נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מנה במסעדת אדמה ביסטרו זכרון יעקב (צילום: באדיבות המקום) כולם מתקבלים בחיוך. מסעדת אדמה ביסטרו זכרון יעקב (צילום: באדיבות המקום)

כל מי שמסתובב עם כלב ברחוב כבר יודע שהוא מוגבל - גם אם לא יהיה שלט של ממש שאוסר על כניסת כלבים, עדיין כל כך הרבה מקומות לא יראו בעין יפה את האורח החדש. כמו כן, לא חסרות מסעדות ובתי קפה שבהם נוהגים לבקש מלקוחות המגיעים למקום עם כלבים להשאיר את ידידם הטוב ביותר מחוץ לעסק. ובכן, הפעם באנו חיוביים -  קבלו את רשימת מסעדות אוהבי בעלי החיים שבהם מכבדים גם את בעלי הארנק וגם את בעלי הזנב במידה שווה.

טבעי שזה טעים: המסעדות הטבעוניות הטובות בארץ
7 מסעדות מומלצות על קו הים של תל אביב

גן סיפור – רחבי הארץ
סניפי רשת גן סיפור ידועים מן הסתם בתור ידידותיים במיוחד לילדים אבל לא פחות מכך, לכלבים. עדות לכך ניתן למצוא בעמדות ההתרעננות להולכים על ארבע ובעובדה שבתפריט של אחד הסניפים מצאנו פריט מיוחד במינו - מים לכלב (0 שקלים). עוד תמצאו בסניפי הרשת הפופולארית ספרייה עמוסה בספרי ילדים, שעת סיפור מוזיקלית, אירועי תרבות והעשרה (כמו הרצאות לנשים אחרי לידה) ועוד.  

אסור לפספס: ברוסקטת ביצים עלומות (על חלת בריוש חמימה, צפתית בציפוי פריך, פלפלים קלויים, פטריות צלויות ואיולי שומשום מתקתק), השקשוקה של איתמר (תבשיל עגבניות עשיר, עשבי תיבול, פלפלים קלויים, בצל וביצים טריות. השקשוקה מוגשת על מחבת לוהטת לצד טחינה, טפנד פלפלים ולאבנה סומק, עם סלט קצוץ ולחם הבית), סלט שוק בצלאל (הכל קצוץ דק - מלפפונים, עגבניות, פלפלים, גזר, בצל סגול, צנון, פטרוזיליה, נענע, ביצה קשה, גרגירי חומוס, גבינת פטה מגורדת וחצילים קלויים. מתובל בשמן זית, מיץ לימון ונגיעות פסטו. מוגש על מצע חסות טריות ופוקאצ'ה חמה עם טחינה בצד).

גן סיפור – רחבי הארץ

מסעדת סילו בחולון (צלם: ניצן הופנר) להרגיש בבית. מסעדת סילו מקבוצת קפה גן סיפור (צלם: ניצן הפנר)

אניטה – תל אביב ואוסטרליה
בקיץ הלא פשוט של 2016, החליטו קברניטי הגלידריה המצליחה לקחת את החיבה שלהם לכלבים צעד אחד (אם לא שניים) קדימה וליצור גלידה מיוחדת לכלבים. הגלידה המיתולוגית שענתה לשם "דוגי קרים" וניתנה ללקוחות חינם בהזמנת גלידה לבני אדם, כבר מזמן לא מופיעה בתפריט, אך המחווה המרגשת ההיא חייבה אותנו לשריין מקום של כבוד לרשת הגלידריות שלא מפסיקה להפתיע. מלבד זאת, גם בלי הגלידה ההיא, מדובר ברשת שמתגאה ביחס ידידותי במיוחד להולכים על ארבע, והחדשות הטובות הן שבימים אלה משיקים גלידה לכלבים בסניף בן יהודה של רשת הבת של אניטה, הלא היא גולדה.

אסור לפספס: שוקולד לבן ותותים, בייגלה מלוח, שוקולד מריר, דובדבנים וקרמה קטלאנה, קרמל מלוח עם שוקולד לבן ובאונטי.

אניטה – תל אביב

גלידה לכלבים באניטה תל אביב (צלם: יונתן בן חיים)                      הכי מתוק שיש. דוגי קרים באניטה תל אביב (צלם: יונתן בן חיים)

אדמה ביסטרו – זכרון יעקב
במסעדה השוכנת בגבעת זמארין ופועלת במבנה אבן שנבנה במאה הקודמת, מקבלים עם חיוך ענק את כל בעלי הכלבים. בנוסף לחיוך ולקערת המים המתבקשת, במסעדת אדמה גם מאפשרים לכלבים להיכנס לחלל ההסעדה המרכזי ולשבת לצד בעליהם במהלך הארוחה. במסעדת אדמה תמצאו אוכל מצוין ותפריט יין עשיר במיוחד אך יש לציין כי המקום הוא הרבה יותר ממסעדה - בין היתר עורכים במקום מגוון סדנאות בישול (סדנת הכנת דגים, סדנת הכנת ניוקי ועוד), מדי יום חמישי מתקיימות במקום הופעות ג'אז ובלוז וכן ניתן לשלב את הארוחה במסעדה עם סיור מודרך במושבה הציורית.   

אסור לפספס: קרפצ'יו סינטה (ארטישוק צלוי קצוץ, צנוניות, רוקט, בלסמי מצומצם ופרמז'ן), מרק ערמונים קרמי (עם שמן כמהין, שמן פפריקה ושמן רוקט), פסטה (חונקי כמרים), פירות ים (שרימפס ומולים, אניס, בייקון טלה, כורכום ופאנקו לימוני) ומוס מסקרפונה (פירות עונתיים וקרמבל גרנולה).

אדמה ביסטרו, מעלה ראשונים 8, זכרון יעקב. 053-4247700

ירקות מהתנור במסעדת אדמה ביסטרו (צילום: באדיבות המקום) הרבה יותר ממסעדה. ירקות קלויים באדמה ביסטרו (צילום: באדיבות המקום)

Tails – חיפה
בתחילת 2018 נפתח בחיפה בית קפה צבעוני ומושקע, שכבר משמו ניתן ללמוד על החיבה שרוכשים בעליו לכלבים. כשנכנסים ל-Tails נחשפים לציורי הקיר המקסימים (של כלבים כמובן), בובות חמודות של כלבים מהוות אף הן אלמנטים דקורטיביים במקום ובנוסף בעלי כלבים וידידם הטוב ביותר, מקבלים במקום כבוד של מלכים. כמו כן ב-Tails ניתן לרכוש ציורים ותמונות של כלבים ואף מעצורים לדלת המעוצבים ככלב צבעוני, פרי מוחם היצירתי של בעלי המקום.

אסור לפספס: טוסט סלמון ועגבניות (לחם שחור, גבינה רכה, סלמון מעושן, לימון, עגבניות, חומץ בלסמי, ירקות טריים, מלפפון חמוץ וביצה קשה), סלט הרינג (סלק, חסה, ביצה קשה, הרינג, שמיר ורוטב לבחירה - גבינה רכה/שמנת חמוצה/מיונז), ברוסקטה עגבניות (ג'בטה, שלושה סוגי עגבניות, שום, בזיליקום ושמן זית) ועוגת גזר.

Tails, בלפור 2, חיפה. 053-9857997

קפה אנסטסיה – תל אביב
בית הקפה אנסטסיה בא לעולם במאי 2014 ובכך הפך לבית הקפה הטבעוני הראשון בישראל. בחמש השנים האחרונות הצליח לצבור לעצמו בית הקפה החינני עדת מעריצים רצינית, בין היתר בזכות האג'נדה הבריאותית שלו, התפריט המגוון במיוחד וההקפדה הבלתי מתפשרת על איכות המנות והמשקאות. קפה אנסטסיה הוא לא רק ויגן פרינדלי אלא גם דוג פרינדלי כמובן - האורחים על ארבע יקבלו קערת אוכל וקערת מים עם חיוך גדול ובנוסף ניתן לרכוש במקום מגוון חטיפים טבעוניים לכלבים.

אסור לפספס: פאי חקלאים (תבשיל עדשים שחורות, גריסי פנינה וכרישה בבישול ארוך, מכוסה ברושטי דקה וקריספית, קרם פרש, עגבניות ופלפל ירוק. מוגש עם סלט עלים קטן בצד), פאייה דלועים (אורז מלא עגול, שעועית סקארלט, ארטישוק צלוי, בצל סגול, קייל, סליקורניה ואבקת אצת אולווה) וטארט אגסים (בצק שקדים פריך עם קרם שקדים, רוטב וניל וקולי פירות יער).   

קפה אנסטסיה, פרישמן 54, תל אביב. 053-7933720

כלב וקוקטייל במסעדה (Shutterstock) לשתות ולכשכש (Shutterstock)

פלאפל מבורך – תל אביב
פלאפל מבורך בא לעולם אי אז ב-1963. חמישה עשורים ושלוש שנים מאוחר יותר, הצטרף המוסד הוותיק למהפכת הטבעונות - בצעד אמיץ בחרו קברניטיו להעלים כל זכר לחומרי גלם מן החי מהתפריט וכך אפילו חביתת הירק המיתולוגית נעלמה לבלי שוב. בפלאפל מבורך, מסבירים פנים להולכים על ארבע, מפנקים עם קערת מים ואם יתמזל מזלם, יזכו גם לביסקוויט או חטיף טעים על חשבון הבית.

אסור לפספס: מעורב ירושלמי (מנה המורכבת מסייטן, פטריות, טופו, בצל ושעועית אדומה וטעימה לא פחות מהמקור), ביטבורגר (המבורגר סלק, פטריות וסויה שגם קרניבורים מושבעים עשויים בהחלט להתמכר אליו) ומובן שגם כל מנות החומוס מומלצות בחום (ואפילו בחום הכבד של יולי-אוגוסט).

פלאפל מבורך, אבן גבירול 189, תל אביב. 053-9439338

בוקה – תל אביב
קפה בוקה הראשון בא לעולם במרץ 2014 ברחוב המכבי 37. למרות הקשיים שליוו את המקום בתחילת הדרך, שהובילו למרבה הצער לסגירה של אותו בית קפה מקסים, בוקה לא אמר נואש ובכוחות מחודשים הצמיח לא בית קפה אחד אלא שניים לתפארת. הן בבית הקפה שברחוב אחד העם והן בזה שממוקם ברחוב המכבי (ואוי ואבוי אם תקראו להם "סניפים"), זוכים ההולכים על ארבע לכבוד מיוחד - מעבר לליטופים וחיוכים, יפנקו אותם גם בקערת מים ובאוכל לכלבים על חשבון הבית.

אסור לפספס: סביח מפורק (חצילים, ביצה, תפוח אדמה, סלט עזריה, פטרוזיליה, לימון כבוש, פטה וסחוג על טחינה), פסטה עגבניות חצילים בלי ארטישוק (פסטה ללא גלוטן, שמן זית, שום, צ'ילי, שרי, חציל קלוי, ממרח עגבניות מיובשות וזיתים, בזיליקום ופרמז'ן), המבורגר נתח קינואה (סלק ועדשים, גאודה, מיונז סרירצ'ה, עגבנייה, בצל כבוש וחסה. מגיע עם תפו"א אפויים וסלט ירוק) וטארט תפוחים של ענת עם שמנת חמוצה.

בוקה, אחד העם 91, תל אביב

בוקה, המכבי 40, תל אביב. 03-5541262

גלידה לכלבים באניטה תל אביב (צלם: יונתן בן חיים) מי שאוכל לבד מת לבד. גלידה לכלבים באניטה תל אביב (צלם: יונתן בן חיים)

סוסו אנד סאנס - רחבי הארץ
ברשת ההמבורגריות הידועה מאמינים שגם לידידו הטוב ביותר של האדם מגיע לאכול כראוי ומשיקים חטיפי בריאות טבעייםהחטיפים  אשר פותחו על ידי וטרינרים מובילים מיוצרים בקפדנות ומחומרי גלם איכותיים, עשויים  100% מרכיבים טבעיים ללא חומרים משמרים ותוספים מלאכותייםמרכיבי החטיף - קמח כוסמין מלא, כורכום, שמן קוקוס, חמאת בוטנים טבעית, זרעי פשתן, ביצים ומי דגים. החטיפים נמכרים בכל סניפי הרשת ואתם מוזמנים לתת לכלב שלכם את הממתק שיגרום לו לכשכש ולהתפנק.

אסור לפספס: סוסו פוקו (פרגית בציפוי קריספי, מיונז חלפניו, רוטב צ'ילי צהוב, סלט קולסלאו ובצל אסיאתי כבוש), גברת קראב (קציצת סרטן ושרימפס עם רוטב פלפלים אדומים וירקות) וסוסו חציל (קציצה של בורגול וחצילים, מוגש עם טחינה).

חטיף בריאות טבעי לכלבים ברשת סוסו אנד סאנס (צילום: Avira)                      ממתקים לכולם. חטיף בריאות לכלבים של סוסו אנד סאנס (צילום: Avira)

 

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
אדמה בזכרון יעקב
053-4247700

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
אייל שני עושה גלידה, מה, לא נטעם?
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון