נגישות
נגישות

מסלול תש"ח - טיול מושלם לכבוד יום ירושלים

צאו לחגוג את יום ירושלים במסלול תש"ח -מסע מהפנט בעקבות הלוחמים, שעובר מהר אדר דרך אנדרטת הצבי לבית הקברות הצבאי של קריית ענבים – מסלול שכולו נוסטלגיה וקולינריה במיטבה!

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
אורלי בויום
תאריך פרסום: 22/05/2022, 12:11
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מדור מיטיבי לסת של זאפ בשיתוף קק"ל מביא לכם את אחד המסלולים הכי מרגשים ומלאי מור"ק (מורשת קרב) שתמצאו בהרי ירושלים, מסלול עמוס נופים, סיפורים על קרבות מלחמת העצמאות והמאבק על הדרך לירושלים לצד נוף פראי של הרי ירושלים במיוחד ליום ההולדת ה - 55 לאיחוד העיר, כשהטבע שקט יותר ומאפשר לכם להתחבר אליו ולמסעדות המצוינות שבאזור הטיול. תטיילו, תספגו היסטוריה ותהנו מפיקניקים מנצחים!

מי אתה שביל תש"ח?

שביל תש"ח יוצא מהיישוב הר אדר דרך קריית ענבים ומסתיים בבית הקברות הצבאי של קריית ענבים – מקום בו קבורים רבים מלוחמי חטיבת הראל שנפלו במלחמת העצמאות. השביל הזה מהווה את אחד המקומות הכי נכונים לשמוע ולהכיר לעומק את סיפור הקרבות ההירואים של מלחמת העצמאות בדרך לירושלים אל מול הנופים המרהיבים של הרי ירושלים.

צילום: יעקב שקולניק, ארכיון הצילומים של קק"ל

מלה ביסטרו – ארוחת בוקר או בראנץ' מפנק ברגע של לפני הטיול

רגע לפני היציאה לטיול כדאי להתפנק על ארוחת בוקר או ברנאץ' במסעדה מהאגדות עם נוף קסום בעין כרם הציורית הזו. במקום תמצאו תפריט בוקר עמוס בכריכים מפנקים, פוקאצ'ות מהטאבון, וקרואסונים שיטיסו אתכם לצרפת בטעמם. תפריט הצהריים כולל מגוון רחב של סלטים, שקשוקת כבש בלתי נשכחת, פיצות מושלמות וסוגי בשרים משובחים. לארוחת בוקר מומלץ לקחת את בופה הבוקר של מלה ביסטרו הכולל: גבינות רכות, קשות, מטבלים, ירקות אנטי פסטי, סלטים, ריבות, לחמים, ביצים בהתאם למה שתבקשו – חביתה או שקשוקה, מיצים טבעיים וקפה במחיר הוגן של 88 ₪ לאדם. לאוכלי הצהריים מומלץ לפתוח בפולנטה פטריות או מנת שרימפס ובעיקריות לקחת את מנת שקדי העגל על שוק מחנה יהודה או את האנטריקוט ברוטב היין. ובכל מקרה לא לוותר על קינוח פאי הפקאן המושלם!

צילום: מלה ביסטרו

מלה ביסטרו, המעין 1, עין כרם ירושלים. 053-9424673

תכירו את הטוטמים המרשימים ומשלט הסנטוריום

אז מסתבר שגם בארצנו היפה יש טוטמים! בתחילת מסלול תש"ח תמצאו מקבץ פסלי עץ "טוטמים" שנעשו ע"י תושבי האזור וממנו יוצא שביל הליכה קצר המאפשר שוטטות בין הפסלים המרשימים ו'סלפי' מנצח! לאחר כמה עשרות מטרים פונים ימינה לדרך צדדית העוברת ביער אורנים דליל ומימין נמצא שלט המפנה אל "משלט הסנטוריום" הקרוי על שם בית ההבראה (סנטוריום) של קיבוץ מעלה החמישה הסמוך. מדובר במשלט שהוקם בתחילת מלחמת העצמאות ע"י חברי הקיבוצים קריית ענבים ומעלה החמישה ביחד עם לוחמי חטיבת פלמ"ח הראל. וקצת היסטוריה – במלחמת העצמאות - בליל 31-30 במאי 1948, בלמו לוחמי המשלט כוח ירדני שנועד לכבוש את הקיבוצים ולנתק את הדרך לירושלים. במלחמת ששת הימים האזור שימש כאחד מצירי הפריצה של כוחות צה"ל במגמה לכיבוש גבעת הרדאר, נבי סמואל וצפון ירושלים כאשר במוצב ניתן לראות שרידי תעלות קשר מדופנות בלוחות פח, ובונקר מחופה באבנים.

הבית של סלווה – טייק אווי מושלם לפיקניק מופלא וטעים בין הטוטמים!

למי מכם שטרם אכל ארוחת בוקר מומלץ לעשות פיקניק בין פסלי הטוטמים מה'טייק אווי' שלקחם מהבית של סלווה; בבית של סלווה תמצאו את מיטב המנות מהמטבח הערבי המסורתי עם שפע של תבשילים אותנטיים ונפלאים שמתאימים לעצירה קולינרית במסלול שלכם!

התפריט כולל מגוון של סלטים, תבשילים, מרקים ומנות בשר מצוינות אך הרכב הפיקניק המומלץ הוא לקחת: לחם טאבון ערבי אפוי במקום עם מזטים שונים – כמות הלחמים תלויה בכמות המטיילים כמובן, מיקס ממולאים הכולל: עלי גפן, חצילים קטנים, קישואים וכרוב, קובה סיניה, סלט פתוש וסלט ערבי קצוץ ולקינוח מעמולים ובקלאוות להמתיק את סיום הפיקניק.

צילום: הבית של סלווה

הבית של סלאווה, עין נקובא. 053-7103307

תצפית הר אדר ואנדרטת הצבי ישראל  - אחת האנדרטאות הכי יפות בארץ!

ממשלט הסנטוריום נמשיך דרומה אל אנדרטת הצבי ישראל בה ניצבת עמדת שמירה תלת-קומתית ועל גגה ניצב פסל מתכת של צבי בעל קרניים, אנדרטה לזכרו של חבר קריית ענבים, ישראל שפירא ז"ל, שנפל בעמדה זו במהלך התקפת הלגיון הערבי על יישובי הסביבה ב- 26 במאי 1948. ממשכים ללכת בשביל הפונה שמאלה לתך שביל צר היורד לקיבוץ קריית ענבים וממנו ניתן לראות את פסגת הר צובה. מכאן והלאה נלך בתך יער אורנים וברושים, ננשום את ריח היער המשכר ונתארגן לפיקניק משובח!

צילום: יעקב שקולניק, ארכיון הצילומים של קק"ל

אז מה אוכלים בטיול? בראסרי  - סיפורו של פיקניק יוקרתי ומשובח קולינרית

רגע לפני שעוזבים את היער כדאי לעצור בתוך עצי האורן, להוציא מפה ולאכול את הפיקניק שהרכבתם מבעוד מועד בברסארי שבעין כרם - אחד המקומות הכי נכונים ו'שיקים' להצטייד בהם לדרך או לחילופין לשבת לארוחה קלה לפני היציאה למסלול. במסעדה תמצאו מגוון של סלטים מוקפדים, מרקים, מנות של דגים, פירות ים, בשרים אל מול נופה עוצר הנשימה והמרהיב של עין כרם המדהימה. להרכב הפיקניק הכי מושלם קולינרית ויוקרתי מומלץ לקחת:  גבינת קממבר אפויה, פטה כבד, מאפה הבית כדי לאכול את המתבלים, רוסטביף סינטה וחציל חרוך, סלט פשוט עם קרוטונים, גבינת פטה וטחינה גולמית, סלסלת מאפים, קיגל ירושלמי מטורף ושניצלונים לדרך! באם בחרתם לשבת לארוחה של לפני מומלץ לשלב בעיקריות את מנת הנתח קצבים עם פולנטה וביצת עין או את סופריטו כבדי העוף הגאוני!

צילום: בראסרי

בראסרי, המעין 15, עין כרם. 053-5495116

אנדרטת זיכרון ללוחמי הפלמ"ח

לאחר הפיקניק ביער נמשיך לבית הקברות הצבאי של קריית ענבים כשהאלמנט הראשון שנראה הוא אנדרטת זיכרון ל- 418 לוחמי פלמ"ח הראל שחירפו נפשם למות בקרבות בירושלים, פרוזדור ירושלים והנגב. האנדרטה תוכננה ובוצעה ע"י הצייר מנחם שמי, שבנו אהרן (ג'ימי) היה בין הנופלים ועל קירותיה מונצחים המבצעים בהם השתתפו לוחמי החטיבה, באנדרטה עצמה יש חדר זיכרון הסגור במרבית ימות השנה. מהאנדרטה נסייר בבית הקברות הצבאי המטופח בו קבורים רבים מלוחמי חטיבת הראל שנפלו בקרבות בפרוזדור ירושלים.

ארוחת סוף מסלול מפנקת ליום עמוס רגשית

זה לא פשוט לספוג את כל סיפורי הגבורה והנופלים שלחמו בדרך לירושלים כדי שאנחנו נוכל לעבור בה בקלות ולסעוד נפשנו, לכן, בחרנו עבורכם שתי מסעדות שיספקו את הפינאלה ליום המרגש ועמוס החוויות שעבר עליכם.

אימפריאל רד – חגיגת סוף מסלול על קולינריה מגניבה

מדובר באחד הברים הכי מגניבים שיש להרי ירושלים להציע הנפתח כל יום בשעה 17:00 ומתאים בול לסיום הטיול על אלכוהול וקולינריה משובחים. במקום תמצאו סוגי סלטים בועטים שמתאימים בול להשתדך עם משקה טוב, כשמנה הארוחה המומלצת כולל לפתיחה – סלט סלקים כבושים עם לחם הבית וטרטר סינטה ובעיקריות סופלקי טלה קצוץ עם טחינה גולמית, תרד ועגבניות שרופות יחד עם אנטריקוט צלוי בגריל ומפנק! וכל הטוב הזה לצד אחד הקוקטיילים הטעימים שיש כאן כמו למשל ה-RUSTA CRUSTA - רום ג'מאקני מיושן, מריר וקרמלי בטעם שיסגור לכם יפה ובכייף את הטיול!

צילום: אימפריאל רד

אימפריאל רד, קריית ענבים (בתוך מלון כרמים). 053-4362892

מסעדת האני – ארוחת שחיתות על שווארמה לסיום יום תש"ח

מסעדת האני היא אופציה מפנקת במיוחד לסיום הטיול שלכם עם למעלה מ-40 שנות ניסיון בצפון וכעת גם באזור הטיול שלכם, תמצאו כאן תפריט עשיר ומשובח של דגים, סלטים טריים הנעשים במקום מדי יום, מאפים טריים הנאפים בטאבון ובשרים מכל סוג שרק פנטזתם במהלך הטיול. ארוחת המלכים שלכם כוללת את מגוון סלטי הבית ב'ריפיל' כי כמובן שאתם רעבים, מגוון שיפודים: כבש, עגל, עראיס לצד מנה של צלעות טלה ותוספות כמו צ'יפס טעים ומג'דרה כשברקע של הארוחה תרעיפו על עצמכם גלונים של לימונדה טעימה שתצנן אתכם לאחר היום החם. ולא לשכוח לקנח במלבי – לפחות אחד, הטעים והמתקתק של האני!

צילום: מסעדת האני

מסעדת האני, כביש השלום 29, אבו גוש. 053-6853425

רוצים לדעת עוד על המסלול? איך מגיעים, איך נוסעים, מה רואים? לחצו כאן, וצאו לדרך!

**חלק מהמסעדות המופיעות בכתבה הינן לקוחות rest, אך נבחרו ללא שיקולים מסחריים

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
מלה ביסטרו בירושלים
053-9424673
בראסרי  בירושלים
053-5495116
אימפריאל רד בקריית ענבים
053-4362892
מסעדת האני אבו גוש באבו גוש
הזמנת שולחן
053-6853425

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
המסעדות המומלצות לחורף 2024: מלחמה ומנות מנחמות
וולנטיין דיי 2024 – מסעדות מומלצות לדייט ראשון
דרום אדום 2024 דווקא השנה – המסעדות המומלצות
מסעדות שחוזרות לשגרה בצל הלחימה
מסעדות חדשות שנפתחו בזמן המלחמה
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
חג ״לפני המצות״ שמח!