נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

1. בורקס הוא המאכל הכי ישראלי שיש.

יותר משווארמה, יותר מפלאפל. למה? כי אתה תמצא אותו גם בשמחות וגם בניחום אבלים, גם בשישי בבוקר עם המשפחה וגם ב-5 בבוקר ברחוב מוקף בשיכורים, גם אצל מזרחים וגם אצל אשכנזים. בורקס בישיבה עם ביצה ותוספות או בורקס חם בשקית נייר ככה על הדרך, שאספת מהמאפייה אבל לעולם לא יזכה לראות את פנים ביתך כי הוא חוסל כבר ברמזור ורק הפירורים שלו יחיו לנצח על שטיח הרכב. בורקס בבוקר, בורקס בערב. זול, משביע, טעים, מגוון, והכי חשוב במגוון מילויים, כי בואו, מה יכול להיות יותר ישראלי מלהזמין אוכל, שממולא בעוד אוכל?


בורקס חתוך מוגש בליווי ביצה, מלפפון חמוץ, טחינה, רסק עגבניות וחריף ב"בורקס עמיקם" בורקס זה לא רק אוכל. צילום: ליאור נויפלד

2. בורקס זה לא רק אוכל.

קופסת בורקסים היא דרך להגיד תודה למוסכניק שתיקן לך את האוטו ולא לקח כסף על העבודה, זו דרך להגיד "סליחה שאיחרתי, אבל הנה, בורקסים טריים, היידה חוזרים להיות חברים", בורקס הוא בילוי (בעיקר אם אתה יליד 1975-1990 באזור הקריות, בורקס היה עבורנו כל מה שיש לעשות עד גיל 18, ואחרי גיל 18 הדרך לסיים את הלילה עד שהגעת לגיל הזה שאתה תוהה לעצמך בקול רם, תוך נשנוש בורקס פטריות, "חלאס, כמה אפשר לגור בקריות").

3. בורקס זה עניין של תקופה.

בורקס פטריות, לאנשים שהבינו שאין דבר כזה להגיד על אוכל "למה שמו פה פטריות". בורקס תפוחי אדמה, לאנשים שאוהבים את החיים מחד אבל גם לא כל כך אוהבים אותם מאידך. בורקס בשר, שנבחר לא מזמן לאחד מ-7 פלאי תבל באוכל, לו רק היה כזה דירוג. בורקס פיצה, או בשמו השני "בורקס לא חוכמה", כי אין דבר שמכיל בצק, גבינה ורוטב עגבניות שהוא לא טעים וזה כולל פיצה מקפיצה שנשכחה בפריזר מהאייטיז וחוממה רק עכשיו. וכמובן בורקס גבינה, ממשלת האחדות של הבורקסים, בורקס שאם היה יוצא לבחירות היה מקבל יותר קולות מבשאר אסד האב בימיו הטובים, בורקס שמתאים לכל השעות, לכל העונות, לכל החיים.

4. בורקס זה שמחה.

לבורקס עמיקם התגלגלנו אחרי שאכלנו משהו אחר לגמרי כמה מאות מטרים ממנו, משהו שהיה הדבר הכי נורא שאוכל יכול להיות – בינוני. בלי נשמה, בלי אהבה, בלי המבט הזה שאתה רוצה מאוכל, מבט שכולו "סתום את הפה ותאכל אותי כבר, טיפשון". החלטנו שחייבים לסיים את הערב עם חיוך על הפנים, וקיבלנו כזה איך שנכנסנו מבחורה בשם נטלי, שאומרת שהיא סוגרת שם כבר 5 שנים. חמש שנות בורקס, זה כמו 25 שנות חיים רגילים. אני מאמין שהיא שמעה כבר 6,923 פעם את נאום ה"אני מהקריות במקור! את יודעת מה זה בורקס בשבילי????" אבל היא מנהלת איתנו שיחה כייפית על זה כאילו היא שמעה לראשונה את המילים "ברטו" או "העגלה".


7 בורקסים מונחים על משטח ב"בורקס עמיקם" בורקס זה טריות. צילום: ליאור נויפלד

5. בורקס זה טריות.

בורקס שיצא הרגע מהתנור ובורקס בן כמה שעות הם בכלל לא אותו מוצר. בורקס בן כמה שעות הוא אוכל לגיטימי לחלוטין, שלא יהיו טעויות, אבל בורקס שיצא מהתנור ממש עכשיו זה מאכל שמגישים בפואיה של גן עדן רגע לפני השיבוץ לענן הפרטי שלך. נטלי מוציאה מגש בורקס מהתנור, ואני מרגיש שעשיתי משהו אחד נכון בחיים – שהגעתי הרגע לפה.

6. ילדים הם כמו בורקס, השלישי הוא בדרך כלל טעות

אז הזמנו 2 קלאסיקות, אחד בורקס גבינה ואחד בורקס תפו"א עם פטריות, מוגשים בנדיבות עם עגבניות טריות מרוסקות, טחינה, ביצה, חריף ומלפלפון חמוץ (שהוא תמיד טעים יותר ממלפפון חמוץ). החוכמה היא לדאוג שכל ביס יהיה משולש – פגישה בין הבורקס, הביצה ולפחות אחד מהרטבים. ובדיוק כמו בהורות, חלקנו את שני הילדים, אני עזרתי לאשתי עם הגבינה, היא נתנה יד עם תפוחי האדמה והפטריות, ותוך 7 דקות, הצלחות ריקות.

7. אין דבר העומד בפני הבורקס

אני אחזור לפה. בוודאות. לא רק בגלל המנה, שהיה טעימה, טרייה, קלילה (בלי שמן בכלל!), מילוי טוב ונגיעה טיפה קראנצ'ית בבצק. ולא רק בגלל השירות, שהיה מזמין, כייפי, ביתי, מצחיק (!!!), מתעניין במידה ומשחרר בזמן הביס והלגימה של הקולה זכוכית שלצידו. אני אחזור כי זה בורקס, ולבורקס, לא משנה באיזה מילוי, אף פעם לא אומרים לא.

רוצים עוד בורקס? לרשימת כל המאפיות והקונדיטוריות שלנו >>

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
חג ״לפני המצות״ שמח!
נויפלד מציג: שישי לווינסקאי
אייל שני עושה גלידה, מה, לא נטעם?
באנו להגזים: המשתה המטורף של נויפלד
אמורה מיו, אהבה איטלקית
בירה שותים באהבה או שלא שותים בכלל
פוד טראק של שבת
נויפלד מסכם שנה (גם) קולינרית: 2023 כתפריט מורכב
מסעדת שף כשרה למהדרין? "פה כדי לעשות היסטוריה"
ג'אנק פוד כהלכתו - רובינזון קרוזינג חוגג
סיקור מסעדות ללא גלוטן - שוות במיוחד לחולי צליאק
מסעדות בשוק נתניה שאסור לפספס - מאת פז רובינזון