נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

"השתגעת?" הפצרתי במולכו. "שנה לא יצאנו לשתות בירושלים ודווקא כשמהעלות צונחות מתחת לאפס אתה מרגיש שבא לך יין צלול כאוויר הרים?". כזה הוא מולכו, איש של סיפוקים מידיים - החליט לראות שלג, אז הוא יראה שלג ויהי מה. בלית ברירה (אבל עם חשק בלב) לבשנו את מיטב מחלצות החורף שלנו ושמנו פעמינו לבורלא - טאפאס בר השוכן בבירה, בין השווקים והחומוסיות.

חזרה למקורות
כבר בכניסה קיבלה אותנו ענת הברמנית בחיוך חם, שהפשיר מעט את הקור המקפיא שסחבנו עימנו מהחוץ. כבר בכניסה היה ניתן להבחין בבר רחב הידיים המהווה את מרכז הפעילות של המקום, כשמסביבו ניתן גם לשבת בכיסאות פרטיים גבוהים או להתרווח על אחת הספות. העיצוב בבורלא חמים ומזמין, התאורה חזקה דיה כדי לראות את הנוכחים אבל מעומעמת מספיק כדי להגניב פלרטוט עם השכנה על הבר. מולכו, שועל ירושלמי מנוסה, טען שהמקום מאוד שונה בנוף הפאבים הירושלמיים ונותן תחושה של גזעיות וקוליות - במובן הקלאסי של המילה. לא יכולתי לנסח זאת טוב ממנו.

מלכת הכיתה
התיישבנו על הבר והתפנינו לדבר קצת עם אותה ענת שעובדת במקום כבר למעלה מחצי שנה. היא השלימה לנו את התמונה וסיפרה כי בורלא קיים כבר שלוש שנים ומתגאה בהיותו הטאפאס בר הראשון בירושלים. אמנם, המקום תמיד שם דגש מיוחד על אוכל אבל בחודשים האחרונים נעשתה קפיצת מדרגה קולינרית אמיתית - במקום שהאוכל ילווה את המשקאות, הוא הפך לשחקן המרכזי על הבר.

השינוי הזה הוא מה שמסביר כנראה את גיוון האוכלוסיה במקום המורכב מסטודנטים במפגש חברתי, דייטים רומנטיים על הספות וגם כמה אנשים בעשור השישי לחיים, שהחליטו לחלוק את תובנות החיים על כוס בירה. להבדיל מבעבר, הבורלא פתוח כבר משעות הצהריים ומתפקד כמסעדה לכל דבר ובעיקר משרתת את אנשי העסקים שבאזור שחשקה נפשם בארוחת צהריים באווירה לא מחייבת. עוד שווה לציין כי טווח המחירים בבורלא נוח ביותר ואין מנה שמחירה עולה על 56 ₪, דבר שרק מגביר אכילה, שתייה ובעיקר מצב רוח טוב.
בירה ונשירה
עם כל הכבוד לאוכל בבורלא (ועליו נרחיב מיד), רצינו להתחמם קצת מהקור המצמית שבחוץ עם אלכוהול משובח וכך, בזמן שאני מילאתי את חובתי הגברית (שתקרוס קצת עוד מעט) והזמנתי חצי ויינשטפן מתקתקה ועשירה (28 ₪), מולכו, בחור עם קלאס אירופאי, פתח עם קברנה סוביניון של קולומביה קרסט (29 ₪). 

את המסע לחימום הקיבה פתחנו עם פוקצ'יה (19 ₪) טרייה וחמה שהוגשה לצד שלושה מטבלים מרעננים - פסטו, ממרח עגבניות מיובשות וטחינה. עוד הונחו לפתחנו כרוביות מטוגנות (23 ₪) שעשו חם בלב ובבטן והיו מלאות טעם וקראנץ' - מנה נהדרת ולא רק לחובבי הז'אנר וכשמדובר במנות כל כך גדולות במחירים כל כך נוחים מולכו ואני לא ממש דפקנו חשבון. המשכנו לנשנש סביצ'ה בורי (33 ₪), שהוגש באופן שונה מהקונסטלציה הרגילה - על גבעת סלט ירקות קצוצה דק דק הונח לו בורי נא וקצוץ גם כן. אמנם לא מדובר במנה חורפית במיוחד אבל את עזרתה לסיום הבירה היא נתנה ועוד איך.

עוד קצת
בטרם המשכנו הלאה היינו חייבים למלא מחדש את הכוסות. בזמן שאני (כמובטח לעיל) ריסקתי את גבריותי עם קוקטייל מתקתק (וחסר שם) של ג'ין, פידג' ג'ינג'ר אייל וסאוור (40 ₪), מולכו ויתר על הסטייל עבור חצי גינס מרירה (29 ₪), שהתאימה היטב למזג האוויר. במחצית השנייה של המשחק, כשהבר כבר היה עמוס באורחים והמוסיקה הטובה עשתה את שלה, הגיע לשולחננו סלט הקיסר (28 ₪) - מנה נדיבה וקרמית של חסה טרייה, קרוטונים מתובלים, רצועות חזה עוף חמימות, רוטב קיסר ופרמזן. בשלב הבא כבר הפכנו רציניים יותר עם מנה של שרימפס במחבת לוהטת (32 ₪) שהוקפצו עם יין לבן, כוסברה, שום ולימון. מי אמר שאין ים בירושלים?
חם ומתוק
בטרם עטינו שוב את הצעיפים וחבשנו כובעים לקור הירושלמי, הגיע לשולחננו הקינוח עם השם המתחכם - קרם בורלא. הקרם היה מתוק ועדין והסוכר השרוף למעלה נצרב בקפידה כדי להוות סיום נהדר לבילוי ירושלמי. יצאנו החוצה בריצה מהירה לרכב , הפעלנו חימום ואז הבנו - היה שווה, ביג טיים!

חשבון בבקשה
ויינשטפן - 28 ₪
קברנה סוביניון קולמביה קראסט - 29 ₪
פוקצ'יה - 19 ₪
כרובית - 23 ₪
סביצ'ה בורי - 33 ₪
קוקטייל - 40 ₪
גינס - 29 ₪
סלט קיסר - 28 ₪
שרימפס במחבת - 32 ₪
קרם בורלא - 25 ₪
סה"כ - 286 ₪ לאחד ממקומות הבילוי הטובים ביותר בירושלים ואולי בכל הארץ.


*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
צ'וקה עושה אחלה של סושי
אואזיס באספרסו בר
עושה לי טוב בלב
שולה והמשפחה
חוף חלב ודבש
חלום ליל קיץ
הפתעה בירושלים
לא רק שקשוקה
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה