נגישות
נגישות

פאבים בירושלים: פרויקט מיוחד ליום ירושלים

ירושלים היא אחת מהערים התוססות בעולם. מכל הבחינות. הבעבוע הזה לא פוסח על סצנת האלכוהול של העיר ועל הפאבים הירושלמים המשלבים אלכוהול משובח וקולינרייה מצוינת.

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
אורלי בויום
תאריך פרסום: 16/05/2023, 10:30 תאריך עדכון: 21/05/2023, 12:59
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

ירושלים ידועה כעיר קולינרית, אך סצנת האלכוהול שבה פחות מוכרת לקהל הרחב. אבל עיר הבירה שלנו, יודעת לשלב בדרכה המיוחדת קולינריה מושלמת, אלכוהול משובח ואווירה תוססת, ושואבת לתוכה תושבים ותיירים רבים, שכבר מזמן הבינו שירושלים היא אכן עיר הבירה, תרתי משמע! והסצנה - מבעבעת. מפאבים בשוק מחנה יהודה, דרך פאבים כשרים ועד - לא עלינו - פאבים שפתוחים בימי שישי וגם כאלו המצוים בסמטאות שכונתיות מגניבות. אז אם חשקה נפשכם בוודקה בטעמים, קוקטיילים מגניבים, בירות מהחבית ואפריטיף לנשמה, קבלו לקראת יום השחרור של העיר את מוסדות האלכוהול שחוברו להם יחדיו, מיטב הפאבים בירושלים בהם יש אוכל ואלכוהול פנומנליים שיחגגו אתכם ביחד את כל מה שטוב בעיר הזו – מבושמים ומאושרים.

פאבים בירושלים בשישי

מלה בר, שילוב מנצח של אלכוהול ואוכל מגניבים עם נוף מהציורים

אם כבר יום ירושלים, אז מה יותר שווה מאשר השילוב המנצח הזה שבין הנוף המהמם והפסטורלי של עין כרם, לבר עם שתייה ואוכל מעולים? ה'מלה בר' הוא בר/מסעדה שקיים כבר מ- 1999 , המגיש אוכל מעולה לצד מגוון שלם של בירות מהארץ והעולם וגם בר יין משודרג באווירה ירושלמית צעירה ובועטת.

למה דווקא כאן? תמצאו במקום שני תפריטי שתייה – האחד מוקדש ליינות וכולל יין לבן, אדום, יבש, מבעבע, כדאי לצלול פנימה עם המבעבע של 'פורטה 6' לצד מנת הכנאפה המשגעת שיש כאן, כי מה לעשות שמבעבע בא טוב עם מתוק וגבינה? התפריט השני, מוקדש לאלכוהול וכולל שפע של בירות, וויסקי, וודקה, בורבון, בקרדי, מומלץ להזמין  ג'וני ווקר כחול לצד מנת קרפצ'יו פילה בקר, שמשתדכת לו היטב.

למי זה מתאים? להיפסטרים מקומיים או תיירים מזדמנים שמגיעים לירושלים וזקוקים לשילוב הזה של אוכל גורמה ושתייה משובחת.

מלה בר ירושליםבאדיבות 'מלה בר'.

מלה בר. עין כרם 76, ירושלים, 053-9438604

בארוד, בר מסעדה ותיק למי שמחפש אווירה ירושלמית מגניבה

אם חיפשת פאב ותיק עם יופי, אופי שכבר מזמן הפך לשם דבר בירושלים, בארוד הוא המקום הנכון עבורכם. בר מסעדה מהוותיקים והנחשקים של ירושלים עם וודקה מושלמת בטעמי פירות שנעשית במקום, שפע של אלכוהול וגם שנאפסים אמיתיים ממזרח אירופה וגרמניה, לצד אוכל טעים במיוחד בהשראת המטבח הספרדי. 

למה דווקא כאן? קודם כל תמצאו כאן את המיטב של המטבח הספניולי כמו פסטליקו -מאפה בצק ממולא בבשר וצנוברים, אלבונדיגס – כדורי בשר עם חצילים, בואיקוס עם סלט קוצ'ה או מנת סטייק הגונה, ביחד עם ספריבס ברוטב ברביקיו המעולה. אסור לוותר על שנאפס! יש בבארוד אוסף שנאפס נרחב ביותר בטעמי המקום, וודקה בטעמים שכבר יוצרה כאן בשנות ה- 90, בירה גינס מהחבית ובקיצור – מוסד ירושלמי שאתם ממש חייבים להתבשם עליו.

למי זה מתאים? לאנשי הנוסטלגיה ולאלו שמחפשים את אווירת הג'אז השוקקת הזו לתך וודקה טעימה במקום הכי ירושלים שיש!

בארוד. חצר פיינגולד, דרך יפו 31, ירושלים, 02-6259081

פאבים בירושלים - שוק מחנה יהודה

שוק מחנה יהודהשוק מחניודה, צילום: שאטרסטוק

יודל'ה, כדי להיות חלק מהסצנה האלכוהולית הנכונה

שוק מחנה יהודה הפך מזמן למוביל הסצנה הכי עכשווית ותוססת בעיר… באזור השוק צצו בשנים האחרונות פאבים רבים המשלבים בין אוכל משובח לשפע אלכוהולי. אחד מהם הוא יודל'ה, בן הדוד של מחניודה שהקים הפנומן אסף גרניט, שהביא לירושלים בר מסעדה מעולה קולינרית עם תפריט יין וקוקטיילים משובח, ערק, וויסקי, יין וכל מה שמשתדך היטב לאוכל המופלא.

למה דווקא כאן?  קודם כל בגלל קוקטייל 'האיים הקריביים' המעולה, 'טקילה 1800' והייגרמייסטר המושלם! לגבי האוכל, כבר ברור לכולם שההמבורגרים, הפיצות הצ'יפס כאן מושלם בטעמו ומומלץ בחום לקחת 'ג'ורג' בטטה' – המבורגר בתוספת שבבי בטטה קריספי, פיצה יוונית מושלמת ואת הצ'יפס האמריקאי עם טופינג של חמאת בוטנים וקוקוס, בצל ירוק ובוטנים גרוסים.

למי זה מתאים? לכולם! כי השילוב הזה של שוק מחנה יהודה, אלכוהול ואוכל גורמה הוא ה'בינגו' של כל באי העיר.

יודל'ה בר ירושליםבאדיבות יוד'לה

יוד'לה. בית יעקב 11, מחנה יהודה, ירושלים, 053-9387888

פאבים בירושלים - מרכז העיר 

ירושלים מרכז העירצילום: שאטרסטוק

רד ליידי, לאוהבי קוקטיילים אפלוליים 

בר קוקטיילים עדכני ובועט עם האווירה הכי צעירה וירושלמית שיש. תמצאו כאן סוגי וויסקי רבים, בירות בוטיק מגרמניה ושפע של קוקטיילים מיוחדים ומגוונים בכל הצבעים והטעמים. הפאב נפתח לתוך ימות הקורונה ע"י זואי יסקי, שייצרה פאב באווירה ביתית המאפשרת לכל לקוח להתייעץ עם הברמנים מביני עניין ולבחור את הקוקטייל המתאים.

למה דווקא כאן? בגלל האווירה השקטה והמסתורית המלווה באלכוהול איכותי עם למעלה מ-12 קוקטיילים מושקעים ומיוחדים, שנרקחו במקום במיוחד עבורכם; 'מרד ליידי'  - וודקה, היביסקוס, אפרסק, 'פרידה קאלו' – הכולל ג'ין, לבנדר ובזיליקום ועד מקסין' המקסים שכולל פטרון רפוסדו, מייפל ופלפל אנגלי. לצד השתייה המפנקת מומלץ להזמין פלטת מטוגנים של צ'יפס, טבעות בצל וגם את אחד מהסנדוויצ'ים המפנקים של המקום כמו למשל  "ביונד טעים" המיועד לצמחונים -  קציצה צמחונית "ביונד" עם רוטב בזיליקום ובלסמי, וביצה רכה. שורה תחתונה -מדובר בבר קוקטיילים כשר ושווה גם בשתייה וגם באכילה!

למי זה מתאים? לירושלמים שסיימו את המשמרת במרכז העיר ובא להם להגניב שתייה ולתיירי ירושלים שמחפשים פאב שכונתי כזה קטן וחמוד.

רד ליידי. ריבלין 3, ירושלים, 058-5370782

אנדלוסיה קוקטייל בר – מסעדת שף עם קוקטיילים שנותנים כבוד לירושלים

מדרחוב נחלת שבעה הוא אחד המקומות היותר יפים בירושלים וככזה כדאי לכם לשוטט בו, לתור את החנויות המיוחדות באווירת יום ירושלים כדאי גם לאכול ולשתות קוקטייל מנצח. באנדלוסיה תמצאו את השילוב הנכון של מסעדת טאפאס כשרה שמגישה מנות שף בניחוח ספרדי ומנות מיוחדות, שתכירו רק כאן, לצד קוקטיילים מיוחדים שיותאמו למנות שהזמנתם. 

למה דווקא כאן? קודם כל בגלל המבנה הירושלמי העתיק והמיקום, הפאב יושב בלב ליבה של העיר היפה הזו! וכמובן תפריט המשקאות שמתחלק לשניים, תפריט אלכוהול הכולל בירות, וודקה, רום, וויסקי, יין, קוניאק והתפריט השני, שלשמו התכנסו, הוא תפריט קוקטיילים מדהימים שתמצאו רק כאן עם למעלה מ-18 סוגים שהופכים את הבחירה לקשה במיוחד! נמליץ על שניים מתך כל הטוב הזה:

RONDA – פינלנדיה, סירופ פירות יער ביתי, סירופ קוקוס בית, מי דבש ומיץ לימון סחוט טרי ואת ה- LA CAROLINA הכולל ג'ק דניאלס ריי, סירופ קקאו ומייפל וקרם קוקוס.

באוכל שווה לקחת לצד השתייה אלקצ'ופה – סלט ארטישוק עם צלפים, עגבניות שרי וזיתים, צ'מפניתס – מיקס פטריות מוקפצות עם עלי תרד על קרם צנוברים ופיסטוקים מרוסקים, סביצ'ה מופלא עם אננס ואת ה'פלאטו דה קרנס' שמתאימה לשלושה אנשים שיטרפו אנטרקוט, סינטה, פילה בקר וחזה ברווז. 

למי זה מתאים? לרומנטיקנים שרוצים ירושלים לנשמה וגם למשפחות שימצאו כאן בקלילות מה ואיך לפנק את הצאצאים ואת עצמם. 

אנדלוסיה קוקטייל בר. מעבר בית הכנסת 12, כיכר המוסיקה, ירושלים, 053-9367360

>> לכל המסעדות המומלצות בירושלים

בר 55 – ממלכת הבירות של ירושלים שאסור לפספס

מדובר באחד הברים המובילים בארץ בתחום הבירה – בירות מיוחדות מהארץ ומחו"ל, בירות מהחבית או בקבוק, מותגים מוכרים לצד מותגים אזוטריים עם למעלה מ- 55 סוגי בירות! אז אם אתם מחובבי הז'אנר, בואו ללגום בנחת משפע הבירות לצד אלכוהול כמו: וויסקי, וודקה, רום, קוניאק, טקילה, ליקרים, אפריטיף ועוד.

למה דווקא כאן? עם למעלה מ- 55 סוגי בירות אי אפשר להתווכח וזה המקום המדויק ל'ביראים' בנשמה, כאלה שלא יוצאים מהפאב בלי תדלוק עצמי של ליטר לפחות. בירות אייל כמו 'מרדסו טריפל' המעולה, בירות חיטה כמו 'בלו מון' הטעימה, בירות בוטיק ישראליות כמו 'עמק האלה טריפל בלגית' שתקפיץ אתכם לשוקולד של בלגיה, בירות לאגר כמו קרלסברג הוותיקה, בירות בטעמים כמו 'קסטיל רוז' שעושה כבוד לדובדבנים ושאר טעמים מצוינים! הקולינריה כאן מגוונת וטעימה לא פחות מהבירה, מומלץ לקחת כנפי עוף ברוטב צ'ילי מתוק, נקניקיית וואגיו בלחמניית פרעצל ואת אחד ההמבורגרים המצוינים של המקום כמו 'מייק טייסון' - ההמבורגר האולטימטיבי לאמיצים בלבד עם שתי קציצות של חצי קילו בלחמניית המבורגר מיוחדת, מנה כפולה של צ'דר, בצל קריספי וצ'יפס.

למי זה מתאים? למגניבים שבחבורה, לאותם הורים שהשקיעו ב'בייבי סיטר', ברחו מהילדים והגיעו ליום ירושלים כדי לחגוג את הנעורים!

בר 55. רחוב נעמי 4, ירושלים, 053-4272450

דאבלין – כי עם 60 סוגי בירות, 18 מהחבית, אי אפשר להתווכח!

דאבלין הוא בר שווה במיוחד שאסור לכם לפספס אם הגעתם לעיר ספציפית ביום ירושלים ובכלל, בר אירי הכי יפה וגותי שיש שעשוי מעץ ומרהיטים שהובאו לכאן במיוחד מאירלנד כדי להעניק את האווירה המתאימה. העץ עצמו מגולף עם פיתוחים, יש גם וויטראז'ים ובקיצור זה המקום הנכון לסלפי מנצח שתוכלו לספר בכיף שלכם שאתם באירלנד ומי יודע, אולי עוד יאמינו לכם. 

למה דווקא כאן? בדבלין תמצאו מבחר של למעלה מ 300 סוגי אלכוהול, יותר מ- 60 סוגי בירות, 18 בירות מהחבית כאשר אחת ההתמחויות של המקום היא מזיגת בירה מהחבית, בירה שנשמרת בחדר קירור ומגיעה לברזי הבירה דרך צינור מתחת לאדמה. בקולינריה תמצאו את המנות המושלמות שמתאימות לצד הבירה, מנות כמו צ'וריסו, פיש אנד צ'יפס, כריכים מפנקים המוגשים עם צ'יפס ופינוק הבית 'קוביות טוסט ביתי' המוגש ברוטב מיונז, צ'ילי וירקות טריים. 

למי זה מתאים? לחברים שרוצים לקבל תא ישיבה משלהם להתבודדות מושלמת (יש כאן תאי ישבה מגניבים כמו בסרטים) לחברים שבאו לחגוג על בירה בחבית או לחובבי אירלנד.

דאבלין. שמאי 4, ירושלים, 02-6223612 

חלק מהמסעדות המופיעות בכתבה הינן לקוחות rest, אך נבחרו ללא שיקולים מסחריים

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
מלה בר בירושלים
053-9438604
יודל'ה בר בירושלים
053-9387888
אנדלוסיה קוקטייל בר בירושלים
053-9367360
בר 55 בירושלים
053-4272450

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
המסעדות המומלצות לחורף 2024: מלחמה ומנות מנחמות
וולנטיין דיי 2024 – מסעדות מומלצות לדייט ראשון
דרום אדום 2024 דווקא השנה – המסעדות המומלצות
מסעדות שחוזרות לשגרה בצל הלחימה
מסעדות חדשות שנפתחו בזמן המלחמה
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
חג ״לפני המצות״ שמח!