמונים, נגיעת כבד אווז, המשך בדמות: אינטיאס חי, טעמים של עגבניה, מיני סלקים, גבינת טולום, לאחר מכן: ריזוטו דלעת, צ'יפס ארטישוק ירושלמי וכוס מרטיני. לקראת חצות יוגש לוקוס, שורט ריבס, פירה פול ירוק ולאחר הספירה לאחור תוכלו להתחיל את השנה האזרחית החדשה עם מוס ערמונים, קרמבו שוקולד ופבלובה. ארוחת הסילבסטר מוצעת ב-250 ₪ לסועד (כולל שמפניה!). במידה ולא תספיקו לשריין לעצמכם מקום לסילבסטר תוכלו תמיד לקפוץ לעסקית שווה המוצעת במחיר המנה העיקרית ומוגשת בימים ראשון עד חמישי, בין השעות 12:00-16:30 וכוללת פתיח של אנטיפסטי שוק ולחם הבית, מנה ראשונה לבחירה ועיקרית (59-89 ₪). את העסקית תוכלו ללוות בבירה מהחבית, כוס יין או קאווה ב-8 ₪ בלבד ולסיים בקינוח ב-18 ₪.

חשבון בבקשה

סלט ארטישוק - 42 ₪

'מחבת דייגים' - 39/52 ₪

פילה בקר בצ'ימיצ'ורי ובצלים של מדורה - 89 ₪.

כנאפה - 28 ₪.

כוס יין אדום, ריוחה - 28 ₪

סנגריה חמה - 35 ₪

פעמיים בירה מכבי מהחבית - 46 ₪  

סך הכל: 320 ₪ לזוג.

 

* מדור פרסומי.  

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
לה שוק בתל אביב
053-9345549

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
בריתה לֶבָנה
בריתה לֶבָנה
קדימה פר דרייר
ערב רומנטי בהחלט
על השוק מול הים
דקה מגן עדן
הברברים באים ל-NG
קרוב רחוק
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה