נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

ביקורי האחרון בנתניה אינו זכור לי לטובה. היה זה כאשר הצפנתי עם אוהדי קבוצתי האהודה –  הפועל תל אביב –  לצפות בחניכת האצטדיון החדש בעיר היהלומים. כמאמר השיר הידוע – הפועל שוב הפסידה - והדרך חזרה לתל אביב הייתה מתסכלת מתמיד. בשבוע שעבר ביקש אוהד ידידי, שומר הכשרות, שנחזור לנתניה למסעדת "היקב" הכשרה. על אף הזיכרונות הספורטיביים הקשים, נעתרתי להצעתו. היה שווה.

בטיילת על המדרכה
הגענו לנתניה בשעת ערב. בזמן שבתל אביב קשה להחנות סיכה בשעות האלה, ממש בסמוך למסעדה חיכה לנו חניון רחב ידיים. מסעדת היקב שוכנת ממש על הטיילת של נתניה בסמוך לחוף הים הנהדר, אך אם אתם מקבלים את הרושם שמדובר במקום שאפשר לבלות בו רק בחודשי הקיץ – טעות בידכם. המסעדה הייתה הומה, וזאת למרות שהגענו בערב יום חול רגיל. חיש מהר נכנסו אל המתחם המקורה של המסעדה שפתוח בקיץ לבריזה הנעימה של הים. כמו כן קיים במקום מתחם ישיבה פנימי גדול ומואר, המאפשר ליהנות מחוויות אכילה, מבלי שהשולחן הסמוך דוחק בך.

מי ומי
חיש מהר ניתן היה להבחין שהאורחים ביקב אינם עשויים מקשה אחת. בשולחן לידינו ישבה משפחת תיירים שביקשה להשביע רעבונה בארוחה חלבית, בעוד באגף אחר שולחן ארוך, ערוך בחגיגיות לסעודת יום הולדת משפחתית. בחלל החיצוני חברות שנפגשו לכוס קפה וזוג צעיר בפגישה רומנטית שנראית מבטיחה במיוחד. זאת ככל הנראה, בשל העובדה שהתפריט במסעדת היקב מאפשר בחירה מגוונת ומנות המתאימות עצמן לקהל לקוחות רחב.

בין השולחנות ניתן היה להבחין במספר רב של מלצרים ואנשי צוות, שעוברים ושבים בין הלקוחות לוודא שהכל כשורה. אוהד ואני זכינו לטיפולה המסור של מריל, שהתגלתה כבחורה חיננית וחייכנית שידעה להסביר על המנות המומלצות בפירוט שאינו מכביד. מריל סיפרה שעל אף גילה הצעיר, היא עובדת ביקב כבר שנים מספר ובעיקר אוהבת את האינטראקציה עם התיירים המגיעים להתארח במסעדה.

מתחילים
בהמלצתה של מריל, פתחנו את הארוחה עם מעדן סלמון (54 ₪) – רול של נתחי סלמון מעושן הממולא במוס סלמון ומוגש לצד סלט ירקות וממרחים. מוס הסלמון היה יותר בכיוון של גבינת שמנת עשירה, אבל עדיין מילא את תפקידו והשתלב מצוין עם הסלמון והבצל שהונחו עליו. פרטנר נהדר לסלמון היה לחם השום שמגיע יחד עם המנה – ג'בטה מהבילה ועליה שום אפוי.
כמעין מנת ביניים חלקנו אוהד ואני רביולי ריקוטה ברוטב שמנת - שמפניה (49 ₪). זו אכן הייתה מנה נהדרת לחלוקה, שכן היא הייתה עצומה בגודלה והכילה ריבועי רביולי שהוכנו כהלכה ושחו ברוטב עשיר וסמיך. זו לא המנה לשומרי המשקל שבינינו וגם לא למחפשי עידון, אך ללא ספק מנת פסטה שיכולה להוות ארוחה משל עצמה.

היהלום שבכתר
אחרי שהזמנו בקבוק קברנה - סוביניון זוגי של גמלא (70 ₪), יכולנו להמשיך לגולת הכותרת של היקב - פלטת דגים זוגית. על קרש מעץ כבד הונחה מחבת לוהטת ועליה פילה בס, פילה סלמון, פילה דניס ופילה ברבוניות מטוגנות. כל הדגים הוכנו בדייקנות ובמיוחד ראויות לציון היו הברבוניות, שהונחו כמעין חטיף על שלל הדגים המיוחסים. סחטנו את פלחי הלימון שהגירו עסיס על כל הקרנבל הזה והתחלנו לזלול. אם כל זה לא היה מספיק, התוספות שהוגשו ליד הפלטה - ירקות מוקפצים והום פרייז - היו כיפיות והתאימו נהדר בקלילותן לכובד הראש (והמשקל) של הדגים. 

כמובן שמריל לא ויתרה לנו על משהו מתוק, על אף שבאמת לא היה יותר מקום. בכל זאת הילדונת התעקשה, והלכנו על טירמיסו (38 ₪), הקינוח האיטלקי האולטימטיבי. לשולחננו הגיעה טבעת קרם, בישקוטים וסירופ קפה, שהייתה סגירה מצוינת לארוחה דשנה, טעימה ו.. כשרה!

חשבון בבקשה
מעדן סלמון – 54 ₪
רביולי ריקוטה ברוטב שמנת שמפניה – 49 ₪
בקבוק יין זוגי – 70 ₪
פלטת דגים זוגית – 199 ₪
טירמיסו – 38 ₪
סה"כ – 410 ₪ לחוויה כיפית על שפת הים


*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
היקב  בנתניה
053-9442775

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
צ'וקה עושה אחלה של סושי
אואזיס באספרסו בר
עושה לי טוב בלב
שולה והמשפחה
חוף חלב ודבש
חלום ליל קיץ
הפתעה בירושלים
לא רק שקשוקה
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה