נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מזה שנים שרחובות יפו מתפתחים ומתנקדים במסעדות ובתי קפה. מתחם שוק הפשפשים כבר מזמן הפך למקום בילוי מרכזי ועתיר אפשרויות קולינריות, אך מסעדת המבורגרים טובה היתה חסרה בו. אורבנו וייחו  (בספרדית: העיר העתיקה) בר-מסעדת המבורגר שנפתחה לפני כחודש וחצי, נולדה מתוך זיהוי הצורך הזה. את המקום הקימו שני שותפים – סטפן וליאור, שניהם אנשי קולינריה מנוסים שהחליטו לפתוח מסעדה בציר מאוד מרכזי בלבה הפועם של יפו.

המקום, האוכל והאנשים
המסעדה ממוקמת ברחוב יפת 11 במבנה אבן פינתי ומדהים ביופיו, הנמצא ממש בסמוך לכיכר השעון. אל המקום מגיע קהל מגוון וצבעוני: תיירים המסיירים לאורך הציר המרכזי של יפו – מיפו העתיקה ועד כיכר השעון; משפחות המגיעות לטייל ביפו או עולות  מהים, וצעירים שמחפשים מקום בילוי.

כשסטפן וליאור פנו אל יענקל'ה שיין, החתום על אינסוף תפריטי מסעדות, הם רצו שיבנה תפריט שמתאים לחתך הקהל הרחב המגיע אל המקום. תחת ידו היצירתית של יענקל'ה הם הצליחו לפצח משימה לא פשוטה של הרכבת תפריט שפונה אל קהל של צעירים, משפחות ותיירים שעוברים במקרה, שעולים רעבים מהים או שמגיעים במיוחד כדי ליהנות מארוחה טובה.

בתפריט של אורבנו וייחו שוכנות להן זו לצד זו מנות מגוונות - מקלילות ועד כבדות, מפשוטות ועד מתוחכמות, ביניהן מנות ראשונות, המתאימות לנשנוש לצד הבירה או הצ'ייסרים בשעת לילה מאוחרת, כמו לחמניות פראנה מרוקאיות עם קציפת חציל וטחינה או מאפה צ'רקסי עם לאבנה וזעתר. מנות עיקריות כמו קופטא זילבנה, המבורגרים וגם מנות שמתאימות לילדים כמו שניצלונים ונאגטס תירס קראנצ'יים וטעימים. יש בתפריט גם מבחר מעניין של סלטים – סלט אסיאתי וסלט קייל ("כרוב על") עם תוספות מיוחדות.

שלישיית המבורגר טלה באורבנו וייחו. צילום: דוד קרסו

פתיחה אוורירית
את הארוחה הלילית שלנו פתחנו, אחותי ואני, עם שתי מנות ראשונות – נאגטס תירס עם קרם פרש (29 ₪) ולחמניות פראנה עם קציפת חציל וטחינה (24 ₪). הזמנתי שליש מהחבית של בזלת אמבר אייל, בירה ישראלית מצוינת (32 ₪) – ושאפו למקום שנותן כזו במה לבירה ישראלית; ואחותי הזמינה בקבוק של מרדסו – בירה בלגית משובחת (32 ₪).

הנאגטס הגיעו חמים, פריכים והמילוי היה חם ומפנק. שום דמיון לנאגטס שאתם מכירים ממסעדות מהירות, וללא ספק מנה שמתאימה כמנת פתיחה לנו המבוגרים, וגם למנה שילדים יזללו.
לחמניות הפראנה המרוקאיות ליטפו את קציפת החציל והטחינה, והטעם היה מושלם. החציל נקלה היטב, ומרקמו היה מאוד עדין ואוורירי.

בין שתי לחמניות
לעיקריות לקחנו טריו של המבורגר טלה בשבילי (58 ₪) והמבורגר בקר 220 גרם בשבילה (54 ₪). לקחתי תוספת של בצל מטוגן (5 ₪) ולהמבורגר הבקר שידכנו גבינת פטה, ותוספת נוספת של פטריות פורטובלו (8 ₪). בנוסף, הזמנו טבעות בצל (21 ₪). אציין כי ההמבורגר מגיע עם תוספת לבחירה מבין כמה אפשרויות.

המנה שלקחתי מורכבת משלושה המבורגרי טלה קטנים (60-70 גרם לאחד), בלחמניות קטנות וטריות, עם אריסה, רוטב לימון כבוש וטחינה בצד. אינטרפרטציה מצוינת שמתאימה לטעמי הטלה ומשלימה אותם. ההמבורגר היה עשוי במידה, והחריפות המתונה הוסיפה לו ממד מעניין. לא היה צורך בתוספת של רטבים כמו מיונז או קטשופ. הטחינה שהגיע בצד עשתה את העבודה מצוין.

לחמניות פראנה וקציפת חציל. צילום: דוד קרסו

המבורגר הבקר (220 גרם) ניתן לצלייה בכמה מידות והגיע מדיום וול כבקשתנו. פטריות הפורטובלו נצלו על הגריל, וביחד עם גבינת הפטה והלחמנייה הרכה היו ממש חגיגה של טעמים בפה. ההמבורגר היה עסיסי, והתמזג עם התוספות שנערמו עליו בנדיבות.

טבעות הבצל בטמפורה הגיעו חמות, פריכות, ועם טמפורה דקה ומצוינת שהפכו אותן לטבעות בצל שאינן מכבידות על הארוחה, אלא משתלבות בה. ההמבורגרים נטחנים במקום, עם ההזמנה, והטריות של הבשר מאוד מורגשת במנות.

חזון יפואי
סטפן מסביר לנו מעט על עיצוב המקום, שהיה באחד מגלגוליו הקודמים דוכן פלאפל. מדובר במבנה קשת עתיק מאבן יפואית, ששופץ במשך כחצי שנה עד שהגיע למצב הנוכחי. סטפן מעיד על עצמו כפדנט בכל מה שנוגע לחזון שלו, ובמשך כשלושה חודשים עמלו על הורדה של כ-7 ס"מ טיח מקיר המסעדה, בכדי לחשוף את האבנים המקוריות.

הבר הארוך והמרשים שויף באופן ידני בכדי לקבל את הטקסטורה המיוחדת שלו. הוא עבה מהרגיל והצריך עבודה רבה. כיסאות הבר תואמים לכיסאות המקום, והעיצוב מינימליסטי כדי לא להכביד על העין ולתת כבוד למבנה המפואר. על עיצוב המקום עמלה בת זוגו של יענקל'ה שיין.

גם לאחר כל ההשקעה, יש תכנונים נוספים לעתיד, כולל פתיחתו של הגג הצופה אל הים לערבי בר או לאירועים, והפיכת אחד הקירות לויטרינה צבעונית וגדולה.  

פינאלה מתוק
עם מעט מאוד מקום בבטן, אבל הרבה תיאבון בעיניים, הזמנו שתי מנות קינוח – עוגת גבינה (35 ₪) וסופלה שוקולד (39 ₪). אל השולחן הגיעה חתיכה גדולה ויפה של עוגת גבינה נימוחה ומתוקה במידה, וסופלה שוקולד במרקם עדין, ועם בטן שוקולד רכה שנשפכה בחיתוך הראשון אל הצלחת. שתי מנות קלאסיות מעולות שהשלימו את הארוחה.
 
לאורבנו וייחו תפריט אלכוהול מהנרחבים ביותר שראינו. המוסיקה במקום מתמזגת עם הארוחה, ומאפשרת שיחה נינוחה בווליום רגיל, וחווייה נעימה של ישיבה על הבר. ברקע התנגנו שירי בלוז ורוק קלאסי שכל כך מתאימים לאווירה, ויפו של חצות נראתה לנו יפה מתמיד.
המקום פתוח בכל יום מהשעה 11:00 בבוקר ועד 02:00 בלילה.

חשבון בבקשה:
שליש בזלת אמבר אייל מהחבית – 32 ₪
בקבוק מרדסו – 32 ₪
נאגטס תירס וקרם פרש – 29 ₪
לחמניות פרנה עם קציפת חציל – 24 ₪ 
טריו המבורגר טלה ותוספת – 63 ₪
המבורגר 220 גרם ו-2 תוספות – 62 ₪
טבעות בצל – 21 ₪
בקבוק זירו – 12 ₪
סופלה שוקולד – 39 ₪
עוגת גבינה – 35 ₪
סה"כ – 349 ₪

* כתבה פרסומית
 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אמורה מיו: מחדשים נדרים
אינדירה: ההודית הכי אותנטית בארץ
ערב טוב בדלידה
ערב קיץ איטלקי בפרונטו
ההפתעה של אזור השרון: זויה גריל בר
ביקור ב-Porter & Sons
המסעדות החדשות שכדאי לכם להכיר
עושה את זה בדרך שלה: מסעדת גריג
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
רכבת אקספרס לאיטליה
חלום בנס ציונה