נגישות
נגישות

קורונה 2020- קולן של המסעדות טרום גל שני

על פי ההנחיות החדשות, מסעדות יוכלו לארח עד 50 לקוחות בו זמנית, בפריסה של 20 סועדים בפנים המסעדה ו – 30 סועדים מחוצה לה. מה קורה עם המסעדות שאין להן אופציה להושבת אורחים בחוץ? האם שוב נחווה דלתות סגורות של מסעדות וותיקות ומובילות בישראל?

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
מערכת  zap rest
תאריך פרסום: 07/07/2020, 14:31
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

כמה חיכינו ליום שבו נפתח המשק ואפשר למסעדות שכולנו אוהבים לנסות ולחזור לשגרת חיים תקינה. כחודשיים מלאים המסעדות פסקו מפעילותן ונקלעו לשורה של היבטים כלכליים חמורים, שהובילו לפיטורי עובדים וירידה בהכנסות השוטפות, דבר שגרר לחובות מרובים. נכון ששוק המשלוחים פרח גדל לו, אך הביקור במסעדות הורגש כחוסר עז בקרב כולנו.

חודש מאי הביא עמו שמחה גדולה והחזיר אותנו לבקר במסעדות, עם ההגבלות לצד ההנחיות, עמידה בתנאי התו הסגול כמובן, ישיבה במרחק של מטר וחצי, מלצרים עוטים מסכות לפניהם ומשמר היגיינה שלא מבייש חדר לידה סטרילי. אך מאז פתיחת המשק, קצב ההדבקה הלך וגדל עד החמיר, אזרחי ישראל עברו את רף הנדבקים של איטליה וספרד גם יחד.

ניכר כי האחוזים הגבוהים של הנדבקים בגל הנוכחי מדגישים את קושי המצב. גם מספר החולים הקשים עולה ויוצר דאגה רבה. נכון ליום שני ה – 6/7/2020, משרד הבריאות עדכן כי 818 חולים מאומתים התווספו ביממה האחרונה. נכון לעכשיו ישנם בישראל 12,359 חולים פעילים. מספר החולים המונשמים עלה ל- 35. מספר הנפטרים מהנגיף עלה ל- 334 בני אדם מאז פרוץ המגיפה.

חיים כהן ("יפו תלאביב"/"דיקסי"/"פילדלפיה"): "לא יתכן שמחליטים על מספר סועדים מבלי להתחשב בגודל המסעדה"

"תראי, אני פועל לפי ההנחיות, אבל מה שמטריד אותי זה שהקורונה מנהלת אותנו ולא אנחנו אותה.  זה לא יתכן שמחליטים על מספר סועדים מבלי להתחשב בגודל המסעדה. אני באמת לא מבין מדוע עדיין מסעדה של 600 מטר זהה למסעדה בגודל 200 מטר. מעבר לכך, לא ברור מה אמורים לעשות העובדים שיוצאים לחל"ת כרגע – מי אמור לדאוג להם?

בנוסף, מה שמוזר לי בכל הסיפור זה שלא שומעים את הסתדרות העובדים. איפה הקול שלה בתוך המאבק הזה? לא יכול להיות שגוף כזה שהאג'נדה שלו היא לדאוג לעובדים לא ישמיע את קולו".

יובן בן נריה ("טאיזו"): "מצב אבסורד"

"המצב אבסורד ומגוחך. לא נוכל להתקיים בתנאים כאלה. מעבר לעובדה שאנשים שמגיעים למסעדה רוצים לראות אנשים אחרים וליהנות מהאווירה, אי אפשר להתנהל עם 20 סועדים בלבד. אני למשל זקוק ל 10 עובדים במטבח כדי להפעיל את המסעדה, לכן ברור שהעניין לא כלכלי".

מה היית עושה אחרת?

"או שסוגרים אותנו ועומדים מאחורי זה עם כל המשתמע מכך: פיצויים, דאגה לעובדים וכו - או שמחליטים על מתווה נכון ופרופורציונלי לכל מסעדה, שיאפשר לה להתפרנס בהתאם לנסיבות".

חלק מהמסעדות שהחליטו שלא לשתף פעולה עם החזרה הלא ברורה וודאית הזו לשוק העבודה, הסבו את פעילותן לאירועים קטנים/קייטרינג בהזמנה מראש וכמובן שמרו על שירות משלוחים ואף התאימו מנות לקהל הצרכני. ראינו לא מעט מסעדות אהובות יוצאות בהחלטה אמיצה וסוגרות את שעריהן ללא כל ניסיון להצלת בית העסק. חלק מהמסעדנים עימם שוחחנו התריעו כי הפחד מגל שני עומד כעננה מרחפת מעל ראשם. אז נכון שבהתאם להנחיות שנחתו עלינו כבשורה משמחת בחודש מאי, חלק מהמסעדות חזרו לפעול בדרך שמקווה להיות תקנית ונורמטיבית. נקווה כי הגל השני, לא ייפגע בהן שוב, ובדרך לא דרך בכולנו.

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ
על פי התקנות החדשות, מסעדות יוכלו לארח עד 50 לקוחות בו זמנית, בפריסה של 20 סועדים בפנים המסעדה ו – 30 סועדים מחוצה לה. מה קורה עם המסעדות שאין להן אופציה להושבת אורחים בחוץ? האם שוב נחווה דלתות סגורות של מסעדות וותיקות ומובילות בישראל? האם אותן מסעדות יפתחו את שעריהן בשביל 20 סועדים בלבד?