נגישות
נגישות

יין מזרח תיכון חדש

בלנד של מס' זני ענבים ים תיכוניים, כולם מהכרמים המשובחים בישראל ומטרה אחת גדולה: לייצר את היין הישראלי המתאים ביותר לטעם הבין לאומי ובעל הקשר ההיסטורי ההדוק ביותר לארץ. נא להכיר: כרמל מדיטרניאן 2007.

המלצות קולינריות חדשות מהצלחת
מערכת  zap rest
תאריך פרסום: 07/02/2010, 13:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

כל יקב ישראלי חולם לפצח את התעלומה הגדולה מכל בעולם היין המקומי: מהו היין הכי מתאים לטעם הישראלי? חרף העובדה שייצור היין באזורנו החל לפני אלפי שנים, בישראל עצמה הוא התחיל לפני לא יותר מ-120 שנה, תקופה קצרצרה במונחי היסטוריית היין. וגם התקופה הזו מלאה בתהפוכות ושינויים.

ענף היין הישראלי מתאפיין בעשורים האחרונים במוץ מתמיד לאיכויות, ואין כל ספק שרוב היינות הישראליים הם ברמה גבוהה מאוד, וכהוכחה: חלקם זוכים במדליות ופרסים שונים בתחרויות יין רבות ברחבי העולם. מהפיכת היין אופיינה בעיקר בשימוש בשני הזנים הידועים ביותר - קברנה סוביניון ומרלו, כשאליהם הצטרפו שיראז, שרדונה, סוביניון בלאן ועוד. חלק מהזנים שגדלו בארץ במשל שנים קצת נזנחו, ככל הנראה בגלל הרצון להתחדש ולקלוע לטעם הבינ"ל. קצת להיות כמו כולם.

ייצור יינות פרמיום מזני ענבים ים תיכוניים, ממש כמו באזורי היין המוכרים והטובים בספרד ודרום צרפת, החל בישראל לפני שנים בודדות. הסנוניות הראשונות למגמה הגיעו עם הקריניאן Old Vines והפטיט סירה Old Vines מהסדרה האזורית המוצלחת של יקבי כרמל, ועניין גדול נוצר בקרב קהל היין הרחב בארץ ואף בעולם. הזנים הללו, שבמשך שנים נחשבו ככאלה המתאימים לאקלים אירופאי, התאקלמו היטב במזג האוויר הישראלי והצליחו להפוך למרכיב מרכזי ביינות איכותיים ומשובחים 'משלנו'. סוף סוף יינות מצוינים שלא מורכבים 'רק ' מהמרלו ו/או הקברנה הפופולאריים בכל מרכזי היין בעולם.

כדי להחזיר את היין הישראלי למקורותיו, משיקים יקבי כרמל את 'כרמל מדיטרניאן' 2007 - יין אדום יבש, איכותי, חדש וייחודי בנוף הישראלי. היין הינו בלנד המבוסס על זני ענבים ים תיכוניים בלבד, זאת כתפיסת עולם הרואה לנגד עיניה את סגנון הייצור המקובל באזורי היין של דרום צרפת (כגון עמק הרון) ולאו דווקא את אזור בורדו כפי שנהוג בדרך כלל ביינות הישראליים. הדבר בא לידי ביטוי בזני הענבים מהם מופק היין והן באופן הייצור שלו.

הכרמל מדיטרניאן 2007 החדש הוא צעד איכותי נוסף בכיוון מרתק זה. כמו באזורי יין ים תיכוניים נוספים (שאטונף דו פאפ, פריורט ועוד), גם הכרמל מדיטרניאן מורכב ממספר זנים - קריניאן מכרמים מבוגרים מאוד (בני 30-40 שנה) מאזור זכרון יעקב, שיראז (הידוע בדרום צרפת כסירה) מכרם רמת ערד, פטיט סירה מכרם מבוגר מאוד מהרי יהודה ופטיט ורדו מהגליל העליון. כפי שנהוג באופן מסורתי בעמק הרון בצרפת הצטרף לבלנד גם מעט ויונייה, אף הוא מהגליל העליון. 

ה'קברנה סוביניון ספיישל רזרב 1976', היין המיתולוגי של כרמל מזרחי דאז (יקבי כרמל כיום) היה אבן דרך משמעותית ביותר לענף היין הישראלי של הימים ההם. האם הכרמל מידיטרניאן צפוי להיות נדבך משמעותי כל כך? רק ימים יגידו. כפי שזה נראה כרגע - יש לו כל הסיכויים להיות כזה. 

לרגל השקת יין כרמל מדיטרניאן, הנכם מוזמנים להיות מהראשונים להכיר ולטעום מהיין במכירה מוקדמת של מארז מיוחד. לחצו כאן להזמנת המארז.

* צילום: יקיס קדרון

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מה לאכול בזמן מלחמה? 5 מאכלים שעוזרים להפחית מתח וחרדה
הצבא צועד על קיבתו: מצפון לדרום - העמותות שמאכילות
הצטיידות לשעת חירום: המזון הנכון בשעת חירום