נגישות
נגישות

המסעדה הבאה – סין פינת תאילנד

הבוחשת בקדרה מסכמת את 'המסעדה הבאה' השבוע ושולחת אותנו למזרח הקסום, החל בעלילותיה של לי מלילי בתאי טה, פינת סין הנחשקת ועד המתמודדים הבולטים באודישנים

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
הבוחשת בקדרה
הבוחשת בקדרה
תאריך פרסום: 01/02/2022, 11:26
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

חדש בזאפ רסט, מדור דעה על תוכניות אוכל מהטלוויזיה. בכל שבוע, "הבוחשת בקדרה" תבחוש רשמים על הפרק האחרון של "המסעדה הבאה", תזכיר לכולנו שריאליטי קולינריה הוא לא פחות על אנשים מאשר על אוכל, ובעיקר תעשה סדר בבלאגן.

שבוע מסעיר עבר עלינו ועל מתמודדי 'המסעדה הבאה'. החל מייסורי הפתיחה, למידה בדרך הקשה ועד לאודישנים מלאים בתשוקת עשייה וחלומות, שחלקם מתנפצים כמו צלחת בבר-מצווה יוונית, כמו בילדותה של איילת נחמיאס ורבין, ועד לפסגת ההגשמה הזוגית של בני הזוג האכילים שחר ואורן. אבל בואו נתחיל מההתחלה.

פולואפ – מה עלה בגורלה של ׳תאי טה׳?

האם לי צריכה לפתוח מסעדה, איך היא תתפקד בממלכת ה׳בון׳, מה אומר הקאובוי השחור ולמה אנחנו סולחים על כל הקשיים ומחזיקים אצבעות לגמר?

הפולואפ על מסעדת ׳תאי טה׳ של לי פטדי מלילי, לא היה מבייש רומן רוסי עב כרס הכולל בתוכו דרמה, טרגדיה ושלל מחוות רומנטיות. מסרוויס כושל ולקוחות מיובשים מרעב, ועד למשקיעים המרוצים מהשקעתם וקונסולית שמרגישה ממש כמו בבית, קבלו את רגעי השיא של פרק ה׳פולו אפ׳ של ׳המסעדה הבאה׳ שלא השאיר אף עין יבשה וגם לא את שלנו, טובעים יחד עם לי בערימות של בון, על טישו ושוקו מנחם.

תאי טה. צילום אוהד קב

12 שעות לפתיחת הסרוויס – השלב הרומנטי של הערב

כדי לעבור לשלב הגמר של התכנית, על זוכה הפרק לצבור 75 נקודות במהלך השבוע בו המסעדה פועלת, כאשר הניקוד מורכב מחוות דעתם של השופטים, הסועדים, המשקיעים ומבקר המסעדות יונתן רושפלד. הפרק התחיל 12 שעות לפני פתיחת הסרוויס, במטבח מסתובבים לי מלילי, הבעל שלה, עובדים נוספים וגם אסף גרניט, לבוש בבגדים מהבר מצווה. לי לחוצה מהציונים שבאופק אך מתעשתת מהר ונותנת הנחיות מדויקות לעובדים ולבעל, כשתוך כדי היא מוצאת גם זמן לספר לגרניט את סיפור ההכרות שלה עם או פטדי, בעלה. השניים הכירו כשלי הייתה בת 17 בלבד והוא בן 31, הרומן התנהל מאחורי גבו של אביה, שלדבריה של לי, אילו היה תופס אותם היה עושה מאו מסמאן קארי. לכן, השניים ברחו ונישאו בסתר, ולי ניתקה את הקשר עם אביה. רק בשלב מאוחר יותר האב סלח לבתו האהובה, הקשר החזק שביניהם ניצח והנישואים אושרו.

הקאובוי השחור והמקל המפתיע – ביקורת המבקר

ממש כמו בכל מערבון הגיע אלינו הקאובוי השחור, השף הקשוח יונתן רושפלד בלבוש התפור לו מבטן ולידה, חמוש בטעם מעודן ופאסון של שריף מקומי. רושפלד פירגן לתפריט ואמר שהוא קצר וברור עם מנות שלא ראה בארץ – טרי וחריף עם עשבים ובוטנים, והחליט כי לי תרכיב לו בעצמה את הארוחה. לי הכינה לו את בחירת ליבה, מנות של מיאנג קם – דג לברק, סלט פפאיה ומרק טום סף נאה – מרק בשר כפרי, מבושל עם שורשים ועשבי תיבול בתוספת אורז לבן. בתחילה רושפלד נראה מאוכזב שאין צ׳ופסטיקס, כמו ילד שלא קיבל בלון בלונה-פארק, אך האכזבה פינתה את מקומה לתדהמה מהטעם של המנה, והוא אף אמר ׳זו מנה שתעשה צרות למתמודדים האחרים...״. הקאובוי פחות התלהב מהמנה השנייה – טאם טהט, אך שיבח את הקרש או בשמו האחר, את הבשר המיובש, שאדם מערבי לא יכול או אמור לאכול, אז למה שנאכל?

שורה תחתונה – רושפלד אהב, אמר שהאוכל פנטסטי ומקורי, טעים ומרתק, והעניק ללי את הציון 9.5.

צילום: תאי טהמנה בתאי טה. צילום: תאי טה

ביקורת הלקוחות – מקארי קר ועד שלמות

לקוחות רבים נכנסו למסעדה ועשו את עצמם כלא שמים לב למצלמה, ההזמנות זרמו והבונים החלו להצטבר במטבח. היו תלונות על קארי קר, מנות שיצאו באיחור, לקוחות שחיכו 45 דקות, מנות עיקריות שהגיעו עוד לפני המנות הראשונות, והיה את אסף שדחק. בסופו של דבר הגיעה הדרמה הגדולה ואסף הורה על סגירת הדלתות. הלקוחות העניקו ציון של 65, ואסף נימק את הציון הנמוך בקצב הוצאת המנות אך לא באיכותן. כשלי העניקה לו מגוון קלישאות של ספרי מתנה על כישלון ותקומה, אסף עבר למישור הפרקטי, לימד אותה על עולמו של הבון, ובעיקר הציע לה להתערבב בין הסועדים. ואכן בסרוויס הבא הגורל השתנה, לפתע הכל עבד חלק, המנות יצאו בזמן ובטעם המדויק, ואפילו שגרירת תאילנד והקונסולית סעדו את ליבן וטענו שהאוכל ממש כמו בבית בתאילנד. לבסוף, לי קיבלה מהסועדים ציון מעולה של 48 נקודות.

ומה אומרים המשקיעים?

את המשקיעים, הלא הם ליאון אביגד וניר ויצמן, אפשר לזהות כמשקיעים מקילומטרים – יש להם פאסון והליכה של בעלי הבית והם מתדיינים ביניהם כאנשי עסקים ממולחים שעומדים בראש מלונות בראון, עד כמה כדאי להמר על לי. השניים אף מראיינים אותה למהדורה המרכזית כדי לבחון האם ולמה היא מוכנה לעמוד בראשה של מסעדה, ולי עונה תשובות מנוסחות היישר מהטלפרומטר (לא באמת). המשקיעים מרוצים מהאוכל, הטעם והנראות, ומעניקים לה ציון של 8.5, למרות שליאון נראה מעט מוטרד מההימור.

גמישות היא שם המשחק – על החלטת השופטים

מושיק ושטרית היו ה׳שמשון ויובב׳ של הפרק, עם מעשה הקונדס בו מושיק הזמין מרק בשר אקסטרה חריף ולעומתו שטרית הזמין נאם טוק בלי חריף. לי גילתה חוסר גמישות בכך שסירבה לשנות את מידת החריפות של הלקוח ורק כששטרית התערב בסיטואציה המביכה, לי הסכימה להוציא אלתור של בשר נא, שלא ממש צלח את תגובתו של שטרית המאוכזב. בסופו של דבר, בעקבות הסרוויס המשופר, השופטים הכריעו לטובת לי והיא עברה שלב. מושיק אמר, ׳מסעדנות זה כמו ג׳ונגל – צריך לדעת לנהל צוות׳ ואמר שעוד ׳אין לה את זה׳ אבל האוכל נפלא, והעביר אותה הלאה עם 10 נקודות, שטרית אמר שהוא לא סולח לה על הרבה כשלים שהיו בסרוויסים השונים, אבל ׳אני אוהב אנשים שהם אנשים של אנשים׳ ושיבח אותה על כמות האהבה של אנשים כלפיה בשל הכריזמה הבלתי נדלית שלה, והעביר אותה עם 10 נקודות נוספות.

לפתע התרחשה דרמה סוחטת דמעות, גרניט לא העביר אותה בגלל חוסר היכולת שלה לנהל מסעדה, וכולם וגם אנחנו, חיכינו לרוסו שתעזור לנו להתגבר על הרגע המעיק הזה שחונק בגרון. רוסו, אולי בשל השראת חליפת הפסים ההורסת – מבהירה ללי שלא פותחים מסעדה על השתדלות, שמסעדן צריך להבין איך להגיש אוכל מסובך כי אחרת הכל מתמוטט מול העיניים, ומשבחת אותה על ההתאוששות המהירה שלה והתפקוד שלה, ׳הכשרת את כולם, גייסת את הצוות והסברת ללקוחות איך לאכול, כל הצוות ידע להסביר איך אוכלים את זה׳ והעבירה את לי עם 10 נקודות נוספות.

שורה תחתונה – מי מכם שהזדרז והזמין מקום ב׳זאפ רסט׳ זכה לאכול במסעדת ׳תאי טה׳ אוכל ייחודי שאין בשום מקום אחר בארץ, אז אם פספסתם את לי, אולי תצליחו להזמין ל׳פינת סין׳ המסעדה המנצחת של הפרק הבא. מוכנים? קבלו.

פינת סין –  המסעדה שחייבת להיות הפינה של כולנו!

מה הייתה המנה הכי מפתיעה? איזה קונספט הכי הגניב ולמה אתם ממש חייבים לפתוח ׳זאפ רסט׳ וללכת ל׳פינת סין׳ - המסעדה והזוגיות הכי טעימה שיש. אנחנו כבר התאהבנו, עכשיו תורכם.

ארבע דלתות, ארבע מסעדות, ארבעה שופטים וארבעה קונספטים שונים – קבלו את איש הדגים ׳דיגי סטאר׳ החתיך, חברת הכנסת שעושה סלוניקי בצלחת, הרווקה האנרגטית שמחפשת את המתכון המושלם לאהבת נצח ואת הזוג הכי רומנטי ושווה שראיתם כאן על המרקע - צוות דיילי האוויר אורן ושחר, שניצחו את הפרק עם מסעדת ׳פינת סין׳ – קונספט של מסעדה סינית מתוחכמת המחברת בין מזרח למערב. השניים קיבלו את ארבעת קולות השופטים לאחר שהציגו שילוב מנצח של מנות מקוריות ומודרניות, חיוך שכל מאותגרי השיניים מתקנאים בו, אהבה וסינרגיה מטורפת ובעיקר ים של עדינות וטעמים. ולכם יש בדיוק שבוע לטעום את כל התשוקה הזו דרך הקולינריה שלהם. זאפ... וזה שלכם!

מסעדת פינת סין, המנצחת של הערב. צילום: אוהב קב

על הקולינרים - המתמודדים שרוצים להגשים חלום

מי התחילה עם אסף? מי היה הפייבוריט של שטרית? ולמה רוסו כל כך מתחברת לפרסה?

אוכל ביתי סלוניקאי, מסעדת דגים, מסעדת טינדר ומסעדה סינית, כי בפרק הזה לכל משתתף ומשתתפת, היה את השילוב המנצח הזה שבין תעוזה לרגש, גם אם לעיתים האוכל היה פחות טעים. גם הפעם, הפרק השני של סדרת הריאליטי ׳המסעדה הבאה׳ נפתח בהליכה מהוססת ומבוישת של ארבעת השופטים, שנראו כמו חבורת תיירים שאיבדו את המדריך ומצאו עצמם בקסבה של שכם, אך שמאחורי ארבעת הדלתות, פגשו בזה אחר זה את מתחרי הפרק שניסו להתחרות על ליבם וקיבתם:

לימור טאובה, פצצת אנרגיה בת 27 שמחפשת את אהבת חייה בין הסירים והציעה את ׳טאובה׳ - שם שמשמעו יונים בגרמנית, מסעדת היכרויות שתהפוך סטוץ לזוגיות בזכות אוכל מגניב וסקסי.

איילון חג׳ג׳, 25, שאפתן אך צנוע שרוצה לפתוח קונספט חדש של מסעדת דגים בשם ׳דיגי׳, שתעשה לנו קיצי בשם אהבת הדגים, עם מנות טעימות אך לא ממש מחדשות כמו פסטה עם סלמון.

צילום: אוהד קבאיילון חג'ג' ומסעדת דיגי. צילום: אוהד קב

חברת הכנסת לשעבר איילת נחמיאס-ורבין שרוצה לפתוח מסעדה יוונית סלוניקאית בשם פרסה & מטיאס עוד בקדנציה הזו, ולהביא את סלוניקי לנהלל עם קציצות פרסה ומאפה פילו מתפצפץ. מסעדת ׳פינת סין׳ של הזוג הבלתי מעורער שחר ואורן שגורם לנו, הצופים, ללכת לטיפול זוגי רק כדי להיות כמו הזוג הזה, או פשוט לאמץ את שניהם, ככה כמו שהם, על גינוני הנימוסים שלהם - שחר יבשל אוכל סיני, ואורן יהיה אמון על הקינוחים (אנחנו על הכלים).

פלמבה - על התנהלות המתמודדים בפרק – ההיבריס של טאובה, דיגי השרמנטי והזוגיות שצובטת

המנצחים שלנו הפרק הם שחר ואורן, עמי ותמי של עולם המסעדנות, עם הליכות ונימוסים בלתי פוסקים, משל היגרו לפני דקה מאירופה לישראל. הם אדיבים, נעימים זה לזה ולנו, משלימים זה את זה, מבשלים בסינרגיה ומכילים אחד את השני כמו זוג היונים שטאובה חולמת לשדך ולמצוא בעצמה. לעומתם, טאובה מתנהלת בצורה הכי הפוכה לנימוס ואיפוק, כשהיא מרעיפה על עצמה מחמאות, מפסיקה את הסיפור של עצמה באמירה שזה שטויות, ומשוטטת בין המילים כמו רווק משועמם בטינדר. החטא העיקרי של טאובה הוא ההיבריס המוגזם שלה כשהיא מתווכחת ומנסה לשכנע את גרניט הלא משוכנע מראש, למה דווקא היא מתאימה לפתוח מסעדה, והיא אף מגדילה לעשות ואומרת להם ׳סמכו עלי, אני אגייס שף טוב׳. טאובה התבלבלה וחשבה שמדובר בריאליטי ׳הכרישים׳ בו העיקר זה מיזם חדשני, עד שגרניט הראה לה מי כאן הכריש האמיתי, והעמיד אותה על מקומה – 20% של אוכל טוב זה יותר מ-80% של קונספט!

דיגי היה שרמנטי ומתוק עם ניצוץ של חדוות בישול בעיניים ובלי יומרה גבוהה מדי, יעיל, מדויק וצנוע עם ניחוח של בוסריות מאופקת או כדברי רוסו ״יש בך חומר... צריך עוד קצת להתבשל בתוך עצמך״. איילת הייתה נעימה ונוגעת ללב, או כפי שגרניט מתאר את המאכלים שלה ״לא היה מספיק שמן, רך ולא מספיק אפוי״ ועמדה בגבורה מול דברי גרניט, שפסק כי עליה להסתפק באירוח ביתי ולא לפתוח מסעדה, שזה ממש כמו להגיד לזמרת שתסתפק בשירת מקלחת.

הקונספט הכי מגניב

הקונספט המגניב ביותר בפרק הזה הוא ללא ספק זה של טאובה – מסעדת טינדר באווירה של קוקטייל בר, שנועדה להיכרויות עם אפליקציה וצ׳יפים מאחוריה, כשמטרת העל של המסעדה זה היכרויות שסביבן אוכל סקסי וחושני, כאשר בכל יום ההיכרויות מסוג אחר, גילאי 25-30, גייז, ואפילו אלמנים ואלמנות. יתר הקונספטים לא הפילו אותנו והיו די צפויים – מסעדת דגים כבר ראינו, מסעדות יווניות דגמנו, וכן, גם אוכל סיני טעמנו, כולל עוף ואננס ועד לטעמים ממחוזותיה הרחוקים של סין, אלא שלפחות ׳פינת סין׳ מחדשת בשילוב טעמים של מזרח למערב – סיפור אהבה בין שתי תרבויות שתוצאתו אוכל שונה ומסקרן.

טאובה. צילום: אוהד קבטאובה. צילום: אוהד קב

Plat du jour  - המנה הכי שווה

המנה המנצחת של הפרק היא ללא ספק הקינוח של אורן, שעשה טייקאוף סיני לסינבון המוכר: בצק בריוש עם שומשום שחור טחון וחמאה על רוטב מאצ׳ה ותה ירוק מיובש, שהוגש עם טוויל בטעם שומשום שחור עם מיץ תפוזים. זו הייתה מנה יפהפייה וטעימה שכבשה את השופטים, בהשפעתה רוסו אמרה להם כמה שהיא אוהבת אותם, ׳הכל נמצא בצלחת הזו והמפגש ביניכם הוא מפגש טעמים שלא טעמתי אף פעם״ סיכמה רוסו את שלמות המנה ואת ניצחון הזוגיות. במקום השני, יש מאבק צמוד בין קציצות הפרסה של איילת לדג של דיגי, כמנות שהיו טעימות אך לא גרמו לשופטים ללקק את הצלחת ולהגניב שאריות לכיס. במקום האחרון נמצאת המנה של טאובה, הארנצ׳יני המבולגן שהותיר את גרניט עם מבע של חוסר חשק, כאשר רק מושיק פרגן על המנה, כנראה בשל רעב קיצוני.

צילום: אוהב קבהקינוח של אורן מפינת סין. צילום: אוהד קב

הסיפורים המרגשים של הפרק

לכל מתמודדי הפרק היה סיפור מרגש שהוכיח לכולנו, פעם נוספת, כמה אוכל מחובר לנשמה ואיך מאחורי כל שף יש עולם ומלואו של חוויות, רגש וכאב. טאובה סיפרה על התפנית שחלה בחייה, היא הייתה אמורה להתחתן עם בחיר ליבה, אך בשל מות אביה שלושה ימים לפני החתונה, היא החליטה לבטל הכל ולעשות ׳חישוב מסלול מחדש׳. סיפור של אישה חזקה שהעזה לחרוג מהתלם, לחפש את מי שהיא, והפכה ליזמית נהדרת, גם אם התכנית הזו לא תפורה לכישוריה. דיגי סיפר בהתרגשות על כמה עולם הדגים חי ובוער בנשמתו, על איך נער בן 17 העז לצאת מהפריפריה לעיר הגדולה תל אביב ולעבוד במסעדות שף כדי ללמוד את העולם הזה. אין ספק שזה בוער בעצמותיו ועוד נשמע עליו, כפי שארבעם השופטים מנבאים. איילת ספרה בהתרגשות על שתי הסבתות שלה (ז״ל) והשפעתן הקולינרית עליה, אחת מהן הלא היא שרה שטרן, שייסדה את קפה תמר המיתולוגי ב-1941 שזכרונה סיפק לנו נוסטלגיה לימים יפים יותר עם ריח של בצק פילו וביצה קשה. כמובן, הזוג המלכותי אורן ושחר שידרו אהבה הדדית שמנצחת כל סופרלטיב וציניות, סיפרו איך הכירו בצבא, שם התגנבו אחד לחדרו של השני ומאז הם כבר עשור ביחד וכולנו קנאה.

צילום: אוהד קבהרומנטיקנים, אורן ושחר מפינת סין. צילום: אוהב קב

על העיצוב הקולע

המקום הראשון על עיצוב לא פחות ממושלם שמור לטאובה, שהפליאה להזכיר לנו את עליסה בארץ הפלאות, או משהו בסגנון הזה, עם ריבוי של ארנבים מהממים שתפורים בול לסלון שלי, רצפה מושלמת של ריבועים שחור לבן ותחושה של חושניות ועדכניות באוויר, כמה חבל שהמנות לא תאמו את העיצוב הנפלא הזה, אולי אם היה גם כובען מטורף זה היה מטריף את העסק.

גם העיצוב היווני של מסעדת פרסה & מטיאס היה מקסים והחזיר אותי לסלוניקי, עם גוונים של כחול נגד עין הרע, פריטי ווינטג' ואווירה מחממת את הלב, תחושה של בית יווני עוטף ומפנק בדיוק כמו איילת. שני העיצובים האחרים, של דיגי והרומנטיקנים, לא העיפו אותנו ויש תחושה שכדאי להם להכניס לתמונה מעצב או מעצבת פאשניסטים שיתנו קצת טוויסט לעלילה.

צילום: אוהד קבפרסה & מטיאס. צילום: אוהד קב

מיהו שופט היום?

שטרית הגדיל לעשות כשחשף את הסיפור האישי והמרגש שלו בפני דיגי. הוא סיפר על ההחלטה והאומץ הראשוני שהיו לו לפתיחת המסעדה הראשונה שלו, כולל הפחד הגדול ממושיק שהגיע למסעדה וחשק ביין שלא היה בנמצא. זה תמיד נחמד לשמוע סיפור נוסטלגי ואינפורמטיבי על שף גדול כמו שטרית ולדמיין איך גם הוא, למרות ניסיונו והצלחותיו, התבשל על פלמבה בחששות של טירון. למושיק מגיע פרס ׳חולצת השוס׳ בגלל חולצת הארנב ההורסת שלו, שילוב של גולגולת וארנב מתוקי שנראה כאילו לקוח מעיצוב המסעדה של טאובה. רוסו, כהרגלה, הייתה חדה אך אצילית עם חליפה הורסת ומשפטים מדויקים שאפילו הבמאי בקונטרול לא יוכל לשלוף.  גרניט היה חד כדרכו ואף הניף את המאכלת על ראשה של איילת, כשאמר שהיא לא אמורה לפתוח מסעדה כי זה יהרוס לה את חדוות הבישול, אחד המשפטים הכי מסרסים שאפשר לומר לבשלן או לכל מתמודד באשר הוא.

תעמדו בפינה הנכונה!

יש לכם פחות משבוע ללכת ל׳פינת סין׳, המסעדה המנצחת של אורן ושחר המציגה את התמהיל הנכון בין אוכל לתשוקה, בין מזרח למערב, בין טעמים מוכרים ואחרים. אז אם בא לכם לטעום מנות וקינוחים ממחוזות רחוקים וקרובים גם יחד, מסין ומכאן, תעשו זאפ רסט ואולי תקבלו מקום בפינה הכי שווה בתל אביב, פינת סין.

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תאי טה- מסעדה תאילנדית כפרית בתל אביב
פינת סין- מסעדה סינית מודרנית בתל אביב

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של הבוחשת בקדרה

העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
אוטו אוכל VIP -  גמר מיותר לקונספט נהדר
המטבח המנצח VIP - רגש מתפרץ ואנשים מיותרים
שום, פלפל ושמן זית - הבוחשת מזילה דמעה בפרק הראשון
המטבח המנצח VIP– כשסיגרים ממרקש מנצחים קרמבו מקשקש
'הבוחשת' בוחשת בבית אח הגדול –  נחמד זה לא יהיה
גמר הקינוח המושלם – הקיבוץ מול האסתטיקה הסובייטית
צילום מסך "קשת 12"
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות