נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

בשורות טובות
כירושלמי מבטן, רגשות חמים פועמים בי כלפי הבירה ואני שמח על כל הזדמנות לביקור. השבוע התקיימה בירושלים חתונתו של חברי, המשורר ע.ע. סגל. הקדמתי להגיע בכדי לנדוד בין החומות ולפסוע על מדרכות האבן עד פגישתי עם החתן המיועד לארוחת צהריים במסעדת גבריאל, בלב העיר.

המסעדה משתרעת על פני שתי קומות בנוסף לחצר הפונה אל הרחוב, מחופה עלוות עצים. היות והקיץ כבר נח על העורף, בחרנו לשבת בקומת הכניסה הממוזגת מול החלון הרחב. האור הבוהק התעדן והפך רך, חובר למפות צחורות, פרקט עץ, בקבוקי יין ויצירות אומנות, מקנים יחד ניתוק פריזאי נפלא. קבלנו בשמחה הצעה ליין רוזה מכרם אור הגנוז - יין פירותי, טעים וקליל בגוון אפרסק וניחוח אוכמניות ותות עץ (28 ₪). אז הסתבר לי כי נסגר מעגל בעולם: במסעדה זו, הידועה באנינותה וגם בכשרותה הגבוהה של מהדרין בד"צ בית-יוסף, נערכה מסיבת האירוסין של חברי ובחירת ליבו לפני כמה חודשים. היות והבחירה בגבריאל ביום כלולותיו הייתה מקרית בהחלט, שמחנו על הסימן לבשורות טובות.
פעמיים כי טוב
לגבריאל תפריט ערב ותפריט עסקי. העסקיות מוגשת בין 12:00-17:00 וכוללות מנה ראשונה, עיקריות נבחרות מתפריט הערב, לחם מחמצת ביתי, מטבלים, ושתייה חמה. מנות מתפריט הערב שאינן נכללות בעסקית נמכרות במחירן הרגיל וכוללות בשעות הצהריים גם מנה ראשונה ושתייה, כך שניתן בכל שעה ליהנות מכל ההיצע. פעמיים כי טוב!

בחרנו בעסקית צהרים של פילה דניס ברוטב שום, שומר וכוסברה, לצד סלט ירוק (99 ₪). בנוסף, לקחנו מתפריט הערב דואט פילה עגל וצלע טלה וטרטר דג ים (229 ₪). הטרטר הוכן מדג דניס שהושרה בלימון, נקצץ גס ושולב עם גרידת לימון, כוסברה קצוצה, בצל ירוק ומלח ים גס. הדג עוצב לטבעת וקושט במיקרו-עלי סלק, ככרבולת אדמדמה, לצד חביתיות צרפתיות עם ניחוח מרומז של וניל וקינמון, רוטב איולי לימוני ופלחי תפוז קלופים. רקחנו ממרכיבי המנה היפיפייה כריך פתוח, משתמשים בחביתיות כבסיס למגדל הטעם הצבעוני. שילוב הטעמים והמרקמים במנה יוצאת הדופן והמקורית היה חלומי ואני ממליץ בחום לא להחמיץ אותה. סלט הירקות הוגש עם רוטב ויניגרט טעים של נענע ודבש ולצד הלחם הוגשו כמזטים קרם חצילים, סלט גזר וטפנד זיתים שחורים.
פרי הגפן
בין המנות הוגשה גרניטה מתקתקה בכוסיות נירוסטה לניקוי בלוטות הטעם וכדי להתענג כראוי, ביקשנו לקבל את העיקריות בזו אחר זו. פצחנו בדג, שעבר סגירה על פלנצ'ה מלחששת ואז הועבר לתנור להמשך הצלייה. הנתח הלבן שמר על עסיסיות והוגש על קרם פלפלים ועגבניות שרי בגריל עם נגיעת פרנו. רטטוי ירקות העשיר את המנה בצבע ובעניין כשהוגש על פירה משורש פטרוזיליה, או 'גזר לבן' בפי הצרפתים. טעם הדג התבלט בזכות תיבול מינימאלי כשהרוטב הווה קונטרסט מחמיא. ביקשנו לשוב ולמלא את כוסותינו ביין החודש, שרדונה רזרב של יקבי ברקן (32 ₪ לכוס). יין בוגר, בעל גוף בינוני ושילוב מורכב של ניחוחות פירותיים עם בסיס של עץ ווניל. גבריאל שמה לה למטרה לקדם מוצרים מקומיים כמו בירות ויינות בוטיק מאזור ירושלים, אך מציעה גם יינות של יקבים נבחרים מאזורי גידול אחרים. המבחר, אם תהיתם, מרשים ומעניין.

מנה מנצחת
השיא הקולינרי הגיע בדמות צלחת גדולה עליה סודרו בקפידה תפוחי אדמה בתנור, ירקות צבעוניים בגריל ושני נתחים נשגבים - האחד פילה בקר במידת מדיום רייר והשני צלע טלה בדרגת מדיום מדויקת, כאשר השומן העסיסי נטף מהבשר ועטף שלוש צלעות זקורות. שבחים מרובים נכתבו אודות הזיווג של פילה, נתח רך ונעים אך גם נטול שומן וחדגוני, עם צלעות טלה עסיסיות ומגירות כל טוב. כולם אמיתיים. רוטב דמי - גלס של ציר עגל ויין אדום חיבר בין הטעמים והוסיף נופך משלו, כשאיכות הבשר הגבוהה והכנה מדוקדקת יצרו מנה מושלמת, יפה ומרשימה, המתחרה ללא עוררין במסעדות נטולות כשרות מהשורה הראשונה.
לאחר שהתרשמנו וכילינו את המנה, פנינו לאתגר הכשרותי הבא - הקינוח. גם כאן נכונה לנו הפתעה עם פרפה חלווה עשוי שמנת צמחית, חלווה, פיסטוקים טחונים גס ורכיב סודי שלא גולה לאוזנינו (29 ₪). חמאת קקאו היא החשוד המיידי. הפרפה יוצב על ביסקוויט וסביבתו עוטרה בקונפיטורת תותים. מעל הפרפה פוזרו שערות חלווה דקיקות שנמסו במגע עם הלשון והיו חותמת מושלמת לארוחה. חלקנו קנקן תה מתערובת ביתית של תה שחור עם פרחים כחולים ושמן ברגמונט, ארל-גריי בשמו המוכר (נכלל בעסקית) ובא לציון גואל.


חשבון בבקשה
גבריאל מפגישה בין עולמות ובוראת שילוב מנצח בין מטבח צרפתי מסורתי, ליוזמה וחדשנות מקומית. היא מיטיבה לשלב בין כשרות גבוהה לטעם ללא פשרות בזכות מקצועיות וחומרי גלם מעולים ומעל הכול, מפגישה בין גורמה למנות גדולות ומשביעות לעלות שווה לכל כיס. חוויה קולינרית ואסתטית, שירות אדיב, אוכל נפלא ויין טוב ביום החתונה. מה עוד אדם יכול לבקש?

יין רוזה מכרם אור הגנוז - 28 ₪
עסקית צהרים - פילה דניס ברוטב שום, שומר וכוסברה - 99 ₪
מתפריט הערב - דואט פילה עגל וצלע טלה וטרטר דג ים - 229 ₪
יין שרדונה רזרב של יקבי ברקן - 32 ₪ לכוס
פרפה חלווה - 29 ₪
סה"כ - 417 ₪

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
הרווי'ס בירושלים
053-9443882

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכלים בג'פניקה בנמל
עסקיות שוות ב-206 דגים
נאו אפטר דארק
כשרוצים ערב אחר. שפילד
אוכלים במסעדת אפרטו בקיסריה
פו-מו ברמת החייל עושה את זה בגדול
נרגעים באיטלקית במסעדת קמפנלו
ארמיס: המנצחת של חוף אשדוד
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה