נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

עזבו אתכם מיננות אדומים, נהדרים ככל שיהיו, אצלינו להבדיל מאירופה, אין בדיוק עונות מעבר, והקיץ כבר נותן בראש במלוא המרץ. יינות לבנים צוננים נהפכים בשנים האחרונות למרענן הרשמי האמיתי של כל ארוחה או מפגש חברים. לקראת הקיץ, עונה שבישראל כאמור, לא יודעת רחמים, ויינות לבנים וצוננים משתלבים בה נהדר, המלצנו לכם על לחמישה בקבוקים שווים שישדרגו כל ארוחה או נשנוש במרפסת. 

White Franc 2011

White Franc 2011 של יקב טוליפ השוכן בכפר תקווה בסמוך לטבעון ומשלב עשייה של אנשים בעל צרכים מיוחדים ביקב עצמו, הוא בלנד מקורי ויצירתי המשלב 65% מענבי הזן האדום קברנה פרנק, אשר נסחטו בעדינות מרבית על מנת למצות רק מיץ טרי ופירותי, בתוספת 35% סוביניון בלאן רענן וחמצמץ. הענבים נבצרו באופן ידני ברמת הבשלה הדומה ליין אדום, על מנת שלא להתפשר על הפירותיות והמורכבות שהזן מציע בהיותו בשל. הענבים נסחטו בשלמותם, באופן שרק מיץ בהיר, רענן ועדין הופק מהענבים. התוצאה - יין לבן חצי יבש בעל גוון ברונזה, וארומה של תותי שדה, תפוחים, ופריחת הדרים. ניתן ליהנות ממנו כאפריטיף או כליווי למנות מגוונות מן המטבח הים תיכוני. (79 ₪).

White Tulip 2011

ווייט טוליפ 2011 הינו בלנד ייחודי של צמד זנים לבנים השונים באופיים: גוורצטרמינר פירותי, מתובל ומתקתק (70%), וסובניון בלאן עשבוני רענן וחמצמץ (30%). זהו יין לבן יבש בעל צבע קש בהיר עם ארומות פירותיות, כגון: גויאבה, אשכולית וליצ'י. סגנונו הייחודי של היין משתלב בצורה מושלמת עם מגוון מאכלים רחב- החל מסביצ'ה דג רענן, דרך מנות אסיאתיות חריפות וכמובן גבינות חריפות כחולות ( 67 ₪).

כרם שבו, סוביניון בלאן 2010 

ממרום גליל מגיע אלינו היין הארומטי  הזה. המשלב ריחות של אגס, מלון, ומצויד במרקם עשיר ושמנמן וחמיצות גבוהה, לא סובניון בלאן שכיח במיוחד שהתיישן תשעה חודשים בחביות עץ אלון ומיכל נירוסטה (75 ₪).

ויתקין, ריזלינג 2010

יין חצי יבש שיתאים במיוחד לגבינות כחולות חריפות כמו רוקפור או גורגנזולה, המתיקות תשבור שוב ושוב את החריפות הנובעת מהגבינות, אבל יתאים גם למאכלי ים טובים. הוא ארומטי ומדויק ומשלב בין אופי פירותי המאפיין את זן הענבים הזה, וביין הנוכחי עולים ניחוחות פרי הדר, לבין חומציות שאפשר לאבחן אותה כפריכה. יין מלא אישיות ומי שאוהב ליישן יינות בתנאים נאותים ישמח לגלות כי הוא ישמיך להתפתח עוד ועוד בבקבוק בשנים הקרובות (85 ₪).

אדיר, שרדונה כרם בן זמרה 2010  

הזן האציל של היינות הלבנים, מהיקב השוכן באזור התעשייה של דלתון בגליל העליון (ובעל מרכז מבקרים נאה השווה ביקור בפני עצמו), זהו שרדונה קלאסי מהגליל העליון שהתיישן 12 חודשים בחביות, היין בעל צבע זהב ירקרק ומבהיק, ריחו אלגנטי ומורכב עם רמזים לתבלינים ופריחת הדרים, טעמו רענן עם חומציות טובה, איזון הרמוני בין עץ לפרי (90 ₪).

לפרויקט שבועות המלא, המכיל גם חידון נושא פרסים, לחצו כאן.

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מה לאכול בזמן מלחמה? 5 מאכלים שעוזרים להפחית מתח וחרדה
הצבא צועד על קיבתו: מצפון לדרום - העמותות שמאכילות
הצטיידות לשעת חירום: המזון הנכון בשעת חירום