נגישות
נגישות

ביקורת מסעדות: הבטן מלאה וגם הלב בקפה שלוה

כשהולכים למסעדה טובה, יוצאים בתחושת שובע וסיפוק מהאוכל, אבל כאן קרה קסם שמילא לנו גם את הלב והנשמה, יצאנו שבעים ומרוצים אך תחושת הסיפוק הגיעה ממקומות אחרים. ספוילר: הסיפור של המקום סובב סביב עובדים בעלי מוגבלויות עם כישורים לפחות כמו שלנו

המלצות קולינריות חדשות מהצלחת
עמית ביבר
עמית ביבר
תאריך פרסום: 09/05/2021, 0:00 תאריך עדכון: 09/05/2021, 12:59
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

כששמענו את הסיפור מאחורי קפה שלוה הבנו שמדובר במשהו גדול, היינו מוכרחים למצוא סיבה טובה להגיע מתל אביב עד לירושלים בשביל לחנוך את המקום. מי שלא מכיר ולא שמע, מדובר במסעדה טובה ומוצלחת, אבל הזרקורים כאן הם לא בהכרח על המנות, אלא על העובדים, בוגרי עמותת שלוה, ארגון שמוקדש כולו למען בעלי מוגבלויות ושילובם בחברה.

 מוקפד ומרגש כאחד. צילום: באדיבות המקום

אז מצאנו סיבה מעולה לשמור מקומות במסעדה, חגיגות יום הולדת עגול. ארזנו את עצמנו ונסענו לקפה המדובר. כבר כשהגענו למתחם שלוה הבנו את העוצמות של המקום. בטלו את כל מה שאתם חושבים, אין כאן דרמה, הכול קליל, שקט, נעים, צבעוני ושמח, אבל עוצמתי ומרגש יחד.

עולים לבירה? מסעדות מומלצות בירושלים

בואו נדבר על האוכל
קודם כל, בואו נדבר תכל'ס, כי בסופו של דבר באנו לאכול ולחגוג אירוע יום הולדת. אז בשורה התחתונה האוכל היה מעולה, התפנקנו על כל מנה אפשרית והכל היה פשוט מוצלח. המנות מכבדות ומשביעות, האווירה במסעדה נעימה ואפילו רגילה בקטע טוב, הכול מתנהל באופן מופתי ומתקתק, המנות הגיעו בזמן והשירות היה אדיב ועם חיוך.

 סלט עשיר מכל הלב של שלוה. צילום: באדיבות המקום

הזמנו לראשונות סלט שלוה, שהיה מטריף, עם סלקים, אגוזים, חסות וגבינת עזים, היו גם מנת ברוסקטה עם טונה צרובה וביצת שליו, סביח מפורק טעים בטירוף, וממולאים על ציזיקי.
לעיקריות הזמנו ניוקי סלמון שהיה מעולה, טורטליני בשמנת, ניוקי עם אספרגוס וערמונים ופיצה. פלא שיצאנו מפוצצים? כנראה שלא, אבל פלא שלא השארנו פירור בצלחת? בהחלט! ולקינוח (שגם אותו העלמנו ברגע) לקחנו עוגת אלפחורס חמה בציפוי שוקולד מריר עם גלידה וניל בצד.

המיקום, הרעיון והאווירה
המתחם בן 12 קומות, מכיל 1,200 חניכי עמותה בכל הגילאים, יש להם שם פשוט הכול, ממלכה קטנה, כולל חדר כושר, בריכה טיפולית, אודיטוריום ופסיליטיז שאנחנו יכולים רק לחלום עליהם.

המסעדה פועלת בזכות עצמה ולא מתרומות העמותה ומוכיחה שאפשר להרוויח גם ככה. בוגרי העמותה עוברים שם הכשרות, קורסי בישול ובעצם, הכול! ומשם ממשיכים לעולם הגדול וטורפים אותו בחיוך ובהצלחה.

 הצצה לעולם מופלא של שילוב וקולינריה. צילום: באדיבות המקום

מילת המפתח "שילוב"
מתנו על התלבושות של עובדי המסעדה שכתוב להם "שילוב" על החולצה בענק, זה לא מקרי זו גם מטרת העמותה, לאפשר שילוב מלא ואמיתי של בעלי מוגבלויות בחברה, כמו גם מטרת בית הקפה שהיא להכשיר אותם לעבודות בחוץ בתחום המסעדנות.

הקסם הוא שהרגשנו שאנחנו אלו שמשתלבים בחברה שלהם, בקלות ובכיף, לא היה אף הבדל בין עובד אחד לאחר, או בין סועד אחד לאחר. הכול עבד מעולה, היה מצוין והרגיש נכון. לא צריך יותר מכמה דקות במסעדה כדי להבין כמה אהבה ותמיכה יש בין צוות העובדים, בין העובדים לצוות ההנהלה ובין אנשי המסעדה לסועדים.

 כל מנה פה היא סיבה למסיבה. צילום: באדיבות המקום

אל תחפשו כמונו את הסיבה למסיבה
תעשו לעצמכם טובה ופשוט תגיעו ותבינו, אל תחפשו כמונו תירוץ בדמות יום הולדת עגול. תקפצו לבקר כדי לחגוג עם המשפחה, תגיעו לארוחה רומנטית זוגית ואפילו סתם לארוחת ערב קצת שונה.

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
קפה שלוה בירושלים
053-9375394

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של עמית ביבר

איפה אוכלים את הסטייק המושלם בצפון?
קרניבורים אתם כאן? מסעדות בשר מומלצות בצפון
אוכל ביתי מומלץ: תרגישו בבית ותאכלו משהו!
פחמימה של נחמה: כאן תמצאו את המאפה המושלם
ככה פותחים בוקר: ארוחות בוקר משביעות ועשירות
חגיגה טעימה: הכרם - מסעדה לאירועים
חגיגה טעימה: הכרם - מסעדה לאירועים
מצאנו לכם ארבע מסעדות שף כשרות ושוות!
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח