נגישות
נגישות

'משחקי השף'  - נוק אאוט למנצחים וממחטות לבוכים

מי הופך לתמנון מועילן? מי שוב בוכה ונשארת? ומה הכי מעצבן את הבוחשת? פרקי השבוע הביאו סכין זהב, מודחת מופתעת ונוקאאוט לגבר שבגברים!

הבוחשת בקדרה חדשות מהצלחת
הבוחשת בקדרה
הבוחשת בקדרה
תאריך פרסום: 28/12/2022, 9:58 תאריך עדכון: 19/01/2023, 10:29
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

השבוע ב'משחקי השף' לא היו מהמורות רבות למעט ניצחון הנבחרת השחורה בנוק אאוט מרשים בקרבות המטבח, וטלטלת הדחתו של כפיר ינין התותח שקיבל סכין זהב מתמרוש - הרגיש כמו 'הים שקט ואין גלים' וגם אנחנו, לפעמים. צארום נפתח רגשית, אביב ותום עוזרים לכל המתמודדים ומוציאים מנות של אלופים, פריאל וזהר בוכות ומרימות זו את זו לרמת חוסר ביטחון חדשה והשופטים? ניסיתי, חיפשתי, הלכתי לכל העמותות ולא מצאתי אותם. הם נעלמו כלא היו והבליחו כדי לתת סכין זהב, כמו שליט קטאר שהופיע למסור לליונל מסי את גביע הזהב – לא שמענו, לא ידענו, לא ראינו עד לרגע האמת.

קרבות המכולת וניצחון התרנגולת

קרבות המטבח לקחו הפעם את המתחרים למכולת כשכולם קיבלו סל מצרכים שהיו חייבים להרכיב את המנה המנצחת. הנבחרת השחורה נלחמה עם חמישה מתמודדים, בשעה שהנבחרות האחרות נלחמו עם ארבעה מתמודדים וארבעה שפים מודאגים ששואפים לניצחון הגרניט. היו המון מהמורות בדרך להרכבת המנה המנצחת, אך בסופו של דבר הנבחרת של גרניט ורזי לקחה את הניצחון בנוקאאוט אדיר כשכל הצלחות היו שחורות והריעו באושרן, גרניט זרח מנחת כמו טווס שכבש את כל טווסות המשק ורזי קנה קלסר חדש. אין ספק שאחרי ניצחון כזה ארבעת השופטים האחרים מרגישים כמו ציר בקר שנשכח ברכב ומעלה ריחות של כישלון קולינרי חרוץ. וגם טיפ קטן מהבוחשת לשתי הנבחרות, לך שטרית – פחות פלצנות, חלמונים ופרחים ויותר חיבור אלינו, עם ישראל הרעב והשמן מוחית, לך מושיק – אנחנו לא הולנד, לא הולנדז ובטח לא פריז: לבנטיניים שרוצים אוכל טעים כמו ש'מחניודה' מציעה...

יונה עם עלה של זית וכפיר ינין שעף כמו עיט

הנבחרות האדומה והאפורה התמודדו עם משימת שמן זית, כשהמתמודדים צריכים להכין מנה מתוקה ומנה מלוחה בנוכחות שמן זית, כשהבוחשת אגב עושה רק דבר אחד בנוכחותו – סלט יווני. הכל בשעה שחפירות על הפיקואל מלוות את כולנו ברקע, כי אין על פיקואל וברברה צליל אבי מספרת על כמה שהיו לה שאריות של זיתים בין השיניים כשהיא הייתה ילדה. לא בטוח שזה אחד הסיפורים המחמיאים שיש, בובה. ואגב, פיקואל זה סוג של שמן זית למי מכם שממש רצה לדעת ותהה איזה שמן זית להוסיף לסלט הבא פיקואל, ביגואל, סיקואל או יוק.

כפיר ינין מהתכנית "משחקי השף" יושב בעודו לובש חוצה לבנה סינר אדום עף, וחזר. כפיר ינין. צילום מסך רשת 13.

עזרה הדדית וזוגיות קולינארית

הרגעים הכי מנחמים השבוע אינם ההולנדז של פיקואל או הבולונז של בן מארי, אלא הסיוע ההדדי של כמה מהמתחרים ובעיקר של חי צארום, אביב איכהולץ ותום לוי שרצים בין כולם, מפרפרים ועוזרים גם למי שנמצאים בנבחרת המתחרה. תום מודה שהכינוי שלו הוא תמנון וכיאה לשרימפס שולף זרועות ועוזר לכולם, בנעימות וביעילות ואביב אפילו מציל את המנה של זהר ששון חסרת הביטחון שאף מודה לו בפני השופטים. מושיק מתרגש ומעבר למחמאה על המנה שלו מפרגן לו על אדיבותו. מי שעוד 'שיחק אותה' הוא צארום שהצליח להחיות את קרן אופק לוזון שעד כה נראתה כמו קרטיב באנטרקטיקה אך בזכות תבלין הצארום נזכרה שיש בה פלפל חרדל ועפה עליו עם שבבים של פפריקה חריפה. לצערנו, למרות הפשרתה המאוחרת, קרן הודחה השבוע והנבחרת האדומה נפרדה ממתמודדת חזקה שסומנה כמי שתגיע לגמר. הבוחשת תהיה מרושעת ותגיד שהיא אכן הגיעה לגמר, פשוט לא לגמר המיוחל ולפחות עם קצת צארום בלב.

אביב איכהולץ יושב כאשר ידיו משולבות בצילומי "משחקי השף" אוהב לעזור, אביב. צילום מסך רשת 13.

מה קרה לברברה ואיך גיא עשה ריטריט?

אחת המתמודדות המסקרנות העונה היא ברברה צליל אבי שצלחה את משימת שמן הזית עם עגבנייה בקונפי על טחינת שקדים ושום ולקינוח הכינה גנאש שוקולד שהעיף לכל השופטים את הפוני והכישרון. גרניט אמר על המנה שהיא סקסית ובוגרת, מושיק שאל אותה היא מודעת ליכולות שלה? הם אומרים עליה שהיא מכשפה (מהטובות כמובן) וגרניט אומר לה שהוא ממש מתעצבן שלא זיהה כמה  שהיא טבחית טובה בעת החלוקה לנבחרות ואומר לה שהיא הפכה לאיום של ממש ושזו מנה של אלן דיקס. כדי לסבר את האוזן ומאחר שאנחנו שומעים על הדיקס הזה מיליון פעם אזי שמדובר בשף ומסעדן צרפתי עם מספר מסעדות נחשבות ונחשקות עם מישלן כמובן, מסעדות שרובנו לא נוכל לממן ולכן לא חובה לזכור את השם - יותר קל וישים לזכור את השם של 'בורקס עמיקם' שפתוח 24/7. בפרק ההדחה האישית השני לברברה היה בלגן שלם כשהיא גילתה שאין לה אגז בנדיקט במנה, כפיר דחף אותה החוצה מהשוק ובסוף בזכות הכישרון והקעקועים היא צלחה את המשימה והשוק פריז המנטלי. מי שעוד יצא מהשוק לאחר שסכין הזהב חילצה אותו היה גיא רוזמרין – האיש והתבלין. גיא  הכין טרטר פרידה על קרפצ'יו עגבניות ולקינוח יצר בסבוסת קוקוס, ויניגרט ודבש שגרמה לשופטים ללקק עצמם למוות עם מחמאות על רבדים בפה וגרניט אפילו אמר שאם היה מקבל מנה כזו במסעדה היה רץ לחבק ולנשק את השף. גרניטוש, כנראה שאם תטעם את בסבוסת הבוחשת כבר לא תרצה לחבק, לנשק או אף לגשת לחיים עצמם ומעבר ואני אשאר עם הבסבוסה והדאגות.

השף אסף אטיאס יושב עודו ידיו משולבות על החזה בצילומי "משחקי השף" מנה מצויננת. חצי. צילום מסך רשת 13.

דמעות תנין מול מציאות של ברקודה

אחת התופעות המטרידות ביותר עבור הבוחשת היא אותם בכיינים ש'כאילו כזה' כל הזמן לא יודעים מה לעשות, לא יודעים אם ייצא להם טוב, בוכים, נלחצים, מקרקשים כמה שהם בטוח הולכים הביתה וכמה מבאס שלא. דווקא מי שזחוח ושלם עם המנה שלו עומד לעוף ואף עף – עיין ערך כפיר ינין שתמיד בטוח במנותיו וכבר פעמיים כמעט עף, כלומר פעם אכן עף אך קיבל סכין זהב שהצילה לו את האגו. בפרק ההדחה ינין כבר היה מבולבל לגמרי מההדחה הקודמת שלו, הוא הודה כמה שהוא ב'בלאק אאוט' ושתחושת המודח לא עוזבת אותו למרות סכין הזהב שקיבל. כתוצאה מכך הוא הכין מנה מבולגנת שכללה כמה מנות תאורטיות עם המון שגיאות וביצוע כושל שהפתיע את השופטים בכישלונותיו אך למזלו קרן הייתה אף טובה פחות. קרן הייתה מבין המתמודדים הזחוחים של השבוע, בלי מניירות, בלי דמעות תנין ולאחר 'דיפרוסט' שעברה ע"י צארום ודווקא היא הודחה בגלל מנת אגז בנדיקט שהכינה עם רוטב קארי שזה כמו להביא את מלך אנגליה שירקוד ערום ברחובות ורנאסי. למרות השאננות היא הודחה ודווקא פריאל שבו שבכתה וציקצקה שהיא הולכת הביתה, נשארה כמו גדולה – יותר נכון כמו קטנה. לא היה לה מושג מה היא מכינה, היא יענו זרמה עם מה שמגיע, מה שמביאה הרוח ואיפה שנופל תפוח - ובסופו של יום הצליח לה והיא נשארה לעוד סשן שלם של בכי מיותר ומעצבן.

אגז בנדיקט - צהוב, נוזלי, מבולגן ומאיים

במשימת ההדחה השנייה והמיותרת, כי כולנו כבר צמאים לקרבות המטבח, 12 המתמודדים היו צריכים להכין מנת אגס בנדיקט מתוך עמדה מבולגנת שנראתה כמו תחנת רכבת בהודו.  אסף אטיאס ותום לוי קיבלו את המנה המצטיינת – חצי עשה מנה פשוטה של בריוש כשבאמצע היה אבוקדו עם חמאה חומה. השופטים דרגו אותה כמצויינת, פשוטה ויצירתית. תום יצר מנה שנראתה כמו יצירת מופת בלובר וסיפר על מסעדתו של אלן דוקאס (אמרתי לכם שזה יגיע כמה פעמים? ואולי הוא פיקציה של מפונפונים?), ועל הפעם שהוא הזמין את הוריו למסעדת מישלן כדי לגמול להם על כל מה שעשו למענו כל החיים. הבוחשת התרגשה מהסיפור וחשבה שהיא גמלה להוריה על שנות סבל רבות בבוריק של הכרמל.

הוא זוכה לשפע מחמאות ומושיק אפילו שוקל לגנוב לו את המנה למסעדה שלו. תום בוכה מאושר ומגלה כי מעולם לא הצטיין בכלום ובחיי הבוחשת כמה שזה מגיע לו – מוכשר, עניו ועוזר לכולם כמו תמנון ראוי.

שורה תחתונה – שאננות וזחיחות לא תמיד מועילים אך ביטחון עצמי לעומת היעדרו עוזר מאוד, עיין ערך שם קוד אלן דיקאס. כל פעם שאתם קרובים לכישלון או חוסר ביטחון שננו את השם והמישלן ותבינו שהכל טמון בשילוב הזה, שבין כישרון למיתוג שזה כמו עמי ותמי של העשור בו אנחנו חיים. ובאותה נימה, מישהו יכול לשים שעון מעורר לגרניט?

 משחקי השף - כל מה שקרה בשבוע הקודם >>

לכל הטורים של הבוחשת בקדרה >> 

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של הבוחשת בקדרה

העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
אוטו אוכל VIP -  גמר מיותר לקונספט נהדר
המטבח המנצח VIP - רגש מתפרץ ואנשים מיותרים
שום, פלפל ושמן זית - הבוחשת מזילה דמעה בפרק הראשון
המטבח המנצח VIP– כשסיגרים ממרקש מנצחים קרמבו מקשקש
'הבוחשת' בוחשת בבית אח הגדול –  נחמד זה לא יהיה
גמר הקינוח המושלם – הקיבוץ מול האסתטיקה הסובייטית
צילום מסך "קשת 12"
בואו לאכול איתי עונה 7 - פרק פתיחה