נגישות
נגישות

משחקי השף – סיפורים בשחור לבן ועלילות השופט הנעלם

למי היו חיים בשחור/לבן, מי קיבל סכין זהב, מי קיבלה את העונש של 'הלייף' ואיזה שופט נעדר – זאת ועוד בפרקי השבוע התוססים והצבעוניים של 'משחקי השף'.

הבוחשת בקדרה חדשות מהצלחת
הבוחשת בקדרה
הבוחשת בקדרה
תאריך פרסום: 21/12/2022, 16:08
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

הבוחשת בקדירה כותבת לכם תוך כדי בליסת סופגנייה והתמודדות נפש עם עננה של אבקת סוכר שפילחה את השממה ומחפשת את הנס הגדול של העונה הנוכחית של 'משחקי השף'. מה קורה כאן? למה צריך לקבל שישה שופטים שעומדים בפוזת 'הסעודה האחרונה' כשמושיק חולש עליהם בגודלו ושתיקתו ולמה לעזאזל על כל פרק קרבות מטבח אנחנו עדיין מקבלים שני פרקים של הדחה אישית? האקשן נעלם, הסבלנות נודדת ואיזה מזל שיש מתחרים די מעניינים כדי להסתמך עליהם.

תקציר השבוע - סביבון סוב סוב סוב מה קרה לגרניט שהוא כזה טוב?

אז גם השבוע עברנו הרבה מכשולים ומהמורות בדרך - הדחות מפתיעות, סיפורים מרגשים, צעד תימני ושפים אבודים. במקצה ההדחות היו לנו שני פנדלים של אביב אלבו החיובי וגיא רוזמרין, אחד השפים המוכשרים ביותר בתוכנית שפשוט לא הלך להם. אלבו הודח בדמעות ורוזמרין, אולי בגלל שיש לו שם של תבלין, ניצל בהדחה בדקה ה- 90 כשקיבל סכין זהב משטרית. בפינת הסיפורים המרגשים, ריגשה עד דמעות איה ג'ומעה עם סיפור השחור-לן שלה ומקומה בעולם הזה שבין יהודים לערבים ובמקצה השופטים האבודים גרניט הלך לאיבוד. הבוחשת תלתה מודעות חיפוש קרובים בכל רחבי הארץ, בארה"ב אף הופצו קרטוני חלב עם תמונה שלו והוא פשוט נעלם. איפה העצבים? איפה הבעיטות? איפה האישיות שלך יא גרניט? אולי בכל זאת הגיע הזמן שתעשה צ'ט עם יהודה מכבי ותקבל ממנו השראה למי שהיית עד לעונה הזו?

השף אסף גרניט עומד שלוב ידיים בעודו מצטלפ לפרק של  "משחקי השף" נהיה נחמד מדי, גרניט. צילום מסך: רשת 13

טיפול זוגי וצבעוני

במשימה האישית השבועית המתמודדים חולקו לזוגות והיו צריכים לבשל את מנת הדגל שלהם ע"פ צבע שהגרילו – הבוחשת תמיד מבשלת בצבעי אפור/בז', פלטת צבעים שהייתה גורמת לוואן גוך לחתוך גם את האוזן השנייה. גיא רוזמרין וליאור שבא קיבלו כתום ועשו סוג של דלעת שנראתה כמו מרקמים שלמים של גרבר ומושיק לא אהב את הקונספט למרות שהוא הכי נראה כמו תינוק גרבר שגדל מעונג. איה ג'ומעה וזהר ששון קיבלו צבע ירוק ורבו שעה האם להשתמש באבן יוגורט או לאו, לבסוף נאמר עליהם שעשו מנה כדי לצאת ידי חובה וזהר נכנסה למקום הרגיל שלה של חוסר ביטחון מעיק. קרן אופק לוזון ועדן פרוימוביץ' קיבלו צבע סגול והכינו חצילים ממולאים שהיו נראים אש גם על המסך הקטן, אבל השוס הגדול היה החיבור ביניהן; בשעה שקרן מאופקת כמו מורה לתנ"ך שגילתה שקיבלה כיתת לימוד בטייבה, עדן אצה-רצה בהתלהבות של עולה חדש שגילה את הפלאפל. היו קצת צעקות, היו תהיות, אבל בסוף הן עברו שלב וחיבקו אחת את השנייה. חי צארום ואביב איכהולץ, שני כוכבי בישול, קיבלו את הצבע החום וצארום גילה שאביב הוא רבע תימני. אין ספק שאביב הוא אחד התימנים הכי לא תימנים שהבוחשת ראתה עד שהוא הצליח לקפץ בקלילות של צארום את הצעד התימני והוכיח שסלוף זה בדם – או שיש, או שאין. ברברה צליל אבי ואסף אטיאס קיבלו צהוב וצלחו היישר לשלב הבא עם מנה מהפנתאון לדברי שטרית ושאר השופטים ששיבחו והיללו.  פריאל שבו וכפיר ינין שקבלו צבע אדום ניסו להוציא את האדום שבהם והוציאו 'יוק'. לאורך כל המשימה הייתה ביניהם מתיחות סביב השקדים שפריאל טענה שהם יבשים ונורא רצתה להכין סלט עגבניות אדום, יוזמה שנקטעה כאחת ע"י כפיר שלאורך כל המשימה הוביל את הדוגית היישר למעמקי המצולות. במילים אחרות, הזוגיות בין פריאל וינין הייתה בסופו של דבר מגיעה לרבנות עם המון מגשרים, עורכי דין ואדום בנשמה.

השף גיא רוזמרין עומד עם ידיים משולבות במסגרת צילומי הסדרה "משחקי השף" קיבל כרטיס כתום, רוזמרין. צילום מסך: רשת 13

הדלעת המרושעת – סיפורה של דלעת שהביאה מתמודדים לקצה של עצמם.

פרקי השבוע הביאו מתמודדים רבים אל הקצה, אבל שיא השיאים היא הדלעת שגרמה לשתי הדחות מרוב שהיא כתומה וגרברית ודי פויה, אם יורשה לי לומר בתור אנטי דלעת.

אביב אלבו, טיפוס חיובי ומוכשר שכנראה הלחץ של הקונספט הכריע אותו והוא בסופו של דבר הודח, הכין סנדוויץ' קרקר עם טרטר בקר ועגבניות. גרניט חשב שביצוע הקרקר לא מוצלח, מושיק אמר שהקרקר התייבש לגמרי ומהרגע שאלבו גילה שהוא על הפס החם, כל מה שצריך להשתבש השתבש ואלבו הודה כמה שזה מכבה להיות על פסים חמים. צריך לזכור שאלבו כבר נמצא שלושה פרקים בסכנת הדחה. הוא היה כבוי ועצוב, הודה כמה שהוא מאוכזב מעצמו ובסופו של דבר נפרדנו מאחד המתמודדים הכי חביבים כאן והכל בגלל קנלוני במילוי דלעת. מי שעוד הגיע לקצה בגלל דלעת היה גיא רוזמרין, שף מוכשר שנשבר בגלל כל הכתום הזה לאחר שהוא וליאור עשו מעין גרבר דלעת ובמשימת ההדחה האישית הכל קרס לו. הוא הכין קרם חצילים 3 פעמים, פרפר וניסה להחיות יוגורט ובסוף לקח מכפיר דג וזה לא עזר לו כי השופטים ממש קטלו את המנה. למזלו של הרוזמרין ולשמחתנו, הוא שף מוכשר ואהוב ושטרית זינק להצילו עם סכין זהב. מקורות יודעי דבר מסרו לבוחשת שבדרך הביתה עקבה אחריו דלעת שבסופו של דבר התפוצצה בצידי הדרך לאחר שגילתה שדודה שלה הפכה לצ'ירשי (מאכל טריפוליטאי מדלעת).

'שחור לבן' של רגשות – על הריגושים של השבוע

איה ג'ומעה מפתיעה את הבוחשת ואת כולם. לכאורה, ג'ומעה הגיעה הכי אנדרדוג, עם הכי פחות ניסיון במטבחים. בלי יומרה של כוכבי מישלן, צנועה אך עמוסת כישרון בישול. במשימת הלבן/שחור ג'ומעה הכינה מנה של כרובית עם קרם שהעיפה את כל השופטים שטענו פה אחד כי מדובר במנת גמר מרהיבה, גרניט אפילו אמר שזו המנה הכי מדהימה ויצירתית שהוגשה העונה. ג'ומעה סיפרה את הסיפור שלה שהוא ממש כמו המנה שהכינה - בצפון, במקום בו היא גדלה וממנו היא באה  יש חברה שלדבריה משתיקה ומנמיכה אותה ושם היא איה אחרת, לעומת הדרום, באר שבע עיר מגוריה, בה היא יכולה להיות הג'ומעה שאנחנו מכירים – רוקדת, מעיזה, מדברת ובעיקר מוציאה את כישרון הבישול שלה בלי חשש. החיים שלה שחור ולבן וכמו שגרניט אומר, כשמישהו מבשל את עצמו על הצלחת זה תמיד עובד. היא קיבלה מצטיינת והראתה לכולם כמה שאסור לזלזל בה.

ריגוש נוסף שהבוחשת חוותה היא מהכוכב המתוק חי צארום; בין צארום לזהר ששון נוצר חיבור מקסים או כדבריו "חיבור שנוצר בין מכורים הוא חיבור רגשי עמוק, כי יש מישהו שמבין אותך בכל התהליך כאן". הוא מפרגן לה, עוזר לה, מחזק אותה בכל רגעי השבירה ובקיצור זה יפה לראות את היחסים החבריים שנרקמים לנו מול העיניים.

איה ג'ומעה משתתפת התכנית "משחקי השף" ריגשה, איה ג'ומעה. צילום מסך: רשת 13

המעצבנים של הפרקים

במשימה האישית הראשונה, משימת המאפה האישי, זוהר הבטיחה לנו שהיא תשלוט בעצמה ותהיה מלאת ביטחון ואכן כשהיא מחייכת ובטוחה בחיים הכל וורוד ופתאום היא סימפטית לצופים. ואז… במשימת הצבעים זוהר חזרה לסורה עם המון חוסר ביטחון ומחשבות רגילות ומעיקות של 'היום אני הולכת הביתה', כשהכינה סשימי עם עגבניות וכמעט הלכה הביתה ושוב ניצלה. אין ספק שיש לששון מלא נשמות, איכשהו היא תמיד אמורה ללכת הביתה ואיכשהו היא נשארת עוד פרק. מתמודדת נוספת שכל הזמן 'הולכת הביתה' היא פריאל שבו שעשתה ריזוטו בצלים שהיה נראה כמו לעוסית של חזיר בר אחרי עיכול ארוך מועד. שבו אמרה כמה שזה גרוע, אך בסופו של דבר קיבלה שבחים ונשארה בגדול. הבוחשת שונאת מניירות מבטן ולידה, מציעה שאם הן אומרות שהולכות הביתה, אז אולי שילכו באמת?

משימת הקרבות כמו שדה קרב מנטלי

משימת קרבות המטבח הייתה הפעם בסגנון מקסיקני כשנכנסו לאולפן כל מיני מוצ'אצ'וס עם פונצ'ו שניגנו ושרו. לשנייה חברו אליהם גם שטרית ותומר שקיבלו סומבררו ונראו לרגע כמו חואן וחורחה שנתפסו בעין המצלמה, אי שם באיסלה מוחרס שבמקסיקו. בנבחרות השחורה והאפורה היו חמישה מתמודדים בעוד שהאדומה הצליחה לנצח אותם עם ארבעה מתמודדים בלבד פשוט כי הם הכינו מנות טאקו אכילות ולא פלצניות. שטרית העמיד טאקו על בול עץ, שזה כמו לשים פלאפל על פורצלן, וסבל מהמשימה בגלל עדן שהסתובבה עם פרצוף של תשעה באב כי הרגישה מיותרת - היא מיינה פרחים והם בישלו, היא קיטרה והם צחקו, היא עשתה פריזורה והם נהנו. בסופו של דבר יצא השטרית משטרית, הוא ביקש ממנה לעמוד בצד לכמה דקות כי היא מורידה את כולם וכמה שהבוחשת העריכה אותו על זה. כשמגיע אז מגיע. בסופו של דבר הקרב היה די משמים וכל שנותר לומר הוא שהאדום ניצחו, קרן יודעת למיין פרחים צהובים והבוחשת שוקלת להביא אותה לעשות עבודות גינון בכפ"ס, ושטרית יצא אסרטיבי.

אביב אייכהולץ מגרד את ראשו בעודו מצטלם לתכנית משחקי השף רבע תימני, אביב איכהולץ. צילום מסך: רשת 13

מישהו ראה את השופטים?

אני מבינה את הרצון לשנות קונספט ולהעלות רייטינג אך ששה שופטים בסופו של דבר מכבידים על המסך ונראה כאילו הם מתאמצים לא להתפרץ זה לדברי זה ומתאמצים עוד יותר לספק את הסחורה. כמעט ואין רגעי מסך של שיחות ביניהם, גרניט הפך לעדין נפש כאילו קרא את הספר 'ציפור הנפש' וקעקע ממנו ציטוטים, הכל רגוע ורגוע מדי, ותכלס קיבלנו עונה עם ששה שופטים שקטים כמו מנת בורגול שמורגול של בחורה בדיאטה. גרניט נעלם לתוך עצמו ואין יותר אמוציה כשהוא מחמיא כמעט לכולם ועיניו הפכו לנעימות באופן מרגיז, תמר לא מורגשת, מושיק סותם את הפה וממש כמו ניצב בסרט סטודנטים מקבל לפעמים איזה 'ביט' להגיד למצלמה, תומר שהוא ייצור דומיננטי שקט כמו שבלול בקיץ, רזי עסוק בקלסר שלו ורק שטרית מדי פעם עוד מוציא את מי שהוא ומתסיס את האווירה. חבל… אנו, הצופים מתגעגעים לימי שלושת השופטים שהיו רבים, חיים ועל פלמבה.

שורה תחתונה – לעולם אל תחשבו ש'אתם הולכים הביתה', תאהבו את עצמכם, תבשלו את הכי טוב שלכם כי אם תעשו פרצוף, החיים יזרקו אתכם הצידה – ממש כמו ששיטרית עשה לעדן המצוברחת. ובנימה אופטימית זו 'יוחזר גרניט' זה הסטיקר של הבוחשת ומקווה שבקרוב הוא ישווק.

תמונת שער - צילום מסך: רשת 13

 הבוחשת בקדרה - לכל הטורים >> 

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של הבוחשת בקדרה

העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
אוטו אוכל VIP -  גמר מיותר לקונספט נהדר
המטבח המנצח VIP - רגש מתפרץ ואנשים מיותרים
שום, פלפל ושמן זית - הבוחשת מזילה דמעה בפרק הראשון
המטבח המנצח VIP– כשסיגרים ממרקש מנצחים קרמבו מקשקש
'הבוחשת' בוחשת בבית אח הגדול –  נחמד זה לא יהיה
גמר הקינוח המושלם – הקיבוץ מול האסתטיקה הסובייטית
צילום מסך "קשת 12"
בואו לאכול איתי עונה 7 - פרק פתיחה