נגישות
נגישות

המסעדות חוזרות: המסעדנים מתרגשים ומתכוננים

יום ראשון הגדול כאן ואיתו המסעדות שנפתחות סוף סוף לקהל הרחב - איך ייראו החיים על פי שגרת התו הירוק? שוחחנו עם כמה מסעדנים שניצלו את הסגר הארוך לשיפוץ המקום וכעת נרגשים לפתוח, למרות האתגרים שניצבים בעקבות ההנחיות החדשות

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
עמית ביבר
עמית ביבר
תאריך פרסום: 07/03/2021, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

היום הגדול בהחלט כאן – היום, יום ראשון (7.3) המסעדות חוזרות לפעול תחת הנחיות מחמירות, בהתאם לתו הירוק ובלי להכניס ילדים לשטח המסעדה. עם כל ההתרגשות וכמעט לאחר שנה שאנשי הקולינריה ראו את המנות יוצאות רק בתוך שקיות קרטון, סוף סוף הם חוזרים לסדר תצוגת צילחות מרהיבה, להגיש באהבה וליהנות מנוכחות הסועדים.

 נא לא לארוז! מסעדת בי פי חיפה. צילום: באדיבות המקום

תפסנו כמה מסעדנים לשיחה, הם סיפרו על האתגרים שההנחיות הציבו בפניהם, על הציפיות, על החששות ובעיקר, פיזרו המון אופטימיות שכוללת חלומות שנשמעו ריאליים על עתיד ללא קורונה בכלל.

המסעדות נפתחות: איך זה הולך לעבוד?
בואו לאכול: מסעדות חדשות בקורונה

איך מתכוננים לחזרה לשגרה? החל מהכנת המקום ועד הקושי בגיוס עובדים
במסגרת ההכנות, דודו ממסעדת בשרים 206 בתל אביב סיפר לנו על ההחלטה לנצל את ימי הסגר לשיפוץ המקום החל מהפרקט ועד צביעת הקירות. "אנחנו משפצים, צובעים, מסדרים, מתחילים לגייס עובדים חדשים ומנסים להחזיר עובדים מחל"ת. אנחנו מתארגנים לפתיחה, שמחים ומהוססים".

לא רק הם התמודדו עם אתגר גיוס העובדים, גם הבעלים של רשת מסעדת BP – בי.פי, קובי כהן, סיפר לנו על הקשיים בגיוס העובדים. "אנחנו במידה מסוימת פותחים מקום מחדש. חלק מהעובדים כבר לא עובדים, לא כל העובדים חוזרים לעבוד יש כאלו שמצאו את עצמם בתחום אחר או שנשארו בחל"ת. שליש מהצוות נשר, אנחנו נאלצים לגייס עובדים מאפס".

 הדלתות נפתחות, הכול מוכן. 206 בשרים, תל אביב. צילום: באדיבות המקום

אתגרים נוספים של התחלה חדשה וטובה
ההנחיות מגבילות את בעלי המסעדות לפעול בתפוסה מלאה, מחריגה ילדים מכניסה למסעדה ומציבה אתגרים נוספים שמתבלים את תחושת ההתרגשות המתוקה בטעמים מעט מרים. ובכל זאת, האופטימיות מנצחת.

רוב הלקוחות שצובעים את מסעדת 206 בימים בריאים הם משפחות עם ילדים, אז איך הם מתכוננים להתמודד עם ההגבלה וההחרגות? "יש לי בעיה, המסעדה מתאימה למשפחות וילדים וכשאי אפשר להכניס ילדים זו בעיה. כל המתווה הזה בעייתי. אנחנו מרגישים בעיקר הססנות וספק ולא יודע מה יהיה. אבל אני מאמין שעוד חצי שנה הכול מאחורינו".

במסעדת בי.פי, מרגישים בעיקר את ההתרגשות ומעריכים פתאום את הדברים הקטנים: "התגעגעתי לראות פילה בקר על צלחת! הקורונה גרמה לנו להמציא את עצמנו מחדש. אנחנו מסעדה שמגיעים לבלות בה ופתאום אנחנו מצאנו את עצמנו אורזים הכול לתוך משלוחים, זה קיצוני עבורנו. אבל העיקר שכולם בריאים וחוזרים לתלם. ההתרגשות גדולה. ממש מתרגשים ומקווים שנוכל לנהל את העסק ברמה מספקת בלי הפרעות מבחינת המגבלות".

 כן, כן זה אמיתי וזה חוזר החל מהיום. BP נתניה. צילום: באדיבות המקום

מסכמים באופטימיות
אם תשאלו את דודו ממסעדת 206, עוד חצי שנה מהיום נשכח בכלל שהייתה קורונה. ועד אז, כמוהו וכמו מסעדת BP ישנן עוד מסעדות רבות שמצטרפות לקהל המסעדנים החושש, המתרגש, השמח וחסר הוודאות. הרגשות מעורבים והניסיון לגיוס עובדים חדשים לכוח המסעדות מעכשיו לעכשיו הוא מאתגר ומוסיף המון לחץ.

ולמרות כל אלו, תחום המסעדנות מתרגש ומצפה, שמח ומחכה בקוצר רוח לבואו של יום ראשון הקרוב, ויחד איתו לבואם של הסועדים שרעבים לקצת אווירה, אוכל טוב ושירות חם ואדיב. שיהיה לכולנו בהצלחה ובתיאבון.

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של עמית ביבר

איפה אוכלים את הסטייק המושלם בצפון?
קרניבורים אתם כאן? מסעדות בשר מומלצות בצפון
אוכל ביתי מומלץ: תרגישו בבית ותאכלו משהו!
פחמימה של נחמה: כאן תמצאו את המאפה המושלם
ככה פותחים בוקר: ארוחות בוקר משביעות ועשירות
חגיגה טעימה: הכרם - מסעדה לאירועים
חגיגה טעימה: הכרם - מסעדה לאירועים
מצאנו לכם ארבע מסעדות שף כשרות ושוות!
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
אייל שני עושה גלידה, מה, לא נטעם?
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון