נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

1. לחם כלשהו עם בשר כלשהו

כמה פשוט, ככה זה עובד. בורקס עם בשר? נהדר. פיתה עם בשר? תוך שנייה הכל נגמר. באגט עם שניצל? תופס בכל מצב. טוסט עם נקניק? אהלן אהלן, מה המצב. אז ברור שלחמנייה עגולה ומעט מתקתקה, עם קציצת בקר שמנמנה בתוכה, זה בסט סלר. אבל איכשהו, ההמבורגר טיפס בעשור האחרון מעל כולם, ונדמה שיש יותר המבורגריות בתל אביב מאשר חומוסיות, שווארמיות, פיצריות והיפסטרים ביחד, והשאלה היא – למה דווקא הוא?

2. המבורגר הוא צירוף מקרים מושלם

אפשר לשבת במסעדה ולאכול אותו, אפשר תוך כדי נהיגה. אפשר להביא מהקצב ולהכין בבית ב-15 שקל ברוטו, אפשר להזמין במסעדת גורמה ב-199 שקל נטו, ושניהם יהיו טעימים. אפשר לאכול אותו פליין, ואפשר להוסיף לו גבינות, בצלים מטוגנים, אווז מעושן, פטריות, אננס, קורנפלקס, לגו, בחיי שהכל תופס. אפשר לאכול 3 קטנים או אחד ענקי, אפשר לראות ילד בן 7 אוכל אותו לצד סבתא בת 70. אפשר לנגוס והכל מטפטף, אפשר לחצות לשניים ולהרגיש שאתה ג'ורג' בסיינפלד אוכל סניקרס בסכין ומזלג. אפשר לאכול ג'אנק בדמות ביג מק, ואפשר לאכול המבורגר וואגיו עם כמהין, זעפרן ודולרים מוקפצים, אפשר להטביע במיונז ואפשר גם בלי רטבים. הכל, בכל מקום, בכל זמן, זה האוכל המושלם, לכולם.

2.5. המבורגר הוא אופציה מושלמת לצמחונים

חשבתם פעם למה 95% מתחליפי הבשר מגיעים בצורת המבורגר? כי המבורגר הוא שלם שגדול מסך חלקיו. קחו לחמנייה טרייה, מרחו בתוכה מיונז הולנדי עשיר (נגיעה קטשופ/ברביקיו לפי הטעם), הניחו חסה פריכה, עגבנייה מתקתקה, בצל סגול... אז בסדר, הקציצה לא מי יודע מה, אבל על כל שאר ההגשה מחפה. וככה, בדרך הזויה, המבורגרייה הפכה למקום שבו קרניבור עם טבעוני ירבץ.

3. המבורגר נותן לך תחושה שעשית משהו היום

דבר ראשון, ההזמנה. בורקס מגיע מוכן כמו שהוא, בפיצה מוסיפים תוספת (וגם זה לא בכל המקומות),  בשווארמה אמורים לבחור סלטים אבל שווארמאי אמיתי לא שם סלטים. אבל המבורגר? כל אחד והשריטה שלו. אם לטבעוניים יש את ה"אני אקח הפוך נטול חצי מים חצי חלב שקדים מעט קצף בכוס טייק אווי ידידותית לסביבה", להמבורגריסטים יש את " אני אקח את ה-300 גרם, בשר מיקס טלה ובקר, MW, עליו ביצת עין, בצל מטוגן, צ'דר, לשים חסה, להוריד את העגבנייה, אקסטרה רוטב, פיקלס, בעצם בלי רוטב אני אשים לבד, תביא לי בצד מיונז, מיונז שום, ספייסי מיונז, מיונז הבית ומיונז הבית של פיסטוק, תוספת צי'פס חצי בטטה חצי רגיל, תארוז לי לקחת אבל אני אוכל פה".

דבר שני, המבורגר הוא בילוי. פיצה מזמינים הביתה. בורקס אוכלים לפני שחוזרים הביתה שיכורים או אחרי ווק אוף שיים, שווארמה אוכלים כשרעבים. המבורגר הפך להיות בילוי, צריך להכיר מקומות, חלקם סודיים ברמת בעל ההמבורגרייה לא יודע איפה היא, בחלקם יש תור של שעות, מתאים לחבר'ה, מתאים לדייט, מתאים לארוחה משפחתית כשההורים באים לבקר, מתאים לצפייה במשחק על מסך ענק בפאב, מתאים ליד בירה, הוא יותר מחבר הדבר הזה, ולא חבר אפס כזה שמתקשר פעם בחצי שנה, חבר אמת, מהשכונה.

4. צריך להבין בהמבורגר. אי אפשר ככה סתם

אי אפשר לגור בעיר הזאת בלי פייבוריטים. עכשיו אני מודה, לא אכלתי את כולם, יש לי ילדים, קריירה, תחביבים נוספים, קיבה אחת ומאכלים נוספים שאני מקפיד לבקר כי אני בנאדם טוב בסופו של דבר. אבל הנה 4 שמבחינתי אפשר להציע לי בכל יום, בכל שעה:

אמריקה בורגרס

מה הקטע? דיינר אמריקאי קלאסי, לחמנייה שהיא ווינגמן של הקציצה ולא באה לגנוב את ההצגה (תקראו לה "המשה פרסטר של טל פרידמן בטל ומשה בעיר הגדולה") וסופגת אליה את טעמי הקציצה המצוינת, בלי יותר מדי תעלולים, אבל בול מה שצריך.

מה החיסרון? הצ'יפס. יש יפים ממנו, יש טעימים ממנו.

לחמנייה שהיא ווינגמן של הקציצה, אמריקה בורגרס. צילום: ליאור נויפלד

ויטרינה

מה הקטע? קלאסיקה תל אביבית. הבאטלר צ'יז בורגר, עם איולי, חמוצים הום מייד, ריבת בצל, גבינת גאודה, גבינה כחולה וארגולה, הוא בדיוק מה שהמבורגר צריך להיות – טעים פחד. וכמובן, הצ'יפס חצי בטטה חצי רגיל עם גרידת לימון מעליו, שזו הברקה שמאז מחקים במקומות אחרים, ואם מחקים אותך, סימן שאתה יודע מה אתה עושה.

מה החיסרון? התור + ההמתנה לשולחן הביאו אותי לכמה ויכוחים שם, אבל היי, אם הכל הולך בקלות, סימן שאתה בירידה.

 קלאסיקה תל אביבית, ויטרינה. צילום: ליאור נויפלד

בנץ בראדרס

מה הקטע? אולי הקציצה שעוברת יישון והיא מפוצצת בטעם, אולי רוטב השום הפסיכי, אולי הצי'פס שהוא הגרסה האורבנית מתוחכמת לצ'יפס של מסעדות מזרחיות ומגיע בכמות שיכולה להשביע גדוד צנחנים קטן, אולי המוזיקה והאווירה הכייפית, אולי כולם ביחד.

מה החיסרון? אם אתם באבן גבירול, הוויטרינה ממש ממול. כן כן, זה כמו מחנה עופרה או מחנה ירדנה. תבחרו צד.

 קציצה מפוצצת בטעם, בנץ בראדרס. צילום: ליאור נויפלד

פורט 19

מה הקטע? הכל בול. התוספות מושלמות (גבינה כחולה עם פרוסת אננס מתוק? GOOD. גבינת בושה, ריבת תאנים ובייקון טלה? GOOD), השירות מתוקתק, הגודל איכשהו גם משביע וגם מוציא אותך קליל, המחיר, וואלה תמיד כיף לי שם. עבדתי תקופה מעל סניף בחשמונאים, ואכלתי שם 3 פעמים בשבוע, התקופה שהייתי בה הכי בריא בחיי. בריא נפשית, כמובן.

מה החיסרון? לא תמיד חייבים חיסרון.

 תוספות מושלמות, פורט 19. צילום: ליאור נויפלד

יכלו באותה מידה להיכנס לרשימה אבל אי אפשר שכל רשימה תהיה עם 50 המבורגרים אז די:

המוסד (האל צ'אפו שלהם הוא אל), מיטבר (ברמת הקציצה נטו, הייתה נכנסת קל), הדסון (קללל), פאט קאו, עזבו נו, כל המבורגר יכול להיות טעים, זה לחם עם בשר, הקונספט עובד כבר מאות שנים.

צילום תמונת שער: צילום: ליאור נויפלד, מסעדת אמריקה בורגר'ס.

נשארתם רעבים ומדגדג לכם להשתתף בפעילות כייפית? מעולה! היכנסו למתחם בסט אוף רסט. הצביעו למסעדה האהובה עליכם - ואולי תזכו בפרסים שווים!

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
חג ״לפני המצות״ שמח!
נויפלד מציג: שישי לווינסקאי
אייל שני עושה גלידה, מה, לא נטעם?
באנו להגזים: המשתה המטורף של נויפלד
אמורה מיו, אהבה איטלקית
בירה שותים באהבה או שלא שותים בכלל
פוד טראק של שבת
נויפלד מסכם שנה (גם) קולינרית: 2023 כתפריט מורכב
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ