נגישות
נגישות

אחרי כמעט 30 שנה - קופי בר נסגרת לצמיתות

לא די בבשורות הקשות שנוחתות עלינו מדי יום, וכעת גם האסקפיזם האולטימטיבי נרמס. המוסד התל אביבי – קופי בר, ייסגר בקיץ הקרוב.

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
מערכת  zap rest
תאריך פרסום: 28/03/2023, 16:59 תאריך עדכון: 29/03/2023, 11:24
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

משבר הדיור הכניע גם את המוסד התל אביבי הוותיק והאהוב של קבוצת R2M של רותי ומתי ברודו, שייסגר בקיץ הקרוב לאחר 28 שנות פעילות, אינספור אורחים, לילות שמחים ומנות אייקוניות. תל אביב תצטרך למצוא את עצמה מחדש, ללא ההמבורגר האלמותי ביין, פטה הכבד שהוגש לראשונה במסעדה עם חמאה, אווז הקונפי והצ'ייסרים הליליים.

שנת 1994 הייתה השנה בה נפל דבר בתל אביב. רותי ומתי ברודו, החליטו לשדרג את התרבות הקולינרית בישראל ופתחו באזור תעשייה נידח את אחד ממוסדות הקולינריה הידועים בתל אביב ובישראל בכלל. אזור יד חרוצים, מעולם לא ידע שהוא כזה, עד שהגיעו בני הזוג דאז ברודו עם הווייב האירופאי קלאסי שלהם והפכו את האזור על פיו. כיום, זהו אזור בילויים תל אביבי מובהק שבו שלל מסעדות, ברים ואפילו אולמות אירועים.

 נסגרת לצמיתות. צילום: שאטרסטוק

באוגוסט הקרוב, לאחר כמעט 30 שנות פעילות, מנות שנותרו במסעדה מיום הפתיחה לצד אינספור חידושים קולינריים וניים דרופינג שלא יבייש את טקס האוסקר הישראלי, תיסגר המסעדה לצמיתות בחודשי הקיץ הקרובים.

אולם בניגוד למסעדות יוקרה שנסגרו לאחרונה, סגירת הקופי בר היא מהלך ידוע מראש ומתוכנן בקפידה, בעקבות עבודות התחדשות עירונית בבניין המסעדה ובקבוצת M2R כבר שקדו על מקום חדש שיפתח בשדרות רוטשילד, צמוד למלון החדש – 48.

הקופי בר נולד כאספרסו בר אשר הרווה את צימאונם של עובדי ותושבי הסביבה. מהר מאוד השמועה על הפנינה החדשה, עשתה לה כנפיים והתור החל להשתרך בחוץ כשמתי ורותי ברודו מנהלים אותו במו ידיהם. מתי היה נוסע לקנות ירקות והיה אחראי על הטיפול בלקוחות, רותי בישלה בבית מנות כמו ביף בורגיניון והיתה מתזזת עם הסירים מהבית למסעדה ובחזרה.

השוס העיקרי של הקופי בר מרגע היוסדו, היא העובדה שהוא סיפק ללקוחותיו לא רק חווית אכילת מצוינת, אלא ממש בילוי – שם, נולד הקז'ואל דיינינג. העיצוב המוקפד והקלאסי ובעיקר צוות המלצרים שמעניק שירות לא פחות ממעולה, ולא שוכח להשקות את באי המסעדה בצ'ייסרים – מה שהפך את המקום לשמח וצבעוני במיוחד.

את מוזיקת הג'אז שהתנגנה לה ברקע, התאורה המשתנה אשר מהווה חלק מהאווירה והעיצוב ואפילו את הנרות – בחר מתי בקפידה, כדי להפוך את המקום לאייקוני. רותי היתה על תקן המעצבת ואת הריהוט בחרה לפי טעמה וכך גם הרכיבה את התפריט. כל מנה שאהבה - נכנסה.

התפריט כולל לא מעט להיטים, ביניהם: עוגת הגבינה שהפכה למנת דגל גם ביתר מסעדות הבית של הקבוצה, (אשר נמכרות ממנה לפחות 30 עוגות שלמות! ביום) המבורגר ביין אדום עם בצל חרוך מהג'וספר, צלע חזיר ברוטב חרדל דיז'ון ושמנת ועוד. וכיאה לביסטרו שמכבד את עצמו, גם על היינות האיכותיים מאוד מקפידים, מה שמאפשר ללגום יין צרפתי, איטלקי, או מקומי.

 לא נעים לראות מסעדה סגורה... צילום: שאטרסטוק

שלוש המנות האלמותיות שנמצאות בקופי מהיום הראשון והלקוחות פשוט לא מוכנים לוותר עליהן הן: סלט קיסר, פטה כבד וכבדים עם פירה. הן, כמו גם סידורי הפרחים המיתולוגים שעל הבר ומקשטים את המקום, הם פרי רעיונה של ברודו. וכך, 30 שנה, פעמיים בשבוע, מקבל הקופי בר משלוח צבעוני וריחני במיוחד.

הקופי בר הוא המיזם הראשון בקבוצת R2M ממנה צמחו לאחר מכן הדליקטסן, הבראסרי (שהלוואי ויחזור בגלגול...) וגם הוטל מונטיפיורי והרצל 16. את המטבח של קופי בר, הוביל בשנים האחרונות השף אוהד סולומון שיבשל במסעדת היוקרה החדשה של הקבוצה R48 כך שאולי, נזכה לטעום שוב מהמנות.

בכל מקרה, אנחנו, נתגעגע.

 

צילום תמונת שער: צילום מסך מאסטר שף קשת 12

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
הבראנצ'ים שלא תרצו לפספס: כל ארוחות הבראנץ' השוות
מטבח טיל - מסעדות פרסיות משובחות בישראל
מסע השווארמה של נויפלד
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף