נגישות
נגישות

יום ירושלים 2022 – יום כיף בירושלים עם קרן קדוש

מה עושים בירושלים ומה אוכלים בה? קרן קדוש מ'קפה קדוש' המיתולוגי, לוקחת אתכם ליום כיף בירושלים שמבוסס על קולינריה משובחת. אה, כן, יש גם מה לראות!

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
אורלי בויום
תאריך פרסום: 23/05/2022, 13:50
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

לכבוד יום ירושלים שמתקיים ב- 29.5, קרן קדוש הקונדיטורית המצוינת של קפה קדוש, מוסד קולינרי ירושלמי אלמותי ממש, לוקחת אתכם ליום כיף בירושלים – יום שכולו מלא בקולינריה משובחת. קדוש מגלה לנו סודות מהקולינריה הירושלמית, ומשתפת אותנו בחמשת המסעדות שהיא הכי אוהבת בירושלים בגלל האוכל, הייחודיות והאווירה.

ירושלים - עיר בירה קולינרית

קפה קדוש כבר הפך מזמן כמקום עלייה לרגל, מהארץ והעולם, בשל קינוחיו הבלתי נשכחים בניצוחה של הקונדיטורית קרן קדוש ובעלה איציק קדוש. במקום תמצאו ויטרינת קינוחים שהיא לא פחות מתצוגת אופנה של מיטב העוגות, קרואסונים, פחזניות, אקלר, סברינה, מוצרט וכל העוגות שאתם יכולים לחלום עליהן וכן, זה המקום המושלם לעוף על קלוריות ולשחרר כל רסן כי כל הקינוחים כאן, כל אחד ואחד, שווה לכם ריצה על ההליכון או יומיים של צום 16/8! גם תחרות best of rest שלנו יודעת את זה ו'קדוש' מועמדת כמובן בתחרות Best of rest.

קרן נולדה בירושלים ואיציק הוא דור עשירי בעיר ושניהם אפשר לומר "מכורים" לעיר וגם תרמו להפיכתה למעוז קולינרי: "לפני 15 שנים נפגשנו עם ניר ברקת (ראש העיר לשעבר) ואמרנו לו - בוא נהפוך את ירושלים למקום שיש בו תיירות קולינרית", אומרת קדוש. "התעקשנו שיש לעיר הזו המון מה להציע, ושכדאי להאיר את הפינות היפות שיש כאן כי דווקא לירושלים יש אופי מאוד ברור והגיע הזמן לפרוץ את הגבולות הקולינריים של אוכל הפתיליות הנפלא. וזה באמת מה שקרה כאן, ירושלים הפכה עם השנים למעצמה קולינרית בפני עצמה".

קרן קדושקרן קדוש, צילום: אבישג שאר ישוב

מה מאפיין את האוכל הירושלמי? המבוא ליום הכיף הקולינרי שלכם

"בירושלים, באותו בניין גדלו כורדים, ספרדים, מרוקאים, אשכנזים, זו עיר חמה שתושביה גדלו עם דלתות פתוחות וסירים ושכנים שקופצים לאכול וכך האוכל התערבב. ישנה גם השפעה גדולה כאן מהמטבח הערבי שגדלנו לצידו ויחד אתו. וזה מה שקורה בעיר, כל הטעמים והעדות התערבבו ויצרו מטבח פיוז'ן מטורף ומיוחד ותוסיפי לזה את התעוזה שלנו. לירושלמים יש תעוזה והם לא מפחדים לשחק, לשנות מתכונים ומסורות, לקחת את האוכל המסורתי ולהוסיף פרשנות משלהם והם מעיזים להכניס הכל מהכל בלי לפחד. אז החיבור בין אוכל פתיליות מסורתי לאוכל ערבי ולכאן ועכשיו יוצר מסעדות מיוחדות ונפלאות וכך נוצרה בשנים האחרונות תיירות קולינרית של ממש", מסבירה קדוש.

המסעדות המומלצות בירושלים ע"פ קרן קדוש

קרן קדוש בחרה את חמשת המסעדות האהובות עליה והאטרקציות שליד – המסעדות הכי ירושלמיות והכי משפחתיות שהיא עצמה יושבת בהן בימי שישי בערב עם בני משפחתה. "בחרתי את המסעדות הכי יצירתיות וטעימות בעיניי, בהן אני יושבת לאכול בימי שישי עם כל המשפחה, כי אחרי שבוע עבודה אינטנסיבי בו אני נמצאת במטבח כל היום, שישי בערב הכי בא לי זה להתפנק על קולינריה מעולה ואווירה טובה".

צ'אקרה  - ביסטרו ים תיכוני עם סלט קיסר של מלכים

מסעדת שף ים תיכונית מצוינת בניצוחו של השף ערן פרץ המציגה את מיטב המטבח הים תיכוני וגינה נעימה לשבת בה בימי הקיץ ולספוג את הירושלמיות שבאוויר. התפריט כולל בשרים, דגים, פירות ים והכל בפרשנותו של פרץ. "קודם כל מדובר במקום יפה עם חצר יפהפייה, ביסטרו ירושלמי מעולה עם אוכל סופר, חומרי גלם טריים ומשובחים והטובים ביותר. מנות מומלצות מבחינתי: יש להם את סלט הקיסר הכי טעים בעולם, סביצ'ה טונה שתמיד תרצו לאכול וגלידת פיסטוק טעימה במיוחד". ואנחנו נוסיף – מסעדת צ'אקרה מתמודדת בתחרות best of rest, בקטגורית המסעדה הכי טובה מחוץ לתל אביב ואתם מוזמנים לחזק אותה.

מסעדת צ'אקרהצילום: מסעדת צ'אקרה

צ'אקרה. המלך ג'ורג' 41, ירושלים. 053-7104476

סאטיה  - נוף מושלם עם מנות מושלמות וטחנת רוח קורצת

סאטיה, שמשמעותה מסנסקריט היא "אמת", הוקמה ב- 2014 ע"י השף אילן גרוסי ולאחר כשנה חברו אליו שראבי וערן אבישי כמסעדה המציגה מטבח ירושלמי מדליק ומקורי העשיר בבשר, דגים, מנות צמחוניות וטבעוניות וקוקטיילים שירעננו לכם את הקיץ הירושלמי. "אילן גרוסי הוא זה שהפך את ירושלים לקולינרית! הוא ושותפיו חזרו מהמזרח הרחוק ועשו אוכל שמשלב את ההשפעות מהמזרח לאוכל הירושלמי האסלי עם תפריט מתחלף, מושקע ומעניין במיוחד. מומלץ במיוחד הכל אבל אני אוהבת את מנת הכבד הקצוץ שהוא הכי טעים בעולם, כרובית מטוגנת של פעם, קריספי דג בבוקצ'וי שהוא לא פחות ממושלם!".

סאטיה ,קרן היסוד 36, ירושלים. 02-6506808

סאטיהמרפסת סאטיהצילום: שאטרסטוק

מה באזור? המרפסת היפהפייה של סאטיה משקיפה על טחנת הרוח של משכנות שאננים, אז אם כבר משקיפה, בסיום הארוחה ממש חובה לעשות סיור רגלי במשכנות שאננים. אחרי הכל מדובר בשכונה היהודית הראשונה בירושלים שנבנתה מחוץ לחומות, היא ציורית, רומנטית ואם הגעתם בשקיעה אז אין כמו סלפי על רקע המשכנות - הכי ירושלים שיש. משם כדאי ללכת ברגל עד לימק"א עם מגדל הפעמונים המפורסם של המבנה שהוקם ב-1933. אם יתמזל מזלכם תוכלו לעלות למגדל ולקבל תצפית הורסת של ירושלמים.

מונא  - גאווה ירושלמית ומשובחת

מסעדת ביסטרו שף יוקרתית הממוקמת בלב ליבו של בית האומנים באחד המבנים הכי מרשימים שיש לעיר להציע עם תפריט עשיר במנות דגים, בשרים, פירות ים כשכל מנה שתבחרו היא פשוט מושלמת! "מסעדה שהיא גאווה ירושלמית! מעבר למיקום היפה של בית האומנים שזה המקום הכי ירושלמי שיש, השף מושיקו גמליאלי הוא גאון ירושלמי שמרוב שהצליח לו הוא העתיק את המסעדה גם לתל אביב. כל המנות אהובות עלי אבל הכי אהובות עלי הן: אנלוטי תירס, מנת שקדי עגל מופלאים והמינוט סטייק עם תפוחי אדמה, שלמות". המסעדה עליה מדברת קדוש נקראת בר 51, והיא אחת המסעדות המוערכות בתל אביב כיום. אם גם אתם אוהבים אותה, היכנסו להצביע עבורה בתחרות best of rest.

מסעדת מונאצילום: מונא

מונא. שמואל הנגיד 12, ירושלים, 053-9374871

ג'קו סטריט – המטבח הכורדי במלוא הדרו הירושלמי

ג'קו הוקם ע"י "ירושלמים טיפוסיים שאוהבים שמחת חיים", כפי שמגדירים עצמם ארבעת מקימי המקום – רפי רביבו, זכאי חוג'ה, אורי אברס, יותם ניסים, מסעדה על טהרת המטבח הכורדי עם השפעה ים תיכונית. ולא תתפלאו לשמוע, שגם היא, מתמודדת בתחרות best of rest, בקטגוריית המסעדה הכשרה הטובה ביותר בארץ.

"זו מסעדה שהשף בה, הגיע ממטבח כורדי מסורתי, למד את המטבח ולבסוף הביא את הלב שלו למסעדה עם אוכל מושלם ובלתי נשכח. הוא יצר שילוב מדהים של המטבח הכורדי עם מטבח ירושלמי עכשווי כשכל מנה מיוחדת בפני עצמה ואי אפשר להפסיק ולאכול! המומלצים שלי הם: רביולי חמוסטה שהוא ברא עם בצק רביולי והקובה חמוסטה הכורדי וכל המנות שכוללות ירקות המטופלים כאן בצורה יוצאת דופן ומקצועית".

כתובת: אגריפס 74, ירושלים, 02-581-7178

מה באזור?  לאחר ארוחה מופלאה קולינרית חובה לשוטט בשוק מחנה יהודה עם עשרות הדוכנים הצבעוניים והמרתקים, התבלינים, הירקות, הבוטיקים, שווה ואף חובה לשלוף את הנייד ולעשות סיור מצולם בעקבות הגרפיטי המהממים והצבעוניים הפזורים ברחבי השוק ושווים כל "קליק" שתעשו!

צילום: שאטרסטוק

מחניודה  - מקום עלייה לרגל לטעמים בלתי נשכחים

מי לא שמע על מחניודה שמזוהה באופן מידי עם השף אסף גרניט? אחת המסעדות הטובות בארץ שמאז הקמתה ב-2009 הפכה לשם דבר וחובה להזמין מקום מראש וכמה שיותר מראש כי אחרת..

מחניודה, היא כבר כמה שנים אחת מהמסעדות האהובות בארץ ואחת הטוענות החזקות לכתר בקטגוריית 'חביבת הקהל' בתחרות best of rest.

בתפריט תמצאו חלוקה לפי מחירים, בשרים, דגים, מאפים כמו קאדה לצד הפולנטה המפורסמת של גרניט - "אחת המסעדות האהובות עלי עם תפריט עדתי אקלקטי, השפעות עדתיות, חומרי גלם טריים ומובחרים של השוק ובכלל בכל המנות המוגשות כאן תמצאו טיפול מקצועי ונכון בחומרי הגלם ובירקות, כל המנות מצוינות ומורגש שהן נעשות עם כל כך הרבה תשומת לב וכבוד. המלצה שלי היא לעשות מה שאני עושה, ניגשת למלצר ומבקשת שיוציא לי מה שבא לו וכל מה שבא לו זה מה שיבוא לכם, באחריות!".

מה באזור? לאחר שוטטות במחנה יהודה שווה לכם לטייל בסמטאות של נחלאות המסתורית ומלאת ההיסטוריה, לפגוש דמויות ירושלמיות אסליות, לבקר בבורות המים והמחסנים הישנים שעדיין קיימים בשכונה ולחפש את עץ התות המפורסם משירו של יוסי בנאי שגדל בשכונה" אני חוזר אל השכונה אל עץ התות אל עפיפון אדום אדום קשור לחוט" (אני וסימון ומואיז הקטן, מילים: יוסי בנאי).

כתובת: בית יעקב 10, ירושלים, 02-533-3442

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
צ'אקרה בירושלים
053-7104476
סאטיה בירושלים
053-9366321
מחניודה בירושלים
053-9381555

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
המסעדות המומלצות לחורף 2024: מלחמה ומנות מנחמות
וולנטיין דיי 2024 – מסעדות מומלצות לדייט ראשון
דרום אדום 2024 דווקא השנה – המסעדות המומלצות
מסעדות שחוזרות לשגרה בצל הלחימה
מסעדות חדשות שנפתחו בזמן המלחמה
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
חג ״לפני המצות״ שמח!