נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אם יש חג אהוב בחגי היהדות, הוא חייב להיות פורים. זה לא כנראה, זה לא אולי, זה בטוח. חג הפורים הוא החג היהודי הטוב ביותר. החג מבוסס על סיפור מגילת אסתר בו גורל העם היהודי אשר ישב בפרס היה תלוי על כף המאזניים. בהלכה נקבעו ארבע מצוות שיש לבצע בחג הפורים: קריאת מגילת  אסתר, סעודת פורים, משלוח מנות ומתנות לאביונים.

בסעודת פורים יש לחגוג. כחלק מהמצווה בתלמוד מוזכר לשתות יין  ולהשתכר "עד דלא ידע בין 'ארור המן' לברוך מרדכי'". זאת בשל שהנס התרחש בשל המשתה שעשתה אסתר לאחשוורוש. אז פה ראוי לציין שאנו בעד שתיית אלכוהול אך נגד שיכרות, בייחוד אם זה מעורב עם נהיגה. מה שכן לא חייבים לשתות רק יין בפורים. המאכל המזוהה ביותר עם פורים הוא כמובן אוזני המן במילויים שונים. אז מדוע לא לשתות משקאות מתוקים המתאימים לרוח החג? ואם יש בהם גם אלכוהול איכותי, אז בכלל הרווחנו. הבאנו לכם כמה דוגמאות  איכותיות לאלכוהול מתוק, ואנחנו לא מתכוונים לוודקה עם משקה אנרגיה.

יקבי רמת הגולן, גולן מוסקטו 2011 - יין קינוח לבן ומתוק עם רמת אלכוהול נמוכה. יש בו פרחוניות נפלאה. הוא דורש קירור רציני אבל אז כיף לשתות אותו כל עוד בולסים בהנאה אוזני המן. 40 ₪.

מבשלת שימיי, שימיי כחול -  הבירה החזקה ביותר של המבשלה, אייל בלגי עם 9% אלכוהול. בעלת ארומה של פירות יבשים, דבש, מולסה ועוד. בירה חזקה ומתוקה ובמידה ותקנו כמה בקבוקים של 750 מי"ל ותשבו עם כמה חברים על ערימת אוזני המן, תגיעו בדרך נינוחה לעד לא ידע. 50 ₪ לבקבוק גדול.

ווילד טרקי 8 שנים -  ברבן ממדינת קנטקי עם 50.5% אלכוהול, לא פחות. האפשרות המהירה ועם לא מעט סטייל (וגם השקעה כספית) להגיע במהירות לעד לא ידע. וויסקי עוצמתי וחזק כמו שהאמריקאים אוהבים לעשות. הרבה עץ, הרבה אלכוהול והרבה מתיקות. מביא עמו ריחות של טופי, אגוזיות, קרמל ועץ חרוך. בהחלט וויסקי שיתאים למאכלים מתוקים וקינוחים. המחיר בהתאם סביב 230 ₪.

יקב ססלוב, קדיתא קינוח - אם הכשרות פחות חשובה לכם אז היין הקינוח האורגני שייצרה רוני ססלוב רק מענבי קברנה סוביניון שטופלו בכרם האורגני. היין מתוק כיאה לז'אנר עם 17% אלכוהול, הרבה פירות יבשים; שזיפים דובדבנים, פטל שחור ועם תיבול של שוקולד מריר, וניל וקרמל. אחוז האלכוהול פה ומגוון הרחב של הטעמים יתאים את היין לרוב מנות הקינוח. המחיר הרשמי סביב 140 ₪.

Jem's 8.8 -  מבשלת הבוטיק מפתח תקווה מייצר מגוון רחב של בירות. הבירה 8.8 נקראת על שם אחוז האלכוהול שבה. היא בסגנון אייל עוצמתי בסגנון בלגי ומתיקות לא מבוטלת. אגוזים ואוזני המן עם תמרים ילכו נהדר עם הבירה הזאת. המחיר 14 ₪ לבקבוק 330.

פסגות פרת – יין בסגנון פורט של היקב מצפון הרי ירושלים. עם 20% אלכוהול, ומתיקות עשירה המכילה טעמי שוקולד וקפה אפילו אתם תיהנו בסטייל, לדברי היקב היין מתאים לקינוחים כמו עוגות קרם ועוגות תפוחים ואפילו לעישון סיגר טוב (בפורים מותר) 90 ₪. 

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של עידו גל-און

יין לכל פועל
וולנטיין דיי 2024 – מסעדות מומלצות לדייט ראשון
יום הפלאפל הבינלאומי – עשרת הפלאפליות הכי שוות שיש
שמחה רבה, המסעדה היהודית באה הביתה
מנות האורז הכי שוות שאסור לפספס!