נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

 פרשנות מודרנית למתכונים עתיקים. רוטנברג (צילום: אפיק גבאי)

אחרי סופ"ש יוצא דופן שבו גנרל חורף שלף סוף-סוף את הארטילריה הכבדה, תסכימו איתנו שיש צורך לצאת ולהתרענן קצת עם קולינריה חדשה ומפתיעה. כמו שזה נראה כרגע, אין ספק שעם הזמן היציאה מהבית תהפוך ליותר ויותר מאתגרת ולכן בחרנו לספר לכם אך ורק על מספר מקומות חדשים ומקומות מתחדשים, שעבורם שווה בהחלט לעזוב לכמה שעות את הפוך, את נטפליקס ואת השוקו החם.


לפתוח יומנים – ערב טעימות ב-LA VACA LOCA
"אין שמחה אלא בבשר ויין" שמוזכר בתלמוד, הוא בין הדינים ההלכתיים החביבים עלינו. וכנראה שלא רק עלינו, אלא גם על קברניטי מסעדת LA VACA LOCA, הגלגול המודרני של מסעדת אל גאוצ'ו ההרצליינית. ב-18 בדצמבר (יום שלישי) יתקיים במסעדה הארגנטינאית ערב טעימות אקסקלוסיבי שבו תוכלו להיפגש עם נתחי בשר איכותיים וזני ענבים משובחים. הערב החד-פעמי (והמומלץ במיוחד) יתקיים בשיתוף עם יקב רקנאטי וצפוי להיות חוויה בלתי נשכחת. עוד נציין שמספר המקומות מוגבל ולכן מומלץ ביותר להקדים להירשם.
LA VACA LOCA - מדינת היהודים 60, הרצליה פיתוח. 053-4272383
 ערב טעימות ב-LA VACA LOCA (צילום: באדיבות המקום)

תפריט קדירות חרס חדש במסעדת רוטנברג
מאות מסעדות משיקות בימים אלה תפריטי חורף מחממים וטעימים אך יש בדיוק מסעדה אחת ששאבה את ההשראה שלה לתפריט החורף ממתכונים בני 8000 שנה. בני הזוג הילה רונן סער ויזהר סהר, הבעלים של מסעדת רוטנברג, ערכו מחקר מרתק בשיתוף פעולה עם מוזיאון התרבות הירמוכית של שער הגולן, שבו התחקו אחר טכניקות בישול עתיקות. בתום המחקר יצרו בני הזוג קשר עם צמד הקדרים המוכשרים שלי ונצר לוריא, שיצרו במיוחד עבורם כלי חרס המתאימים לבישול בחום גבוה. השף יזהר יעשה במהלך החורף שימוש בקדירות הייחודיות ויגיש מנות המעניקות פרשנות מודרנית למתכונים העתיקים. בין היתר תוכלו לסעוד את ליבכם בקדירת שורשים ביין לבן, חמאה וזעתר (63 שקלים), קדירת אוסובוקו בקר של משק שניידר (חי בריא) ביין אדום ושורשי חורף (118 שקלים), קדירת פאלדה בקר של משק שניידר עם פריקה, תמרים ואניס (118 שקלים) וקדירת שוק ברווז של משק לוין עם לימון וקליפת קינמון (98 שקלים).
רוטנברג, גשר. 053-9443272
 השראה ממתכונים בני 8000 שנה. רוטנברג (צילום: אפיק גבאי)

שדרוג חורפי לתפריט של פומו
במהלך החודשים האחרונים עמלו במסעדת פומו האיטלקית שברמת החייל על מגוון מנות מרתקות, במטרה להוסיף לתפריט הקבוע טוויסט חדשני ועדכני. בין המנות החדשות מככבות למשל מנה ראשונה של טונה צרובה עם, עגבניות וצ'ילי מדורה, יוגורט מסקרפונה ובצלי שאלוט (68 שקלים), פיצת תרד מסקרפונה עם קרם תרד, מוצרלה, גבינת צאן וביצת עין (62 שקלים), פסטה טבעונית של פוזילי ארוך,עם קרצ'ופי, שמן זית, שום, לימון ואפונה(68 שקלים) וקנלוני טלה משובח עם בשמל, פרמזן, רוטב אמרטו, ציר בקר, ארוגולה וצנונית (98 שקלים). בנוסף ממשיכים בפומו במסורת עסקיות הצוהריים הכוללות פוקצ'ה, מנה ראשונה ומנה עיקרית במחיר העיקרית ומבחר משקאות אלכוהוליים במחירים מוזלים (קוקטיילים ב-36 שקלים, יין הבית ב-25 שקלים ובירה מהחבית ב-22 שקלים בלבד). תפריט העסקיות מוגש בימים ראשון עד חמישי בין 17:00-12:00.
פומו, הברזל 11, תל אביב. 053-9377113
 טוויסט חדשני ועדכני. פיצה תרד בפומו (צילום: אנטולי מיכאלו)

ביסטרו חדש במתחם ביל"ו
השף הצעיר והמבטיח איתי עטיה (WEST SIDE), חבר לאחרונה לקבוצת אנשי עסקים בתחום האירוח ומוביל כיום את הביסטרו הים-תיכוני הכשר, Nina Bianca. במסעדה החדשה שמכילה כ-120 מקומות ישיבה, תמצאו מרפסת רחבת ידיים שעטופה בצמחייה ירוקה ופונה לרחוב, בר עשיר בכל טוב הממוקם במרכז המסעדה ואזור פרטי המתאים לאירוח של עד 18 סועדים. עוד תמצאו במקום טאבון מקצועי, ממנו יוצאות בקצב מסחרר מנות אנטיפסטי, פיצות ופוקאצ'ות.  בין מנות הדגל של Nina Bianca מככבות פנינים קולינריות של ממש כמו בוריק דג ים על טחינת עמבה וסלט עגבניות בתוספת ביצה רכה (42 שקלים), פיצה פטריות וכמהין (64 שקלים), מילפיי טירמיסו מקרם מסקרפונה וקרם דיפלומט לצד שוט אספרסו (51 שקלים) ופילה לוקוס על פירה ותבשיל זיתים סוריים חמצמץ מקושט בקריספי קייל(176 שקלים). עוד חשוב לעדכן כי החל מחודש זה (דצמבר) המסעדה תהיה פתוחה בראשון עד חמישי בצוהריים בין 16:00-12:00 ובערבים בין 24:00-18:00, בשישי בבוקר בין 14:30-9:00 ובמוצ"ש בין 24:00-19:30.
נינה ביאנקה - בוסי סנט ג'ורג' 9, קריית עקרון. 053-9419263
 ביסטרו ים תיכוני. מילפיי טירמיסו בנינה ביאנקה (צילום: אנטולי מיכאלו)

התוספת שתופסת: מנות צ'יפס חדשות ברשת יומנגס
כבר קרוב לעשור שענקית ההמבורגרים העצומים מגישה ללקוחותיה הנאמנים צ'יפס איכותי שאין שני לו: מאז הקמתה מתגאה הרשת בכך שהיא מכינה בעבודת יד את המעדן הממכר, שהפך לאחד מסימני ההיכר המובהקים ביותר שלה. עם התרחבות הרשת, העמידה בסטנדרטים הגבוהים שהציבה לעצמה בכל הנוגע לאיכות ואחידות בתחום הצ'יפס, הפכה ליותר ויותר מאתגרת.  על פניו, יכלו לבחור ביומנגס להגיש לסועדים צ'יפס קפוא וזול, בדומה למה שנהוג ברוב המסעדות בישראל. תחת זאת, בחרו מקבלי ההחלטות לערוך מחקר מעמיק בן שנתיים תמימות בחיפוש אחר הצ'יפס שיהווה את התמורה המלאה למחיר. התוצאה היא צ'יפס חדש ומסקרן, המיוצר במפעל של ענקית הצ'יפס הבלגית AGRISTO. הצ'יפס החדש מורכב משני זנים של תפוח אדמה שנבחרו בקפידה ובדומה לצ'יפס המקורי, גם הוא מוגש עם קליפת תפוח האדמה המעניקה טעם ייחודי ותחושה של צ'יפס ביתי. כמו כן את הצ'יפס החדש מצפים בשכבה נוספת של עמילן, המבליטה את הצבע המיוחד שלו ומעניקה לו תוספת של קריספיות וקראנצ'יות.  לכבוד השינוי משיקים בימים אלה ביומנגס שתי מנות צ'יפס חדשות: צ'יפס בלגי קלאסי משובח וצ'יפס בלגי עם עשבי תיבול. בנוסף משיקה הרשת בימים אלה ליין רטבים חדש לצ'יפס, כשהראשון הוא רוטב צ'יזי עם מתכון סודי.
רשת יומנגס - (גבעת ברנר, כפר סבא, תל חנן (נשר) והמרכז האקדמי רופין)
 מאכל שאין שני לו. הצ'יפס החדש של יומנגס (צילום: שראל קרן)

מסעדת האנטר האוס לובשת חג
במסעדת הגריל ההולנדי בית הצייד, של השף היצירתי באשיר סלימאן, עוברים לאווירה חורפית ומרגשת. לכבוד החורף וחג המולד הבא עלינו לטובה, המסעדה המרשימה שנפתחה באביב האחרון ומאז הפכה לאתר עלייה לרגל לקרניבורים אמיתיים, תתעטף בסממני קריסמס קלאסיים: בובות של איילים וסנטה קלאוס יקבלו את פני הסועדים, את הבוטנים שנמצאים דרך קבע על השולחנות יחליפו ערמונים חמימים, עץ הזית העתיק שבחצר המקום יתחפש לעץ אשוח ססגוני והאורחים יוכלו להתחמם עם פונץ' חם ואיכותי. מעבר לכל זה עד לראשון בפברואר יוגש לצד התפריט הרגיל תפריט ספיישלים חורפי עם מנות חדשות ומפתות כמו סלט כדורי לבנה מטוגנים על עגבניות, בזיליקום וחסה ברוטב ויניגרט דיג'ון דבש (55 שקלים) ותבשיל אוסובוקו טלה על מצע אורז גוש חלב מתובל בקינמון (115 שקלים). לאור הביקוש, מומלץ להזמין מקומות מראש.
בית הצייד - גוש חלב, ג'יש. 053-9386102

מסע אל העבר במלון דריסקו
את חדשות השבוע נסיים עם ידיעה מרגשת במיוחד: במלון דריסקו, שהוקם לפני כ-150 שנה והתעורר לחיים במאי האחרון, תתקיים ארוחת ערב בהשראת הארוחה שנערכה במלון לרגל חגיגות כיבוש יפו על ידי גנרל אלנבי. הצוות הקולינרי של מלון דריסקו יצר ארוחת ערב אלגנטית בת שש מנות, השואבת את השראתה מהתפריט המקורי, שהוגש במקום לפני בדיוק 100 שנה. התפריט המקורי התגלה במהלך מחקר שבו צללו להיסטוריה המרתקת של המלון.  הערב יתחיל ב-19:30 עם הרצאה של הסופרת דורית רביניאן ("סמטת השקדיות בעומריג'אן", "החתונות שלנו", "גדר חיה", "אז איפה הייתי אני"), כלת פרס אקו"ם לעידוד היצירה ופרס ראש הממשלה לסופרים עבריים. רביניאן תציג את ההיסטוריה של המושבה האמריקאית/גרמנית שבה פועל המלון דרך תיאורי מפגשיו של מארק טווין עם אנשי השכונה, כפי שהם מופיעים בספרו " מסע תענוגות לארץ הקודש" ולאחר ההרצאה תיערך ארוחת הערב החגיגית (הארחה תתחיל ב-20:30). האירוע שעלותו 380 שקלים לאדם יתקיים ב-11 וב-12 בדצמבר ומספר המקומות מוגבל אז מהרו להבטיח לעצמכם מקום.
מלון דריסקו, אוארבך 6-4, תל אביב. 03-7410000, bookings@thedrisco.com

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
דוניס דגים ויין  - אוכל משובח ואירוח נפלא
מתי הפעם האחרונה אכלתם אוכל צרפתי אמיתי, ו... כשר?
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
אייל שני עושה גלידה, מה, לא נטעם?
יום האישה עם כוכבת משחקי השף: "ידעתי שאצליח"
באנו להגזים: המשתה המטורף של נויפלד