נגישות
נגישות

מכירים את זה שביום השני לצום, אתם פשוט לא מפסיקים לדבר על אוכל?

בהתחלה, אנחנו 'משחקים אותה' כמה שאוכל זה לא דבר קריטי, כמה שאנחנו ממש בטוב גם בלעדיו וכל אחד מרגיש כמו מינימום דוגמנית מסלול נטולת שומנים ותאווה לבליסה. ואז מגיע לו היום השני של הצום שהופך לארוך מתמיד. השעות האחרונות של הצום נמתחות כמו מוצרלה על פיצה ואנחנו סופרים את הדקות לקראת סיומו ותחילתה של הזלילה הגדולה! למעשה, אנחנו כל כך רעבים ורעבות עד שלפתע הבעל נראה כמו שניצל גדול מצופה בפירורים והילדים מתרוצצים כמו סוכריות צבעוניות שברחו מעוגת שוקולד שהיינו מתים לשחות בתוכה.

אז, איפה לאכול אחרי הצום? אילו מסעדות פתוחות במוצאי כיפור? כדי שיהיה לכם על מה לחשוב בצום הקרוב של יום כיפור 2023 שחל בתאריכים 24-25 לספטמבר, בחרנו עבורכם מסעדות לשבירת צום – עם אוכל לצאת הצום ושבירת צום במסעדות הכי נחשקות, מסעדות שפתוחות במוצאי יום כיפור המגישות את תפריט שבירת הצום האולטימטיבי עם המנות הכי משובחות, טעימות ומספקות!

מתי יוצא הצום ונכנסת הזלילה?

הצום נכנס אלינו לטובה ביום ראשון, ה- 24 לחודש בין השעות 17:58 – 18:18, תלוי באיזו עיר אתם גרים, צאת כיפור, ביום שני ה- 25 לחודש, בין השעות 19:08-19:07; צאת כיפור בירושלים 19:09, צאת יום כיפור בתל אביב 19:10, צאת כיפור בחיפה והצפון: 19:10. בכל האזורים, המסעדות יפתחו שעריהן כשעה וחצי מצאת הצום, כך שכדאי שתאכלו איזה פרוסת עוגה עם תה משעמם או משהו קליל אחר כדי שלא תמותו חלילה מרעב, אבל תקפידו להישאר רעבים מספיק לסעודת המלכים שלכם. אז איפה הכי כדאי לשבור את הצום ומהן המסעדות הנכונות לשבירת הצום שלכם?

BBB  - TO BE OR NOT TO B? , על ההמבורגר הנכון שבסוף הצום

מה יותר נכון מלאכול המבורגר מושחת בסיום הצום? בסניפים השונים של רשת ההמבורגרים המשובחת BBB תוכלו לשבור את הצום עם קציצה עסיסית וטעימה עמוסה ברטבים ותוספות שמאוגדים בלחמנייה טרייה, לצד שפעת תוספות שיזכירו לכם את שעות הרעב שלפני.

ארוחה 'מתחלת' – כנפי BBB ברוטב צ'ילי ושום וצ'יפס בטטה המעולה, בעיקריות – 'המבורגר אנגוס שחור' מבשר בקר עם תוספות של אסאדו, ריבת בצל וגאודה, לצד צ'יפס וטבעות בצל או את 'המבורגר קצבים'  - המבורגר מנתחי בקר טריים מובחרים ואת מנת ״המעושנת״ - ארוגולה, בצל פריך, פרוסות מלפפון בכבישה ביתית, ריבת בצל ואיולי חרדל ולקינוח, אל תוותרו על 'פונדנט משפחתי ענק' - עוגת שוקולד ענקית עם שלושה כדורי גלידה בטעם וניל, קרמבל ורוטב שוקולד.

דיאנא – ארוחת בשרים מושלמת לשבירת הצום!

מי שלא מכיר את דיאנא המעולה של השף דוחול ספאדי, שרוקח תבשילים מחומרי גלם טריים ומצמחים ותבלינים שהוא מגדל בעצמו, חייב להגיע לכאן ויפה שעה אחת קודם! בר הסלטים המגוונים הוא חובה של ממש לכל סועד ובמיוחד לרעבי יום כיפור שמגיעים עם הלשון בחוץ, עם שפע של שיפודים, מנות בשר עסיסיות ותבשילים מופלאים של שיפודי אוכף עגל, מעורב קבב וצלעות, שווארמה ובקיצור, אימפריית בשרים עסיסיים שאי אפשר להפסיק לאכול!

ארוחה 'מתחלת' – בר סלטים של חצילים, ירקות, לבנה, טבולה ומה לא? במנות הראשונות חובה לקחת קובה ניה וביצי כבש, בעיקריות כדאי לקחת סטייק אנטרקוט עגל ואת מנת 'פילה טלה על מקלות אקסוס'. מי מכם שבעניין פירות ים, מנת הקלמארי על האש עם שמן זית מחכה לו. כל הטוב הזה מגיע לצד תוספות כמו צ'יפס, חומוס וסלטים ולא לוותר על הכנאפה החד פעמית שיש כאן – כזו שתגרום לכם ללעוס גם את הצלחת מרב תענוג.

אינדירה, קולינריה הודית מנצחת לשבירת הצום שלכם

אינדירה היא מסעדה הודית שמביאה את הודו לצלחת עם כל הריחות, הטעמים והצבעים הנכונים שיגרמו לכם להרגיש שאתם בטיול בהודו, עם הפינוקים של ישראל. תמצאו כאן ארוחה מושלמת לשבירת הצום בתל אביב, שכוללת את מיטב מנות הז'אנר: נאן מושלמים, עוף טנדורי, מנות עם קארי, אורז ביריאני, והכי כדאי זה להרכיב ארוחת שחיתות הודית שתשביע אתכם.

ארוחה 'מתחלת' – כמנה ראשונה מומלץ לקחת כנפי עוף בפאקורה, סאמוסה בשרית או עם ירקות, לצד נאן פאניר (סוג של פיתה הודית ממולאת בגבינה הודית מיוחדת). לאחר מכן מומלץ לקחת עוף טנדורי צלוי על גחלים, שהושרה במהלך הלילה בתערובת עשבי תיבול, אלו-גובי - פרחי כרובית צעירה וקוביות תפוחי אדמה מוקפצים קלות בתבלינים הודיים וג‘ינג‘ר, פניר פאלק - תבשיל תרד עם גבינת פניר הודית מסורתית, עוף בקארי לצד

ביריאני ירקות – אורז ביריאני עם ירקות ותבלינים מסורתיים.

יוליה בנמל, לשבירת צום אריסטוקרטית עם טעמים מעולים

יוליה היא מסעדת דגים משובחת מול הים, שנולדה ב- 2006 לקולם של גלים מתנפצים, בניצוחו של השף עינב אזגורי.

בתפריט הרגיל תמצאו שפע של מנות עיקריות הכוללות בשרים ודגים, סלטים מפנקים, מנות ביניים כמו שרימפס וקדירת מולים, פסטות, חריימה, פיש & צ'יפס סטייקים ועוד. במיוחד לכבוד סיומו של צום יום כיפור, לצד התפריט הרגיל, תמצאו כאן תפריט מיוחד לשבירת הצום עמוס ספיישלים טעימים שתגלו מהם במהלך הערב!

ארוחה 'מתחלת' – למנה ראשונות כדאי לקחת את מנת הקרפצ'יו בקר עם חומץ בלסמי, שום קונפי, פרמז'ן, רוקט ושמן זית ואת לביבות הקישואים הטעימות עם מוצרלה וריקוטה לצד צזיקי. בעיקריות אל תפסחו על מנת קציצות הדגים על סטייק חציל, רוטב יוגורט חם, סלט עשבים וצ'ילי ובעולם הבשר - סטייק אנטריקוט 400 גר' ביישון 40 יום לצד קרעי תפוחי אדמה אפויים וצ'ימיצ'ורי, מה שתעיף אתכם לשמיים ובחזרה.

היישה – ארוחת מפסקת חושנית, טעימה ומפתיעה!

אחת האפשרויות הקולינריות המתאימות לשעות של אחרי צום יום כיפור, היא היישה, בר- מסעדה שמתאימה בדיוק לסעודה של שבירת הצום. תמצאו כאן מטבח פיוז'ן עדכני, צעיר ובועט של השפית המוכשרת זוהר גבאי, עם תפריט עמוס במנות מיוחדות שיש רק כאן וטעמים מיוחדים ומדליקים  - פיצות, פסטות, בשרים, סלטים ופירות ים – לכל מנה יש את ה'קיק' שלה!

ארוחה 'מתחלת' – תתחילו את הסעודה עם צ'יפס בלגי קראנצ'י ופתיתי פרמז'ן לצד צלחת פינוקים הכוללת: פטה כבשים, קממבר, פפרוני, עגבניות מרוסקות ולחם מחמצת, סלט קצבים הכולל נתח שייטל במידת עשייה מדיום עם בצל, כוסברה, כרוב לבן וירוקים, לצד פיצה בוראטה מפורקת עם קרם תרד, ברוקולי, אפונה, פרמז'ן וגרידת לימון. בעיקריות, אל תוותרו על אנלוטי כמהין במילוי כמהין ומסקרפונה בשמנת, חמאה ובצל מקרמל ואת מנת הבקר אונטריב מפורק על קרם תפוחי אדמה, עלי תרד ואפונה. בקינוחים חובה לקחת את ה'קראק פאי' המעולה לצד פאי לימון ולריב על מי מספיק לאכול יותר!

קראפט פיצה – כשאיטליה באה לשבור לכם את הצום עם פיצות גורמה שיש רק כאן!

אז איפה אוכלים בירושלים אחרי הצום?

אין על קראפט פיצה לשבירת הצום! הפיצרייה המשובחת הזו הוקמה במחנה יהודה ב-2018 ע"י דוד קפלן הירושלמי שחקר משך שנים את עולם הפיצה והפך ל'פיצולו' (איש פיצה באיטלקית) של ממש שמייצר שפע של פיצות מעולות! כל הפיצות עשויות מבצק מחמצת שהוכן בתהליך של 48 שעות, עם רוטב סודי ומנצח ושפע של תוספות מעולות כמו פטריות, בצל, זיתים או תוספות ביזריות יותר כמו סלק.

ארוחה 'מתחלת' – בראשונות כדאי לכם לקחת את מנת האנטיפסטי הטעימה לצד סלט פנזנלה – מבחר עגבניות, ירקות גינה, קרעי מוצרלה, קרוטונים ועשבי תיבול. בעולם הפיצות, אל תוותרו על 'מסולקת אישית'  - פיצה עם סלק מעושן, בצל סגול, בלסמי ופלפל שחור, 'פיצה מתוקה' עם בטטה, גבינת עזים, בצל ירוק וסילאן וכמובן את 'פינוקית' עם גבינת ברי, קונפי שום ודבש.

ג'פניקה, שבירת צום אסייתית וטעימה!

מי לא מכיר את רשת ג'פניקה שמביאה לנו את מיטב המנות של המטבח האסייתי עם למעלה מ-50 סניפים לאורכה ורוחבה של ישראל. תמצאו כאן את מיטב מנות הז'אנר – סושי, מנות ווק, מוקפצים, מרקים, סלטים וכל מה שטעים כדי לשבור אתו את הצום עם ארוחת שחיתות אסייתית.

ארוחה 'מתחלת' – בראשונות כדאי לקחת את החמוצים היפנים לצד 'ספרינג רול' ירקות ומגש של גיוזות מושלמות. במנות העיקריות שווה להתפנק עם מגש סושי אחד גדול ע"פ טעמכם האישי לשרינג של כולם, לצד מנות כמו פאד תאי בקר המוצלח, קארי מסמאן עוף, מנת כדורי עוף חמוץ מתוק בטמפורה ומנת דג בקשיו המיוחדת. אל תוותרו על קינוח הקראק פאי והקרם ברולה הסופר טעים של המקום!

כתובת: סניפי הרשת הלא כשרים של המקום: סניפי תל אביב (רוטשילד, ירמיהו, דיזנגוף, רמת החייל), ג'פניקה באזור התעשייה בהרצליה פיתוח, ג'פניקה רחובות, ג'פניקה רעננה.

צילום תמונת שער: שאטרסטוק

חלק מן המסעדות המופיעות בכתבה הינן לקוחות rest אך נבחרו ללא שיקולים מסחריים

אהבתם את הכתבה?

כתבה מהממת
3
פחות אהבתי
2

כתבות נוספות של אורלי בויום

Newsletter Icon